Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

202 berichten • Pagina 10 van 11

Kyta

Re: Update 2.5.12.004002 date niet up

ik werk zelf altijd met twee backup mappen.. * map saves * .. mijn downloads zet ik altijd apart in een map weg.. als ik ze instaleer kopieer ik ze ook naar een andere map .. zodat er niet teveel gekipt en geplakt word, is ook niet goed voor die bestanden. dus ik backup alleen de saves map.. en bewaar altijd de één na laatste.. want als je de laatste opstart kun je niet meer terug naar de vorige map.. :bored .. snap je het?? en de downloads gooi ik dan weg.. en haal de orginele uit de map die ik bewaar zeg maar.. :blink .. ik snap het zelf nog net... :lol
Kyta

dat kan kloppen ja .. niet alle downloads doen het nog.. wat je kan doen is het omzetten naar monkey bestanden en hopen dat ze het wel doen.. :wink ..alles wat je nog aan de praat krijgt is mooi meegeneomen en wat niet meer lukt .. tja.. dan zou je moeten wachten tot de creater zelf de downloads up-date.. :wink
ElenniaSim
Podium hulp Podium hulp

Hoi,

k heb nog twee vragen.
1. ik heb dit topic samengevat in een soort 'handleiding' zonder screenshots. Zou ik die hier of in pm mogen zetten, dat jij kijkt of alles klopt?
2. die sims3packs monkey maken gaat nog wel. Maar dan in de mods-map zetten. Moet die met WA in de basisgame of in de map van WA gezet worden? als ik op beide plekken heb staan gebeuren er rare dingen (schokkende beelden, heeeel langzaam spelen, of crashen), dus ik neem aan dat dit niet de bedoeling is. Maar dus: met de map Mods alleen in de basegame map, of in de nieuwste ep/sp map?

Groetjes!
Kyta

antw. vraag 1 .. ja hoor zet hier maar neer .. dan hebben andere leden er ook wat aan.. :wink

antw. vraag 2 .. zelf heb ik hem in De Sims 3 map staan.. andere weer in WA.. zolang het er niet dubbel in je spel staat zal je spel ook niet moeilijk doen.. :wink dus maar 1 mods map gebruiken.

:thumbsup .. dat je het hebt samen gevat is best veel werk.. :wink
ElenniaSim
Podium hulp Podium hulp

kyta1702 schreef:dus maar 1 mods map gebruiken
Dus het maakt eigenlijk niet uit? Zolang het er maar 1 keer in staat?
:thumbsup .. dat je het hebt samen gevat is best veel werk.. :wink
Op zich valt dat wel mee, paar uurtjes maar :blink
ik heb de screenshots ertussen uit gehaald, dat wel.
ElenniaSim
Podium hulp Podium hulp

Sims 3 bewaren
Regelmatig een backup maken is echt aan te bevelen. Doe dit in ieder geval voor elke belangrijke verandering, zoals een update/patch.

De belangrijkste map is "Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Saves\", hier staan je buurten in. Deze bewaar ik iedere keer vóórdat ik ga spelen, met de datum van de laatste keer dat ik speelde. Bijv. vandaag kopieer ik de inhoud van Saves naar de map "20100307 Saves", omdat ik op 7 maart voor het laatst gespeeld heb.

Daarnaast is het van belang om je downloads apart te bewaren. Ze staan in "Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Downloads\". Wat ik doe: ik heb op een andere plek (map 'backup') een map met alle downloads die ik telkens actueel houd. De in het spel gebruikte downloads worden in "Documents\Electronic Arts\De Sims 3\DCBackup\" gezet, dit zijn al je sims3 packs die werken. Je kan ervoor kiezen om deze ook te bewaren, maar deze wordt aangemaakt als je je sims3packs terugzet in de map Downloads.

Tijdens het spel maak je foto's (map Screenshots), video's (Recorded Videos), je upload eens wat (mappen Exports en SavedSims) en je gebruikt je eigen muziek (map Custom Music). Net zoals met de downloads hou ik in de backup-map hiervoor één map bij die ik telkens aanvul.

Samengevat:
Bewaar deze mappen:
  • Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Saves (de belangrijkste! Telkens voor je gaat spelen bewaren, evt met datum in de naam)
  • Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Downloads
  • Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Screenshots
  • Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Recorded Videos
  • Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Exports
  • Documents\Electronic Arts\De Sims 3\SavedSims
  • Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Custom Music

Laatst gewijzigd door ElenniaSim op wo 10 mar 2010, 18:42, 2 keer totaal gewijzigd.

ElenniaSim
Podium hulp Podium hulp

Sims 3 verwijderen
Soms kan je niet voorkomen dat je Sims3 spel niet meer (goed) werkt. :confused Dan is het enige dat erop zit: het verwijderen van het spel :scared :crying (en daarna weer installeren ;) ). Niet leuk natuurlijk, maar mij heeft het geholpen en mijn sims leven weer! :thumbup

Volg deze stappen.
1. In configuratiescherm > programma's verwijderen:
  1. Eerst in omgekeerde volgorde de pakketten (nu WA en evt. 'Luxe') verwijderen
  2. Dan De Sims3 basisgame verwijderen
  3. EA download manager verwijderen. Het kan zijn dat je er twee van hebt staan in configuratie scherm
    > software en soms kan je er dan maar 1 verwijderen. Start dan je pc opnieuw op, dan zal de andere ook weg zijn. Wel even controleren en alsnog verwijderen.
2. Check dan of de map 'Electronic Arts' weg is uit deze mappen:
  1. c:\programdata
  2. c:\Program Files\ (hier stond Electronic Arts\EADM\)
  3. de plek waar je de sims 3 geïnstalleerd had
3. Let op: Doe deze stap alleen als je weet wat je doet, vraag het eventueel aan iemand anders. Open met Windowstoets-R en typ regedit. Check deze registry keys:
  1. in de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Electronic Arts\ folder: als die er nog staat, r-click 'The Sims 3' folder en delete.
  2. in de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Sims\ folder: als die er nog staat, r-click 'The Sims 3' folder en delete.
  3. in de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall map: delete als het er nog staat
    • {C05D8CDB-417D-4335-A38C-A0659EDFD6B8}
  4. in de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ map: delete als ze er nog staan
    • .Sims3
    • .Sims3Pack
    • Sims3
    • Sims3Pack
4. Delete de deïnstalleer bestanden:
  1. Deze Computer: c:\Program Files folder openen. Onder Extra/Tools (engels) ga naar opties/options, beeld/view,
    dan "Show hidden files and folders"/"toon verborgen bestanden"
  2. Open de map 'InstallShield Installation Information' en delete als deze map er staat:
    • {C05D8CDB-417D-4335-A38C-A0659EDFD6B8}
Nu is alles weg als het goed is. :crying
Herstart je pc. Defragmenteer je harde schijf nu.
Hierna kan je (als je wil) de Sims 3 weer installeren. :woot
ElenniaSim
Podium hulp Podium hulp

Terugzetten van De Sims 3
Nu je eerst alles bewaard hebt, daarna alles verwijderd hebt, is het moment aangebroken om weer alles te installeren en terug te zetten. :thumbsup

1. Installeren
  1. Installeer de basisgame De Sims 3
  2. Installeer de Expansion packs en special packs in volgorde (dus eerst WA, dan Luxe). Installeren kan lang duren, geduld dus.
  3. Open de launcher en vanuit daar kan je updaten: alles waar hij om vraagt (v1, v2, v3... en de EADM ook, indien gevraagd). Het zou kunnen dat na WA de versie 2.086.2.002 is. Je krijgt mogelijk een UAC melding van een proxy, gewoon doorgaan.
  4. Nu opstarten om te kijken of het spel werkt.
2. Downloads Sims3packs terugzetten en controleren
  1. Zet de sims3packs in 'mijn documenten \ Electronic Arts \ De Sims3 \ Downloads'. Als het er veel zijn, dan kun je het beter in meerdere keren doen.
  2. Start de launcher van De Sims3, klik op tab Downloads, alles selecteren en op knop Installeren klikken.
  3. Sluit de launcher. Controleer of er in 'Documents\Electronic Arts\De Sims 3\DCBackup\' (dus in de map zelf) fouten zitten met Sims3Dashboard (dit programma is alleen voor de map DCBackup en de map Mods).
  4. Zo ja: haal die weg en herhaal stappen b en c.
    Zo niet: herhaal stappen a t/m c met nieuwe groep sims3packs.
    Als sims3packs bestanden geen foutmeldingen veroorzaken, maar ook niet geïnstalleerd staan in de tab Downloads, kan je proberen ze als monkey bestanden (.package) in de mods map te zetten. Dit werkt echter ook niet altijd. :bored
3. Mods controleren
  1. Zet je mods map terug in 'c:\<...>\De Sims 3\Mods\' en zet de Resource.cfg in de root van de basisgame.
  2. Controleer die map weer met Sims3Dashboard (bij elke patch reageren je downloads anders).
  3. Als alles er goed uit ziet, start je het spel op. Kijk of het lijkt te werken (t/m aanmaken sims dan wel in de buurt zetten van huishoudens) en sluit het spel af.
4. Buurt terugzetten
  1. Zet in 'saves' de map "<buurtnaam>.sims3" terug (bijv. SunsetValleyDixyDreamer.sims3). De andere mappen met <buurtnaam> (.bad en .backup) kun je deleten op het moment dat .sims3 werkt.
  2. Indien nodig/gebackupped, zet je de (inhoud van de) mappen Exports, Recorded Videos, Screenshots, SavedSims en Custom Music terug
  3. Start via de Launcher het spel op. Als het goed is zal alles werken. :thumbup Open in het spel je buurt.
  4. Sla meteen je buurt op: opties > opslaan als > naam ingeven en opslaan. Je mag het overschrijven met huidige naam.
Als het goed is dan werkt niet alleen het spel zelf weer, maar zijn ook je sims weer tot leven gewekt. :thumbsup Vergeet niet regelmatig te backuppen.
Veel speelplezier! :biggrin

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie