Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

19 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
steefjee90
Mest analist Mest analist
Berichten:
578
Lid geworden op:
ma 21 jun 2010, 16:13

Re: Computers

Ik ben niet echt een computer kenner, maar ik denk dat ik voor de acer aspire M3400 zou gaan.
Die heeft 6 GB RAM, dus dat zal, denk ik, sneller lopen.
Ik speel het zelf op een laptop met 2 GB RAM, en die is soms behoorlijk langzaam :)
Hoop dat je er iets aan hebt :)

edit: mijn vriend zei wel dat de acer alleen grafisch onboard lijkt te hebben, terwijl een aparte grafische kaart ook belangrijk is als je spelletjes wilt spelen
Gebruikersavatar
Zinooo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2338
Lid geworden op:
za 05 feb 2011, 14:58

Re: Computers

steefjee90 schreef:Ik ben niet echt een computer kenner, maar ik denk dat ik voor de acer aspire M3400 zou gaan.
Die heeft 6 GB RAM, dus dat zal, denk ik, sneller lopen.
Ik speel het zelf op een laptop met 2 GB RAM, en die is soms behoorlijk langzaam :)
Hoop dat je er iets aan hebt :)

edit: mijn vriend zei wel dat de acer alleen grafisch onboard lijkt te hebben, terwijl een aparte grafische kaart ook belangrijk is als je spelletjes wilt spelen
Maar zal dat ook veel effect hebben op de prestatie? Tenminste, veel?
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

Re: Computers

6 GB ram is wel heel veel, je kan beter gewoon 4 nemen . 2 GB per slot, ik weet niet hoeveel RAM geheugen slotten je op je moederbord dan krijgt, maar als je er dan nog 2 over hebt kan je er later altijd nog 4GB bij steken, dan heb je 8GB dat is 2GB meer dan als je 6 GB er in zou steken.

Grafische kaarten kan je gewoon apart halen. Zelf ben ik fan van Nvidea Gforce kaarten omdat die voor gamers zijn gemaakt, maar let op. Ze zijn niet zo goedkoop, ja tenzij je een slechtere haalt.

En sowieso moet je nooit een computer bij de media markt halen, kan je beter doen bij een lokale PC winkel in de buurt. Media markt heeft er geen verstand van en verkoopt alleen maar troep.



Als je meer vragen hebt: PM mij. ik kom niet iedere dag hier langs :) (ik doe ict opleiding dus heb redelijk veel verstand)
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Computers

Zinooo schreef:Sorry als ik bump, maar ik heb nog een vraag, en ik dacht dat het dan onnodig was een nieuw topic te openen...
Kan de Sims 3 op deze computer? En zo ja, ook mooi, soepel, snel? Alvast bedankt!

Computer: http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/G ... lay=online
Deze computer zal De Sims 3 niet goed kunnen draaien. Het heeft namelijk geen losse videokaart.

Uit de andere 2 opties in je eerste bericht zal ik dan voor de Packerd Bell gaan, puur omdat de videokaart daarvan beter is.

@Ansjj2, AMD en Nvidea ontlopen elkaar echt niet zoveel meer. De laatste tijd loopt AMD zelfs vaak voorop op Nvidea wat betreft de ontwikkelingen. AMD had directx11 kaarten al ruim (bijna een jaar?) voordat Nvidea daarmee kwam. Ikzelf game al enige tijd met AMD kaarten, bevalt me prima. Maargoed, dat was even offtopic :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Snateraar
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4044
Lid geworden op:
vr 07 aug 2009, 16:34

Re: Computers

Xelles schreef:
Zinooo schreef:Sorry als ik bump, maar ik heb nog een vraag, en ik dacht dat het dan onnodig was een nieuw topic te openen...
Kan de Sims 3 op deze computer? En zo ja, ook mooi, soepel, snel? Alvast bedankt!

Computer: http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/G ... lay=online
Deze computer zal De Sims 3 niet goed kunnen draaien. Het heeft namelijk geen losse videokaart.

Uit de andere 2 opties in je eerste bericht zal ik dan voor de Packerd Bell gaan, puur omdat de videokaart daarvan beter is.

@Ansjj2, AMD en Nvidea ontlopen elkaar echt niet zoveel meer. De laatste tijd loopt AMD zelfs vaak voorop op Nvidea wat betreft de ontwikkelingen. AMD had directx11 kaarten al ruim (bijna een jaar?) voordat Nvidea daarmee kwam. Ikzelf game al enige tijd met AMD kaarten, bevalt me prima. Maargoed, dat was even offtopic :P
Packard Bell is echt een heel slecht merk, heel goedkoop en gaan snel stuk. Zelfs de Aldi verkoopt ze volgens mij niet eens :lol
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zinooo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2338
Lid geworden op:
za 05 feb 2011, 14:58

Re: Computers

Xelles schreef:
Zinooo schreef:Kan het nou wel of niet? Want AnsjJ2 zegt dat het makkelijk kan. En Xelles zegt van niet... :S
Ik zeg alleen dat de laatste (http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/G ... lay=online)het niet kan, daar is geen Ansjj tussen geweest ;)

De andere 2 zouden De Sims 3 aan moeten kunnen, heb niet gezegd dat ze dat niet kunnen :)
Ik had het over die 3e computer. Ik heb met AnsjJ2 gepm't...
Afbeelding
PeeAr
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
44
Lid geworden op:
do 07 jan 2010, 15:11

Re: Computers

Volgens de specs op de site van HP bevat die HP wel een losse videokaart, nl een ATI Radeon HD 5450 (1 GB), zie hier. :D
Maar ook op basis van de andere specs zou ik zeker voor de HP gaan, ook om de degelijkheid en service.
Packerd Bell, inmiddels overgenomen door Acer, is een rampenplan en Acer zelf is opzich redelijk, maar heeft niet de kwaliteit van HP.
Acer richt zich meer op de onderkant van de markt en HP op het midden en hogere segment. :D
Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

Re: Computers

^Acer is beter dan HP, wil niet veel zeggen.

Je kan het dan niet op de hoogste specs spelen maar het zou naar mijn idee wel kunnen, er staat ook maar heel weinig info op btw. En trouwens; nooit kopen bij mediamarkt

@Xelles; klopt maar ik ben meer een Nvidea fan:P
Gebruikersavatar
Zinooo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2338
Lid geworden op:
za 05 feb 2011, 14:58

Re: Computers

PeeAr schreef:Volgens de specs op de site van HP bevat die HP wel een losse videokaart, nl een ATI Radeon HD 5450 (1 GB), zie hier. :D
Maar ook op basis van de andere specs zou ik zeker voor de HP gaan, ook om de degelijkheid en service.
Packerd Bell, inmiddels overgenomen door Acer, is een rampenplan en Acer zelf is opzich redelijk, maar heeft niet de kwaliteit van HP.
Acer richt zich meer op de onderkant van de markt en HP op het midden en hogere segment. :D
Sorry, ik ben echt een leek. Op het hoesje staat dat je een 128 MB videokaart nodig hebt. Is dit diezelfde videokaart die in deze computer 1 GB is? (die van het citaat?) Of is dat de RAM? :$
Afbeelding
PeeAr
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
44
Lid geworden op:
do 07 jan 2010, 15:11

Re: Computers

@Zinooo:
1 GB = 1024 MB dus 8x zoveel als de minimale eis. :D
Dit gaat over het RAM geheugen op je videokaart en staat los van het gewone RAM geheugen.
Verwarrend hè? ;)
De HP heeft een modernere processor (het hart van de computer) en een snelle grote harde schijf.
Ook de videokaart is moderner dan die in de Acer of de Packerd Bell.
Zowel in m'n werk als privé heb ik minder last van storingen of problemen gehad met HP dan met Acer.
De storings verhouding is ongeveer HP:Acer = 1:10!

@Ansj32
Begrijp ik je goed, dat jij Acer ongeveer net zo goed vindt als HP, of meen je dat uit mijn bericht te lezen? :?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, vooral omdat ik het tegendeel beweer.
Acer is wel sneller met nieuwe snufjes, maar HP is degelijker en beter ontworpen. :D
Gebruikersavatar
Zinooo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2338
Lid geworden op:
za 05 feb 2011, 14:58

Re: Computers

AnsjJ2 zei dat het niet op de hoogste stand kan worden gespeeld. Waar ligt dat dan aan? En zijn de settings dan nog wel goed, of dat ook niet?

Edit: Maar als jullie konden kiezen welk van deze computers je gratis zou kopen, welke zou je dan kiezen?

Laatst gewijzigd door Zinooo op di 08 mar 2011, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
PeeAr
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
44
Lid geworden op:
do 07 jan 2010, 15:11

Re: Computers

Het is mij ook compleet onduidelijk over welke van de drie door jou genoemde computers zij het dan heeft en op welke hoogste resolutie ze doelt, die van de videokaart of de in het spel mogelijke hoogste resolutie. :?

De hoogst mogelijke resolutie n.l. 1920x1080 beeldpunten (full HD) die het spel ondersteunt zal je inderdaad niet met alle videokaarten halen, maar dat is ook niet noodzakelijk.
Het verschil met een stapje lager (1600x1024), zal je in het spel niet of nauwelijks zien. :D
De standaard instellingen (settings) kan je zelf bij opties in het spel aanpassen als dat nodig is.

Succes met je (lastige) keuze. ;)
Gebruikersavatar
Zinooo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2338
Lid geworden op:
za 05 feb 2011, 14:58

Re: Computers

Ik heb nog even een vraagje.

Hoe zit het met deze computer?
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/G ... 66435.html
Voor betere informatie:
http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/c02711719.pdf

Alvast bedankt!

PS. Sorry als ik bump ofzo, maar ik vond het niet nodig om hier een nieuw topic voor te openen, aangezien het dezelfde vraag is, maar dan met een andere computer...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Liza
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5075
Lid geworden op:
zo 11 jul 2010, 17:58

Re: Computers

ik zou kiezen 2e, aangezien ik mediamarkt té goed vind. xd
Prefer to get called Lisa. | I love Llama's. c:
PeeAr
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
44
Lid geworden op:
do 07 jan 2010, 15:11

Re: Computers

Persoonlijk zou ik dan toch voor de HP gaan die je een paar weken geleden bij Mediamarkt gevonden hebt en wel om de volgende reden:
De harde schijf is groter, dus meer opslag ruimte, maar nog veel belangrijker, er zit een veel modernere processor (het hart van je computer) in. :D
Voor de rest zijn ze vrijwel hetzelfde.
Het enige nadeel voor jou zou kunnen zijn dat die iets duurder is (c.a. €50,00).

Weergave- en sorteeropties