Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

7 berichten • Pagina 1 van 1

Miss_Darkie
Kantoorslaaf Kantoorslaaf

Haperend spel en kavels niet kunnen plaatsen

Ik heb momenteel 2 problemen met mijn simsspel.
Downloads heb ik alleen van de store, dus niet van buitenuit.
De buurt die ik gebruik momenteel is Sunset Valley, heb Neverglade ook geprobeert en wou graag overstappen naar die buurt.

Probleem 1:
Mijn meest storende probleem is dat iedere 20 a 25 sim-minuten het spel hapert.
Het beeld blijft hangen, de tijd blijft stilstaan. Je hoort de sims nog praten tegen elkaar of de tv bijf je horen. Ook het diamantje boven het hun blijft gewoon 'ronddraaien' zoals het altijd doet.
Ook heb ik al een nieuw gezin aangemaakt, het probleem blijft ook bij hun. Alleen in de leefmodus, in de koop en bouw-modus heb ik geen enkel probleem.

Probleem 2:
Dit probleem heb ik al langer. Iedere keer als ik een nieuwe (kleinere of grotere) kavel wil plaatsen moet je vaak eerst de huidige verwijderen. Dus ik laat die 2x verwijderen zodat alle grond weg is. Dan kies is mijn grootte dat ik van kavel wil uit de bewerklijst (bv 20x30) en wil deze plaatsen op de plaats waar ik die andere heb verwijdert. Maar dan gaat het mis. Op de plaats kan ik het niet plaatsen want dan staat er iedere keer dat ik het niet op een kavel kan plaatsen. Maar die kavel heb ik al verwijdert! Er staat op dat ogenblik niets meer. Dat blauwe icoontje van het lege veld is al weg!

Dus als iemand me kan helpen zou het zéér fijn zijn.
Ik speel momenteel al bijna 20 generaties met hetzelfde gezin, het is een uitgelopen 10G legacy. Dus zou het zéér spijtig vinden moest ik alles opnieuw moeten installeren.

Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes!!!
Origin accountnaam: 'Sarientje'
tarac
Kruidenverdeler Kruidenverdeler

Re: Haperend spel en kavels niet kunnen plaatsen

Het lijkt er op dat je grafische kaart het niet helemaal kan bijhouden.
Tik in je spel de volgende cheat in fps on
Dan zie je rechts boven een getalletje. Is die lager dan 9, dan heeft je grafische kaart grote moeite met het spel. (Voor een echt vloeiend verlopend spel moet je 25 of hoger hebben)

Installeer de laatste driver voor je grafische kaart, zie http://www.sims4.nl/Dutch/General/drivers.html

Wat betreft het probleem met de kavel kan ik je niet verder helpen.
Miss_Darkie

Ik speel mijn spel bijna op het hoogste.
Heb een Ati Radeon HD4350.

Een aantal functies zoals boomdetail en weerspiegelingen heb ik uitstaan. En ook dat ik vanaf mijn huishouden hun huis alleen mijn huis in detail zie en de rest niet.
Maar detail van sim en patronen staan op het hoogste.

Mijn spel had oorspronkelijk alles op het maximum staan, dit heb ik herleid tot 3/4e zodat alles nog vloeiender gaat. Maar ik kan alles volledig op maximum spelen zonder haperingen te ervaren (normaal gezien).
alexie
Oplichter Oplichter

Een save game met al zoveel generatie's is al behoorlijk groot in vergelijking met een 10g save game. het is al een wonder dat hij het nog doet meesten halen amper de 5e generatie, zonder corrupte save game.

Maar om de tv en radio uit te zetten neem een sim en ga is langs bij de buren en zet de radio/tv uit.
En het klopt sims zetten zelf radio/tv aan, maar door radio/tv aan te laten kan je performance van je spel traag worden.
Miss_Darkie

Oh dan heb ik precies nog geluk :)
Moet wel zeggen dat ik véél fouten in de stamboom heb zitten. Als ik een aantal generaties terug wil kijken (of wil terugtellen) dan zie ik ineens een lege stamboom. Dus dat krijgt ie niet verwerkt. Dit begon ongeveer bij generatie 6.
Daarmee dat ik ook niet precies weet bij welke generatie ik zit, maar ik weet dat ik al zééééér veel kids heb grootgebracht :P

EDIT:
Heb gisteravond nog eens gespeeld nadat ik een update van mijn drivers heb gedaan en mijn spel gaat enorm snel ineens! Heb wel mijn instellingen terug moeten aanpassen, maar het gaat allemaal vlotter dan ooit!
Het hapert ook niet meer. Lege kavels kan ik wel nog niet altijd plaatsen...

Weergave- en sorteeropties