Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

8 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

EA Opstarter foutmelding Na Middernacht

Ik krijg nog steeds een foutmelding als ik De Sims 3 Na Middernacht wil opstarten. Dus al ik in de launcher op de > button klik.

Dan krijg ik de melding dat de launcher niet meer werkt als ik op start druk. Wel start het spel gewoon op en ik heb nog net tijd elke keer om de foutmelding weg te klikken.

In zo een Vista popup las ik:

Preventie van gegevens uitvoering (DEP)

Dat dat dus de reden is van de foutmelding.

Effe gegoogled en:

http://support.microsoft.com/kb/875351/nl

Kan ik die oplossing gewoon zelf uitproberen?

Heeft het gevolgen voor andere programmatjes?

Of moet EA dit maar eens oplossen?
Afbeelding
Nefje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
124
Lid geworden op:
ma 08 mar 2010, 19:27

Re: EA Opstarter foutmelding Na Middernacht

Sinds de release van De Sims 3 levert DEP nog wel eens problemen op.
Zo komt het nog wel eens voor dat DEP het startprogramma of zelfs het spel afsluit.
Soms krijg je hiervan een melding (dit hoeft niet!) en deze melding kan ook variëren. Zo kan je zelfs letterlijk de melding krijgen dat DEP het heeft afgesloten:
Afbeelding
In sommige gevallen helpt het dan ook om bij speluitval het exe bestand waarmee je opstart toe te voegen bij DEP. Als de uitval DEP gerelateerd is, dan zal je spel daarna niet meer plotseling afsluiten.

Sinds Na Middernacht hebben relatief meer mensen last van problemen met DEP.
Gelukkig blijft dit meestal beperkt tot het startprogramma en kan men het spel blijven spelen zonder nadere stappen te ondernemen. De melding komt namelijk in de meeste gevallen pas nadat je het startprogramma hebt afgesloten. Door op "Spelen" te klikken sluit je immers in principe het startprogramma af.

Het is overigens veilig om DEP uit te schakelen voor je Sims 3 exe bestanden. Dit heeft enkel betrekking op de bestanden die je toevoegt, dus zal geen gevolgen hebben voor andere programma's.

Ik denk persoonlijk niet dat EA Games met een oplossing komt, aangezien het 1. al sinds de release van De Sims 3 speelt, 2. niet iedereen er last van heeft en 3. als de problemen DEP gerelateerd zijn, dan helpt het voldoende om de exe bestanden toe te voegen aan DEP zodat EA Games zich blijkbaar niet genoodzaakt voelt om met een eigen oplossing te komen.

Mocht je meer informatie willen over het toevoegen van de Sims 3 exe bestanden aan DEP, dan kan je die vinden onder punt 4 op Pinguïntech.
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: EA Opstarter foutmelding Na Middernacht

4. Schakel DEP uit voor TS3.exe en S3Launcher.exe
Dit doe je als volgt:
Typ het volgende in het zoekvenster van Windows (bij start): systempropertiesperformance
Vervolgens ga je naar het tabblad "Preventie van gegevensuitvoering (DEP)".

Je kiest dan voor het 'tweede bolletje' en voegt de volgende bestanden toe: TS3.exe en S3Launcher.exe
Deze bestanden vind je in de regel hier:
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3\Game\Bin\TS3.exe
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3\Game\Bin\S3Launcher.exe

Mocht je uitbreidingen of stuffpacks hebben, dan zal je (ook) de .exe bestanden moeten toevoegen van je meest recente spel.
Wereldavonturen: TS3EP01.exe
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Wereldavonturen\Game\Bin\TS3EP01.exe
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Wereldavonturen\Game\Bin\S3Launcher.exe

Luxe accessoires: TS3SP01.exe
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Luxe accessoires\Game\Bin\TS3SP01.exe
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Luxe accessoires\Game\Bin\S3Launcher.exe

Ambities: TS3EP02.exe
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Ambities\Game\Bin\TS3EP02.exe
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Ambities\Game\Bin\S3Launcher.exe

Supersnelle accessoires: TS3SP02.exe
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Supersnelle accessoires\Game\Bin\TS3SP02.exe
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Supersnelle accessoires\Game\Bin\S3Launcher.exe

Na Middernacht: TS3EP03.exe
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Na Middernacht\Game\Bin\TS3EP03.exe
C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Na Middernacht\Game\Bin\S3Launcher.exe

Vervolgens moet je de pc opnieuw opstarten en kan je als het goed in het spel nu (langer) spelen.
Bedoel je deze van Pinquin Tech?

Maar eens een keer rustig voor gaan zitten dan :applaus
Afbeelding
Nefje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
124
Lid geworden op:
ma 08 mar 2010, 19:27

Re: EA Opstarter foutmelding Na Middernacht

Je hebt de sitenaam verkeerd geschreven.

Ik doelde inderdaad op die informatie, maar ik zie liever niet dat hele stukken "geciteerd" worden, zeker met het oog op toekomstige herziening van bepaalde zaken. Ik wil hier er niet te veel over uitweiden, maar alles heeft een onverwachte vertraging opgelopen. Tsja, het ene moment ben je nog onderweg naar college en het andere moment word je wakker in de ambulance.

Hoe dan ook, het is allemaal best simpel. Gewoon het laatste bestand toevoegen duurt niet langer dan een minuutje. Alleen leek me in dit geval wat achtergrondinformatie wel op z'n plaats.


V Patches kan je ook installeren zonder het startprogramma. Dit zal je dan 'handmatig' moeten doen via de vrijgegeven downloadlinks van EA Games.
Updaten zou alleen niet meer mogelijk via de automatische updater mocht het startprogramma helemaal niet meer werken (wat meestal niet het geval is).

Laatst gewijzigd door Nefje op vr 19 nov 2010, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Moonnightflower
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
26
Lid geworden op:
vr 15 okt 2010, 09:57

Re: EA Opstarter foutmelding Na Middernacht

:? Tja, hier heb ik ook al een tijdje last van (dat de Launcher niet meer werkt), maar de DEP is sinds kort.

Wat ik mij al een hele tijdje afvraagt, en dit is belangrijk, als er weer eens een patch zou gaan komen; kunnen we deze dan automatisch downloaden en laten installeren ondanks dat de Launcher niet meer werk! :bored
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: EA Opstarter foutmelding Na Middernacht

Ik heb net NM geinstalleerd en ook last van ditzelfde probleem.
Al heeft het inderdaad geen gevolg voor het spelen van het spel, dit doet het gewoon.

Maar vroeg me af of jullie, Hiki en Kyta, nu hetgeen wat Nefje zegt hebben opgevolgd of het zo gewoon hebben gelaten zoals het is?
Met andere woorden, hebben jullie er buiten de foutmelding verder last van ofniet?

Heb het liefst dat alles werkt zoals het moet, maar het stelt me al gerust dat jullie het ook hebben.
(Al was het beter van niet geweest natuurlijk ;) )

Weergave- en sorteeropties