Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

7 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

SN Tutorial : De Sims 3 Installeren op Linux

Afbeelding

Voordat je begint is het handig om te kijken of jouw PC/Laptop , De Sims 3 , wel kan draaien. Ga hiervoor naar: De officiele pagina,Linux staat hier niet bij als OS maar zo kan je kijken of jouw PC/laptop aan de eisen van het spel voldoet.
Afbeelding

Deze tutorial is voor het BASIS spel bedoelt! Hoe je uitbreidingen moet installeren heb ik nog niet onder vonden!
Naast Windows en Mac OS kan De Sims 3 ook op Linux draaien, Linux is net zoals Windows en Mac een Operating System. Deze tutorial is voor de mensen die wel weten wat Linux is en Linux hebben draaien op hun PC en/of laptop. Het is dus mogelijk om De Sims 3 te spelen onder Linux Mint, of welke distributie van Linux je ook hebt.


Om programma's te laten draaien die voor Windows zijn bedoeld, zoals .exe bestanden, heb je op Linux een programma nodig die dit voor jou kan laten draaien.
Hiervoor kan je Wine of PlayOnLinux gebruiken, deze software is naast via je ‘Software Beheer’ te vinden op hun sites.


Voorbereiding:

Voordat je dus kan beginnen met het installeren van De Sims 3 heb jeWine of PlayOnLinux nodig. Ik zelf heb gekozen om PlayOnLinux te gebruiken, omdat deze net wat simpeler is dan Wine.
Je kan PlayOnLinux dus downloaden van de site of vanuit je software beheer.


Het installeren:


Open PlayOnLinux onder: Apllicaties > Games > "Play On Linux"


Wanneer je Play On linux voor het eerst opent, moet je een paar bepaalde dingen installeren voor dat je het programma aan de praat krijgt. Het programma werkt jou hier doorheen,
maar houd wel tijdens het installeren een stabiele internet verbinding.

Als PlayOnlinux hier klaar is met zijn eigen setup, kan je nu De Sims 3 gaan installeren.

Afbeelding
1. Stop de CD (De legale) van De Sims 3 er in en klik op de button: Install

Afbeelding
2. Selecteer wat je wil gaan installeren en klik daarna op door gaan.

Afbeelding
3. Vervolgens wil Play On Linux weer een boel installeren, laat het programma zijn werk doen, dit is nu eenmaal nodig.
Afbeelding
4. Wanneer het installeren weer klaar is, klik je op de CD/DVD pad, waar De Sims 3 nu zal staan. Klik daarna op volgende.
Afbeelding
5. Vervolgens krijg je de 'The Sims 3 - Installshield wizard', net zoals in Windows voer je hier je code in en begint hij te installeren.
6. Aan het einde van de installatie vraagt De Sims 3 of je de Download manager/Origin wilt downloaden, het is verstandig om dit niet te doen.


Wanneer de installatie klaar is, komt Play On Linux je weer een paar kleine vragen stellen. "Waar mag De Sims 3 komen te staan?" En “waar mag De Sims 3 Manager" staan?”. Dit zijn slechts voorbeelden, Play on Linux kan nog meer vragen.



!BELANGRIJK! Voordat je gaat spelen.


Wanneer je de "De Sims 3 Manager" opent en op het icoontje klikt voor het spelen, zul je zien dat er een error komt: "De Sims 3 CD niet gevonden, stop deze er in en probeer het opnieuw.".
Hier voor is ook een oplossing. Je moet namelijk de "TS3.EXE" file vervangen. Dit moet gebeuren met de NO CD Crack. Helaas mag ik op de site niet linken naar illegale zaken, maar je zult het snel genoeg vinden wanneer je onder google gaat zoeken.
Ik kan je wel vertellen hoe je de No CD crack heet "The Sims 3 v1.2.7 [Multi] no-dvd/fixed EXE", en hoe je het installeerd. Er zitten twee files in dit bestand, TS3.exe en TSLHost.dll.

1. Wanneer je het bestand hebt gedownload, zit het in een winrar bestand. Het beste is om deze uit te pakken op je bureaublad (met map en al), om het later makkelijker terug te vinden.
2. Open je HOME folder (Oftewel, de NickName die jij je gebruiker hebt gegeven. Bij mij is dat Ansjj2) Houd CTRL + H ingedrukt en alle verborgen folders komen te voorschijn.

Het volgende moet je zien en door lopen: .PlayOnLinux/wineprefix/TheSims3/drive_c/program files/electronic arts/the sims 3/game/bin

Vervolgens pak je de twee bestanden met de naam: Ts3.exe en TSLHost.dll en kopieer deze als back-up in een andere map (dus nog niet de files pakken van je bureau blad!!!!).
Wanneer je de twee bestanden verplaatst hebt naar een andere map, verwijder je de twee bestanden, kopieer je de twee bestanden die je hebt gedownload en plakt deze in de map.

En als het goed is moet je spel het doen!


!Belangrijk! Patchen

Afbeelding
Wanneer je De Sims 3 wil gaan patchen. Doe dit niet via de TS3 site, maar open Play On Linux, ga naar patches en klik op: The Sims 3 - Updates.. Vervolgens krijg je een scherm of je automatisch wil laten zoeken of handmatig.
Wanneer je Automatisch kiest dan zoekt hij alles vanzelf en installeert hij alles vanzelf. Installeer dus NIET de patches van de officiële site.
Gebruikersavatar
snoowie9
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
39
Lid geworden op:
ma 08 feb 2010, 20:28

Re: SN Tutorial : De Sims 3 Installeren op Linux

DENNUSZ schreef:maar er staan ook uitbreidingen tussen, wat als je daarop klikt en dan hetzelfde doet? of werkt dat niet
dit zou gewoon moeten kunnen aangezien het programma Windows simuleert en de links die het programma nodig heeft gewoon op de zelfde manier worden opgeslagen de kans bestaat alleen wel dat je niet meer kan updaten,
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

Re: SN Tutorial : De Sims 3 Installeren op Linux

^PlayOnLinux Simuleert geen windows maar windows gebasseerde programma's. Omdat je EXE files simpel weg niet kan openen op linux. Het is gewoon een soort converter.

Over de uitbreidingen: Ik zal binnenkort eens kijken hoe en wat het werkt. Tot die tijd graag geen discussie hier over openen. Het gaat hier om het basis spel , uitbreidingen komen later :)
Gebruikersavatar
snoowie9
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
39
Lid geworden op:
ma 08 feb 2010, 20:28

Re: SN Tutorial : De Sims 3 Installeren op Linux

hierbij het bewijs
het simuleert daadwerkelijk het register van windows
(dit met wine ervaringen)

windows regedit
Afbeelding

wine regedit
Afbeelding

het slaat alle register info in hetzelfde soort register op, en de verwijzingen zijn dus ook het zelfde naar de applicaties zijn dus ook het zelfde. de sims 3 gebruikt deze verwijzingen om te zien welke uitbreidingspakketten zijn geinstaleed, hierbij denk ik dat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt. :D :D

snoowie9

edit hkey_dyn_data is alleen zichtbaar bij wine aangezien deze bij windows 7 niet meer wordt gebruikt, deze bevat info over de hardware en wordt alleen in windows 95, 98 en me gebruikt
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties