Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

9 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

SN Gids: Hoe maak ik een appartement met Na Middernacht?

Hoe maak ik appartementen met Na Middernacht?
Met de komst van de derde uitbreiding ,de Sims 3 Na Middernacht, kunnen je Sims nu ook wonen in een heerlijk appartementje hoog in een wolkenkrabber. Natuurlijk wil jij als bouwgek er ook eentje (of zelfs meer) zelf bouwen. Lees verder en ontdek hoe het moet.
Benodigdheden
Om een wolkenkrabber optimaal te laten functioneren heb je een aantal objecten nodig, die niet standaard in de catalogus zitten. Hiervoor moet je een .package bestand downloaden, die vervolgens dit object 'unlockt'. Dit geldt voor 'Bartho's Afvalbuis' en 'De Brievenbus voor aan Muur'.

Afvalbuis & BrievenbusSimsCri of MTS

Ik raad je aan ook de beschrijving van de mods door te lezen zodat je zeker weet wat ze doen.
De bestanden die je download, zijn .package bestanden. Mocht je niet bekend zijn met dit soort bestanden dan kan je hier vinden hoe dat moet.

Het echte werk

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

(1) De building shells, de afvalbuis, de brievenbus en enkele andere benodigde objecten zijn in Buydebug te vinden. Om daar te komen voer je de cheat “testingcheatsenabled true” in het cheatscherm (ctrl shift C) in, gevolgd door de cheat “BuyDebug”. Het menu is nu te vinden in de koopmodus (zie afbeelding hierboven). Ook is de cheat “RestrictBuildBuyInBuildings off” nodig.
(2) Nu het BuyDebug-menu geactiveerd is, ga je opzoek naar een building shell en plaats deze op een kavel. Zorg wel dat de kavel groot genoeg is om hem erop te plaatsen. Een kavel groter dan 30x30 volstaat in dit geval.
(3) Vervolgens kunnen er muren geplaatst worden om de uiterste randen van de shell. Dit geldt voor de begane grond en voor de hogere verdiepingen. Zorg wel voor een inham bij de deur van de shell, want anders kunnen er geen sims naar binnen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
(1) We beginnen eerst met het maken van de lobby. Baken het gebied af waar je wil dat de lobby gaat komen. Wees creatief, niemand houdt van een lobby in de vorm van een blok.
(2) Vervolgens is het tijd om de liften te plaatsen, zodat je sims straks naar boven kunnen. Omdat liften wel eens bezet kunnen zijn, plaats ik er twee.
(3) Plaats alvast 'De Brievenbus voor aan Muur', zodat je deze niet vergeet. Post en rekeningen horen niet op de grond. Zet ook ergens 'De Onsterfelijke Intercom' neer (te vinden bij diverse elektronica), zodat andere Sims in het gebouw gebeld kunnen worden.
(4) De basis van de lobby is nu af. Je kunt je nu helemaal uitleven met de inrichting ervan. Vergeet niet om wat decoratie te gebruiken!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
(1) Nu de lobby klaar is, gaan we verder met het belangrijkste: het appartement. Allereerst wordt de lift geplaatst nu het nog vrij kan. Tijdens het plaatsen, licht er een plek geel op. Hierop moet de lift geplaatst worden om hem 100% te laten werken.
(2) Hierna is het tijd om weer het bouwgebied af te bakenen. Eerst de hal en daarna de kamers van het appartement. Vergeet niet dat je ook een bovenverdieping tot je beschikking kan hebben. Ik was wat enthousiast en heb alvast de gang van wat objecten voorzien.
(3) Laat je fantasie weer de vrije loop en richt alles in. Kleed ook de hal gezellig aan en vergeet er niet 'Bartho's Afvalbuis' te plaatsen. Wees wel voorzichtig, afvalbuizen kunnen niet verwijderd worden!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
(1) Gefeliciteerd het appartement is nu grotendeels af. Er moeten nu alleen nog wat objecten geplaatst te worden om hem goed te laten functioneren. Allereerst zoek je twee objecten op in buydebug namelijk de Verborgen Kamermarkeerder en de Openbare Ruimte Markeerder. Zet ze even voor het gemak even op de grond neer.
(2) De Verborgen Kamermarkeerder wordt gebruik om ruimtes donker te maken. Deze plaats je dus buiten de lobby en ook boven buiten de hal en je appartement. Het is ook mogelijk om bijgeluiden te laten horen met dit object. Dit kan gedaan worden door er op te klikken met CTRL SHIFT en 'omgevingsgeluid veranderen...' te selecteren. Doe dit bij de dichtstbijzijnde van je appartement en maar op één van de objecten!
(3) De Openbare Ruimte Markeerder zet je neer in elke openbare ruimte waar je Sims moet kunnen komen in het gebouw. Dit is dus de lobby en de gang.
(4) Daarnaast is het ook mogelijk om NPC’s (Non-Playable-Characters) in andere appartementen 'wonen'. Zij kunnen alleen uit hun appartement komen, dus het is niet nodig om voor hun ook wat in te richten. Klik met CTRL SHIFT op de deur en kies voor 'NPC-deur maken'.
Nawoord
Gefeliciteerd! Als alles goed is gegaan, heb je nu succesvol een appartement gemaakt. Mochten er nog bepaalde dingen niet gelukt of onduidelijk zijn, kan je dat altijd in dit topic vragen. Dezelfde techniek voor het maken van appartementen kun je ook voor andere dingen gebruiken. Je zou bijvoorbeeld ook zonder building shell een appartementencomplex kunnen maken of meerdere rijtjeshuizen op een kavel waarvan er maar een bewoond is. Leef je uit zou ik zeggen en heel veel plezier met je appartement!
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: SN Gids: Hoe maak ik een appartement met Na Middernacht?

De shell is de buitenkant van de flat. Dus echt een omhulsel. Die krijg je zo:

(1) De building shells, de afvalbuis, de brievenbus en enkele andere benodigde objecten zijn in Buydebug te vinden. Om daar te komen voer je de cheat “testingcheatsenabled true” in het cheatscherm (ctrl shift C) in, gevolgd door de cheat “BuyDebug”. Het menu is nu te vinden in de koopmodus (zie afbeelding hierboven). Ook is de cheat “RestrictBuildBuyInBuildings off” nodig.
(2) Nu het BuyDebug-menu geactiveerd is, ga je opzoek naar een building shell en plaats deze op een kavel. Zorg wel dat de kavel groot genoeg is om hem erop te plaatsen. Een kavel groter dan 30x30 volstaat in dit geval.
(3) Vervolgens kunnen er muren geplaatst worden om de uiterste randen van de shell. Dit geldt voor de begane grond en voor de hogere verdiepingen. Zorg wel voor een inham bij de deur van de shell, want anders kunnen er geen sims naar binnen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: SN Gids: Hoe maak ik een appartement met Na Middernacht?

Noita Dirdre schreef:Ik ben bezig om een appartement te maken, maar ik kan nergens de brievenbus vinden. Heb het BuyDebug menu ook al heel vaak doorzocht, maar ik zie hem nergens.
Die kun je vinden op een van de volgende manieren:
1) Verbouw een bestaand appartement
2) Door een mod (deze of deze (het maakt niet uit welke))

Succes ;)

Weergave- en sorteeropties