Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

7 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

SN Gids: vampieren

Afbeelding
Een van de leukste mogelijkheden in De Sims 3 Na Middernacht is wel dat je Sim een vampier kan worden. Als je jouw Sim in een vampier wil laten veranderen, gaat dat niet zomaar. In deze gids zullen jullie lezen hoe ik een Sim in een vampier laat veranderen.

Veranderen naar een vampier (of terug naar mens)

Afbeelding

De Sim moet een vampier kennen waarmee ze een goede relatie heeft. Om te zien wie van de vrienden een vampier is, ga je naar het relatiepaneel en kijk je om welke Sim een rode gloed te zien is. Dat is namelijk een vampier. Verder mag het niet te druk zijn in de kamer, het liefste zijn er geen andere Sims.

Afbeelding

Als de Sim gebeten is zie je dat ze een ‘vreemde vlek’ heeft in de nek. Als dat het geval is, kun je er vanuit gaan dat de Sim binnen een paar dagen vampier is. Elke dag krijg je een gedachte te zien, bijvoorbeeld dat de plek waar ze gebeten is erg jeukt.

Afbeelding

Na drie dagen verandert de Sim in een vampier. Dit is zo gebeurd, dus kijk goed. Het is leuk om te zien hoe er allemaal vleermuizen in een rode gloed rondvliegen en de Sim een beetje opstijgt. En hoe snel het begon, hoe snel het klaar is.

Afbeelding

Als deze verandering tussen 18:00 en 6:00 plaatsvindt, krijgt de Sim de moodlet ‘Vampierkracht’, omdat het dan donker is. Dit is niet alleen als de Sim vampier wordt, maar elke nacht tussen 18:00 en 6:00. En de user interface veranderd ook en Honger is nu veranderd in Dorst.

Afbeelding

Nu kun je ook zelf vrienden waarmee je een goede relatie hebt veranderen in een vampier. Wil je dit doen, klik dan op de Sim die je wil veranderen en klik dat je de Sim wil transformeren tot vampier. Ook nu mogen er (bijna) geen andere Sims in de kamer zijn. Bijna altijd zegt de vriend dan ja.

Afbeelding

Vampieren kunnen ook kinderen krijgen. Maakt de vampier een kindje met een gewoon persoon, is er 50% kans op een vampierkindje. Maakt de vampier een kindje met een andere vampier, heb je sowieso een vampierkindje. Als de baby geboren is, kun je dit zien in het relatiepaneel aan de rode gloed. Aan de baby zie je verder nog niks. Als het kindje opgroeit naar peuter, kun je het herkennen aan de lichtere ogen en de andere huidskleur.

Afbeelding

Slapen doen doen de vampieren trouwens in een speciaal bed waar ze boven 'zweven'. Een doodskist was leuker geweest maar dit vampieren bed ziet er wel mooi uit.

Afbeelding

Vind je het vampierenbestaan toch niet zo leuk, kun je de Sim altijd terug veranderen naar mens. Ga dan naar het wetenschapslab en koop een flesje Vampirisme-V-aarwel. Nadat de Sim het drankje hebt gedronken is ze weer een normaal mens.

Afbeelding

Voedsel

Afbeelding

Gelijk nadat de Sim een vampier is geworden ontvangt ze een aantal plasmavruchten via de post. Plasma is het voedsel voor de vampieren, hiermee kun je de dorst verhelpen. Vampieren hebben namelijk geen honger, zoals gewone Sims, maar dorst.

Afbeelding

Plasmavruchten kun je gewoon zo eten uit de hand. Maar pas op, eet geen knoflook! Hiervan wordt de Sim erg misselijk en raakt ze uiteindelijk bewusteloos. Probeer dus alles met knoflook te vermijden. Sims die geen vampier zijn worden juist misselijk van Plasmavruchten bijvoorbeeld als die in pannekoeken zitten.

Plasmavruchten kunnen ook in de tuin gekweekt worden en ze groeien dan aan struiken.

Afbeelding

De Sim kan naast plasmavruchten eten ook plasmasap kant-en-klaar uit de koelkast drinken, bij de voedselwagen plasma halen en de Sim kan ook uit een goede vriend drinken. Dit kan alleen als de relatie erg goed is. De persoon waarvan gedronken is krijgt de moodlet ‘Wakker’ omdat er bloed van hem is gedronken.

Pas ook hier op met vrienden die net knoflook hebben gegeten, als de Sim van hen drinkt kan ze ook bewusteloos raken.

Afbeelding

Een andere mogelijkheid om aan bloed te komen is om te gaan 'jagen': De Sims in de buurt zien er opeens anders uit en zo kun je zien welke Sim het lekkerste bloed heeft.

Afbeelding

Leuke voordelen

Als vampier kun je een aantal leuke dingen doen met (onbekende) mensen. Zo kan de Sim de persoon dwingen om aan haar te denken, maar ook een aantal leuke dingen te weten komen.

Afbeelding

Zo kan de Sim achter het sterrenbeeld, de carrière, de eigenschappen, de relaties en de favorieten van die persoon komen.

Afbeelding

Vampieren leven langer dan normale mensen. Zo zijn de tijden als jongvolwassene en volwassene langer dan bij een normale Sim. Alle andere tijden zijn wel hetzelfde.

Afbeelding

Sims die vampieren zijn kunnen alles sneller. Zo rennen ze de hele dag snel, maar tussen 18:00 en 6:00 leren ze twee keer zo snel een vaardigheid en maken vampierkinderen twee keer zo snel huiswerk. Dat is nog eens handig!

Afbeelding

Nadelen

Afbeelding Afbeelding

Een groot nadeel aan vampier zijn is dat de Sim niet lang buiten kan zijn overdag. Na een tijdje krijgt de Sim de moodlet ‘Verhitting’ en de wens ‘Binnen terugtrekken’. Probeer dit dan ook zo snel mogelijk te doen.

Afbeelding Afbeelding

Laat je de Sim buiten staan, krijgt ze een overdosis zon en raakt ze bewusteloos. Nu moet je wachten tot de Sim weer wakker zal worden en moet je snel naar binnen gaan.

Afbeelding

Een nadeel, maar dan voor gewone mensen, is dat als ze in de buurt bij een vampier komen ze de moodlet ‘Opgejaagd’ krijgen. Als je vriendschap sluit met de vampier, gaat deze moodlet weg.

Afbeelding

Een gids is eigenlijk nooit compleet dus als je nog aanvullingen hebt dan kun je die hier in dit topic kwijt.
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: SN Gids: vampieren

Danks :)
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
Zinooo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2338
Lid geworden op:
za 05 feb 2011, 14:58

Re: SN Gids: vampieren

Handig! Toch heb ik nog een vraagje: ''Stel ik maak een Sim vampier, en ga daarna met een andere familie spelen. Kan die vampier-Sim dan een andere Sim alsnog vampier maken zonder mijn toestemming?''
Afbeelding
manuela2203
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
2
Lid geworden op:
ma 03 jan 2011, 17:33

Re: SN Gids: vampieren

ik heb dat als ik een vampier kind heb die heel snel vaardigheden leren, als ik ze bijvoorbeeld laat spoerten gaat binnen enkele seconden hun vaardigheid omhoog! Dus ongeveer binnen 2 simsuren zijn ze niveau 10!! Maar dit heb ik alleen bij de kinderen.. :S

Weergave- en sorteeropties