Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

7 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Anna
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3793
Lid geworden op:
do 01 okt 2009, 16:50

Tutorial: Hoe maak je makkelijk een sig/avatar.

Afbeelding

Hey! Dit is een tutorial om te leren hoe je makkelijk een sig/avatar maakt met alleen een deel van een plaatje met een kleur achtergrond.

Dit is gedaan met Photofiltre. Heb je nog geen Photofiltre dan kun je die hier downloaden:
Download Photofiltre!

Afbeelding
Het beste kun je hier op klikken zodat je de nieuwste versie hebt. Ik weet niet of die anders is..

--------------------------------------------------
Laten we beginnen.

Stap 1:

Afbeelding
Als eerst moet je het plaatje openen wat je wilt gaan gebruiken voor in je sig/avatar. Dit doe je door op de rechtermuisknop te drukken en dan te klikken op open. Kies daarna het plaatje wat je wil gaan gebruiken.

Stap 2:
Afbeelding
Dit is het plaatje wat ik ga gebruiken voor deze tutorial. (Ik heb hem een beetje verkleind omdat het beeld anders zo uitrekt. Hij is wel scherper hoor. ;))

Stap 3:
Afbeelding
Nu druk je naast het plaatje weer op de rechtermuisknop en nu klik je op 'New'. We gaan nu het formaat van de sig maken zodat we die alvast hebben.

Stap 4:
Afbeelding
Nu krijg je dit scherm te zien. Een deel hoef je niet te gebruiken alleen het deel waar nu een rood vierkant om staat. Vul daar in wat je ook op het plaatje ziet. Dit is een goed formaat voor je sig. Voor je avatar vul je 100 en 100 in.

Stap 5:
Afbeelding
Goed, voorlopig hoeven we nu niks meer te doen aan dat ding. Pak je plaatje weer vooraan. Nu gaan we de meeste achtergrond verwijderen. Rechts bovenin klik je op het vierkantje waar die nu is aangegeven. Dan maak kies je de kleur wit. Dat is het handigst.

Stap 6:
Afbeelding
Nu klik je rechts op het emmertje. Je kunt alle grote delen van de achtergrond vullen met wit. Dat gaat snel.

Stap 7:
Afbeelding
Maar ho! Hier gaat iets fout. Ik wilde het kozijn vullen met wil maar het kozijn heeft zo ongeveer dezelfde kleur als zijn vest. Dan wordt die ook ingekleurd. Maak dit ongedaan door op Ctrl+Z te drukken. Dit gaan we later behandelen. Ga verder met inkleuren.

Stap 8:
Afbeelding
Nu gaan we de grote stukken met veel verschillende kleur weghalen. Druk bovenin op het vergrootglas om in te zoomen.

Stap 9:
Afbeelding
We gebruiken hiervoor een kwast. Kijk even naar de stappen.
1. Dit is de kwast die we gebruiken. Druk op 2.
2. Neem het rondje rechts onder. Dan kan je zelf het formaat instellen.
3. Stel hem bijvoorbeeld op 25 in. Je kan hem natuurlijk ook groter of kleiner instellen.


Stap 10:
Afbeelding
Dan ga je alle kleurijke dingen en alle stopjes die over zijn weghalen. Als een soort gum.

Stap 11:
Afbeelding
Dit is bij mij het resultaat. Ik zie nog een groot stuk blauw/groen bij het oor!

Stap 12:
Afbeelding
Die vul ik op met het emmertje en daarna de overige stukjes met een kwast.

Stap 13:
Afbeelding
Nu komt het lastigste deel. Neem de emmer en alle overige randjes langs het gezicht en de kleding langs. (Ingezoomd.) De donkerste stukjes vul je nog met wit. Lichte randjes kan je laten. Anders wordt het een veel te groot werk.

Stap 14:
Afbeelding[/color]
Als je helemaal tevreden bent over je sim dan komt nu het werk naar de sig toe. Kopieer je sim en druk op je rechtermuisknop. Klik op Copy.

Stap 15:
Afbeelding
Je plakt je plaatje in het de sig. Je plaatje is natuurlijk veel te groot. Je moet hem steeds vanuit de hoek een stukje verkleinen maar niet te klein in 1 keer want dan kan je hem niet meer terug pakken. Dus steeds ongeveer tot het hoekje en dan sleep je hem weer naar boven. Weer een beetje verkleinen.. Enz.

Stap 16:
Afbeelding
Nu is het een kwestie van opvullen. Ik heb even een donkerblauwe en een lichtblauwe gemaakt. En je ziet dat je bij de donkere nog heel erg de witte overgebleven randjes ziet. Je kan dus beter een lichte achtergrond nemen want anders zie je die lelijke randjes en dat is niet erg mooi.

Tekst & versiering:
Stap 17:
Afbeelding
Vanaf hier gaat het over tekst van een site halen. Je kan ook gewoon lettertypes uit het programma typen. (Bovenin staat een T volgensmij.) Maar wij halen het van Dafont.com hier zijn heel veel leuke lettertypes. Even de cijfers:
1. Hierin kun je typen welke tekst je wilt gebruiken.
2. Dit is de grootte van de tekst.
3. Deze gaan wij gebruiken. Maak een printscreen. (FN + PRT SC)


Stap 18:
Afbeelding
Ga naar photofiltre en ergens bij het grijze druk je op de rechter muisknop. Dan klik je op 'Paste as new image'.

Stap 19:
Afbeelding
Selecteer de kleur waarin je de tekst op je sig/avatar wil.

Stap 20:
Afbeelding
Nu selecteer je de tekst die je gaat plakken op je sig en:
Let op! Klik eerst je sig aan en volg daarna de stappen. Want anders dan krijg je je tekst op het plaatje wat dan aan staat!

1. Klik op Edit.
2. Daarna past special..
3. En dan op Mask.


Stap 21:
Afbeelding
Nu kun je de tekst vergroten of verkleinen. En op de goede plek slepen. Je ziet dat ik ook alvast meer tekst heb toegevoegd.


Stap 22:
Afbeelding
Ik heb zelf ook nog wat leuke brushes toegevoegd. Wil je dat ook? Dan moet je me even PM' en.

Laatste stap 23:
Afbeelding
Daarna klik je bij de naam of op het plaatje op 'Save' nadat je op de rechtermuisknop hebt gedrukt. Dan geef je je sig een naam en sla je op als .PNG bestand. Dan komt er nog 1 melding. Druk gewoon op Ok. En je plaatje is opgeslagen!


---------------------------------------------------
Dit was het einde van de tut. Ik hoop dat het je heeft geholpen en dat je nu net zulke plaatjes als ik kan maken..

Heb je problemen of werkt er iets niet, kun je me gewoon PM' en.

Ik hoop dat ik dit zomaar mag plaatsen. Anders mag er een slotje op.

xxAnna.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dotted
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
955
Lid geworden op:
do 04 mar 2010, 17:03

Re: Tutorial: Hoe maak je makkelijk een sig/avatar.

EDIT: Merk nu pas dat ik het topic gigantisch omhoog haal. :$ Sorry daarvoor. ;s

Die achtergrond weghalen duurt bij jou denk ik langer en dan heb je van die witte randjes. Je kan ook gewoon 'veelhoek' [heb pf in het nederlands] gebruiken en dan omlijnen, selectie omdraaien en op delete drukken? Dat gaat veel sneller. ;p Heb je ook niet van die witte randjes.

Merk nu pas dat screen een beetje groot is.. Maargoed. |: Dat omlijnde heet bij mij veelhoek, en heb er even een voorbeeldje bij gedaan, is niet goed zichbaar, maarja. ;s
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties