Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

41 berichten • Pagina 1 van 3

Kyta

SN Tutorial: Veilig downloaden

Veilig downloaden

Deze Guide garandeert niet dat je geen problemen kunt krijgen met downloads, maar zal wel de problemen beperken.

Stap voor stap word hier uitgelegd hoe je dat kan doen.

Als je veel download en je merkt dat je spel niet goed loopt of niet meer start of je denkt dat er sims 2 bestanden tussen staan, dan kun je het beste proberen controle over je downloads te krijgen.

Je kunt bij MTS een programma'tje downloaden dat "Sims3 Dashboard tool" heet.

Met dat programma kun je *corrupte bestanden - Sims 2 bestanden - bestanden die conflicten geven - dubbele bestanden* traceren.

Stap 1
Download het programma en zet het in een mapje dat je makkelijk terug kunt vinden
(je gaat het waarschijnlijk veel gebruiken).

Stap 2
Open het programma door dubbel op het bestand 'Sims3Dashboard' te klikken.

Stap 3
Links boven zie je tab 'File'. Via die tab kun je naar de map(pen) gaan die je wilt controleren.

Afbeelding

Stap 4
Als je de map hebt toegewezen, Mijn Documenten/Electronic Arts/De Sims 3/DCBackup, zal het programma al je downloads scannen op eventuele conflicten en corrupte bestanden (dit kan even duren, dat ligt aan de hoeveelheid downloads die je hebt).

Vergeet je Mods Map niet! C:/Programfiles/ElectronicArts/Sims3/Mods/Packages

Stap 5

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stap 6
We nemen het voorbeeld van corrupte bestanden. ROOD .

Klik links onder op tab 'Select' en selecteer dan 'Corrupted'. Alle files die corrupt zijn, worden geselecteerd, zodat je die kan bewerken.

Afbeelding

Klik vervolgens op 'Action'. Nu zullen alle bestanden worden gerepareerd. De bestanden die niet gerepareerd kunnen worden, worden gedeactiveerd.

Gedeactiveerde bestanden zul je handmatig uit je map moeten halen.

TIP: als je dat doet via 'Zoek functie', met 'Disabled' dan zullen die bestanden bij elkaar staan.


Afbeelding

Dit herhaal je bij alle kleuren.

Als alles goed is kun je nu geen gekleurde balkjes meer vinden en kun je De Sims3 veilig opstarten.

Afbeelding

Als je dit elke keer doet als je downloads binnen haalt, zullen de problemen beperkt blijven.

Veel download plezier.

Met dank aan MTS voor het ontwikkelen van dit programma.
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Sims 3 Dashboard tool

Ik had even een vraagje over dat programma van Delphy :"Sims3DashboardTool"
Het schijnt dat deze ook het blauwe kavel probleem oplost?

Is het dan niet handig dit erbij te zetten in het berichtje over deze tool op de website?
Aangezien veel mensen, inclusief ik zelf daar last van hebben.

En heb ik het juist als het dan gaat om de rode files? Dus de corrupte?

En een klein wetenswaardigheidje daarover wat ik vond op een andere site.
Het repareerd niet de blauwe kavels die er al zijn in een buurt maar het voorkomt dat het nog ooit verder gebeurd...
Kyta

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

Zoals er duidelijk instaat kan dit programma niet garanderen dat de problemen niet meer komen.. wel zal het je helpen om het risico te verkleinen..

als je blauwe kavels hebt heeft dat te maken met idd corrupte bestanden... die kun je hier mee opsporen..

als je dan alle cache bestandjes weghaald in de sims3 map zal het spel het hoogtwaarschijnlijk gewoon weer doen.. :wink
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

Die bestandjes repareerd dat bestand toch zelf?
Of moet je die corrupte opschrijven en dan in je packages en/of sims3 download map gaan zoeken en verwijderen?

Ik begreep van andere sites dat hij ze repareerd zodat je ze gewoon nog kunt gebruiken zonder dat er dan blauwe kavels komen..
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

Bakie schreef:Die bestandjes repareerd dat bestand toch zelf?
Of moet je die corrupte opschrijven en dan in je packages en/of sims3 download map gaan zoeken en verwijderen?

Ik begreep van andere sites dat hij ze repareerd zodat je ze gewoon nog kunt gebruiken zonder dat er dan blauwe kavels komen..

Als je nou eerst eens de guide van Kyta eens goed doorleest en dan eventueel vragen stelt als je iets niet snapt: dat zou een stuk makkelijker zijn dan allemaal andere sites erbij te halen waar Kyta niet echt op kan antwoorden omdat ze niet weet hoe oud die commentaren zijn.

:wink
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

Ohja...

I'm sorry...mijn geheugen laat me vandaag wat in de steek denk ik.. :S
Al moest ik wel een aantal keer de tip doorkijken en de plaatjes tot ik die snapte :P
Maar dat zal meer aan mijzelf liggen..

Ik ga het eens proberen.
Ik zal de volgende keer eerst 10 keer het doorlezen :smile
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

Bakie schreef:Ohja...

I'm sorry...mijn geheugen laat me vandaag wat in de steek denk ik.. :S
Al moest ik wel een aantal keer de tip doorkijken en de plaatjes tot ik die snapte :P
Maar dat zal meer aan mijzelf liggen..

Ik ga het eens proberen.
Ik zal de volgende keer eerst 10 keer het doorlezen :smile
Ik begrijp het wel hoor: je wil van die blauwe lots af :wink
Afbeelding
Gebruikersavatar
Claudia
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
494
Lid geworden op:
vr 21 aug 2009, 11:52

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

Echt heel erg bedankt voor deze gids. Ik hoop dat mijn spel er weer beter van gaat werken! Alleen ik heb even een vraagje:
In mijn DCBackup heeft het programma een aantal 'Conflict' files gevonden. Alleen die kan hij niet repareren. Ik ben alleen bang dat ik delen van mijn spel verwijder als ik die bestanden ook verwijder. Weten jullie of dit inderdaad zo is? Of zijn het alleen maar items van de Store die je weer terug kunt downloaden?
Afbeelding
Kyta

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

ja als je conflicten hebt met bestanden.. :bored .. kun je die het beste verwijderen.. het is ten goede van je spel.. een keus die je moet maken.. als je ze weghaald is je spel weer snel en op orde .. doe je dat niet dan hou je problemen.. aan jou wat je zelf wil??

geen zorgen maken over bestanden die weg zijn, op kavels verdwijnen die gewoon.. dan zul je weer moeten gaan decoreren.. :wink
Kyta

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

een optie is al je cache bestanden te verwijderen uit je mijn documenten/sims3 map.

dan laad het spel alles opnieuw.. het zijn 4 bestandjes die je dan weghaald.. :wink

-compositorCache
-simCompositorCache
-CASPartCache
-scriptCache

het spel zal die zelf weer aanmaken.. succes met je keuze.. :wink
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

Wat is dat DCBackup eigelijk voor iets? Ik krijg ook 2 conflicten...
1 van de CAS clothing en 1 package achtig ding..

Zijn dat delen van het spel zelf of kunnen dit ook gedownloade dingen zijn?

En bij mijn Mods/Packages, krijgt hij er 1 niet verwijderd, deze zou dan dus disabled moeten zijn toch? Nou mijn vraag, waarom moet je deze dan toch verwijderen? Als hij disabled is dan werkt hij toch al niet meer? Of is dat uit voorzorg?
(Het gaat om die mooie Mosc tafel van Zemm :( )
Gebruikersavatar
Claudia
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
494
Lid geworden op:
vr 21 aug 2009, 11:52

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

Bakie schreef:Wat is dat DCBackup eigelijk voor iets? Ik krijg ook 2 conflicten...
1 van de CAS clothing en 1 package achtig ding..

Zijn dat delen van het spel zelf of kunnen dit ook gedownloade dingen zijn?

En bij mijn Mods/Packages, krijgt hij er 1 niet verwijderd, deze zou dan dus disabled moeten zijn toch? Nou mijn vraag, waarom moet je deze dan toch verwijderen? Als hij disabled is dan werkt hij toch al niet meer? Of is dat uit voorzorg?
(Het gaat om die mooie Mosc tafel van Zemm :( )
Ja die Mosq tafel van Zemm was bij mij ook rood. Toen heb ik hem weer gerepareerd.
De hele Ikea set van Kyta was ook rood, maar als het goed is doen die het nu ook weer gewoon.

En Kyta, bedankt voor de tip, ik kijk eerst wel eventjes of mijn spel gewoon goed werkt na die corrupte bestanden, en dan kijk ik wel even.
Dus, als ik die hele DC Backup leeghaal maakt hij alles vanzelf weer aan? Waarom doet hij dat dan niet als ik alleen die 34 bestanden die 'Conflict' zijn verwijder?
Afbeelding
Kyta

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

vraag 1... alle downloads worden gecheckt.. en van de store zelf .. dan is de download zelf niet goed gegaan die bestanden zijn perfect voor De Sims3 en zou je het opnieuw moeten instaleren via de shop modus..


vraag 2.. als je al die bestanden laat staan krijg je een hoop bestanden die het wel doen en die het niet doen.. een zooitje in je mods map.. als je zeker wil zijn dat je spel goed loopt .. kun je beter ook die map in orde houden.. en het is een kleine moeite om die map niet mega groot te krijgen toch? ik bedoel dan aan map grote MBs.. :wink
Kyta

Re: S3N's Gids: Veilig downloaden

Claudia schreef:
Bakie schreef:Wat is dat DCBackup eigelijk voor iets? Ik krijg ook 2 conflicten...
1 van de CAS clothing en 1 package achtig ding..

Zijn dat delen van het spel zelf of kunnen dit ook gedownloade dingen zijn?

En bij mijn Mods/Packages, krijgt hij er 1 niet verwijderd, deze zou dan dus disabled moeten zijn toch? Nou mijn vraag, waarom moet je deze dan toch verwijderen? Als hij disabled is dan werkt hij toch al niet meer? Of is dat uit voorzorg?
(Het gaat om die mooie Mosc tafel van Zemm :( )
Ja die Mosq tafel van Zemm was bij mij ook rood. Toen heb ik hem weer gerepareerd.
De hele Ikea set van Kyta was ook rood, maar als het goed is doen die het nu ook weer gewoon.

En Kyta, bedankt voor de tip, ik kijk eerst wel eventjes of mijn spel gewoon goed werkt na die corrupte bestanden, en dan kijk ik wel even.
Dus, als ik die hele DC Backup leeghaal maakt hij alles vanzelf weer aan? Waarom doet hij dat dan niet als ik alleen die 34 bestanden die 'Conflict' zijn verwijder?


STOP!!

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie