Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

80 berichten • Pagina 1 van 4

Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen (03-11-2012)

Proloog

Afbeelding

"Waar komt die sneeuwbal vandaan?"
"Van de koe!"
"De koee? Welke koe?"


Afbeelding

"Melanie," zei haar moeder, "het is al veel te laat voor je, je moet nu echt gaan slapen."
"Maar ma-haam!" klaagde Melanie.
"Doe wat je moeder zegt, Mel," zei haar vader vanachter zijn krant.

Afbeelding

Oma kwam langzaam aangelopen met haar wandelstok. "Wat nou als ik nog een verhaaltje voorlees?" stelde ze met haar oude stem voor.

Afbeelding

Afbeelding

"Jaaa!" riep Melanie enthousiast en ze rende meteen naar boven.
"Kom dan oma, kom dan!"

Afbeelding

"Welk boek gaat u me voorlezen, oma?" vroeg Melanie.
"Dat weet ik nog niet, kindje, laten we even zien.."

Afbeelding

"Aah, dit boek las ik al aan jouw moeder voor! 'Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen'"
"Waar gaat het boek over, oma?"
"Dat zul je wel merken, liefje. Laten we beginnen met het eerste verhaal..."

Laatst gewijzigd door nonnieven1 op za 03 nov 2012, 17:53, 5 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)
Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen

Bedankt iedereen! <3

^ Ik denk dat ik gewoon ga mengen, en een aantal sprookjes zullen gebaseerd zijn op bestaande ;p En ik denk dat ik, als ik geen inspiratie meer heb, ik mensen ook verhaal-onderwerpen laat insturen ofzo ;)
Ik weet zelf ook nog niet of het iets gaat worden, ik ga gewoon kijken ^^
Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)
Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen

Bedankt iedereen! <3 Ik heb al een idee voor het eerste sprookje, ben het nu aan het uitvoeren ;D

v haha, het eerste sprookje is gewoon iets zelfbedachts ;) Ik zal wel wat gestolen sprookjes gaan doen, maar niet allemaal :D

Laatst gewijzigd door nonnieven1 op di 05 jun 2012, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)
Gebruikersavatar
nonnieven1
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1078
Lid geworden op:
zo 05 dec 2010, 20:51

Re: Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen

Het verhaal van Maura en prins Taegan

Afbeelding

"Welk verhaaltje gaat u me vertellen, oma?" herhaalde Melanie ongeduldig.
"Het verhaal van Maura en prins Taegan," zei oma.


Afbeelding

Er was eens een koninkrijk hier ver, ver vandaan. Het werd besturd door koning Tagon, wiens vrouw was overleden na de geboorte van zijn enige zoon Taegan.

Afbeelding

Dit verhaal vertelt dat van Maura, de tuinierster van het paleis. Ze was, zoals vele mensen in die tijd, een arme vrouw. Haar ouders waren beiden gestorven en, omdat haar vader geen bruidschat had achtergelaten, had ze geen man kunnen vinden.

Afbeelding

Ze woonde alleen in een klein huisje bij de stadsmuur. Op haar zelfgetimmerde nachtkastje stond de enige decoratie in haar huis; een vaas met daarin een prachtige bloem.
Toen Maura klein was, had een mysterieuze jongen haar deze bloem gegeven op een prachtige plek, waarvan haar moeder haar verteld had dat ze daar haar redding zou ontmoeten.

Afbeelding

Maura kwam bijna elke dag, als ze er tijd voor had, bij die plek. Dan snoof ze aan de bloemen en plukte ze een nieuwe - precies dezelfde - bloem voor in haar vaas.

Afbeelding

Op een dag, toen ze er weer aan de bloemen stond te snuiven, hoorde ze hoefgetrappel. Achter haar kwam prins Taegan, zoon van koning Tagon, aangereden op zijn prachtige paard.

Afbeelding

Heldhaftig steeg hij af en klopte zijn trouwe paard op diens hals. Daarna keek hij om naar de plek waar hij vroeger eens was gekomen en zag een prachtige vrouw staan in de kledij van een arme.
Hij herkende deze vrouw..

Afbeelding

"Gegroet zijt gij, wonderschone vrouwe," sprak hij plechtig. "Uwen aanblik is als zonneschijn op een bewolkte dag."
"Uwe Hoogheid!" riep Maura verbaasd uit.

Afbeelding

"Nu uwen stem aan mijn gehoor gebracht is, weet ik waar ik u van ken!" zei de prins blij.
Maura, die haar mysterieuze jongen al lang herkend had, glimlachte verlegen. "Natuurlijk herkende ik u meteen, uwe hoogheid."

Afbeelding

De prins, die binnenkort zou moeten trouwen met een meisje van zijn keuze, besloot hij dat dit de vrouw van zijn dromen was en ging op zijn knieën.

Afbeelding

Maura, die allang had geweten dat ze hier haar redding zou ontmoeten, accepteerde hem meteen, Voor de prins, die genoeg geld voor zichzelf had, maakte het niets uit hoe groot of hoe klein Maura's bruidsschat was, hij wilde gewoon een sterke vrouw voor naast zich op de troon en een lieve moeder voor zijn kinderen.

Afbeelding

Maura en Taegan trouwden zo snel mogelijk. Maura ontpopte zich tot een uitstekende koningin, liefdevol maar sterk.
Ze waren altijd samen, Maura en Taegan, en ze kwamen bijna elke dag weer terug, bij die prachtige mooie plek...
En ze leefden nog lang en gelukkig.

Afbeelding

"Heb ik ook zo'n plek, oma?" vroeg Melanie half-slapend.
"Natuurlijk, Melanie, maar je moet hem eerst nog zelf vinden.."



---------------------

Dit is dan het allereerste sprookje!

Er zijn eigenlijk verschillende soorten sprookjes, namelijk de zelfbedachte en de niet-zelfbedachte. Onder sprookje versta ik een kort verhaaltje, dus het kan zich ook in deze tijd afspelen en het hoeft zeker niet goed af te lopen. Er komen ook wat engere sprookjes waarschijnlijk ;)

Ik hoop dat het aan jullie verwachtingen voldeed! :)

v Haha bedankt! Nee, ik ga niet verder met dit verhaal. Het zijn allemaal korte verhalen, sommige zullen wel van meerdere update's zijn, maar ik besloot te beginnen met een één-update-verhaal :D
Het verhaal van het kind met haar oma is niet zo belangrijk, je ziet eigenlijk alleen maar dat de oma het verhaal introduceert met een eventuele "les" van het sprookje en de afsluiting, precies zoals deze keer ;)

Kasteel is trouwens gemaakt door Maarten A :D

Laatst gewijzigd door nonnieven1 op zo 04 nov 2012, 17:34, 3 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding Afbeelding
Noem me Manon =)
Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen

Ik moet zeggen dat ik meteen in dit sprookje zat, :D je gaat toch wel verder met dit verhaal of stap je over op een ander sprookje? :huh Of zijn de sprookjes niet zo belangrijk als het meisje en haar oma? :huh Zoals je ziet ben ik erg benieuwd en misschien ook wat ongeduldig. :$ Ik wacht rustig af en ik vind het een erg leuk verhaal met goed bijpassende screens. :thumbsup
Gebruikersavatar
Maarten A
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
43
Lid geworden op:
ma 26 dec 2011, 15:42

Re: Het Grote Sprookjesboek met Simsverhalen

Leuk sprookje! :thumbsup
Wel lekker cliché, maar ach... daar is (als je het mij vraagt) niets mis mee :)
en zeker niet als begin van een hele serie minder-cliché sprookjes :D
Ik kijk nu al uit naar het volgende sprookje! :D
Hoe zou ik toch heten...

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie