Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

62 berichten • Pagina 4 van 4

Gebruikersavatar
Krieltje
Snackventer Snackventer
Berichten:
90
Lid geworden op:
di 08 mei 2012, 15:45

Re: ~The Perfect Genes Challenge ~ (Up: 21/07) ~

Hoofdstuk 4: Broertjes

Afbeelding

Met moeite opende ik mijn ogen en kneep ze meteen weer dicht door het felle zonlicht dat door de ruiten scheen. Meteen dook ik weer onder mijn paars-met-zwarte dekens om verder te slapen, maar beneden liet mijn vader een pan vallen en daarna volgde luid gevloek.

Afbeelding

Boos trapte ik mijn dekens eraf, rekte me uit en stapte uit bed. ’s Ochtends wakker worden is hier geen pretje.

Afbeelding

‘Hè hallo zeg, kunnen jullie niet eens wat zachter doen? Er lag hier nog iemand te slapen hoor! Jullie houden ook echt nergens rekening mee!’
‘Nou, nu lig je dus niet meer te slapen. Kom maar naar beneden en ga je klaarmaken om naar school te gaan! Je broers zijn al wakker!’ hoorde ik mijn moeder zeggen. Ik zuchtte geërgerd.

Afbeelding

‘Meera, Meera,’ zei Sem, die tegenover mij zat aan de ontbijttafel, ‘wat zit er onder jouw ogen? Dat zijn grote wallen!’
‘Waar ben je heen geweest vannacht? Naar je vriendje?’ voegde Stan eraan toe.
‘Het lijken net vuilniszakken, zo zwart!’ Sem lachte en Stan deed mee.
‘Jullie postuur is net een vuilniszak!’ Woedend haalde ik uit met mijn vlijmscherpe nagels naar hun gezichten, maar miste.
‘Awh, het kleine katje wil ons krabben,’ grijnsde Sem en hij aaide mij over mijn hoofd, waardoor mijn net gestylde kapsel naar de maan ging.

Afbeelding

‘Afgelopen nu! Waag het niet iets te flikken want dan ..’
‘Dan wat?’ vroeg Stan. Sem wierp hem een boze blik toe.
Pap negeerde het.
‘Ik ga tandenpoetsen,’ zei ik. ‘Dan hoef ik niet meer bij die sukkeltjes te zitten.’
‘Meera, wat zei ik net?’
‘Blabblab.’ Ik keek even om naar mijn vader, tilde mijn wenkbrauwen omhoog en stond op.

Afbeelding

‘Oh hemel, moet je dit eens zien.’ Mijn moeder wees naar een artikel in de krant. ‘Ik zal het even voorlezen: ‘Vandalen vernielen winkelruit plaatselijke supermarkt. Gisteravond is door een groep vandalen de winkelruit van een filiaal van ImmerVerse Lekkernijen vernield. Dit is zeker niet de eerste keer volgens de eigenaar: ‘Het lijkt wel alsof onze winkel tegenwoordig het mikpunt is van vernielingen. Twee weken geleden waren er ook al twee ruiten ingegooid en er wordt regelmatig gestolen.’ De politie doet onderzoek naar de zaak. Getuigen kunnen bellen naar de politielijn.’

Afbeelding

Ik spuwde bijna mijn tandenborstel uit mijn mond.
‘Wat vind jij hiervan, Meera? Aso’s.’
‘Mja,’ zei ik met volle mond.
‘De jeugd van tegenwoordig ook,’ mopperde ze. ‘Ze hebben geen inlevingsgevoel. Die arme eigenaar.’
‘Wie zegt dat het de jeugd was?’ zei ik.
‘Dat is ook weer waar. We zullen het waarschijnlijk gaan onderzoeken vandaag.’ Ze stond op, vouwde de krant op en deed haar jas aan.
‘Ik ga schat!’

Afbeelding

Ik legde mijn tandenborstel weg en gaf haar een knuffel. Soms voelde ik me weer heel erg klein. Zou ik het opbiechten? Nee, dat niet. Het voelde eigenlijk best wel .. leuk om vervelend te doen. Ik drukte mam nog wat dichter tegen me aan en liet haar toen los.
‘Veel plezier op school hè? Ga jij ook maar gauw!’ Ze glimlachte.

Tegelijkertijd stapten we de deur uit. Ik klom in de bus. Met mijn hand tegen het glas staarde ik de snelle politieauto na die over het asfalt racete als een sportwagen.
AfbeeldingAfbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie