Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

62 berichten • Pagina 1 van 4

Gebruikersavatar
Krieltje
Snackventer Snackventer
Berichten:
90
Lid geworden op:
di 08 mei 2012, 15:45

~The Perfect Genes Challenge ~ (Up: 31/08) ~

Heej!

Ik had al eerder een dagboek gestart, maar deze was naar mijn idee niet zo leuk.. Dus ik probeer het opnieuw!
Informatie over deze challenge: Klik hier!

Ik heb géén plaatjes-bewerk-iets, geen uitbreidingen, alleen simpel de Sims 3 en een tab-toets, dus de plaatjes zijn waarschijnlijk niet van zulke goede kwaliteit, maar dat mag het plezier van het lezen van het verhaal toch niet bederven..?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Proloog

Mijn naam is Yalia Isoirdia, ook wel bekend als ‘het rare meisje.’ Daar hebben ze gelijk in. Ik ben anders dan anderen, eigenlijk perfect. Ik heb dan ook maar één doel in mijn leven: Erfgenamen op de wereld zetten die net zo perfect zijn als ik. Er is alleen een ding in dat roet in het eten gooit: Ik háát kinderen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Afbeelding
Hoofdstuk 1 ~ Hoofdstuk 2 ~ Hoofdstuk 3 ~ Hoofdstuk 4 ~ Hoofdstuk 5 ~ Hoofdstuk 6 ~ Hoofdstuk 7 ~ Hoofdstuk 8 ~
Hoofdstuk 9 ~ Hoofdstuk 10 ~ Hoofdstuk 11 ~ Hoofdstuk 12 ~ Hoofdstuk 13 ~ Hoofdstuk 14 ~ Hoofdstuk 15 ~
Hoofdstuk 16

Afbeelding
Hoofdstuk 1 ~ Hoofdstuk 2 ~ Hoofdstuk 3 ~ Hoofdstuk 4 ~

-------------------------

Stamboom (Bijgewerkt 03-07-2012)

Laatst gewijzigd door Krieltje op vr 31 aug 2012, 21:18, 45 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Krieltje
Snackventer Snackventer
Berichten:
90
Lid geworden op:
di 08 mei 2012, 15:45

Re: The Perfect Genes Challenge (02/06 Update)

Hoofdstuk 1: Een nieuwe start

Aarzelend keek ik naar het krot dat ik ‘mijn huis’ mag noemen. Oké, zo’n krot is het nu ook weer niet, maar het is niet wat ik wilde. Ik had veel liever in een kasteel gewoond, in mijn eentje zonder afgrijselijke mormels. Helemaal alleen, met misschien alleen een partner.

Afbeelding

Het eerste wat me opviel was dat er amper iets paars was in het huis, en dat maakte het nog erger. Stom huis. Paars is mijn lievelingskleur, dus ik zette meteen alle lampen op de kleur paars. Ik weet het, het klinkt gestoord, maar ik kan niet leven zonder paars in mijn huis. Als ik meer geld heb, verf ik alle muren paars en koop ik paarse meubels. Of ik verhuis. Alweer.

Afbeelding

Maar om zoiets te doen heb ik geld nodig, en geld krijg je niet zomaar. Dus tsja, een baan. Welke banen zouden er zijn in deze stad? Ik besloot maar eens rond te gaan kijken, dan weet ik de weg ook meteen een stuk beter. Dat is wel handig ja, vooral als je nieuw bent.

Afbeelding

Ik zat te denken om naar het politiebureau te gaan, dat leek me wel wat. Vervelende jongeren op hun donder geven en mensen laten leren wat de regels zijn! Ha! Lekker voor ze! Moeten ze maar braaf zijn! Hahaha! Hahaha!

Afbeelding

Bij het politiebureau twijfelden ze eerst, maar oké, ik mocht Verklikster worden voor 40 simdollars per uur. Niet veel, maar beter dan niets. Nu wilde ik eigenlijk naar het theater gaan, maar ik wist niet waar dat was, dus besloot ik het een voorbijganger te vragen.
‘Meneer?’, begon ik, maar hij leek nogal afwezig en leek mij niet te horen. Ik tikte hem op zijn schouder en wilde vragen waar het theater was, maar vergat het opeens. Oh, soms ben ik ook zo'n domme kalkoen. Dus tsja, toen stond ik daar met mijn mond vol tanden. Ik begon maar even een praatje aan te knopen, en gelukkig klikte het en leek het hem niet eens op te vallen dat ik wat vergat te zeggen. Ja, anders stond ik dus echt wel voor schut.

Afbeelding

Het werd al laat en ik kreeg honger, dus ik besloot naar huis te gaan. Thuis dacht ik nog wat na over die jongen, Connor heette hij. Hij vroeg of ik morgen misschien langs wilde komen om verder te kletsen. Ja, tuurlijk wilde ik dat! Maar wel na mijn eerste werkdag. Ik ga dus niet mijn eerste werkdag niet komen, anders worden ze nooit trots op mij. En dat is dus wat ik wél wil. Dat ze trots op me zijn. Dat iedereen trots op mij is. Want ik ben perfect.

Lees nu verder!

Laatst gewijzigd door Krieltje op za 09 jun 2012, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Krieltje
Snackventer Snackventer
Berichten:
90
Lid geworden op:
di 08 mei 2012, 15:45

Re: ~The Perfect Genes Challenge (02/06 Update)~

Hoofdstuk 2: Connor of Jared?

Afbeelding

Moeizaam stapte ik uit bed. Oh, ik had zo vreselijk geslapen. Mijn rug deed zeer en alle spieren wilden niet meegeven. Ik werd ergens door gewekt, maar wat? Er toeterde weer iets en een belletje ging rinkelen: Mijn carpool reed weg. Oh hemel, de eerste werkdag en nu al te laat. Nu zijn ze vast niet trots op me! Nu moest ik zeker weer met die taxi.

Afbeelding

Mijn eerste werkdag zat erop. Alles ging wel goed, ik kletste wat met anderen, maar ik werkte vooral op mezelf. Ik wilde een goede indruk maken. Na mijn werk die dag ging ik naar Connor. Hij zei dat hij in een bruin huis woonde aan zee, welke straat weet ik niet meer precies. Ik belde aan en Connor deed open.

Afbeelding

Hij ontving me gastvrij en stelde zijn broer aan mij voor, Jared. Hij deed een beetje raar. Connor is aardig en wel lief enzo hoor, maar Jared is eigenlijk wel-een-beetje-heel-erg-leuk. Zucht..

Afbeelding

Maar dat veranderde op slag nadat hij tegen me zei dat ik een dom schaap was met een laag IQ? Ik weet niet hoe hij daarbij kwam?! Ik stond hem nog dom aan te gapen van de rare reactie, toen ik een vuist tegen mijn slaap voelde. Ik werd dus ook nog geslagen? Duizelig herstelde ik mezelf en begon tegen hem te roepen dat hij eens normaal moest doen!
Hoe durft hij zo tegen zijn gasten om te gaan! En raad eens wat hij nog meer zei tegen me? Nou? Hij zei dat ik me normaal moest gedragen! Hij moest zichzelf maar eens normaal gedragen! Stomme sukkel! Connor, die alles had gezien, begon een praatje met Jared aan te knopen en vroeg hem op wat troep op te gaan ruimen. Gelukkig maar, anders had ik misschien nog een dreun gekregen.

Afbeelding

We kletsten wat, het was wel gezellig. Connor is eigenlijk toch leuker dan Jared, ook al dacht ik eerst van niet. Dom van me, om te denken dat Jared leuker was. Jared ziet er wel leuker uit, maar Connor is toch leuker van binnen.

Afbeelding

Ik bleef de Frio’s maar bezoeken, ik weet eigenlijk niet waarom ik nog bij Jared in de buurt kwam. Het liefste zou ik hem in een put gooien en nooit meer terug willen zien. Elke keer als ik bij ze kom, verslechtert mijn band met Jared en verbetert mijn band met Connor.

Afbeelding

Connor werd steeds leuker voor me, maar was ook moeilijk. Maar ik was dapper en probeerde wat met hem te flirten. Godzijdank accepteerde hij dat, wat raar is want ik kwam erachter dat hij niet van flirten hield. Hij nam me mee naar de tuin -maar niet zonder een boze Jared te passeren- en nouja, je ziet wel.

Lees nu verder!

------------------------------------
Sorry voor de vreselijke kwaliteit plaatjes, ik doe mijn best maar sommigen zien er echt niet uit vind ik zelf.

Laatst gewijzigd door Krieltje op za 09 jun 2012, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Krieltje
Snackventer Snackventer
Berichten:
90
Lid geworden op:
di 08 mei 2012, 15:45

Re: ~The Perfect Genes Challenge (03/06 Update)~

Hoofdstuk 3: Magnetrons & Kots

De volgende dag stond ik op, en het allereerste wat ik dacht was: Honger! Ik rende een trap op naar boven, keek om me heen, en zag dat dit mijn huis helemaal niet was. Ik knipperde een paar keer met mijn ogen en mijn herinneringen kwamen weer terug: Ik was blijven logeren omdat het gisterenavond al half een was geworden.

Afbeelding

Mijn neus nam iets stinkends waar; Jared had een bord Pasta Carbonara (ofzo, Jared schepte er nogal over op) laten staan. Ik had gister ook wel een hapje meegegeten, en ik moet toegeven, het smaakte niet slecht. Maar nu smaakt het vast niet meer. Ik was als eerste wakker en besloot het maar af te gaan wassen, voordat heel het huis ernaar ging stinken.

Afbeelding

Sjee zeg, magnetrons zijn wel interessant. Ik had er een bord ingezet en hij gaat ronddraaien! Wauw, ik wil ook zo’n ding! Ik vond het jammer toen ik hoorde dat hij klaar was, ik had er nog wel een uur naar kunnen kijken! Ronddraaiende borden zijn toch zo interessant, vind je niet? Jawel toch?

Ook vandaag moest ik weer werken, ik deed nog beter mijn best. Na het werk ging ik weer naar huis en belde Connor op of hij langs wilde komen.

Afbeelding

Niet veel later parkeerde er een grote blauwe auto voor de deur en Connor stapte uit.
Ja, die auto is een Vorn volgens mij. Goed van mij hè, ik ben tenminste een meid die wat auto’s kent!

Het was vooral weer kletsen tot ’s avonds laat, en ik besloot hem te vragen of hij bij mij in wilde trekken. Ook hierop zei hij ja, maar hij moest wel even nadenken over zijn broer. Die wilde ik natuurlijk niet in huis hebben, dat snap je wel.

De volgende ochtend was ik al vroeg op, eerder dan Connor. Eerst raapte ik de krant op en legde hem in de kast....

Afbeelding


Daarna besloot ik herfstsalade te gaan maken....

Afbeelding

Het bed op te dekken, maar er ging iets mis. Ik had net herfstsalade gegeten en ik stond het bed op te dekken en ik dacht van: Herfstsalade, wat heeft dat toch een ranzige nasmaak. Bleek dat het geen herfstsalade was, maar iets anders.

Afbeelding

Dus jeej, daar ging ik dan rennend naar de plee..

Afbeelding

Daar zat ik dus echt op te wachten. En ook op dat Connor alle lichten weer op wit had gezet. GRRRRR.

Lees nu verder!

Laatst gewijzigd door Krieltje op za 09 jun 2012, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Krieltje
Snackventer Snackventer
Berichten:
90
Lid geworden op:
di 08 mei 2012, 15:45

Re: ~The Perfect Genes Challenge (04/06 Update)~

Hoofstuk 4: Wat een dag!

Afbeelding

Nu Connor bij mij in huis woont, voel ik me een stuk minder alleen. Na mijn werk ging ik eerst even naar de kunstgalerij. Het viel wel mee met de mooie dingen, ik heb wel eens mooiere dingen in mijn leven gezien. De schilderijen van mijn moeder bijvoorbeeld. Artistiek zijn zit in onze familie.

Afbeelding

Connor zou naar de sportschool gaan, zei hij. Ik ben benieuwd hoe hij het ervanaf gebracht heeft. Ik kan het me niet voorstellen: Connor en sporten. Wahahaha.

Afbeelding

In had veel inspiratie opgedaan in de kunstgalerij en ging naar huis, waar ik gebeld werd met de mededeling dat ik Bureau-Agente was geworden! En ik kreeg een bonus! Nadat ik opgehangen had, gilde ik het uit van geluk en móest even iets omtrappen, mwahahahaha!

Afbeelding

En ik kreeg weer een telefoontje van Connor. Hij vroeg of ik meeging naar het zwembad. SLIK. Ik hou dus absoluut niet van zwemmen, vooral niet als je misselijk bent. Maar hij klonk zo blij aan de telefoon dat ik toegaf en toch meeging. Terwijl ik te voet onderweg was naar Zwembad De Diepe Gronden, zat ik te denken aan de misselijkheid. Ik was toch niet zwanger? Ik was haast bang van wel. Oh hemel, nu zat er een monster in mijn buik dat mij gebruikte als wandelende broedbox. Niet te veel aan denken, dacht ik, en ik ging met een slecht voorgevoel naar het zwembad.

Afbeelding

Ik zag het water, ik zag de spetters en ik zag mensen die blij waren. En ik zag mezelf in de weerspiegeling, een bange bleke trien die het water verafschuwt.
‘Kom erin, het valt heus wel mee met de kou hoor!’, riep Connor me toe vanuit het water. Hij dacht natuurlijk dat ik er niet in durfde omdat het misschien koud was. Ik besloot dapper te zijn en sprong in het water. Ik deed alsof ik het leuk vond en maakte grapjes over het water om niet bang te lijken.

Afbeelding

Water, te veel water. Ik bibberde en kon amper bovenblijven. Ik dwong mezelf rustig adem te halen. Yalia, het is maar water. Water is water en dat is niet eng.

Afbeelding

Eindelijk werd ik dus rustig, moest die stommerd genaamd Cyl0n nog even mij natspetteren en onder water trekken voor wedstrijdje langste onder water.

Afbeelding

Ik flipte compleet en verloor natuurlijk, klom op de kant en heb de rest van de tijd in een ligstoel gezeten.

Afbeelding

Connor ging gewoon door met zwemmen, mensen natspetteren en spelen als een klein kind. Raar hè, die mannen. Soms net weer kleine jochies.

Afbeelding

Een tienermeisje genaamd Kaylynn Langerak kwam nog even met mij en het wezen in mijn buik kletsen. Wel een aardig meisje. Ik deed maar alsof ik het leuk vond, ik wilde haar natuurlijk niet teleurstellen.

Lees nu verder!
---------------------------------
Even en vraagje: Ben ik aan het powerposten? Zo ja, graag een reactie, dan zal ik mijn updatesnelheid verlagen, haha. Ik ben een beetje enthousiast :S

Laatst gewijzigd door Krieltje op za 09 jun 2012, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding
oO-simlove-Oo
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
110
Lid geworden op:
ma 30 apr 2012, 17:23

Re: ~The Perfect Genes Challenge (05/06 Update)~

^ weet niet precies of je aan het powerposten bent, maar ik vind het knap dat je alleen sims 3 hebt zonder uitbrijdingen, ik kan niet meer zonder xD
Leuke update!!

V Levensweg is een goede voor zoiets, dan krijgen de kinderen denkbeeldige vrienden enz. Ook krijgen oudere mensen wandelstokken wat er grappig uitziet. zelf heb ik ze allemaal. Maar ik kan niet zeggen welke het beste is. Maar als ik zou moeten kiezen was het: Levensweg, beestenbende en na middernacht. zelf vind ik wereldavonturen niet zo leuk. maar dat is mijn mening ;)

Laatst gewijzigd door oO-simlove-Oo op wo 06 jun 2012, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Krieltje
Snackventer Snackventer
Berichten:
90
Lid geworden op:
di 08 mei 2012, 15:45

Re: ~The Perfect Genes Challenge (05/06 Update)~

Ik wil wel graag uitbreidingen, maar dan weet ik niet welke :S
Ze lijken me allemaal wel leuk, gnegnegne XD
Ik heb inderdaad niets, zelfs geen poseplayer. Maar toch vind ik het spel leuk, alleen is het jammer dat je na een tijdje ongeveer alle mensen in de stad gaat kennen.

Is het jullie trouwens al opgevallen dat er hints in de vorige up staan naar Yalia's eigenschappen? Ga ze maar raden! Hekel aan kinderen is al duidelijk, want die moet iedereen hebben in deze challenge.

Edit: Ik bedoel, die moet Yalia sowieso hebben.

Edit 2: Als dit inderdaad powerposten is, graag een reactie. Anders ga ik nog zo door. Ik zou het wel jammer vinden als het inderdaad powerposten is, want ik vind die verhalen schrijven zo leuk :S
Ik denk persoonlijk dat mijn tempo langzaamaan wel langzamer wordt. Ja, dat ken ik van mezelf. Ik ben niet zo'n iemand die alles volhoudt, dus dit is een hele optie voor me :P
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Krieltje
Snackventer Snackventer
Berichten:
90
Lid geworden op:
di 08 mei 2012, 15:45

Re: ~The Perfect Genes Challenge (05/06 Update)~

Hoofdstuk 5: Oh nee, een baby!

Afbeelding

Tijdens de zwangerschap probeerde ik zoveel mogelijk normale dingen te doen, maar ik merkte wel dat ik anders was. Ik ging maar potjes schaak spelen op de laptop van Connor om mijn Inzicht te verhogen..

Afbeelding

Ik ging naar het park om herfstsalade te eten, te lezen, te rusten..

Afbeelding

Ik reed in Connors auto rond (Ik weet niet of hij dat wel goed vond), ik voelde me ontzettend stoer, zo’n meid in zo’n mooie blauwe bak! Whoo!

Afbeelding

Ik ging vlinders vangen en verzamelde zaadjes uit het park, ze lagen allemaal verspreid daar. Ik kende ze allemaal niet, maar ik was nieuwsgierig en nam ze allemaal mee naar huis. Misschien kon Connor er iets mee..

Afbeelding

Connor wist niet hoe hij dat moest doen, hij zei dat hij eerst moest beginnen met wat makkelijkere planten, dus ik kocht een appel die Connor begon te zaaien.

Afbeelding

Na maanden van hel wilde het mormel uit me. Het was vreselijk. Het leek alsof hij zich een weg naar buiten vrat. In de auto naar het ziekenhuis realiseerde ik me dat ik nog geen naam wist voor het ding. Samen met Connor besliste ik snel over een naam, we waren er gelukkig snel over uit. Maar als het een drieling zou worden, dan hadden we geen namen.

Afbeelding

Vlak voordat we het ziekenhuis inliepen, begonnen omstanders te springen als vlooien en te roepen:
‘Kijk, ze krijgt een baby!’

Afbeelding

Ik ben blij dat hij weg is, maar hij is niet weg, hij jankt. Hij schreeuwt. Hij brult. Het is een ding dat alleen maar zeurt om aandacht en niets zelf kan. Ik heb meteen over hem gezeurd bij Connor, dat hij niet op onze kamer komt te liggen. Het huis is sowieso al te klein nu, dus ik wil alleen maar meer verhuizen. Als we genoeg geld hebben, koop ik een huis met vijf verdiepingen, leg ik de kinderen op de bovenste verdieping zodat ik ze nooit hoor. Basta. Oh, en hij heet Dylan. Hij heeft mijn achternaam.

Afbeelding

Soms heb ik de neiging om hem met huid en haar op te eten. Maar dat kan niet, niet zolang ik niet weet welke kleur haar hij heeft. Ik heb hem al vastgehad, ik zag groene ogen, en ik was woedend. Niet mijn fuchsia ogen. Connor stelde me gerust en zei dat hij wél fuchsia ogen had. Ben ik nu blind of kletst Connor maar wat? Zal het een perfect kind zijn of niet?

Lees nu verder!

-------------------------------------------

Bij het plaatje dat Connor de appel zaait, is er iets mis gegaan met het bijsnijden. Sorry, nu staat dat groene ding erop XD

Laatst gewijzigd door Krieltje op za 09 jun 2012, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Krieltje
Snackventer Snackventer
Berichten:
90
Lid geworden op:
di 08 mei 2012, 15:45

Re: ~The Perfect Genes Challenge (05/06 Update)~

Hoofdstuk 6: Dylan groeit op & nieuw leven

Afbeelding

Vandaag was de grote dag in mijn leven, Dylan zou opgroeien tot een peuter! Ik was aan het stuiteren en legde hem in de watten, maar gaf geen feest. Te weinig geld en een groter huis met paarse muren gaat toch voor een verjaardagsfeest. Sorry Dylan.

Afbeelding

Ik zag de glitters, ik zag de glimmers, maar het werd geen perfect kind. Het eerste wat me opviel was dat hij knal, en knalrood haar had, net als zijn vader. Ik was woedend en heb hem opgepakt om te kijken naar zijn oogkleur, ook al was hij dan misschien niet perfect, hij moest toch mijn oogkleur wel hebben? Maar nee, ik was weer eens niet blind geweest, want hij had groene ogen. En die zijn niet van mij. Hij is dus exact zijn pappie.

Afbeelding

Dylan is opgegroeid met de eigenschappen Klunzig en Snel onder de indruk. O hemel, dan heb ik een kind, is het een kluns. Dat gaat wat worden. Zeg maar vaarwel tegen het huis en eigendommen! Klunshoofd krijgt het vast wel kapot.

Afbeelding

Connor heeft een nieuwe hobby; een appelbomengaard rond ons huis planten. Hij is heel de tijd druk bezig om overal appelbomen te planten in een ring rond ons huis. Is wel grappig, hebben we gratis appels.

Afbeelding

Connor heeft ook zijn boek af, het Hogervorst-effect heet het. Ik heb het gelezen, is wel leuk hoor, maar niet echt mijn genre. Ik heb vooral bewondering ervoor dat hij de tijd heeft om te schrijven, naast zijn werk en klunshoofd aka Dylan verzorgen.

Afbeelding

Ik heb Dylan leren praten, Connor heeft hem leren lopen en ik heb hem zindelijk gemaakt. Ik heb een dag overgeslagen van mijn werk, ik had geen zin. Ik kreeg een telefoontje dat er maatregelen genomen zouden worden als ik zo door bleef gaan. Het is toch mijn leven? Waar bemoeien ze zich mee joh!

Afbeelding

Omdat Dylan al alle drie de basisdingen kent, en de tijd doortikt, wilde ik nog een kind. Ik móet mijn perfecte genen voorzetten. Dus ik krijg nog een mormel erbij. Nu hopen dat het een perfect kind is, want binnenkort word ik volwassen en dan is mijn kans om perfecte kinderen te krijgen definitief voorbij.

Afbeelding

Na een relatief gemakkelijke zwangerschap werd er een meisje geboren, Djuna. Zover ik kon kijken zag ik wéér groene ogen. Zal ik gelijk hebben of is het deze keer wel een perfect kind? Laten we het hopen...

Lees snel verder!

-----------------------------------------------------------

Familieplaatjes:

Afbeelding

Vader & Zoon (Connor Frio & Dylan Isoirdia)

Afbeelding

Moeder & Dochter (Yalia Isoirdia & Djuna Isoirdia)

Afbeelding

Dylan spelend met een paardje

Laatst gewijzigd door Krieltje op za 09 jun 2012, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie