Bedankt voor alle reacties! Ik ben blij dat jullie het leuk vinden!

--------------------------------------------------------------
Hoofdstuk 3 & 4
Hoofdstuk 3

In een ander deel van het bos, stond een klein, donker kasteel. Het gras was donker en verdord. Het was niet echt een prettige plaats om te komen. Het donkere kasteel bevond zich in het griezeligste deel van het bos, het Zwarte Woud. Niemand van de mensen in Felezuri kwam hier graag, alleen als het echt niet anders kon.

“Ik ga jullie, ja ik ga jullie allemaal vernietigen! Het moet afgelopen zijn met de koning en koningin en al hun goedheid! Bah! Ik haat goedheid! Ik ga het vernietigen! Ik ga over Felezuri heersen! Alles gaat beter worden! Ja, ja, ja!”

Een vrouw stond tegen zichzelf te schreeuwen. Ze heette Darkonia, een vrouw die van donker hield en alles wat slecht was. Geen enkel sprankje goedheid kwam in haar leven voor. Elke bewoner van Felezuri haatte haar en kwam haar dan ook niet graag tegen. Darkonia was een doorgedraaide, jonge vrouw die een hekel had aan iedereen in Felezuri.

“Ik ga iedereen tot slaaf maken met mijn geweldige plan…die ik niet heb…” Riep Darkonia tegen zichzelf. Ze gooide met spullen en keek kwaad in het rond. Het bleef even stil. Darkonia dacht na hoe ze het moest aanpakken. “Ik ben de beste heerser voor Felezuri, geen twijfel mogelijk. Die koning en koningin zijn vast niet moeilijk om uit de weg te ruimen. Maar eerst, eerst ga ik ze laten zien wat ik eigenlijk kan, ha ha ha! En daarna, daarna vernietig ik ze met mijn geweldige krachten!”

Ze lachte. Darkonia’s lach klonk hard en schel in de kleine, stille ruimte. “Ik heb het ideale plan! Ha ha ha! Ik ga heersen! Binnenkort is alles van mij! Oh, wat ben ik toch geweldig! Ja, dat ben ik zeker! Ha ha ha!”

“Hmm, hoe zal kan ik het, het beste aanpakken? Misschien moet ik ze vergiftigen en daarna opsluiten in een donkere kerker…of…of… ik ontvoer ze en dan neem ik hun plaats over! Of, of nee! Ik heb een idee. Dit gaat het worden, oh, ik ben zo geweldig, ha ha ha ha ha ha!”

Darkonia begon te werken aan een drankje. Ze had zo’n geweldig plan, het kon gewoon niet misgaan, zo slim was het. Darkonia begon met de ontvoering van hun zoon – Demino – om te laten zien wat ze kon en om ze bang te maken. Daarna zou ze de koning en koningin verder vergiftigen en wanneer ze zwak waren , een strijd tegen ze voeren. Het zou al hun krachten wegnemen en daarna zou Darkonia ze opsluiten in een kerker en kon ze eindelijk over Felezuri regeren. Oh, ze kon niet wachten tot haar plan werkelijkheid werd!

“Hmm, dit bij dat doen, dit dan hier, ok, deze is af! Yes!” Darkonia lachte hees. Haar plan begon steeds meer te werken, straks was haar geweldige vergif af en dan kon ze met stap een beginnen. Ha ha ha ha!
Hoofdstuk 4

Ik werd wakker van het warme zonlicht dat tussen de bladeren door de grond bereikte. Ik keek om me heen, het was stil in het bos en er waaide een zacht windje. Demino lag nog te slapen, hij snurkte zachtjes. Ik glimlachte. Eigenlijk was het best fijn hier. In dit bos hing een prettige sfeer. Ik zou hier best nog wel even willen blijven.

Ik hoorde wat gekreun. “Demino?” Zei ik zachtjes. “Mhm..” Klonk het. Waarschijnlijk was Demino nu ook wakker. “Hoi, Demino.” Zei ik zachtjes. Demino kwam kreunend overeind. “Goedemorgen, denk ik. Ik heb geen idee hoe laat het is.” Zuchtte Demino. Het bleef een tijdje stil. Alleen het geritsel van bladeren en diertjes die af en toe langsflitsten was hoorbaar. “Demino?” Vroeg ik. Mijn stem klonk hard, vergeleken bij de andere geluiden. Ik kreeg geen antwoord en zuchtte. Waarschijnlijk was hij weer in slaap gevallen.

Ik stond op en deed alsof ik een camera vasthield en bekeek op deze manier het bos. Het zou perfect zijn voor een schilderij. Oh, ik miste mijn schildersezel nu wel. Van deze plek zou ik een geweldig schilderij kunnen maken.

“Waar kijk je naar, Katherine?” Vroeg Demino. Ik schrok en draaide me om. “Ohey, ben je weer wakker? Je was net alweer in slaap gevallen,” ik kuchte even, “En dan noem je mij een lui persoon.” Ik lachte hard. Demino keek me bozig aan. “Ik was gewoon moe, ja.” Zei hij. “Haha, dat zeggen ze allemaal. Doe nou niet zo geïrriteerd, joh. Ik maakte maar een grapje. Iedereen is wel eens moe, grapjas.” Zei ik vrolijk. “Jij lijkt in ieder geval in een beter humeur dan gister.” Merkte Demino op.

“Maar ok, we moeten eten hebben. Jij,” hij keek me even aan, “Hebt gister al het eten opgemaakt. Dus ja, we moeten nu dit bos grondig doorzoeken op fruit.” “Ok. Daar heb ik wel zin in. Laten we een wedstrijd doen!” Zei ik. Demino keek mij niet-begrijpend aan. “Een wedstrijd met fruit zoeken? Alles ok daar, Kath?”

Ik lachte. “Oh natuurlijk, buitenaardse logica!” Demino keek me geïrriteerd aan. “In wat voor bui ben jij in hemelsnaam?” Vroeg hij. “Dezelfde waarin jij gisteren verkeerde. Blijkbaar kan je niet zo goed tegen je eigen grapjes, wat lachwekkend! Maar ok, ik bedoelde dat we konden doen dat degene die het meeste fruit heeft gevonden wint ofzoiets.” “Als jij dat leuk vindt, mij best. Weet in ieder geval dat ik dit bos echt veel beter ken dan jij, dus jij gaat sowieso niet winnen. Haha.” Ik keek hem kwaad aan. “Zucht. Ga jij nu ook weer humoristisch doen?” Demino lachte weer. “Je kan zelf ook niet tegen je eigen humor hoor, Katherine!”

“Laten we maar gaan. Dit schiet ook niet zoveel op, toch Demino?” Zei ik. We begonnen te lopen, zoekend naar fruit. Al snel vond Demino een struikje. “Haha! Ik zei toch dat ik veel beter zou zijn dan jij!” Ik keek hem zogenaamd boos aan. “Pas maar op. De eerste zullen de laatste zijn en geloof mij, dat is echt waar!” Ik begon te rennen, zoekend naar fruit. Ik moest van Demino winnen, dat zou geweldig zijn.

Ik vond al snel een grote bananenboom, waar vele trossen bananen aan hingen. Ik lachte vals. “Ha, hier kan Demino echt niet tegen op!” Ik keek in het rond op zoek naar Demino. Hij was nergens te bekennen.

"Mooi.” Mompelde ik. Zo had ik veel meer kansen om te winnen. Ik keek triomfantelijk naar alle bananen die ik had. Het waren zeven trossen. Met de bananen in mijn hand, zocht ik naar meer voedsel.

Demino had twee struiken vol druiven gevonden. Hij wist zeker dat hij hiermee ging winnen, want hij kende dit bos maar al te goed en wist dus precies waar veel fruit hing. Hopelijk had Katherine niet de bananenbomen ontdekt, daar waren altijd veel fruitsoorten te vinden. Nee, Demino schudde die gedachte van zich af, Katherine zou het nooit kunnen vinden, ze kende dit hele bos niet.

Demino en ik plukten nog verschillenden fruitsoorten. Demino had inmiddels ook de bananenbomen ontdekt en ik vond wat druivenstruiken. Wat ik – en Demino dus ook – niet wist, was dat we heel dicht bij elkaar waren. Oeps.

“Ah nee,” zuchtte ik, “Deze struik is al leeggeplukt. Demino!” Ik keek hopeloos in het rond, op zoek naar meerdere struiken, maar ik kon niets meer vinden. Demino had vast alle struiken al leeggeplukt. Winnen van hem ging dus niet lukken. “Katherine!” Hoorde ik achter me. Ik draaide me om en zag Demino met druiven en bananen in zijn handen. “Hoi, Kath,” zei hij, terwijl hij naar me toe kwam, “Wat heb jij allemaal?” Hij keek me uitdagend aan. “Zeven trossen van vier bananen en vijf trossen druiven.” Demino keek me met grote ogen aan. “Nee, he..” Ik keek hem lachend aan. “Wat is er? Heb ik gewonnen?” “Nee,” Demino schudde zijn hoofd, “We hebben evenveel. Maar goed, laten we het nu maar opeten voor het bederft.”

Demino en ik aten ons fruit op. De druiven en bananen smaakten heerlijk, zulk lekker fruit had ik echt nog nooit gegeten. “Lekker?” Vroeg Demino. Ik knikte heftig. “Beste fruit ooit!” Zei ik met volle mond. Hij lachte. “Weet ik toch. Je gaat van Felezuri genieten!”

Demino nam een grote hap van zijn druiventros. “Hoe eet jij?” vroeg ik verbaasd, terwijl ik de druiven een voor een in mijn mond stak. “Felezuri’s manier van druiven eten. Jouw Aardse manier gaat te langzaam.” Zei Demino, terwijl hij nog een hap nam, waarbij hij vier druiven tegelijk opat.

Toen we al ons eten ophadden, moesten we weer verder. “Kom mee.” Demino gebaarde dat het tijd was om te gaan. We lieten de restjes achter en vervolgden onze reis naar het kasteel.
--------------------------------------------
De reden dat ik hoofdstuk 3 en 4 tegelijk post, is omdat ik er het hele weekend niet ben, dus wilde ik jullie alvast de update van dit weekend erbij geven. Ik zal dat niet elke keer doen, maar nu vond ik het wel leuk! ^^