Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

40 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
Anna
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3793
Lid geworden op:
do 01 okt 2009, 16:50

Wraak - Hoofdstuk 3 (26-08)

- Wraak -

Afbeelding
"Doe nog maar een biertje!", schreeuwt David naar de barman. Ik por hem in zijn zij.
"En ik dan?", vraag ik, waarna ik de laatste druppels uit mijn glas doorslik. Hij grijnst en schud zijn hoofd.
"Daar zorg je zelf maar voor. Jij mag ook best tegen de barman praten", moedigt hij me aan. Ik voel mijn mobiel trillen in mijn zak en spring overeind. Gelukkig, dan hoef ik ook niet de aandacht van de barman naar me toe te trekken. Ik schuifel tussen de mensen door naar de uitgang en neem mijn telefoon op. 'Papa' staat er op het scherm.
"Hoi pap", zeg ik met dubbele tong.
"Leona, eindelijk. Je moet nu meteen naar huis komen. Neem je broer mee!"
"Ja maar-", de verbinding wordt verbroken. Ik ren naar binnen en sleur David aan zijn arm mee naar buiten. Hij spartelt tegen maar het lukt me om hem buiten te krijgen. Zonder een woord te zeggen duw ik hem een taxi in en stuur de chauffeur naar mijn huis.




Hoofdstukken
- Proloog
- Hoofdstuk 1
- Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 3

Laatst gewijzigd door Anna op ma 27 aug 2012, 12:32, 8 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Simsfreak
Gekke geleerde Gekke geleerde
Berichten:
10304
Lid geworden op:
di 26 okt 2010, 17:18

Re: Wraak (04-05)

Oeh, ik ben echt benieuwd! Wel een gave proloog in elk geval! :D
Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul I can't disguise. Nights like this I become afraid of the darkness in my heart.
Gebruikersavatar
Anna
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3793
Lid geworden op:
do 01 okt 2009, 16:50

Re: Wraak (04-05)

Hoofdstuk 1
Afbeelding
"We hadden er niks aan kunnen doen, Leona. We hadden geen contact", zegt David. Ik sta voor het raam en kijk naar buiten. Natuurlijk konden we er niks aan doen. Hij was honderden kilometers verderop. Alleen eens per week kregen we een telefoontje van hem, dat was het enige contact.
"Ik dacht elke dag aan hem. Hij had nog steeds niet gebeld", spreek ik mijn broer tegen. Hij zucht diep en laat zich achterover vallen op mijn bed.
"Wat had je dan willen doen?", vraagt hij. Ik denk na over deze vraag.
"We hadden meteen naar hem op zoek moeten gaan, meteen de politie moeten bellen."

Afbeelding
"Leona, je weet dat we dat niet zouden doen. We dachten dat hij gewoon even andere dingen aan zijn hoofd had."
"Zoals wat? Hij werkte daar als barman en heeft me zelf verteld dat er geen enkele knappe meid in de omgeving te vinden is!", daarmee is de discussie gesloten. Ik ga achter mijn bureau zitten en start mijn laptop op.

Afbeelding
"Wat ga je doen?", David is achter me komen staan en kijkt mee over mijn schouder, terwijl ik Simsearch opstart. 'Metro Laxford' typ ik in het zoekbalkje en druk op enter. De eerste de beste link klik ik aan.
Van hier naar Laxford met de metro
Reistijd: 5 uur en 18 minuten.
"Dat wordt een lange reis", mompel ik zacht. David verstaat me, dat weet ik.

Afbeelding
"Wil je naar Michael toe gaan?", vraagt hij verbaast. Ik klap mijn laptop dicht en draai me naar hem toe. Ik zie de ongeloof in zijn ogen. "Leona, ben je gek geworden?"
"Leona en gek, die woorden heb je nog nooit in één zin tegen me gezegd", lach ik schijnheilig. David rolt met zijn ogen.
"Draai er maar weer omheen. Wat denk je daar te gaan bereiken?"
"Ik wil weten wat er gebeurt is. Ik ga het uitzoeken", ik kijk hem doordringend aan. Het liefst wil ik dat hij mee gaat. David is sterk en ik denk niet dat daar de netste zakenmannen rondlopen. Michael is gevonden in een meer, daar is hij vast niet uit zichzelf in gaan liggen. Hij was bang voor water, al sinds hij heel klein was.

Afbeelding
"Goed, ik ga met je mee. Hoe vertellen we het aan mam en pap?"
"We vertellen het ze niet", zeg ik vastberaden. "Ze zullen ons sowieso tegenhouden. We zeggen wel dat we bij tante Mandy gaan logeren om ons verdriet te verwerken."
"We weten niet eens waar tante Mandy woont.."
"En pap en mam ook niet, dus dat komt mooi uit. Laat het maar aan mij over en ga je spullen pakken. Sta morgen om zes uur op de veranda, om half zeven vertrekt de metro."


Writers note
Nou, dat was dus alweer hoofdstuk 1. Ik vind van mezelf dat het niet echt goed geschreven is, maar het is nog steeds een soort inleiding van het verhaal.. Hope you like it. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: Wraak (04-05)

Ik ben benieuwd! Deze update voelt inderdaad als de echte proloog van je verhaal. Wat ik bij mezelf wel merk is dat de manier van bewerken van je screens een verwachting oproept, het voelt alsof het in het verleden is of dat iemand elk moment afgeslacht kan worden. Het kan zijn dat je het express hebt gedaan natuurlijk, dat is prima als je je er maar bewust van bent. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anna
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3793
Lid geworden op:
do 01 okt 2009, 16:50

Re: Wraak (04-05)

Bedankt allemaal, het is ook wel de bedoeling dat het onduidelijk is. Maar steeds krijgen jullie er een beetje informatie bij en uiteindelijk zullen jullie het snappen.

@FranSor, ik heb dit inderdaad met een reden gedaan. Aan het begin is het allemaal nog wazig en ieder hoofdstuk wordt het een beetje helderder. ;)

v Oh, haha. Nou ik denk door de ava.. Ik weet eigenlijk niet waarom, haha. Sorry! :$

Laatst gewijzigd door Anna op za 05 mei 2012, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anna
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3793
Lid geworden op:
do 01 okt 2009, 16:50

Re: Wraak - Hoofdstuk 1 (05-05)

Hoofdstuk 2.
Afbeelding
"Is dit het?", vraagt David verbaast als we het station uitstappen. Ik zet mijn koffer neer en kijk om me heen. Laxford ziet er verlaten uit. De straten zijn leeg op een enkele man na, die langzaam vooruit schuifelt over de stoep. Veel winkels lijken gesloten te zijn. Er branden geen lichten en er is geen beweging te zien.
"Nu snap ik ook waarom Michael geen leuke meiden rond zag lopen..", merk ik op. Wie wil hier nou nog wonen? En wat hield Michael dan hier, behalve zijn werk?
"Wat gaan we nu doen?", vraagt David.

Afbeelding
"Wat dacht je van een plaats vinden om te overnachten? En als we dat hebben gevonden, bedenken we wat we gaan doen", stel ik voor. David knikt en pakt zijn koffer. Samen lopen we door de verlaten straten van Laxford. Af en toe rijd er een auto voorbij, maar het is makkelijk te tellen. Ik begin me steeds meer af te vragen wat de mensen hier nou nog houdt. De mensen die ons passeren hebben allemaal ingevallen wangen en donkere ogen, er is iets mis met ze.

Afbeelding
"Is dat niet een hotel?", wekt David me uit mijn gedachten. Hij wijst naar een gebouw aan het einde van de straat. Ik haal mijn schouders op.
"Laten we er gewoon gaan kijken", besluit ik en begin harder te lopen. Onderweg passeren we een pub, dat zal dan wel de werkplaats van Michael geweest moeten zijn. We zijn inmiddels het hele dorpje wel doorgelopen en ik heb geen andere pub gezien.

Afbeelding
"Gaat U voor", grijnst David en houdt de deur voor me open. Ik knik vriendelijk en stap naar binnen. De hal ziet er kaal uit en de enige persoon is een vrouw achter de balie die meteen overeind springt als we binnen komen. Op die vrouw na is er geen leven te bekennen. Geen spelende kinderen, geen lachende volwassenen. Je zou haast denken dat het hotel gesloten was. Maar dat was niet het geval.

Afbeelding
"Een goede middag", begroet ze ons vriendelijk. Het mond krult zich tot een glimlach, maar haar ogen doen niet mee. Ik geef mijn koffer aan David en ga bij de balie staan. Ik wenk David dat hij wel even kan gaan zitten.
"Een kamer voor twee personen alstublieft", zeg ik, ook met een lieve glimlach.
"Natuurlijk!", de vrouw begint op haar computer te tikken alsof haar leven er vanaf hangt.

Afbeelding
"Hoeveel nachten?", vraagt ze. Ik kijk David vragend aan. Die haalt zijn schouders op.
"Doe maar voor een weekje", zeg ik. David maakt een gebaar dat het meer moet zijn. "Ik bedoel twee weken."
"Komt voor elkaar. Loop maar even mee, dat breng ik jullie naar je kamer."

Afbeelding
"En dit is jullie kamer. Als er vragen zijn kunnen jullie bellen. Helaas hebben we op dit moment geen vaste kok, dus jullie zelf een maaltijd in elkaar moeten flansen. Dan wens ik jullie nu een prettig verblijf", de receptioniste trekt de deur achter ons dicht.
"Kan jij koken?", vraagt David.
"Ik kan een tosti maken.. Of een salade", lach ik. Ik hurk me bij mijn koffer en haal mijn laptop eruit. "Zullen we meteen aan de slag gaan?"

Afbeelding
"Ik denk dat ik maar even wat rond ga vragen in die pub", zeg ik. Ik open een document en begin te typen. Tijdens onze reis ga ik een blog bijhouden. In de trein heb ik al wat geschreven en nu schrijf ik over dit rare hotel, waar we zelf moeten koken. "En wat ga jij doen?"
"Ik blijf denk ik hier. Dat reizen is nogal vermoeiend", mompelt David. Ik typ nog even door en kom dan overeind.
"Goed, dan zie ik je vanavond. Als er iets is, bel ik je."
"Pas goed op jezelf!", roept David me nog na voor ik de deur sluit.

Afbeelding
Als ik de bij de pub aankom, is het nog steeds zo akelig stil als in de rest van dit dorp. Ik hoor een aantal vrouwen lachen. Zodra ik de deur open gooi, draaien alle hoofden mijn kant op. Ik glimlach vriendelijk en loop naar de bar. Ik neem plaats op een kruk en wacht op de barman.
"Er is geen barman, je moet zelf drinken in schenken", klinkt er achter me. Stom, dat was Michael natuurlijk voorheen. Zo snel zouden ze vast geen vervanging kunnen regelen.
"Stom dat ik daar niet aan dacht", lach ik nerveus.

Afbeelding
Ik stap op de man af en steek mijn hand uit. Moet ik mijn achternaam zeggen? De man zal vast meteen medelijden met me krijgen en dan krijg ik zeker geen verhaal uit hem.
"Leona Turner", verzin ik ter plekken. De man stelt zichzelf voor als Erik Davins. "En hoe houden jullie dit dorp in stand?", val ik met de deur in huis. Hij lijkt verbaast over mijn vraag.
"Weet je niet waar dit dorp om bekend staat?", vraagt Erik. Ik schud mijn hoofd en hij begint te vertellen.

Afbeelding
"Sinds 1976 is dit dorp één van de meest bezochte plaatsen om drugs te verhandelen. De prijzen waren hier goedkoper dan waar dan ook en dat trok veel bekijks. Het dorp groeide harder dan ooit te voren, steeds meer handelaren kwamen zich hier vestigen om hun eigen zaakjes te beginnen. Maar rond 2009 ging het slechter, hier in Laxford. Eén of andere dealer dacht met de eer te kunnen strijken en verlaagden zijn prijzen zo erg, dat alle andere handelaren failliet gingen. Iedereen die nu nog dealt, werkt voor dezelfde baas."

Afbeelding
"En wie is die baas?", onderbreek ik de man. Hij verteld alsof het iets is om heel trots op te zijn, drugs dealen. Was Michael hier ook mee bezig?
"Ach, dat moet je niet aan mij vragen. Ik hou me daar niet meer mee bezig."
"En dan nog even iets heel anders. Werkte Michael Westcliff hier als barkeeper?"
"Michael Westcliff? Die heb ik nog nooit in deze pub gezien."

Writers note
Oké, hopelijk is er nu al iets meer duidelijk. Het is nog steeds een groot raadsel wat Michael betreft, maar dat wordt nog wel duidelijk, later. ;)

Laatst gewijzigd door Anna op ma 07 mei 2012, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie