Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

121 berichten • Pagina 5 van 7

Gebruikersavatar
Matthieu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
8289
Lid geworden op:
wo 23 feb 2011, 21:02

Re: Restart ~ Hoofdstuk 3 - Wandeling van geluk (7-8-12)

Hoofdstuk 4 - Een glimlach gevonden


Afbeelding

"Lara, vertel eens... waarom ben je van huis weggelopen?" Die vraag kwam onverwacht. We hadden gewoon een gezellig gesprek op de bank en ineens vraagt hij dit. "Nou, ik had ruzie met mijn vader." probeerde ik vlug te antwoorden.

Afbeelding

"Maar waarover?" Ik wist niet wat ik moest zeggen, maar de waarheid in ieder geval niet. "Gewoon, we hadden meningsverschillen enzo..." Meer kon ik er niet van maken.

Afbeelding

"Lara, echt, je mag alles tegen me vertellen. Volgens mij vertel je niet alles. Als ik het verkeerd heb, zeg het gewoon, maar wees alsjeblieft eerlijk tegen me oke?" Ik staarde voor me uit, alsof het me niet geraakt had. Maar dat deed het wel, en ik zal het ooit vertellen. Ook al durf ik het niet, ik kan hier niet eeuwig blijven wonen zonder dat deze familie niet weet waarom ik hier ben. Terwijl ze zoveel voor me doen.

"Ik moet nu gaan, werk roept." zuchtte Julian, en hij stond op. Het leek alsof hij nog een fractie van een seconde nadacht maar vertrekt dan zonder om te kijken. "Doei." klinkt er nog. Emotieloos antwoord ik terug met hetzelfde woord.

Afbeelding

Ik bleef even zitten en dacht na. Hoe ga ik het hem vertellen? Wanneer? Waarom vertel ik het eigenlijk niet meteen? Maar dat durfde ik niet. Er was nu niemand thuis, Evelien was met Travis wandelen en ik zat in een dip.

Afbeelding

Toen besefte ik dat dit een leuke dag moest worden. Jake en ik zouden samen gaan kijken voor wat nieuwe kleren voor mij, en ik had alle vertrouwen in Jake omdat hij wel verstand heeft van mode. Hij zou bijna komen dus ik poetste nog even mijn tanden en nadat ik mezelf had bekeken in de spiegel, ging de bel.

Afbeelding

"Lara! Hoe gaat het?" Jake was enthousiast, dat kon ik ook wel gebruiken. Ik probeerde er maar het beste van te maken en niet zielig te doen. "Goed! Ik heb echt wel behoefte aan nieuwe kleding, volgens mij stamt dit uit de middeleeuwen." Beide lachten we, maar daarna zei Jake: "Nou, het ziet er wel ouderwets uit met dat bruin, maar bruin kan ook best hip zijn hoor, zolang je de goede combinaties maakt en dat heb je in dit geval best goed gedaan. Maar weet je, eigenlijk, als ik een meisje zie, dan kijk ik meer naar hoe gelukkig en blij ze is dan welke kleren ze aan heeft. Eigenlijk is dat het enige wat telt, toch?" Weer zoiets waar ik me depressief door ga voelen. "Uhu, klopt." antwoordde ik met een glimlach. Een nepglimlach, omdat ik echt geluk al lang niet meer had gevoeld.

Afbeelding

Eenmaal in de kledingwinkel zocht ik wat tussen de rekjes. Ik kon niet echt iets leuks vinden, ik wist ook niet goed wat je met wat kon combineren, maar gelukkig hielp Jake me.

Afbeelding

"Hier Laar, pas deze eens? Die is best leuk en lekker licht." Ik kreeg een jurkje in mijn handen gedrukt, en er zat niets anders op dan maar te gaan passen. Dat jurkje had ik al eerder gezien, maar ik vond het toen niet mooi. "Oh, en anders pas je deze ook gelijk even!" Een t-shirt en een spijkerbroek lagen levenloos in mijn handen. "Is goed." zei ik met een stem alsof ik moe was. Ik had er geen zin in maar anders zou ik toch niks vinden.

Afbeelding

Eenmaal uit het pashokje gekomen wees Jake naar de spiegel en ik geloofde mijn ogen niet. Het stond me echt goed en ik vond het eerst een lelijk jurkje! "Wow Jake! Jij bent hier écht goed in!"
"Haha dankje, maar jij bent mijn model he, zonder jou had ik niks aan dat jurkje." Ik begon me meer op mijn gemak te voelen. "Maar pas die andere twee eens?"

Afbeelding

Hetzelfde resultaat. Ik was blij en voelde me na lange tijd weer mooi. Jake vond het ook helemaal de bom, dus gingen we naar de kassa en betaalden we. Het leek ineens heel anders, eerst depressief van alle gedachten die in je hoofd dwalen, nu zelfverzekerder en gelukkiger! "Ik hou van mijn kleine Jakie." waren mijn woorden toen we de winkel uitliepen. En met een glimlach liep ik naar huis.


~
Een update! :D Ik hoop dat jullie hem leuk vinden. :swing

Laatst gewijzigd door Matthieu op do 27 sep 2012, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Just be kind.
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Restart ~ Hoofdstuk 4 - Een glimlach gevonden (21-8-12)

simmertje1981 schreef:Leuk verhaal. Ik ga dit zeker volgen. Je hebt er een volger bij. Hoe kom je aan die regen in die screens in van de proloog eigenlijk?
Daar gebruikt hij de fog transmitter van De Sims 3 Ambities voor, die heb ik ook gebruikt, je moet even op YouTube kijken want dan zie je hoe je het kan gebruiken

@Topic

Hele mooie screens en mooie update! Je schrijft erg goed!

Laatst gewijzigd door Shevens op ma 27 aug 2012, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie