Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

121 berichten • Pagina 3 van 7

Gebruikersavatar
Matthieu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
8289
Lid geworden op:
wo 23 feb 2011, 21:02

Re: Restart ~ Hoofdstuk 1 - Een nieuw begin? (5-5-12)

Hoofdstuk 2 - Beter leren kennen


Ik werd wakker. Waar ben ik? Dat was de eerste gedachte die in mij opkwam. Met mijn ogen tot spleetjes geknepen, staarde ik naar het plafond. Oja, die jongen. En zijn moeder. Ik wist dat ze naast me zou liggen maar ik voelde geen aanwezigheid. Zacht draaide ik mijn nek, en inderdaad. Haar helft was netjes opgemaakt, alsof er nooit iemand in had gelegen. Ik ging rechtop zitten en keek de kamer rond. Het was niet zo'n boeiende kamer. L-vormig, stond een salontafel tegenover het bed en een paar ramen. Het voelde ook redelijk klein aan.

Afbeelding

Zonder na te denken stond ik op. Ik had geen kleren bij me, behalve dan die doorweekte, dus liep ik zachtjes de kamer uit. Ik vroeg me af waar ze waren, maar aan het zonlicht te zien zouden ze allang op zijn. Ik heb ook uren liggen woelen in bed en ben laat gaan slapen. Geruisloos liep ik over het zachte tapijt naar de deur. Je keek bijna direct in de eetkamer, waar Julian en zijn moeder zaten. Vrijwel meteen nadat ik de deur opende hoorde ik: "Goedemorgen, je komt precies op tijd. Mijn moeder heeft net pannenkoeken gebakken, haha." Hij probeerde me vriendelijk aan te kijken en hield zijn aandacht op mijn gezicht, gelukkig. Met zijn allen praatten we over van alles, maar vooral mijn achtergrond en verleden.

Afbeelding

Julian's moeder vroeg waar ik wil zitten en al snel stond er een bordje met pannenkoeken voor mijn neus. Ik snoof de heerlijke geur van versgebakken pannenkoeken op. Julian stond op en zei dat hij moest werken. "Dag lieverd." zei de ietwat schorre stem van zijn moeder tegenover me. Ze zwaaide naar hem en keek hem na tot hij uit het zicht verdwenen was. "Hoe heet je eigenlijk?" werd er plotseling aan mij gevraagd. "Lara," antwoordde ik zacht, "Lara Bremner." "Mooie naam! Noem mij maar Evelien. Je weet waarschijnlijk al dat mijn zoon Julian heet?" "Ja, ik hoorde het." Even schoot de gedachte door mijn hoofd om te zeggen dat hij erg aardig is, maar ik wist het te onderdrukken.

Afbeelding

Ik keek rond in het oude huisje. Dit moet al een aantal jaren oud zijn, zo met dat bloemetjesbehang.

Afbeelding

Evelien vroeg of ik mee wilde helpen met de afwas. Dat kon ik natuurlijk niet weigeren, nadat ze zo goed voor me had gezorgd. Ik ging in het hoekje van de keuken staan en pakte de borstel. Zonder dat ik het zelf doorhad, zong ik een liedje. Na een paar minuten onderbrak Evelien mij en zei: "Lara, je kan serieus goed zingen! Misschien kan je daar wel je geld mee gaan verdienen...?" "Oh nee, dat zal wel niks worden mevr... eh, Evelien." antwoordde ik. Ze draaide zich weer om met een glimlach en zette de stoelen recht. "Ik ga me even omkleden en daarna ga ik naar het centrum." Ik knikte.

Afbeelding

Ik ging verder met mijn liedje, en nog wel meer liedjes, want een snelle omkleedster was ze niet. Maar uiteindelijk hoorde ik de deurklink en kwam er een oogverblindende mannequin binnenlopen. De transformatie van oude, kwetsbare vrouw naar elegante, moderne schoonheid was een feit. "Denk je dat ik zo de straat op kan?" vroeg ze terwijl ze nog even haar hoed scheef zette. "Wauw, ja natuurlijk! U ziet er echt heel mooi uit." antwoordde ik verbaasd.

Afbeelding

Net voordat ze wegging zei ze dat ik wat kleren van haar aan mocht trekken, en het huis mocht ontdekken. Zo gezegt, zo gedaan. Nouja, niet 'zo'. Mijn haar leek wel ontploft, dus ik was wel even bezig het in normale staat te brengen. De kleding was makkelijker, een jurkje met bruine blazer en hakken leken mij een leuke combi. Het was niet geweldig, het was natuurlijk wel van een al oudere dame. Dus shoppen zal sowieso nog aan de orde komen.

Afbeelding

Toen ik in Julians kamer kwam kreeg ik bijna een hartverzakking. Dit was de enige ruimte in het huis waar alles op de grond lag. Maar ondanks dat vond ik het toch wel wat hebben en het rook ook zo... zo mannelijk. Een beetje logisch als deze kamer van een man is, maar toch had deze iets speciaals.

Een paar uur later kwam Julian weer thuis. "Ik was snel klaar vandaag." zei hij terwijl hij zijn jas op de kapstok gooide. "Gezellig, ik begon me te vervelen." zei ik lachend. "Hee, je ziet er trouwens goed uit! Maar ik heb ook een verrassing voor je. Kom maar mee." Samen liepen we door zijn kamer, naar een kamertje wat daarachter verscholen was. "Kijk eens, dit wordt je nieuwe kamer! Het is nu nog mijn muziekstudio, maar samen maken we er wat leuks van." Ik wist niet wat ik moest zeggen. Een kamer voor mij alleen? Bij déze familie?

"Hoe... hoe kan ik je ooit bedanken?" "Dat hoeft niet natuurlijk. Mijn moeder en ik waren het er snel over eens dat je hier mag blijven omdat je het thuis erg moeilijk had. Als je hier wíl blijven natuurlijk!"
"Jaaa, natuurlijk wil ik dat!" Ik vloog hem om de hals en voelde zijn adem in mijn nek. Het gaf me zo'n geweldig gevoel, ik wilde hem bijna niet meer loslaten. Ik deed het toch, maar met moeite.

"We moeten natuurlijk wel wat meubels hebben dan he. Dus laten we naar de meubelwinkel hier in de buurt gaan." We stapten in de auto, die trouwens best wel wat Simdollars gekost moet hebben, en rijden naar de meubelwinkel. We kochten een bed, nachtkastje, schilderij, schildersezel, een plant, 2 bloemetjes in aparte vazen en een kast. Alles heel goedkoop natuurlijk. Maar het was goed genoeg. Het was eigenlijk té goed, ik was hier blijer mee dan mijn grote kamer in mijn oude huis.

Afbeelding

Afbeelding

Het was al tegen de avond maar ik wilde persé nog wat schilderen op mijn nieuwe ezel. Het was niet veel, en ook niet mooi. Maar dat boeide mij echt niks. Ik woon nu hier. Hier.

Afbeelding

Tevreden sluit ik mijn ogen, denkende aan deze dag in mijn nieuwe familie. En mijn nieuwe kamer. Maar bovenal: Julian. Die kon ik niet uit mijn gedachten krijgen, hoe hard ik ook mijn best deed. Hij deed mij verlangen naar een andere wereld. Een andere wereld met hem.



~
Sorry dat het zo'n lange update is. :') Kunnen jullie weer even wachten he.. (A)
Reacties? :3
Just be kind.
Gebruikersavatar
Simsfreak
Gekke geleerde Gekke geleerde
Berichten:
10304
Lid geworden op:
di 26 okt 2010, 17:18

Re: Restart ~ Hoofdstuk 2 - Beter leren kennen (16-5-12)

Echt superleuk, ik ben echt benieuwd naar meer, haha! :D
Het enige waar ik wel op zou letten is dat je wisselt tussen tijd, maar voor de rest is het echt super goed!
Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul I can't disguise. Nights like this I become afraid of the darkness in my heart.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie