Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

70 berichten • Pagina 2 van 4

Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Psychosis (16+): Hfst 1. Kinderlijk Vertrouwen.

Prima start van het verhaal. Mooie setting ook, dat geeft wat extra's aan de sfeer. Maar wel een tip: gebruik niet tegenwoordige tijd en verleden tijd door elkaar als de handeling daarvoor geen aanleiding geeft.
v
...."Ella hijst haarzelf omhoog aan de verroeste deurklink waardoor het nepgoud, dat er nog deels op geverfd zat, lichtjes afbrokkelde. Ze deed een paar stappen naar voren..."
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Psychosis (16+): Hfst 1. Kinderlijk Vertrouwen.

^ Ik snap wat je bedoelt. Persoonlijk vind ik dit een heel erg moeilijk aspect van het schrijven. Als ik het zelf lees, klinkt het logisch en dan later niet meer. Dan pas ik het aan, maar dan vind ik dat weer raar klinken. :$ Het is iets waar ik aan moet werken, dat zeker. Maar hopelijk maakt het het verhaal niet onleesbaar ofzo. :sweatdrop Ik heb wel geprobeerd er extra op te letten in de volgende update, al weet ik zeker dat het niet overal even goed gelukt is. >_<

@ BigMama: Haha, dank je. Ik heb het huis niet helemaal zelf gemaakt zoals Dave al zei. Ik heb alleen een aantal dingetjes zodat het beter zou kloppen op de foto's (muren, bepaalde meubels etc.) Ik heb de film Rose Red niet gezien, al ben ik zelf ook een horrorfan. Toch denk ik dat je dit verhaal niet zal kunnen vergelijken met een bloederige horror. Meer een psychologische thriller. :) (Ik weet natuurlijk niet wat voor film het is, maar goed. XD)

@ the rest: Dank jullie<3

________________________________________________________________________

Hoofdstuk 1.
Zorgen.


Twinbrook: Verleden.
Woensdag 2 Maart, 1995. - 03:13 PM.


Afbeelding

Het was een zonnige lentedag in Twinbrook en huize Hill stond er prachtig bij. Er klonken trappelende kleine voetjes op het parket van de woonkamer die steeds dichterbij de keuken kwamen. Een meisje met lang zwart haar kwam vrolijk binnenhuppelen. "Mamma! Wanneer zijn de koekjes nou klaar?" vroeg ze met een zacht stemmetje. De vrouw draaide zich weg van het fornuis richting het meisje. "Bijna, Ella. Ga nog maar even buiten spelen." Ze aaide nog snel over het meisje haar haar, voordat het kleine meisje weer wegrende.

Afbeelding

De moeder van het meisje keek haar nog even na met een flauwe glimlach op haar gezicht, maar in werkelijkheid wist ze niet goed wat ze met haar aan moest. Ze strijkt een hand door het haar en leunt achterover tegen het fornuis aan, starend naar de keukenkast tegenover haar. Het was al een paar dagen geleden dat ze naar de dokter waren geweest, waarom duurde de uitslag zo lang? De zorgen werden teveel. Rekeningen, ontslagen, deurwaarders en nu haar dochter. Het meisje leek zo onbereikbaar.

Afbeelding

Ondanks dat, ging het leven door. De vrouw zet zichzelf zachtjes af tegen het aanrecht en loopt naar de waskamer. Met tegenzin maakt ze de wasmachine open om de passgewassen kledij eruit te halen, het in de wastas te doen en het aan het wasrek in dezelfde kamer op te hangen. Ze haalt een jurkje van haar dochter uit de tas en kijkt naar buiten terwijl ze het kledingstuk recht trekt. Daar zit het meisje dan, op de wip, helemaal alleen. Ze ziet er gelukkig uit, maar voor haar gevoel was ze het niet. De was is allang vergeten en de vrouw kijkt gebiologeerd naar haar kind, zichzelf afvragend wat er in haar om zou gaan.

Afbeelding

Abrupt word ze uit haar gedachten verstoord als de kookwekker van de oven in de keuken afgaat. Verstrooid kijkt ze nog even naar buiten, maar realiseert zich dan dat de koekjes eruit gehaald moeten worden. "Ella. Kom je mamma helpen met de koekjes?" roept ze naar buiten door het raam. Het meisje kijkt verschrikt op, maar lacht dan vrolijk naar haar moeder. "Jaaa!" en snel rende het meisje naar binnen toe. De vrouw zucht zachtjes wanneer ze de was weer liet voor wat het is en zich snel door het huis naar de keuken haastte.
Afbeelding
Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Psychosis (16+): Hfst 1. Zorgen.

Geweldige update. :thumbsup Als je dit bedoelt met het verspringen van tijd dan vind ik het zeker niet storend en past het eigenlijk wel in het verhaal. :D Ben wel benieuwd naar de uitslag van de test trouwens. Wat de uitslag ook is ik hoop dat je je daar ook in verdiept hebt want dan weet je waar je over praat en komt dat het verhaal zeker ten goede. :fluit (is alleen bedoelt als welgemeend advies en niet als kritiek hoor,maar dat weet je wel denk ik) xD
Gebruikersavatar
Annemiek
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1124
Lid geworden op:
ma 21 feb 2011, 19:19

Re: Psychosis (16+): Hfst 1. Zorgen.

Echt superspannend! Ook heel goed geschreven echt als een boek, soms inderdaad nog een spellingsfoutje (hoewel ik er in deze update geen tegen ben gekomen) maar dat komt helemaal goed!
Afbeelding
Klik HIER voor Annemieks screens en huizen! :D
Gebruikersavatar
Simsfreak
Gekke geleerde Gekke geleerde
Berichten:
10304
Lid geworden op:
di 26 okt 2010, 17:18

Re: Psychosis (16+): Hfst 1. Zorgen.

Oehh, ik ben benieuwd naar meer, het is ook leuk dat je nog niet weet waat het verhaal naar toe gaat! :D
Verder ben ik het er inderdaad wel mee eens dat je soms nogal schommelt tussen tegenwoordige tijd/verleden tijd, maarjaa, dat heb je zelf dus ook al door. Voor de rest echt awesome, vooral die screens!
Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul I can't disguise. Nights like this I become afraid of the darkness in my heart.
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Psychosis (16+): Hfst 1. Zorgen.

Wauw, haha.
Bedankt iedereen! Niet verwacht dat de plaatjes zo populair zouden zijn. :sweatdrop

Ja, het tegenwoordige en verleden tijd daar zal ik op proberen te letten. Het is gewoon een hele lastige kwestie voor mij omdat ik vaak dingen op een andere manier "mooier" vind klinken. xD Het is een beetje stom, haha.

@ Big Mama: Don't worry. Ik heb al vóór ik aan het verhaal begon er van alles over opgezocht. ;)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie