Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

212 berichten • Pagina 8 van 11

Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Alienate 10G: Prixa Xila. Hfst 2: Rustige dag, onrustige

Doe maar rustig aan hoor,wij wachten toch wel op dat mooie dagboek van jou. xD En we lezen liever iets waar je zelf helemaal achter staat dan iets wat je even snel inelkaar zet omdat wij misschien op je zenuwen aan het werken zijn. ;) Oh ja,ik had je al gefeliciteerd maar ik doe het hier ook nog even.
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Alienate 10G: Prixa Xila. Hfst 2: Rustige dag, onrustige

Eindelijk!
Het is gelukt en de update is af! Hij is lekker lang, dus hoop dat het in de smaak valt. Hele middag (en avond) mee bezig geweest, alles ging sloom (spel, me laptop zelf. D:) Maar hij is.. af..! :laugh
Ik excuseer me ervoor dat het zo lang heeft geduurd en schaam me hier ook wel een beetje voor. >_<
-zucht- maar goed!

Snel posten dan maar!

@Big Mama: Dank je en uiteraard. Maar ik had mijzelf voorgenomen iedere dag minimaal één update te plaatsen, en voel me dan zo stom als ik dat niet doe. Zeker niet op een dag als vandaag. ^-^
Hoop dat het lezen van het volgende stuk leuk is! Ik sta erachter. (A)


-----------------------------------------
Hoofdstuk 2.
- Pijnlijke Elegantie.

Afbeelding

De dagen die daarop volgden bleven iedere nacht hetzelfde en een baan had ik nog steeds niet. De zorgen stapelden zich op, maar door mijn vermoeidheid kwam ik nergens. Mijn "avontuurlijke" reis naar wie ik ben en wil zijn ging toch niet zo van start als ik gehoopt had. Vannacht had ik de hele dag op de bank gelegen, naar het plafond starend. Het geluid bleef aanhouden en het leek zo dichtbij. Toch had ik het huis al doorzocht en het leek me sterk dat ik een plek gemist had. Ik had niks kunnen vinden, maar het vreemde was nog dat het geluid, wat sterk op muziek leek, in de ochtend ophield. Ik draaide me even om op de bank toen de ochtendstralen al in mijn gezicht schenen. Een lichte kreun verliet mijn mond als ik maar besluit op te staan om mezelf weer eens vol te gieten met koffie.

Afbeelding

Zodra ik mijn bakje koffie opheb, ga ik naar boven om te douchen. Mijn oogleden voelen zwaar en vallen telkens dicht als ik de trap oploop. Bij mijn slaapkamer aangekomen te zijn om schone kleding te pakken val ik zowat met de deur in huis door alle steun die ik aan de deurklink vond. Nadat ik bijna naar binnen was gestruikeld, valt mijn oog ineens op een papier dat in de hoek van mijn slaapkamer ligt. Een frons verscheen op mijn gezicht; Wat is dat nou weer? Ik loop ernaar toe en staar ernaar. Het stond vol met muzieknootjes en letters van het alfabet. Ik had zoiets nooit eerder gezien en vond het allemaal maar vreemd. Waarom zou iemand een papiertje volschrijven met muzieknootjes? Sterker nog, wat deed het in mijn huis?

Afbeelding

Ik pak het papier op om het vervolgens op mijn kledingkast weer neer te leggen. Aangezien ik niet weet wat het is, besluit ik het te laten zijn voor wat het is. Misschien dat later mijn interesse terug komt, maar op dit moment voel ik mij vies en wil mezelf wassen. Onder de douche word mijn humeur al ietwat opgekrikt. Het warme water op mijn lichaam voelde erg ontspannend en langzaam begon ik te neurieén. Mijn vermoeidheid van de afgelopen dagen verdween deels door de frisheid die over mij heen kwam. Ik kom de douche uit en kijk nog even naar mezelf in de spiegel, voor ik mij in mijn schone kleding hijs.

Afbeelding

Die avond was het rustig in de buurt. Een enkeling liep af en toe langs op straat. Ik zat op mijn bank het nieuws te kijken en eens in de zoveel minuten gleed mijn blik weg naar buiten. Er was niet veel gebeurd vandaag in Lunar Lakes, volgens het nieuws. Er was een beroving en het 150ste kindje was geboren, enzovoorts. Ik had me aandacht er ook niet helemaal bij. Eerlijk gezegd; Ik kijk alleen maar op naar de nacht die komen gaat. Weer een slapeloze nacht vol met klanken die ik niet kon identificeren óf vinden. Ineens verschijnt er plots een idee in mijn hoofd; Zodra de klanken weer kwamen, zou ik erop af gaan. Gewoon zonder te kijken en op mijn gehoor en gevoel afgaan. Ja, dat zou ik doen. Gelijk kon ik niet meer wachten tot het nacht werd.

Afbeelding

Ik probeerde mijn tijd te vullen met de meest nutteloze dingen. Lezen, gamen, in de spiegel kijken, dansen en nog veel meer. De klok sloeg twaalf uur aan en gelijk op dat moment kwam het geluid weer terug galmen door mijn huis. De adrenaline en nieuwsgierigheid schoot door mijn lijf heen en ik wist niet hoe snel ik mijn ogen moest sluiten en het geluid te volgen. Ik kwam bij de trap naar de hal uit, moest even mijn ogen openen voor ik misstapte en sloot ze weer gelijk toen ik in de hal kwam. Beneden in de hal grensde nog een kamer, maar die stond leeg en had ik al doorzocht. Toch word ik door mijn gevoel ernaartoe geleid en voor ik het wist stond ik voor een deur. Met mijn ogen geopend staarde ik ernaar. Was hier een deur? Deze was mij nog niet opgevallen, maar hij had dan ook dezelfde kleur als de muur en viel niet erg op. Ik voel mij een beetje angstig worden, maar het idee dat er een "geheime" kamer in mijn huis was, maakte mij erg opgewonden.

Afbeelding

Ik duw de deur rustig open en het geluid werd ineens 10x zo luid. Het bleef sereen en mooi klinken, maar waarom zou het uit een kamer komen waarvan ík niet eens wist dat het er was? Als ik naar binnen kijk, zie ik al gauw een trap naar beneden. Het lijkt niet op de andere trappen in het huis en het rook achter de deur een beetje muf. Ik besluit na even mijn zenuwen onder controle gekregen te hebben naar beneden te gaan. Hoe dichterbij ik bij de grond kom, hoe sneller mijn hart begin te kloppen. Het geluid galmde heel erg, alsof het merendeels een holle ruimte was. Al snel valt mij de flikkerende kaarslichten op als ik beneden ben. Hoe kunnen hier kaarsen aanstaan? Ik ben hier nog nooit geweest. Ik verken de kamer meer en pas na 5 minuten zie ik een man achter een groot geval zitten met een aantal toetsen erop; de oorzaak van het geluid. Tot mijn schrik deins ik terug naar de muur en de man hoorde mij wel, maar speelde gewoon door. Wat hij ook deed op het enorme ding; het klonk prachtig.

Afbeelding

Nog steeds, nieuwsgierig, doe ik een paar stappen dichterbij. Ik hoorde niet bang te hoeven zijn in mijn eigen huis. "Meneer?" vroeg ik luidkeels om door het geluid heen te komen. De man negeerde mij en speelde gewoon door. De elegantie van de bewegingen die hij maakte verwonderde mij en ik besluit te zitten op de grond. Aandacht luisterde ik naar wat hij aan het doen was. Na een kleine 4 minuten stopte de man met spelen, zijn vingers nog steeds rustend op de toetsen. "Für Elise." sprak hij met een zware stem. Hij keek niet op of om. "Für Elise?" vroeg ik stilletjes. "Beethoven." antwoordde hij. "Het is niet duidelijk wat de oorsprong en nature van het geschreven lied is; de reden waarom." Ik snapte het niet, maar besloot maar gewoon te knikken. De man draaide zich om en het eerste wat mij opviel was zijn blanke huid met donkerblauw haar.

Afbeelding

"Jij..?" Hij knikte. "Aangenaam, Ik ben Savier Qefa. Ik leef hier beneden al een tijdje." Ik gaf geen antwoord, omdat ik wou dat hij verder praatte. Hij keek me strak aan. "Mijn ouders waren een gemengd koppel. Mijn vader een mens, mijn moeder.. zoals wij." Hij richt zijn blik naar de grond. "Allebei gedood. Het is verboden gemixte kinderen te krijgen. Ik verberg me hier." Ik keek hem aan. "Hoelang zit je hier al..?" - "35 jaar." antwoordde hij stil. Ik twijfelde even of ik hem zou vertellen dat het buiten veranderd was en hij jarenlang hier voor niks zichzelf had verstopt uit angst, maar ik deed het toch. Hij schrok ervan en ik merkte dat zijn emoties sterk waren. Ik stond op en pakte de man beet, met een troostende, gemeende omhelzing in de hoop zijn pijn en eenzaamheid te verlichten.

---------------------------------------

Hoop dat het wat is! x:

Laatst gewijzigd door ChanCake op vr 02 mar 2012, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Evelieen
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2256
Lid geworden op:
za 19 jun 2010, 17:17

Re: Alienate 10G: Prixa Xila. Hfst 2: Pijnlijke Elegantie.

Wow, ik zat echt de hele tijd van: waar komt dat geluid vandaaaan? :o

Trouwens, misschien kan je in de eerste post een inhoud van de hoofdstukken of 1e hoofdstukken van een nieuwe generatie zetten of zoiets (: Dat scheelt erg zoeken als je straks op pagina 50 bent of zo :)
Gebruikersavatar
Loungefan
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2083
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 17:18

Re: Alienate 10G: Prixa Xila. Hfst 2: Pijnlijke Elegantie.

Goed up, ben benieuwd wat er tussen hen gaat gebeuren :D
en dat hoofdstukken plaatsen in de beginpost:
sla de link op van het hoofdstuk
druk op URL dan komt er dit te staan
tussen plaats je wat je wilt zetten, bijvoorbeeld hoofdstuk 1
na de eerste url ding zet je = en dan de link
dus bijvoorbeeld hoofdstuk 1
(achter = dan nog de link zetten)
VV dat is ze toch niet verplicht, ze update al supervaak en als ze een dag geen update doet dan is dat te begrijpen

Laatst gewijzigd door Loungefan op za 03 mar 2012, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Alienate 10G: Prixa Xila. Hfst 2: Pijnlijke Elegantie.

Awww! Wat een lieve reacties.

Sorry dat ik geen update gisteren heb gedaan, hij is wel al bijna af.
Alleen nog 3 plaatjes.

Ik heb natuurlijk mezelf voorgenomen iedere dag te updaten, maar het leven is deze week een beetje turbulent en moet heel veel dingen regelen deze week voor de terugkomst van mijn moeder. Vannacht heel slecht geslapen, dus daarom duurt het vandaag ook wat langer. Het spijt me echt heel erg en vind het dan ook zeer vervelend als ik jullie teleurstel als er geen update is. :(

Maar ik ga nu gelijk weer aan de slag en hoop het binnen een uur of twee online te hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Alienate 10G: Prixa Xila. Hfst 2: Pijnlijke Elegantie.


Hoofdstuk 2.

- Vernieuwing.

Afbeelding

Weken verstreken en Savier leefde nog steeds in mijn huis. Ik stoorde me niet aan hem en vermaakte mij weer optimaal met alles in de omgeving. Hij had beloofd niet meer 's nachts te spelen, nu ik wist dat het een piano was. Nog altijd bleef hij in het kleine kelderkamertje onder de grond. Ik probeerde hem vaak mee naar boven te krijgen, gewoon de wereld te laten zien, maar hij hield vol niet te willen. Naar mijn gevoel is hij gewoon nog steeds angstig, maar ik zou dat waarschijnlijk ook zijn. Zo nu en dan ging ik naar beneden om te luisteren naar zijn prachtige melodieén, al hield ik meer van modern. Savier had iets klassieks over zich, iets speciaals. Zijn ogen spreken boekdelen en toch is hij erg mysterieus in zijn doen en laten. Een man van weinig woorden, om het zo maar te zeggen.

Afbeelding

Terwijl Savier zich bezighield met zijn piano, had ik eindelijk een baan. Ik werk bij het theater, mede dankzij Savier. Hij stond erop dat ik iets met muziek zou doen, dus waarom ook niet? Savier hielp mij oefenen met de toonhoogtes van mijn stem en de gitaar onder de knie te krijgen. Ik waardeer het erg dat hij me zo wou helpen met mijn toekomst, maar ik werd die muffe kelder nu toch echt wel zat. Het was tijd voor vernieuwing.

Afbeelding

Ik had al weer aardig wat geld verdient en dacht er al een tijdje het te besteden aan een wat luxer onderkomen voor Savier. Dankzij hem kan ik tenminste mijn rekeningen betalen. Ik sta in mijn keuken eten klaar te maken, wetende dat ik vandaag mijn geld weer zou krijgen. In mijn hoofd ben ik al druk bezig met het plannen van Savier's nieuwe kamer, misschien zelfs wat nieuwe kleding voor hem? Ja, dat ga ik doen. Hem verrassen met een make-over dag voor hem en zijn leefruimte.

Afbeelding

Als ik klaar ben met ontbijten, haast ik mij in alle enthousiasme naar de kelder. Uiteraard ligt Savier nog steeds te slapen en ik ga zitten naast hem, op het randje van zijn bed. "Wakker worden!" zei ik blij. Hij draaide zich nog even om en opende zijn ogen, lichtelijk geïrriteerd om het feit dat ik hem zo vroeg wakker maakte. "We gaan alles is veranderen vandaag, Savier!" en ik gaf hem een klein duwtje tegen zijn schouder. Hij kreunde en trok zijn deken over zijn hoofd, maar gelijk erna trok ik het van het bed af. "Hup!" zeg ik streng, met mijn handen in me zij.

Afbeelding

Terwijl Savier geforceerd langzaam wakker werd, haalde ik me spiegel naar beneden en een aantal stylingsdozen dat ik voor mezelf altijd gebruikte. Telkens als ik weer beneden kwam met meer spullen, staarde hij me stilletjes aan en ik glimlachte iedere keer breed terug voor ik me weer naar boven haastte. Na veel sjouwen is dan eindelijk mijn 'stylings-station' klaar. Ik loop naar Savier toe en trek hem mee naar het plateautje die ik in elkaar had gezet. "Wat..?" sputterde hij verward. "Rustig nou maar! Je word een geheel nieuwe jij." en voordat hij überhaupt iets terug kon zeggen, ben ik al druk bezig met plukken aan hem.

Afbeelding

Savier wou telkens ertussen door komen, maar nadat ik hem een aantal keer de mond gesnoerd had, gaf hij het op. Een paar uur later was ik klaar met zijn make-over en bekeek hem heel voldaan. Savier wou zich heel snel omdraaien naar de spiegel toe. "Nee!" riep ik en hield hem nog net op tijd tegen. "Je mag jezelf nog niet zien. Het is tijd dat jij maar een keer naar boven gaat! Dan kan ik die kamer van je doen." maar toen zag ik de gevoelige snaar die ik bij hem raakte en wist eigenlijk vrijwel al meteen dat dat geen optie was. "Oké.. en wat dacht je ervan als ik een kamerscherm neerzet, zodat ik me gang kan gaan? Dan ga jij erachter!" Ik lach weer blij naar hem. "Prima." antwoordde hij kortaf.

Afbeelding

Dus, dat was dat. Ik regelde een kamerscherm en ik kon aan de slag. Ik kijk even rond in de kamer; ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Laat ik maar beginnen bij de muren en de grond. Ik was al gauw in de weer als een bezig bijtje en ik moest heel veel tillen. Om nou te zeggen dat het allemaal makkelijk was met een wenteltrap? Nee, dat zeker niet, maar Savier verdiende het. De hele dag ben ik bezig geweest, en ik haalde het kamerscherm weg, hopend op een leuke reactie. "Tadaa!" zei ik vrolijk en Savier draaide zich om. Hij keek verbijsterd zijn kamer rond; Ikzelf kon er nou niet uit opmaken of hij het nou mooi vond of niet, tot hij me me af kwam gelopen en me een kus gaf. Ik begon te blozen en wist niet zo goed wat ik moest zeggen. "Dank je, Prixa. Dank je."
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie