Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

212 berichten • Pagina 7 van 11

Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Alienate 10G: Prixa Xila. Hfst 2: Proloog.

Dank jullie allemaal! Ik vind het leuk dat jullie zo positief reageren op Prixa, aangezien ze wel veranderd is! Haha! :thumbsup

Ik wil vandaag wel even melden dat er geen update komt vandaag, aangezien ik iets aan het proberen ben op de sims wat ik al een tijdje graag wou uitproberen, namelijk; Rijtjeshuizen die functioneren net zoals een appartement. Uiteraard zonder downloads, net zoals al mijn andere huizen. Zodat jullie ze ook gewoon kunnen gebruiken.

Sorry dat er geen update komt vandaag!
Afbeelding
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Alienate 10G: Prixa Xila. Hfst 2: Proloog.

Haha, dankjewel Big Mama! Ik weet ook niet hoe het zit. :D Al is Prixa's gezicht niet aangepast. Nope, dat koppie heeft ze van d'r ouders!

Anyways, bedankt voor het wachten iedereen! Hier zoals gewoonlijk, beloofd, weer een up!
Soms moet ik gewoon een dagje even een break om weer even inspiratie te krijgen. Wil niet het gevoel hebben dat ik verplicht ben een update te plaatsen en het dan af ga raffelen. Dat zou zonde zijn! ;) Maar volgens mij lijd dat ene dagje niet onder mijn reputatie van snelle posts :laugh (Hoop ik O_O)

Veel leesplezier!

----------------------------------------------------

Hoofdstuk 2.
- Rustige dag, Onrustige nacht.

Afbeelding

Terwijl ik mijn koffie zat te drinken hoorde ik het krantenmeisje buiten de krant van vandaag al voor mijn deur leggen. Ik drink gauw mijn Espresso op om hem te gaan lezen. Ideaal, vond ik het, dat de krant hier werd bezorgd. Bij mijn ouders thuis was dit niet zo. Het gedeelte waar hun huis staat is veel te ver afgelegen van het centrum zelf. Ik plaats mezelf weer op mijn bank om de advertenties te lezen die mij misschien wel aan een nieuwe baan kunnen helpen. Ik had immers een betere baan nodig wou ik mezelf gaan onderhouden. Snel gaan mijn ogen langs de pagina's van de krant. Er waren veel baan aanbiedingen, maar niet iets wat mij aansprak. Journalist? Nee, dan zou ik de bijzondere dingen in het leven als een verplichting gaan zien voor me werk. Zaken? Kantoor is niks voor mij. Kok? Ik houd wel van eten, maar niet genoeg om er me baan van te maken. Ik slaak een zucht wanneer ik de krant dichtsla. Is er dan niks dat ik echt zou willen doen?

Afbeelding

Na een aantal uren nog te hebben zitten piekeren over wat ik nou wel zou doen, was ik er nog steeds niet uit. Ik stond op en bedacht me maar naar de winkels te gaan. Als ik nu alleen maar thuis zou zitten na denken over hoe ik mezelf nou ging voeden en onderhouden, zou ik helemaal gek worden. Nee, dat is niet de bedoeling. Al vrij snel was ik buiten in het midden van het centrum. Het is dan ook maar 5 minuutjes lopen van mijn huis af en het scheelde betalen voor een taxi, aangezien ikzelf geen auto heb. In het centrum aangekomen te zijn, ga ik rustig mijn boodschapjes doen en een leuk boek kopen voor 's avonds in bed of gewoon wanneer ik een rustige ochtend in mijn woonkamer wou beleven. Ik kijk op mijn mobieltje hoe laat het is en het was al halverwege de middag. De tijd leek voorbij te vliegen, maar toch had ik het gevoel dat mijn dag niet goed gevuld was.

Afbeelding

Ik keek nog één keer op mijn mobieltje naar de tijd en twijfelde of ik nog even naar het Riverview park zou gaan. Van de 5 overdekte parken is dit toch wel mijn favoriet. Ach, waarom ook niet? Ik loop vluchtig naar de opening van de dome en ruik gelijk al de zoete geur van de bloemen. Het is vandaag niet druk en ik ben vrijwel de enige aanwezig, wat mij de kans geeft om optimaal te genieten van alles. Mijn oog valt op een klein groepje vlinders en ik weet gelijk wat ik eerst wou bekijken. Hoe dichterbij ik kom, hoe mooier ze zijn. Één van de kleinere komt op mij afgevlogen en gaat speels op mijn handpalm met zijn vleugeltjes wapperen. Ik keek verwonderd naar het prachtige kleine insectje en het toverde een glimlach op mijn gezicht.

Afbeelding

Wanneer de vlinders weer een ander plekje opzoeken in het park, doe ik mijn 'routine' rondje. Als ik in dit park ben, verken ik het elke keer weer. Je weet maar nooit wat voor ontdekking je nu weer doet. Ik rook aan de bloemen, speelde met het water in de fontein, maar toen zag ik ineens een klein stekelig wit beestje achter één van de bomen. Het was een dwerg-egeltje en het leek totaal niet bang voor mij te zijn. Ik werd spontaan verliefd op het kleine beestje en precies zoals ik ben; ik nam hem mee naar huis. Ik zag immers nog een hokje staan ergens in de berging wat de vorige bewoners hadden achtergelaten. Eenmaal thuis en Lilo, zo heb ik hem genoemd, in zijn nieuwe hok gedaan te hebben, voelde ik mij moe worden. Even rek ik me uit en bedenk me dat ik nog niks gegeten heb. Alhoewel ik honger heb, ben ik te lui om eten te maken en pak snel een boterham om vervolgens rechtstreeks naar me bed te gaan.

Afbeelding

Ondanks dat ik vandaag veel gedaan had, zoals Lilo's hok naar boven hebben gesjouwd die totaal niet aan de lichte kant was en veel buiten was geweest, kon ik moeilijk in slaap komen. Niet alleen door het feit dat ik nog steeds werkloos was, maar vooral omdat er een geluid overheerste deze nacht. Het was een sereen en klassiek geluid dat ik niet eerder gehoord had. Ik vond het mooi, dat zeker; maar mijn nachtrust leidde hieronder. Een uur lang had ik liggen woelen, tot ik besloot eruit te gaan en te kijken waar het vandaan kwam. De felle klanken klonken nog steeds door mijn huis heen. Vanuit mijn raam keek ik rond in de buurt. Alles leek rustig te zijn buiten en toch was het hierbinnen heel rumoerig. Ik wrijf even in me ogen wanneer ik zie dat het al 2 uur 's nachts is. Slapen had geen zin meer, aangezien ik eruit moest over een paar uurtjes om vroeg te beginnen met werk zoeken. Ik leun achterover op me bed, steunend op me handen, en vraag me rest van de nacht af waar dit vreemde geluid vandaan kwam, tot het rond het ochtenduur ineens ophield. Nog nooit in mijn leven had ik zo'n vermoeiende nacht gehad als deze en hoopte dat het niet weer zou gebeuren..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anna
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3793
Lid geworden op:
do 01 okt 2009, 16:50

Re: Alienate 10G: Prixa Xila. Hfst 2: Rustige dag, onrustige

Hey, sorry, ik heb hier nog nooit gereageerd maar ik volg het wel. En ik vind het super! Je schrijft op een hele makkelijke manier, en je foto's zijn ook super.

Een kleine tip: Af en toe gebruik je bijvoorbeeld 'me moeder'. Dat me is voor mij soms best storend om te lezen omdat het eigenlijk 'mijn moeder' hoort te zijn.
Nouja, een klein dingetje. Kijk maar of je er wat mee doet. ;)

Ga vooral zo door, het is echt een goed verhaal!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Elodie
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
434
Lid geworden op:
di 04 mei 2010, 21:07

Re: Alienate 10G: Prixa Xila. Hfst 2: Rustige dag, onrustige

ChanCake schreef:Dank jullie allemaal!! :wub

Ik zal proberen de update rond een uur of 9/half tien online te zetten.
Ben nu nog druk bezig met de helft schrijven en foto's. <3

Dus, houd het in de gaten! :laugh




Edit: Nog even plaatjes schieten en dan is hij ready-steady!
Toe nou.......

Ik wil lezen....
OMG, ik ben tante geworden

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie