Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

10 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
MangO_Girl
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
36
Lid geworden op:
do 10 nov 2011, 16:39

Heee! ik wil graag een dagboek beginnen, hebben jullie tips?

Heeeee allemaal!
ik wil echt ongelofelijk graag een dagboek beginnen, maar mijn probleem is dat dit mijn allereerste wordt. Ik heb dus echt geen idee wat ik allemaal moet doen enzo.
Dus mijn vraag is of er iemand tips voor me heeft.

O trouwens, ik weet niet of ik dit bericht hier wel goed geplaatst heb, maar ik dacht ik zet het maar niet bij dagboeken neer, want daar staan de dagboeken en meestal niet dit soort dingen.
Sorry als het hier niet goed staat! :$
Gebruikersavatar
ixkilledxthexcookie
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2063
Lid geworden op:
di 08 mar 2011, 20:33

Re: Heee! ik wil graag een dagboek beginnen, hebben jullie t

Schrijf je verhaal van te voren in Word, zodat je op spellingsfouten kan letten. En lees het daarna nog een keer door om te kijken of alles wel logisch en begrijpbaar is.
En met de plaatjes maken moet je gewoon heel veel oefenen. Ik ben ook met mijn eerste dagboek bezig en ben dus ook nog niet zo'n held daarin. Maar als je verhaal gewoon goed is, letten mensen minder op je plaatjes :3
En kijk vooral hoe andere het hebben aangepakt :3
Ik hoop dat je er wat aan hebt ^^
Afbeelding
Call me Linss, or Linsey, whatever you like best :3
Gebruikersavatar
MangO_Girl
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
36
Lid geworden op:
do 10 nov 2011, 16:39

Re: Heee! ik wil graag een dagboek beginnen, hebben jullie t

Bedankt!!!
Ik wilde toch al geen 10g gaan doen, want ik heb dat een keer geprobeerd zonder er een dagboek van te maken, maar ik vond het al heel snel saai worden, ik heb daar gewoon het geduld niet voor...
En dat van het eerst in word maken vind ik wel echt een hele goede tip, want anders maak ik vast zoiets onlogisch en dan lees ik het na en dan zie ik dat het niet klopt. heb ik meestal last van XD
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Heee! ik wil graag een dagboek beginnen, hebben jullie t

Mijn tips: maak een globale verhaallijn en schrijf dan telkens een stukje - alles nog steeds in Word. Ook nog niet publiceren. Vraag je af en toe af waarom een personage op een bepaalde manier reageert, wat is zijn/haar verleden, ook al komt dat verleden misschien niet voor in je verhaal, het maakt het karakter wat leuker. Die stukjes (als scenes in een film) plaats je in een logische volgorde en je bedenkt welke foto je erbij wil maken. Welke sfeer moet het uitstralen, met de juiste (bijpassende) accessoires. Beschrijf de foto nog voordat je hem gemaakt hebt, zet dat ook in je word bestand. En dan ga je op een gegeven moment je foto's maken. Je bouwt sets - net al in de film - en je maakt personages. Zelf heb ik bijvoorbeeld voor mijn verhaal tot nu toe 4 sets gebouwd met 4x een kopie van mijn personages. En voor de rest is het up to you. Ben benieuwd.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Heee! ik wil graag een dagboek beginnen, hebben jullie t

@Marlinde
Dat hoeft volgens mij niet.
De grootste tip is lezen. Als je zelf boeken en/of dagboeken die goed geschreven worden leest, leer je heel snel. Die dagboeken staan bij het uitgelichte deel.
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
MangO_Girl
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
36
Lid geworden op:
do 10 nov 2011, 16:39

Re: Heee! ik wil graag een dagboek beginnen, hebben jullie t

Heeee allemaal!
echt heel erg bedankt voor de tips! :laugh
Ik ben al aan het verhaal begonnen, alleen zijn mijn ouders gescheiden en kan ik alleen bij mijn vader op de sims. Het zal nog wel even duren voor ik het hier plaats...

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie