Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Hier willen we meer over weten, de reden erbij in een comment zou fijn zijn:

1. Devon, Devon, Devon, need to say more?
3
20%
2. Sterre en haar sterrenleventje
4
27%
3. Marlou's verleden
6
40%
4. Het verhaal is interessant genoeg op deze manier
2
13%
Totaal aantal stemmen: 15

91 berichten • Pagina 1 van 5

Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Behind every smile there's a tear *UPDATE 17 05-10*

Afbeelding
De woorden van Sterre zoefden nog door mijn hoofd alsof ze een kudde wilde paarden waren die er alles aan deden om ieder deeltje van mijn droom te vermorzelen.
"Ooooh Marlou, je had er echt bij moeten zijn. De filmset is zo geweldig! Zoveel beter dan dat muffe oude toneel, zoveel beter dan al die domme grappen die niet eens grappig waren. En het betaald zo goed. Bovendien lopen er hier echt ge-wel-dige stukken rond, je had ze eens met me zien flirten. Het was alsof ze me al pratend uit stonden te kleden," het lachen aan de einde van de zin stierf weg in de wirwar van mijn gedachten. Natuurlijk had Sterre er geen kwade bedoelingen mee gehad toen we eerder op de dag een telefoontje hadden gepleegd. Maar onbewust had ze een paar pijlers van mijn fundering onderuit geschopt en begon ik er langzaam maar zeker steeds meer aan te twijfelen of ik wel het goede pad had gekozen...

Yes or no? Verder of niet?
Part one
Part two
Part three
Part four
Part five
Part six
Part seven
Part eight
Part nine
Part ten
Part eleven
Part twelve
Part thirteen
Part fourteen
Part fifteen
Part sixteen
Part seventeen

Laatst gewijzigd door Leonie op vr 05 okt 2012, 18:06, 25 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Re: Behind every smile there's a tear

Afbeelding
"It shouldn't be this hard, right?" Ik duwde mijn hoofd richting Tabbe's kaak, al snel legde het beestje zijn hoofd in mijn nek neer. Hij antwoordde natuurlijk niet, dat was ook niet wat ik verwachtte maar het leek al mijn twijfels te verzachten nu ik ze de wijde lucht in had gestuurd. Nee, het zou niet zo moeilijk moeten zijn om net na je afstuderen een eigen huis te kopen met genoeg grond om twee paarden op te kunnen houden. En toch was het dat.

Afbeelding
Ik steeg op om een ritje te gaan maken en alles uit mijn hoofd te bannen. Dat had ik altijd als ik paardreed, Tabbe's wilde manen die meezwaaiden op de wind, het zwevende gevoel dat je voort kon bewegen zonder de grond te raken. Het was verlichtend, maar het is was niet genoeg om me niet meer aan Sterre te laten denken. Sterre, mijn studentenvriendin, wie nu een geweldig leven als aankomend actrice aan het krijgen was nadat ze haar toneelopleiding had afgerond. Iets wat ik ook had gedaan - en met succes - maar waarin ik mijn heil niet langer zocht.

Afbeelding
De afgelopen maanden waren snel gegaan. Ze waren druk geweest met voorstellingen, castings, beroemde feestjes en meer van het uitgaanswereldje. Toen ik na de zoveelste nacht met een brakke kop opstond had ik besloten dat dit niet het leven was dit ik wilde leiden. Ik wilde wel actrice worden, maar als dit turbulente leven de prijs was die ik daarvoor moest betalen, hoefde dat niet van mij. En zo kwam het dat ik nu, vier maanden verder, op mijn eigen oprit op mijn eigen paard zat en die impulsieve beslissing aan het overwegen was.

Afbeelding
Ik draafde een rondje met Tabbe en stak zo af en toe mijn hand op naar de mensen in de straat. Onbekenden in dit dorp dat nog achter was gebleven bij de tijd. Maar dat was toch wat ik wilde? Huisje, boompje, beestje en met mijn twintigste al niets meer proeven van de drank, drugs en jongens? Tabbe voelde hoe onrustig ik was en luisterde niet goed naar mijn bevelen, eigenwijs als hij was ging hij stilstaan en probeerde rechtsomkeer te maken. Uiteindelijk klom ik maar van zijn rug en liep naast hem naar huis. Hij duwde zijn neus in mijn nek als troostend gebaar
"Ik weet het, jochie, ik ben er gewoon niet bij met mijn hoofd," zei ik verontschuldigend en hij blikte met zijn oogjes waardoor het net was alsof hij me begreep.

Afbeelding
Ik zette hem in de stal - zonder dak, hooivoorraad of liksteen omdat ik simpelweg geen rooie cent meer over had - en nestelde mezelf op de bank. Vlagen van Sterre's enthousiasme kwamen boven drijven. "Je had het hier zo leuk gevonden! En ik mis je echt. Oh en trouwens, die mode hier, fabuleus gewoon!" Zij was ook degene geweest die me met man en macht had proberen tegen te houden toen ik had besloten dat we niet samen aan de nieuwe film zouden beginnen. Ik zou mijn eigen huisje kopen, Tabbe een stal geven in de tuin en een leuk baantje als oppas vinden. Sterre verklaarde me voor gek.

Afbeelding
En misschien had ze wel gelijk, bedacht ik me terwijl ik de sla fijn hakte. Natuurlijk zou ik niet in de Press komen te staan, werd ik niet gespot met andere Sterre, kreeg ik geen eigen film, werd er geen straat naar me vernoemd, trouwde ik nooit die zanger waar iedereen alleen maar over kon dromen en kreeg ik ook geen miljoenen als salaris. Maar wat ik wel zou krijgen was me dierbaar. Rust, een gezin, een toekomst met Tabbe, mijn eigen optrekje, zelfstandigheid. Dat ik nu niet meer in de stad woonde betekende toch niet dat het leven opeens niet leuk meer was?

Afbeelding
Langzaam ging de storm in mijn hoofd liggen. Ik had hier wel goed aan gedaan. Ik was nooit het feestbeest geweest, dat leven was me in alle waarschijnlijkheid toch gaan tegenvallen. Ik gluurde door het raam en zag Tabbe in de wei grazen. Een klein glimlachje spreidde zich om mijn lippen. Ja, dit was precies hoe mijn droom moest beginnen en gelukkig had hij dat vandaag gedaan. En nee, mijn huisje was niet perfect, het was nog kaal, grauw en onpersoonlijk maar dat kwam wel als ik weer een zakcentje had.

Afbeelding
Ik stond met mijn mobiel in mijn hand om Sterre het tegendeel te bewijzen na haar opmerking van vanmiddag: "Bel me maar als je eruit bent of je niet gehersenspoeld bent!" Maar iets hield me tegen. Het was een stukje van mij die mijn drukke, brutale vriendin miste en het was dezelfde eenzaamheid die zei dat ze zou kunnen horen dat ik haar nooit volledig ongelijk zou kunnen geven. En als je bij Sterre niet vol in de aanval ging zag ze het als een zege: een zege dat zij het allemaal beter voor elkaar had dan ik. Zoals altijd al. Maar niet vandaag, oh nee, vandaag was mijn dag. Mijn start van mijn droom en daar had de rest van de wereld niets mee te maken.

Zijn de stukken te lang?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Re: Behind every smile there's a tear

Afbeelding
Het was heerlijk om, om zes uur, mijn eigen tuin in te kunnen wandelen en de ochtend samen te beginnen met Tabbe. De zon had haar stralenbundel nog niet over de wereld uitgeworpen en dat maakte het moment nog meer als een betovering.
"Hi liefje, heb je lekker geslapen in je nieuwe stal?" Ik aaide het beestje over zijn snuit, stopte hem wat appelkoekjes toe en drukte een zoen op zijn kruin.
"Ik moet vandaag echt hard op zoek naar werk, je hebt hooibalen nodig en een dak boven je hoofd, hè," ik zuchtte mismoedig en draaide me daarna weer van hem af.

Afbeelding
"Ik moet vandaag echt hard op zoek naar werk, je hebt hooibalen nodig en een dak boven je hoofd, hè," ik zuchtte mismoedig en draaide me daarna weer van hem af. Een jammerend gehinnik besloot mijn woorden voordat Tabbe begon met grazen.

Afbeelding
Ik maakte wat wafels in het wafelijzer dat ik mee had gepikt uit mijn oude studentenhuis - het was onze favoriete zondagochtend brunch - en staarde ondertussen naar buiten. Ik had best een aardig uitzicht vanaf de heuvel waarop ik woonde. In de verte lag het centrum van het dorp, het was niet groot, maar groot genoeg om niet van te sterven van verveling en bovendien woonde ik er niet zo ver vanaf als ik dacht.

Afbeelding
Terwijl ik een ritje maakte op Tabbe, ik moest er echt weer inkomen nadat ik al een jaar niet meer zoveel in een week gereden had, bedacht ik me welke baantjes ik kon zoeken. Eigenlijk wilde ik stiekem nog steeds iets in de entertainmentbranche, maar ik was me er heel goed van bewust dat Sterre me dan een opgever zou vinden: en dat wilde ik niet. Dus, zou het het onderwijs worden. Dramadocent, om precies te zijn.

Afbeelding
Het was toch wel een beetje spannend toen ik over de drempel van de school stapte. Wat als ik niet aangenomen werd, welke kaarten had ik dan nog open liggen? Er moest nu echt nodig geld op de rekening komen anders was het al snel gedaan met Marlou Xanders en haar dromen. Ik besloot om me daar niet al te druk over te maken en probeerde zo zelfverzekerd mogelijk over te komen tijdens het sollicitatiegesprek.

Afbeelding
Ik stond net een seconde buiten voor mijn mobiel begon te trillen in mijn broekzak.
"Hi, met Marlou?" vroeg ik in de microfoon.
"Haaaaai darling. Sterre hier. Ik wilde je even vertellen dat Champagne du Rosagné echt de lekkerste in de wereld is. Nou, nu ga ik weer verder met dit wilde feestjes waarop ik omringd word door drie mannen die er alles aandoen om mijn attention te krijgen. Enjoy your boring life!" En nog voor ik iets op kon merken of haar slechte Franse 'attention' nog maar kon verbeteren, klonk de pieptoon al. Right, Sterre, wasted and everything om drie uur 's middags? Dat kon niet goed gaan...

Afbeelding
Eenmaal thuis liet ik me vallen op de bank. Het harde leren ding moest echt vervangen worden maar ook dat kon nog niet. Ik duwde één van mijn favoriete series in de dvd-speler en zette mijn verstand op nul. Ik smulde van alle sappige roddels die er verteld werden en voordat ik het door had was het al avond en te laat om nog te koken. Dan maar boterhammen, die moest ik vast vaker eten.

Er is nog steeds niet veel beweging in het verhaal, maar dat duurt altijd even een aantal ups.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Re: Behind every smile there's a tear *UPDATED: 31/10*

Afbeelding
Ik stond op zodra ik een licht gerammel in mijn maag voelde en trok een paar van de oude keukenkastjes open. Ik had niet veel boodschappen meer in huis dus het zou een goedkope portie vega macaroni worden. Ik schrokte het snel naar binnen zodra het dampend voor me op tafel stond, de schemer begon immers al in te vallen en ik hield er niet van als Tabbe dan nog niet in zijn stal stond.

Afbeelding
Tegen de tijd dat ik de keuken schoon had gemaakt - god, dat die klusjes ooit nog gedaan zouden moeten worden vergeet je soms als je een student bent - was het al donker buiten. Tabbe begroette me hinnikend en sloeg met zijn staart tegen de zijkant van de gammele stal aan. Ik snapte niet dat ik mezelf nog over ogen durfde te komen als je zag hoe slecht in mijn paard verzorgde.
"Hoi liefje. Ga je mee naar je verse stro en water? Morgen gaan we naar de manege om te rijden, goed?"

Afbeelding
Doodmoe rolde ik de volgende ochtend mijn bedje uit. Het was een droomloze korte nacht geweest nadat ik niet in slaap had kunnen vallen. Wat als ik wel echt geldzorgen kreeg en mijn rekeningen niet meer zou kunnen betalen? Zou ik dan nog bij Sterre aan moet kloppen ook? Met zo'n hangend hoofd van schaamte en desillusie? No, thanks. Dan belandde ik misschien nog liever op straat. Alhoewel...

Afbeelding
Ik spendeerde de halve dag op de bank omdat ik te lusteloos was om een voet te verzetten. Ik had natuurlijk wel eerst Tabbe uit zijn stal gehad en hem vrij laten grazen in de tuin. In de tuin. Hoe verzon ik het, hij had niet eens een fatsoenlijk omheinde wei. Gelukkig kwam in de middag het verlossende telefoontje dat ik voor een paar uurtjes proef kon komen draaien in groep drie. Gewoon omdat heel het feit 'Dramales' nog niet bestond op de school.

Afbeelding
Met dubbelde gevoelens liep ik de school weer uit. Het was niet dat het me niet beviel. Het was gewoon niet helemaal 'je-van-het' zoals mijn moeder zou zeggen. Ik had niet gestudeerd om voor een stel jengelde koters te staan, die vervolgens niet konden luisteren en die ook nog eens niet van mijn eigen vlees en bloed waren. Maar ik had een inkomen nodig en daarom moest ik niet zo piepen en gewoon doorwerken.

Afbeelding
Zodra ik thuiskwam draafde Tabbe al naar het hek om me te begroeten.
"Ja, mannetje, binnenkort heb je een warm huis. En daarna gaan we samen de showbusiness veroveren, oké? Ik moet alleen nog een regisseur, scriptschrijver, wat acteurs en actrices, een figurant en een opnamelocatie vinden. En een camera is ook wel handig..." Zodra ik mijn droom in concrete beginselen uitsprak leek het allemaal heel onmogelijk. Dat was het niet, ik moest er alleen wel in geloven.

Dus, nu weten jullie waar dit verhaal toe gaat leiden :$
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ixors
Oplichter Oplichter
Berichten:
1329
Lid geworden op:
do 22 apr 2010, 18:20

Re: Behind every smile there's a tear *UPDATED: 03/11*

Hoi, haha, superleuk verhaal, ik ontdek het nu pas maar ik volg zeker. & ik wil heel graag een update. :D

Maar maak je geen zorgen, de lezers komen wel, hopelijk. Ik ben bij generatie 3 en veel beweging is er ook nog niet op mijn topic, dus gewoon geduld hebben! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Behind every smile there's a tear *UPDATED: 03/11*

Hé, geef mensen ff de tijd om te reageren!
Trouwens als de hoeveelheid reactie zou uitmaken of je een verhaal moet maken, dan kan ik zelf wel stoppen (op de paar die-hard-volgers na dan :D )
Volgens mij - maar dat is alleen maar mijn mening - maak je een verhaal omdat je dat in de 1e plaats zelf leuk vindt. :thumbsup En natuurlijk zijn reacties altijd leuk.

Dit geschreven hebbende: tot nu toe volg ik het verhaal en vind ik het boeiend.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie