Hallo allemaal, ik ben Tineke Huisman. Samen met mijn ouders en 5 broers en zussen woon ik in het streng gelovige dorpje Rivierzicht. Ik ben 15 jaar en zit in de 3e van het VWO. Later wil ik geneeskunde gaan studeren en hopelijk ooit als dokter aan het werk.
Thuis hebben wij geen tv, computer, en radio. Ook mogen we geen korte rokjes aan, niet schelden, niet uitgaan en geen seks voor het huwelijk. Mijn vader verbouwt groentes aan huis en verkoopt deze, mijn moeder zorg voor alle kinderen. Elke zondag gaan we 2x naar de kerk, 's morgens en 's avonds. Op deze dag word er niet gewerkt.
Toch ben ik erg benieuwd naar andere jongens en het drinken van een biertje, lekker dansen op muziek. Ik heb het er al een paar keer over gehad dat ik supergraag wil uitgaan, sommige vriendinnen van me uit de kerk mogen wel! Niet eerlijk... Ik zal heus geen rare dingen doen! Ik heb dus besloten om van 't weekend stiekem een keertje uit te gaan!
Zaterdagavond was het zover! Ik was superzenuwachtig maar liet het niet aan m'n ouders merken. Vanavond ging ik naar de kroeg! Tegen hun zei ik dat ik naar een vriendin ging en nog niet wist hoe laat ik thuis zou zijn. 'Als je maar wel om 12 uur weer thuis ben jongedame, morgen moet je weer fris en fruitig in de kerk zitten' zei moeder. 'Ja moeder' zei ik. Ik sloop het huis uit en nam verderop de taxi om naar de kroeg gereden te worden. Dit deed ik omdat anders iemand mij misschien wel zou verraden aan m'n ouders!
Eenmaal binnen in café De Postkoets keek ik mijn ogen uit. Er zaten een paar mensen aan de bar en er was ook een barman.
Ik ging zitten op de barkruk en keek rond. Hmm, weinig leuke jongens te bekennen. Laat ik maar een drankje bestellen!
Een half uur later en 3 biertjes verder stapte er een man binnen die me wel erg bekend voorkwam! Of zou ik nou al teveel gedronken hebben...? De man keek me aan en zijn ogen werden zo groot als schoteltjes! Hij verwachtte natuurlijk niet dat ik hier kwam. Ik keek nog eens goed en nu wist ik waarvan ik hem herkende, hij was m'n latijn-leraar! Wat doet die ouwe sok hier nou weer?
Ik keek op m'n horloge en zag dat het al 10 voor 12 was! Verdorie ik had ruim 20 minuten nodig om naar huis te komen! Ik probeerde van m'n barkruk te komen, rennend naar de uitgang waarbij ik van het stoeprandje viel... Oeps, iets teveel gedronken... grinnikte ik. Ik wilde proberen te gaan staan en keek tegen een paar zwarte schoenen aan. Toen ik opgestaan was pakte een paar stevige handen mijn arm en een strenge stem riep luid tegen mij; 'Jongedame, openbaar dronkenschap is verboden!'
'Maar ik.. ik..' ruw werd ik onderbroken door de politieagente ' Wat is je adres, dan breng ik je thuis en zal ik een hartig woordje spreken met je ouders.' 'Nee! Breng me alstublieft niet thuis dan krijg ik huisarrest!'.
Na wat gediscussieer stapte ik in de politie-auto en werd ik naar huis gereden.
Nadat de politieagente gesproken had met m'n ouders kreeg ik een enorme donderpreek van m'n vader. 'Je gaat nú naar je kamer, voorlopig heb je huisarrest!'
Laatst gewijzigd door fjordjes op ma 17 okt 2011, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Oooh bedankt allemaal! Zit met een smile achter de laptop. Van die muur klopt idd dat had beter gekunt. Verder ben ik niet zo heel technisch om die dingetjes te veranderen voor foto's Wat dat betreft ben ik daar erg uuh dom in
'Tineke!' 'TINEKE!!!' Ruw werd ik wakker, ik deed mijn ogen op een kiertje en zag door m'n wimpers het strenge gezicht van mijn moeder. 'Schiet op, we moeten zo naar de kerk!' En moeder liep vlug uit de slaapkamer naar beneden. Ik kleedde me aan in m'n netste kleren en rende de trap af. Eenmaal beneden propte ik snel een boterham naar binnen en rende naar buiten om de auto in te stappen.
Om 12 uur was de kerk afgelopen. We stapten in de auto en reden weer naar huis.
Mijn straf zat er gelukkig op, ik kon weer doen wat ik wilde. 'Moeder, ik ga na school winkelen met vriendinnen, ik moet nog een nieuwe rok kopen voor de verjaardag van oma'. 'Is goed Tineke' zei moeder. Mooi, dacht ik. Nu kan ik stiekem een mooi jurkje kopen om de jongens mee te versieren en er goed uit te zien. Na schooltijd gingen m'n vriendinnen en ik naar de duurste kledingzaken en pasten allerlei kleren. Uiteindelijk heb ik een lime-groen jurkje gekocht, mooie schoenen en stiekem heb ik gaatjes laten schieten in mijn oren.
Eindelijk was het weekend! Ik had hier zó naar uitgekeken! Deze avond besloot ik om het huis uit te sluipen en naar café De Postkoets te gaan. Het was een stuk drukker als de vorige keer, eindelijk liepen er leuke jongens rond. Het waren voornamelijk jongens van de school. Ik ging aan de bar zitten en begon te kletsen met de jongen die naast me zat.
'Hoi' zei ik tegen hem. 'Klopt het dat jij op het Riviercollege zit?' 'Ja ik zit inderdaad op die school, je komt me bekend voor, wie ben je?' 'Tineke, zo heet ik'. 'Ik ben Travis zei Travis'. Al snel raakte ze aan de praat en merkten dat ze beide veel overeenkomsten hadden. 'Zullen we een drankje bestellen, ik trakteer.' 'Nou daar zeg ik geen nee tegen!' zei Travis.
Al snel trok ik 'm de dansvloer op en begon te dansen en te flirten met Travis. Het is ook wel een erg leuke jongen, dacht ik. We dansten tot diep in de nacht en ik begon hem steeds leuker te vinden en vooral superknap. Travis flirtte terug...