Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

33 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
maike0090
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6297
Lid geworden op:
ma 26 jul 2010, 13:25

My life as Layla ~ update 3: lange update!

Hai mensen ;D

Welkom bij mijn nieuwe dagboek: My life as Layla

Misschien had je het al kunnen raden maar dit dagboek gaat dus over Layla ^^

Inleiding:

Layla had in haar tienerjaren veel ruzie met haar ouders. Dus toen ze eindelijk haar diploma had kon ze niet wachten om op zichzelf te gaan wonen. Met het geld dat ze had gespaard met haar bijbaantjes en een klein bedrag van haar ouders, nam ze de eerste taxi die ze tegen kwam naar Bridgeport. Ze was er helemaal klaar voor. Dacht ze.

Vandaag zal de eerste update nog komen
Enjoy :knuffel

--------------------
updates
--------------------

1
2
3

Laatst gewijzigd door maike0090 op do 18 aug 2011, 12:41, 5 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: My life as Layla

Ben benieuwd! Klinkt leuk :d
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
maike0090
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6297
Lid geworden op:
ma 26 jul 2010, 13:25

Re: My life as Layla

1

Afbeelding
Zuchtend keek Layla haar nieuwe appartement door. Het was niet groot – er was niet eens een aparte slaapkamer – en ze had niet veel geld, waardoor het meubilair ook niet overdonderend was. Ze moest het er maar mee doen. Het uitpakken van haar verhuisdozen was een rotklus geweest en ze had het in haar eentje moeten doen. Maar het was gelukt.

Afbeelding
Ze keek door het raam naar buiten en trok een pruil lipje. Ze zat precies boven een bouwput en had een prachtig uitzicht op een hijskraan. Joepie. Voor de zoveelste keer begon Layla weer te twijfelen. Was dit een goed idee? Had ze beter in Sunset Valley kunnen blijven? Ze kende hier niemand, ze kende de weg niet, ze had geen baan en ze had geen geld.

Afbeelding
Ze besloot om dan maar meteen een baan te zoeken op haar computer.
“Kom op,” mompelde ze ongeduldig. De computer was al super oud en verschrikkelijk sloom. Na vijf minuten wachten opende internet eindelijk.

PAGINA NIET GEVONDEN

“What the…” bromde ze en drukte op vernieuwen.

PAGINA NIET GEVONDEN

Ze controleerde de internetverbinding. Die was er niet. Nou lekker dan.

Afbeelding
Zuchtend stond ze weer op.
“Ben ik hier wel klaar voor, meneer Wouter de Kabouter?” vroeg ze aan de tuinkabouter op haar bureau. Die had ze ooit als grap van een vriendin in Sunset Valley op haar verjaardag gekregen. Natuurlijk gaf dat ding geen antwoord.
Als er geen internet was moest ze maar tv kijken.

Afbeelding
Layla pakte de afstandsbediening en zette de tv op ‘Bridgeport News’. Twee vrolijke verslaggevers verschenen in beeld.
‘Vandaag is er een auto ongeluk geweest op First Avenue, er zijn twee doden en…’
Meteen drukte ze de tv weer uit. Dat wilde ze niet weten.

Afbeelding
Dan maar naar buiten. Misschien deed wat frisse lucht haar goed. Toen ze hier aankwam had Layla gezien dat er naast haar appartementengebouw een klein parkje was. Ze liep de hal op naar de lift. Een lift met ongeveer drieduizend knopjes. Hmm.
Ze gokte op ‘BG’ wat vast begane grond betekende. Met een kleine ping gingen de deuren dicht en de lift zoefte naar beneden. En ja, goed gegokt. Ze stond bij de ingang.
“Skills,” zei ze tegen zichzelf en liep naar buiten.

Afbeelding
Ze ging naar het pakje en zocht het minst smerige bankje uit. Op de meeste bankjes zat een flinke klodder vogelpoep of een berg kauwgom. Lekker.
Layla zakte achterover en bekeek de stad. Het lawaai, de mensen, de drukte en de stank. Ach, zo erg was het hier nou ook weer niet.


-------
Niet mega spannend maar t is pas de eerste up ^^

naar update 2

Laatst gewijzigd door maike0090 op do 11 aug 2011, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
maike0090
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6297
Lid geworden op:
ma 26 jul 2010, 13:25

Re: My life as Layla ~ 1e up online!

2

Afbeelding
"Verveeeeeeeeling," kreunde Layla terwijl ze naar de tv staarde. Er was een of andere film op over zombies. Niet erg boeiend. Het was pas haar eerste dag in Bridgeport en ze verveelde zich nu al. Tot plots haar mobieltje af ging. Op het schermpje stond dat er bezoek voor haar was. Bezoek? Wie zou er op bezoek komen dan?
Ze besloot om ze maar binnen te laten.

Afbeelding
Niet veel later hoorde ze de ping van de lift en de deurbel. Ze liep naar de deur en deed hem open. Er waren drie mensen in de hal; een oude vrouw met een wandelstok, een bleke man met een verschrikkelijk kapsel en een donkere jongen die er best leuk uit zag. In ieder geval beter dan de andere twee.

Afbeelding
De man met het zwarte haar kroop meteen achter de computer - nou ja zeg - en de oude vrouw liep in een streep door naar de tv. Wauw wat een gezellige boel. Ze besloot zich maar voor te stellen aan de donkere jongen.
"Hé, ik ben Layla," zei ze.
"Daan," stelde hij zichzelf voor.
Hmm, leuke naam.

Afbeelding
Layla en Daan raakten aan de praat. Ze hadden ongeveer de zelfde hobby's.
"Je komt niet uit Bridgeport of wel?" vroeg Daan.
Layla schudde haar hoofd.
"Sunset Valley. Ik ben hier gister avond heen gekomen," antwoordde ze.
"O wauw. Dan zal ik je een keer een rondleiding geven. Wil je vanavond mee naar Waterman?"
Wat is in godsnaam een Waterman, vroeg Layla zich af. Daan zag haar denken.
"Weet je wat? Ik geef je mijn nummer, bel me vanavond maar rond zes of zeven uur of je mee wil," stelde hij voor. Layla knikte en hij gaf haar zijn nummer.

Afbeelding
Toen haar gasten weg waren plofte Layla neer op de bank. Zou ze mee gaan met Daan vanavond? Ze had toch niks beters te doen. En ze zou mensen leren kennen. Ze keek op de klok hoe laat het was. Half zes, ze moest maar eens aan het eten beginnen.

Afbeelding
"Wat zal ik doen Blub?" vroeg ze aan haar goudvis. Hij keek haar even aan en zwom toen een nieuw rondje. Hulp van haar goudvis kreeg ze dus niet.
Layla contentreerde zich op haar eten. Ze had nog nooit macaroni met kaas gemaakt. Dus had ze gewoon macaroni, kaas en wat groente in de pan gegooid.

Afbeelding
Wat niet werkte: haar eten was vreselijk mislukt. Nou ja, ze moest toch wat eten en weggooien was zonde. Dus ze plofte op de bank - ze had geen geld of ruimte voor een normale eettafel - en nam een hap. Het smaakte naar sok, maar het was te eten. Voorzichtig nam ze nog een hap. Hier kon ze wel aan wennen.

Afbeelding
Toen ze genoeg had waste ze haar bord af en pakte haar telefoon. Zou ze Daan bellen? Zou ze mee gaan? Anders zou ze de hele avond alleen voor de tv zitten... Moest ze niet proberen vrienden te maken? Ja. Ze pakte haar telefoon en toetste het nummer in.
"Daan hier", hoorde ze.
"Hey Daan, met Layla. Ik wil wel mee vanavond."
"Dat is geweldig! Kom maar naar de Waterman. Als je een taxi aanhoudt weet die wel waar het is"
"Eeh, okee," zei Layla.
"Tot straks!"
"Jaa... Tot straks," zei Layla een beetje overdonderd. Ze ging maar gewoon doen wat Daan zei en een taxi aanhouden in de hoop dat die wist waar ze heen moest.

---
Dat was uppie 2 ^^
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie