Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

23 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Meid bij de Monets ~ Mededeling p 3 :(

Hey, ik heb een nieuw verhaal buiten mijn 10g! :lol
Dit is de proloog:

Ik ben Bénédicte Chevalier. Ik ben de dochter van twee kunstenaars. We waren niet echt rijk, maar ook niet arm. Hoe dan ook, ik was gelukkig.
Het gebeurde in één oogopslag. Mijn ouders waren omgekomen in een auto-ongeluk. Ik was alles kwijt, want de verzekeringen wilden niets betalen. Ze beweerden dat mijn ouders enorme schulden hadden. Dus ik had niets meer. Niets. Ik kon alleen maar mijn verdriet verdrinken, in een café. Daar ontmoette ik een man. Al snel vertrouwde ik hem en vertelde mijn levensverhaal. Over dat ik nu geen job kon vinden omdat ik mijn school niet had kunnen afmaken, dat kostte te veel. Hij wist een baan voor me met onderdak en betaald. Als meid bij een rijke familie in Riverview, de Monets. Dit is het verhaal over mijn leven daar.


De komende tijd zal ik het erg druk hebben, maar ik zal updaten zoveel ik kan. (zowel bij mijn 10G als hier)
Stomme examens. :glare

Laatst gewijzigd door Luna op ma 25 jul 2011, 14:59, 4 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Meid bij de Monets ~ proloog

Bedankt, en ja, dat vind ik ook, maar ik ben bang dat ik hem zou vergeten enzo als ik zou wachten... Je wilt niet weten wat er allemaal door mijn hoofd gaat :p
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Meid bij de Monets ~ Hoofdstuk 1

Afbeelding
Hier was ik dan. Hier zou ik de komende jaren van mijn leven doorbrengen, tot ik genoeg geld bij elkaar had verzameld om op mijn eentje te gaan leven. Het huis was echt gigantisch! Zou ik dit in mijn eentje moeten schoonmaken? Ik was niet eens netjes.
Joehoe. Ik keek er nu al naar uit. NOT.

Afbeelding
Maar in het huis zelf zag ik dat ik het toch niet alleen zou moeten schoonmaken. Gelukkig. Er stond al een meid. 'Hallo!' zei ze vrolijk. 'Ik ben Mona, jij bent toch Bénédicte hè. Zo, wat brengt je hier, Béné? Ik mag je toch Béné noemen hè? Noem mij maar Moomoo, als je wilt. Moet ik je rondleiden hier? Dat vind ik geen probleem hoor.' Ze zei dit allemaal zo snel, dat ik haar toch onder de indruk aankeek. 'Eh - ja, oké.' zei ik, niet echt antwoordend op een specifieke vraag.
'Oké, laten we gaan dan!' Ze had een big smile op haar gezicht.
Terwijl we liepen en ze me de kamers toonde (met de gebruikelijke woordenstroom) mompelde ze regelmatig dingen als: 'Yes, eindelijk een vriendin!' of: 'Toch een beetje assistentie.'


Afbeelding
'SSTTT! STIL!' fluisterde ze opeens luid (rare combinatie, trouwens), terwijl zìj eigenlijk al heel de tijd aan één stuk door aan het praten was. Ze wees door het raampje van de deur. 'Hier zit meneer Monet. Geen idee waarom hij Monet noemt, want hij heeft een hekel aan kunst. Hem mag je zeker niet storen wanneer hij aan het werk is, want dan kun je wel eens snel onder de groene zoden liggen. O ja, hij is nogal grijpgraag, dus zorg dat je niet met je achterwerk in zijn buurt komt.' Ze knipoogde.

Afbeelding
We liepen naar de tuin, naar het zwembad. Daarnaast lag een jonge vrouw in een ligstoel. 'Dat is Fiona Monet, de dochter van meneer en mevrouw. Ze is een beetje snobberig, want zelfs als je haar 'mooiste godin van aller godinnen' noemt, vindt ze dat een belediging. Niet dat ik haar zo noem hoor, meestal noem ik haar gewoon mens. Ze kan niets goed, alleen weet ze het zelf nog niet. Daarom blijft ze bij haar lieve oudertjes wonen.' Fiona had ons gezien, en ze keek kwaad onze kant: 'Hé, gaan jullie niet beter mijn kamer in orde maken? Ik heb een stofje zien liggen op mijn kast!' sneerde ze.

Afbeelding
Snel liep ik weg, maar Mona slenterde een beetje, om Fiona op haar zenuwen te werken. Ietsje verder was er een moestuin, waar er een tuinier in werkte. Hij was knap, merkte ik op.
'Dat is Jack. Ik weet eigenlijk niet of hij daadwerkelijk kan praten, want ik heb het hem nooit zien doen. Hij heeft geen gezelschap nodig, hij praat gewoonlijk tegen zijn lieve plantjes. Zielig, toch?'
Ik keek naar hem, maar reageerde niet.

Afbeelding
We liepen terug naar binnen en gingen naar de slaapkamers kijken. Daar zagen we mevrouw Monet. 'Ze denkt steeds dat haar man vreemdgaat, en ze tut zich altijd op, maar daar gaat ze er nog beroerder van uitzien. Ze leeft vooral op thee, en kan er niet zonder. Haar familie is Frans dus ze heeft een beetje een Frans accent. Haar dochter is haar leven, en ze roddelt verschrikkelijk veel tegen haar vriendinnen.' giechelde Mona

Afbeelding
We lachten een beetje te luid, en ze kwam uit haar kamer. 'Claire! Zou jij niet beter schoonmaken? En wie ben jij?' vroeg ze tegen mij. 'Ik ben Bénédicte, ik kom solliciteren voor meid.'
Ze keek me berekenend aan. 'Kun je schoonmaken?' Ik knikte. 'Oké, je bent aangenomen! Vanaf nu heet je Claire, oké? En,' ze wendde zich tot Mona. 'Claire, leer jij eens de regels aan Claire? En breng me een kop thee. Nu.'

Afbeelding
We liepen naar de keuken en daar kwamen we de kok tegen. 'De kok heet Sébastien. Hij is erg flirterig en heeft het zowat gedaan met iedereen in dit huis. Zelf de mannen. Soms onder dwang.
Ik ook, maar ik wou wel, ik vind hem best lekker.' Ze knipoogde weer. Ze vroeg een kop thee aan hem en we brachten hem terug naar mevrouw.

Afbeelding
Daarna toonde ze me onze kamer. Die was klein, maar best gezellig. 'Zo, dat was de rondleiding,' zei ze met een typische gids-stem. 'Hier is je uniform. Trek aan en dan kunnen we aan de slag.'

Zo! Dat was de eerste update; wat vonden jullie ervan? Ik hou ervan om dit alles te schrijven! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Meid bij de Monets ~ Hoofdstuk 1 (update 1 ~ 29 mei)

Ik heb nu momenteel problemen met mijn spel. Combi van die patch en zo'n bug waardoor veel sims in mijn spel zwarte gezichten hebben, dus ik zal niet snel kunnen updaten.
Ook beginnen mijn examens bijna, dus het kan dat jullie een paar weken zullen moeten wachten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Meid bij de Monets ~ Hoofdstuk 1 (update 1 ~ 29 mei)

(sorry voor bump)

Ik wil even zeggen dat ik nog maar 3 (makkelijke) examens voor de boeg heb, dus jullie kunnen in de loop van de week een update verwachten. Sorry dat het zolang heeft geduurd, maar ik was ook een beetje inspiratieloos als ik eerlijk ben. 8-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Meid bij de Monets ~ Hoofdstuk 1 (update 1 ~ 29 mei)

Hier is hij dan. De langverwachte update :lol
Sorry dat het zo lang heeft geduurd :S x


Afbeelding
De eerste dagen waren best wel wennen in huize Monet. Ik en Mona waren altijd samen, we waren bijna beste vriendinnen geworden. Op mijn eerste dag had ik gelijk gehad dat Mona erg praatgraag was. Aan tafel bij het personeel praatte ze aan één stuk door, zoals altijd wel eigenlijk. De jongens repten nooit ook maar een woord. Van Jack wist ik dat hij niet veel of nooit praatte, maar ik had toch van Sébastien verwacht dat hij een beetje een aandachttrekker zou zijn. Niet dus. Het was best saai geweest om alles schoon te maken de eerste dagen, maar ik en Mona hadden een oplossing.

Afbeelding
‘Let’s BOOGIE!’ riep Mona uit. En samen begonnen we als twee gekken te dansen op - geloof het of niet - klassieke muziek. We waren nu eenmaal beiden dol op dansen en muziek, dus ja. Ik hield wel van klassieke muziek, maar die van mevrouw Monet was echt afschuwelijk. Vaak als meneer en mevrouw weg waren, zetten we onze (eigen - leuke) muziek op in het hele huis - superluid natuurlijk - en dansten we overal. Maar met overal bedoel ik ook echt overal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maar wat we dus echt het allerliefst deden, dat was net voor het mens (zo noemden we Fiona intussen) dansen. Daar kon ze helemaal niet tegen; één keer was ze zelfs gillend (maar echt op een enge manier) naar binnen gelopen, uitgegleden, en we hebben haar twee dagen lang cola light in bed mogen brengen. Maar het was het waard geweest - je had haar gezicht eens moeten zien!

Afbeelding
‘Kom, laten we nu de badkamer gaan ‘schoonmaken’.’ zei Mona. Ze knipoogde - wat bijna een tic van haar was geworden - en ik graaide onze draagbare radio mee. Ze stapte de badkamer binnen en bleef pal staan, waardoor ik pardoes tegen haar opbotste. Boos riep ik: ‘Hé! Ik had bijna de radio laten vallen!’ Toen zag ik waarom ze bleef staan.

Afbeelding
Mevrouw haar make-up was helemaal uitgelopen en haar ogen waren rood opgezwollen. ‘Il me n’aime pas, il me n’aime plus...’ mompelde ze, maar toen ze mijn geroep hoorde en ze naar ons keek, leek ze even op een tyrannosaurus rex - ik meen het. ‘CLAIRE EN CLAIRE, WAT DOEN JULLIE ‘IER?’ schreeuwde ze naar ons.
‘Eh, euhm... De badkamer schoonmaken?’ zei ik, onschuldig glimlachend. Maar Mona deed iets heel anders.

Afbeelding
‘Mevrouw, hij houdt wel van u...’ zei Mona troostend tegen haar. Ze wist blijkbaar wat ze deed. Mevrouw veegde haar wangen af, waardoor ze de uitgelopen make-up nog meer uitwreef. Mevrouw snikte nog eens. ‘Denk je? Maar ‘ij ies zo vaak weg...’
‘Dat is ook logisch, hij leeft voor zijn job. En als u echt denkt dat hij vreemdgaat, kan ik u een make-over geven, zodat hij je charmes weer ziet.’ Mona keek haar van top tot teen aan. ‘Want geef toe, heel veel stijl hebt u niet...’ Ik keek geschrokken naar Mona, dat was brutaal. Maar nogmaals, ze wist wat ze deed.

Afbeelding
‘Denk je dat dat zal ‘elpen?’ Er kwam een big smile op Mona’s gezicht. ‘Ja natuurlijk! Koop gewoon zo’n styliststation, en dan komt het allemaal in orde!’ Ze had een triomfantelijke uitdrukking op haar gezicht.
‘Oké dan maar.’ zei mevrouw.

-

Afbeelding
En voor het eerst sinds tijden was ik even alleen (Mona was naar de badkamer om een lekker lang bad te nemen) en had ik tijd om mijn ouders te missen. Nu was het iets van een maand geleden. Ik weende niet, omdat ik gewoon niet zo’n crybaby was.
Ik had me in de homecinema geïnstalleerd en staarde met wazige ogen voor me uit.
‘Hey,’ zei iemand.

Afbeelding
Het was Sébastien. Oh nee. Hij kwam me vast versieren, zoals Mona me al eens had gewaarschuwd. Hij kwam naast me zitten en begon ongelooflijk flauwe grappen tegen me te vertellen, die ik eigenlijk niet eens hoorde. Wat een sukkel.
‘Eh - ik moet verder gaan werken -’ Ik krabbelde overeind.

Afbeelding
Maar hij stond ook recht en ging voor mijn weg staan. ‘Hee lieverd,’ hij probeerde me aan te raken. ‘Noem me niet zo! En blijf van me AF!’ Ik trok me weg. ‘Ik ben niet zo makkelijk te krijgen als Mona!!’ riep ik kwaad. Ik duwde hem aan de kant en wou weglopen.
‘W-Wat?’

Afbeelding
Mona stond achter Sébastien met een trieste uitdrukking. Ze had het gehoord.

Zo. Wat vond je? :laugh
(Ik hou van cliffhangers als je weet wat er gaat gebeuren... (A) )

v Bedankt, en ik heb het veranderd :thumbsup

Laatst gewijzigd door Luna op do 23 jun 2011, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie