Hoofdstuk 1: Deel 2

Melanie en ik begonnen als een soort ''gezinnetje'' te leven. We hadden misschien geen kind in het huis, maar ik merkte dat we wel hetzelfde rtueel hadden. Ik ging overdag naar een van mijn vele part-time banen, en Melanie had eten klaarstaan als ik thuiskwam.

Op een dag begon Melanie na het eten: ''Ehm, Mike? Zou je zin hebben om in het weekend uit eten te gaan bij de bistro?'' Ik lachte en antwoordde: ''Tuurlijk!'' Melanie keek opgelucht en bracht de borden naar de wasbak. Ik liep naar de kamer om mijn mail te checken.
Ik hoorde hoe de kraan uitging en zag Melanie om de hoek verschijnen. Ze liep op de radio af en drukte op een knop. Het apparaat ging aan en Melanie keek me aan. ''Heb je zin om te dansen?'' vroeg ze met grote verwachting. ''Ja hoor.'' zei ik, terwijl ik de computer op slaapstand zette. Ik stond op en Melanie en ik begonnen te dansen.
Ik zag aan Melanie dat er wat met haar was. Ze bleef me maar aankijken en ze lachte telkens.
De avond daarop besloot ik naar het park te gaan. Daar ontmoette ik Blair Wainwright. Ze was de dochter van een twee wetenschappers. Ik vertelde haar over mijn dromen en interesses.

Het werd aardig donker, en Blair en ik bleven maar praten. Ze was aardig, en ik zag haar dus wel zitten. Ik geloof dat zij mij ook wel leuk vond. Ik besloot een poging te wagen een stap verder te gaan. Ik flirtte erop los, toen ik Melanie in mijn ooghoeken stond staan. Toen ik omkeek holde ze weg, richting huis.

Toen ik thuiskwam zag ik Melanie op de bank zitten. Ik liep op haar af en ging naast haar zitten. ''Hey.'' begroette ik haar. ''Hoi Mike.'' reageerde ze een beetje somber. ''Is er iets?'' ''Nee hoor, ik vraag me alleen wel af wie dat meisje was...'' antwoordde Melanie. Ze keek me recht aan, en ik zag dat ze natte ogen had. Wat was dit nou? Hoezo is Melanie verdrietig? Blijkbaar komt het door Blair, maar ik snap het niet. ''Waarom wil je dat weten?'' ''Gewoon...''
Melanie stond op en probeerde naar de keuken te lopen. ''Wacht eens!'' riep ik, terwijl ik achter haar aan ging. ''Waarom loop je nou weg?'' vroeg ik op luide toon. ''Ik mag toch wel weg als ik dat wil?'' antwoordde ze boos. We schreeuwde nog wat tegen elkaar, over hoe ze me niet mocht bespioneren, voordat we naar bed gingen.
Die avond sliep ik goed, al hoorde ik Melanie snikken in haar slaap. Ik snapte niet waarom ze zo overdreven reageerde. Ik was gewoon single, dus ik mocht flirten met wie ik zou willen...
Laatst gewijzigd door Zinooo op vr 29 apr 2011, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.