Edit: Ik heb nu vakantie, dus de updates gaan niet op een bepaalde dag zijn. Op welke dag ik na de vakantie ga updaten, zie ik dan nog wel. Maar jullie kunnen vandaag of morgen zeker al een update verwachten.

OK, dus ik ga weer starten met een 10G-Legacy. Ik neem nu regelmatig back-ups, zodat ik mijn spel niet meer kwijt raak. Met deze hoop ik echt ver te geraken. Hier alvast een proloog.
--

‘’Jij gaat even mooi naar mij luisteren, begrepen?’’ schreeuwde mijn vader ‘’Als ik zeg dat Bella uitgehuwelijkt wordt, dan wordt ze uitgehuwelijkt. Of wil je misschien dat onze dochter trouwt met iemand onder onze stand? Nou?!’’

‘’Nee, tuurlijk wil ik dat niet.’’ Stammelde men moeder.
Typisch haar, altijd men vader gelijk geven. Het arme mens durfde ook niets anders, ze zou meteen slaag krijgen moest ze tegenspreken.
‘’Dacht ik al..’’ zei mijn vader met een gemene grijns ‘’Jullie vrouwen zijn gemaakt om te gehoorzamen aan de man, en ooit zal Bella dat wel snappen.’’

Een eindje verderop zat ik vol afschuw het tafereel te bekijken. Mijn vader had echt geen hart, ik vond het verschrikkelijk om zijn dochter te zijn.
Onze familie was stinkend rijk, kon alles betalen wat het maar wou. Maar ik en mijn moeder moesten altijd doen wat mijn vader zei. En nu werd ik nog uitgehuwelijkt ook? Dit ging echt zo te ver!
Hij hield niet eens van me, alleen van zijn geld.

‘’Je hebt het gehoord hé meissie. Gedraag je morgen een beetje als de kandidaten komen, dat we hier zo snel mogelijk van je af zijn.’’
‘’Luister jij eens even, slijmerige pad.’’ Ik kon even niets anders bedenken, maar ik was echt razend. ‘’Ik trouw met wie ik wil, en niet met wie jij wil.’’

‘’Blijf maar dromen. Ik ga werken, iemand hier moet het geld verdienen.’’
Vol afschuw keek ik hem na toen hij de deur uit liep.
Ik wou niet zoals mijn moeder worden, ik wou een leven hebben, een echt leven!

‘’Kom is hier meisje.’’ Hoorde ik men moeder roepen uit de eetkamer.
Met tegenzin stapte ik richting de eetkamer, waarschijnlijk kreeg ik weer een preek. Of ging zeggen, zoals ze gewoonlijk deed, dat ik naar mijn vader moest luisteren en dat hij het goed met me voorhad.

Maar daar ging het tot men grootste verbazing helemaal niet over, ze begon ineens een heel verhaal te vertellen over iets dat een 10 Generaties Legacy moest heten.
‘’Luister, ik wil niet dat jij zoals mij wordt. Mijn enige dochter moet gelukkig worden, en dat zal je niet lukken in deze stad. Als je deze kans aanneemt kan je naar een stad aan de andere kant van de wereld verhuizen, je krijgt een mooie kavel aangeboden en je kan een heel nieuw leven starten. Hier ligt geen toekomst voor je meissie, dat besef je vast wel.’’

‘’Weet je wat mam, je hebt helemaal gelijk! Ik doe het gewoon.’’
Dit was eigenlijk helemaal geen overhaaste beslissing, ik volgde al jaren iemand op het internet die hieraan meedeed. Het was zwaar, maar je kon een heel nieuw leven beginnen, zonder contacten uit het verleden. Natuurlijk zou ik men moeder wel moeten achterlaten, maar ze stond erop dat ik vandaag nog vertrok.

Ik pakte snel mijn koffers, ook al had ik niet veel nodig.
Mijn vader zou zo thuis komen en dan moest ik al weg zijn.
Nog even bleef ik staan, moest ik mijn moeder hier echt bij deze afschuwelijke man achterlaten?
Nee, ik mocht niet twijfelen, ik moest nu gaan, of ik zou hier voor altijd vastzitten.
Ik liep de deur uit, op weg naar het vliegveld, op weg naar de vrijheid.
-
Verdergaan?

Als ik verderga zet ik de rest van het verhaal wel op Weebly.
Laatst gewijzigd door Kimberly op di 12 apr 2011, 15:27, 2 keer totaal gewijzigd.