Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

202 berichten • Pagina 5 van 11

Gebruikersavatar
Spiderlady
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1760
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 00:00

Re: Spider@work (update 20/01/2011)

Ik ging op de stoel tegenover Tara zitten en bekeek haar aandachtig. Voor een mens moest ze al erg oud zijn. Haar huid leek op perkamentpapier met licht bruine vlekken. haar haren waren reeds volledig grijs en dun. In haar gezicht zag je de tijd weerspiegelt, je kon duidelijk aan haar zien dat ze het niet altijd gemakkelijk had gehad. Tara merkte eindelijk dat we beneden waren gekomen en glimlachte zachtjes. Oh fijn u bent er, ik heb de thee en melk al klaar, momentje .
Weet u...zei ze terwijl ze in de keukenlade rommelde, mijn leven is nooit echt over rozen gegaan..

Ze zette een dienblad op tafel waarop een pot thee, 2 kopjes, melk, citroensap en suiker stonden.
Voor Lynn had ze een flesje melk meegenomen. Lynn had ondertussen alweer honger gekregen en nam de melk dan ook dankbaar in ontvangst. Voor mij schonk ze een kopje thee in. Wilt u melk of citroensap in uw thee? Citroensap alstublieft zei ik.

Ik zal u het begin van mijn leven zoveel mogelijk besparen, aangezien dat absoluut niet interessant is. Ik ben geboren en getogen in een arm vissersgezin...nooit teveel en nooit te weinig liefde, wel teveel kinderen en vaak te weinig eten. Om mijn familie te helpen ben ik al op jonge leeftijd van school gegaan om te werken. 13 jaar was ik toen ik als loopmeisje werd aangenomen bij een naai-atelier. Pakjes afleveren bij rijke mensen was mijn werk. ik kreeg 2 simolians in de week, een heel bedrag voor een 13-jarige in die tijd. Na een paar jaar was ik coupeuse en kon ik mijn eigen kleding maken. Ik was ondertussen 16 jaar geworden en verdiende een stuk meer als in het begin.Afbeelding
Maar eigenlijk wilde ik iets anders. Ik had grote dromen, achteraf gezien veel te grote dromen voor zo'n arme drommel
als ik...Beroemd worden, dat wilde ik!. Ik besloot om wat geld te gaan sparen en 's avonds na mijn werk lessen te gaan volgen in pianospelen en zingen. Ik deed er alles aan om goed te worden en met succes. Maar toen kwam de oorlog en
ik raakte door een bombardement mijn baantje kwijt en zodoende moest ik noodgedwongen ook mijn lessen opgeven. Tja..wat nu?! mijn werk was weggevaagd en mijn dromen ook...


Ik had ondertussen het ouderlijk huis verlaten en woonde in een smoezelig appartementje midden in 1 van de slechtste buurten van de stad. Veel geschreeuw, de stank van vuilnis in de straten en niemand die opkeek van wederom een verdwijning...maar goed, het was mijn eigen stekkie en op dat moment was ik er dolgelukkig mee. Om aan geld te komen besloot ik om te gaan werken als pianiste in verschillende kleine louche tenten. Het was er warm, donker en rokerig, het stonk er naar goedkope drank, er werd gevochten en de mannen konden er hun handen maar moeilijk thuis houden. Afbeelding
Maar ik verdiende er mijn brood mee en een stukje beleg kon er ook nog van af. En voor drank werd meestal wel gezorgd...
Gebruikersavatar
Spiderlady
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1760
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 00:00

Re: Spider@work (update 16/02/2011)

Ik speelde avond aan avond en ik sliep overdag. Maand in maand uit ging het zo, ik ontmoette de ene na de andere man en had meerdere affaires, maar ze bleven nooit lang. Totdat ik Harry ontmoette, Harry Twinks. Bij de kroeggangers bekend als "rooie Harry". Natuurlijk had ik zijn naam weleens horen vallen, maar ik had hem nog nooit gezien. Tot op die bewuste avond...Harry bleek al een poosje naar mij te hebben gekeken en kwam in mijn pauze naar mij toe, hij bood mij een drankje aan en we kwamen al drinkend aan de praat. Harry vertelde mij dat hij schilder van beroep was en al een poosje mij aan het bestuderen was als zijn volgende project...ik kreeg een kleur en vroeg of ik voldeed. Hierop lachtte hij en zei dat ik perfect was. Hij vroeg of ik zin had om na mijn werk mee te gaan naar zijn studio, ik dacht even na en zei vervolgens ja, een beslissing die mij helaas niet veel goeds zou brengen...
Afbeelding
Maar het begin was louter en alleen rozengeur en maneschijn, Harry had me volledig ingepalmd met zoete woorden en geschenken. Ik hield zielsveel van Harry en zijn aanbod om bij hem te komen wonen nam ik dan ook graag aan. Harry had mij overgehaald om te stoppen met mijn baan als pianiste, volgens hem hoorde een knappe meid als ik niet in zulke smerige kroegjes te werken, ik kon wel thuis blijven, hij verdiende immers genoeg met schilderen...althans dat zei hij...En alhoewel het mij opviel dat Harry wel erg veel begon te drinken, kreeg ik nog geen argwaan...

Afbeelding
Na een aantal maanden was onze liefde enigszins bekoeld en ik begon me te vervelen. Harry kwam steeds vaker niet thuis en als hij er was, was zijn beste vriend de fles en had 'ie weer eens geen zin om te praten. Ik besloot om stiekem weer te gaan werken, ik ging naar kroegen waarvan ik zeker wist dat Harry daar nooit zou komen. Helaas kon ik dit niet lang geheim houden, aangezien Harry zijn "vriendjes" overal te vinden waren...Op een avond kwam ik thuis en daar zat Harry..wachtend op mij. Hij vroeg waar ik geweest was...ik loog en zei dat ik naar een vriendin was om thee te drinken. Hierop werd hij woedend, sloeg mij in het gezicht en zei dat als ik nog 1 keer zo'n leugen zou vertellen, hij er persoonlijk voor zou zorgen dat ik het niet nog eens kon vertellen!
Afbeelding
Daarop verliet hij het huis en liet mij in tranen achter...

Die nacht kon ik niet slapen, wat moest ik doen, weglopen of blijven?! En waarheen, hij zou me zo weer vinden...tegen de ochtend werd ik wakker..ik was blijkbaar toch in slaap gevallen. Harry stond naast het bed en zei dat we moesten praten.
Hij was nuchter, in ieder geval voor zijn doen dan.
Hij zei dat als ik dan toch zo graag wilde werken hij wel een passende baan voor mij zoeken. Ik wist niet wat ik hier van moest denken, ik had altijd voor me zelf gezorgd en nu besloot ineens een man wat ik moest doen?! Nog voordat ik iets kon zeggen moest ik mij aankleden en meekomen.

We gingen naar 1 van zijn "vrienden". Simon Zwarts.
Zo, dus dit is dat onwillige dametje waar je het over had? hmm... ik heb gehoord dat jij naaister bent geweest? Dat komt mooi uit. Ik heb nog vrouwen nodig voor mijn naaiatelier, ga maar naar binnen, vooruit!
Maar..maar, wat doe je?, waarom doe je dit? stamelde ik tegen Harry. Harry keek me heel koeltjes aan en zei: ik ben je zat, maak je geen zorgen, Simon is een aardige vent. Hierop draaide hij zich om en liet mij daarachter...Verdoofd en overmand door emoties stond ik daar aan de grond genageld totdat Simon mijn arm vastpakte en meenam, meer sleurde naar een klein smerig hok, gevuld met een bureau en wat naaispullen. Zo dit is je nieuwe thuis meisse, maak me mooie dingetjes, dan zal ik je verder met rust laten hehe, hierop gooide hij de deur dicht en op slot, ik zat gevangen!
Afbeelding
Hoe had Harry mij dit aan kunnen doen?! Was ik nu maar weggelopen! Het leek in het begin allemaal zo mooi en nu zat ik hier in dit hok, verslagen, hongerig, verlaten en...zwanger...

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie