Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

202 berichten • Pagina 4 van 11

Gebruikersavatar
Spiderlady
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1760
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 00:00

Re: Spider@work (polletje voorbij, update 11/10/2010)

Ik volgde Tara naar binnen. Waar was ik mee bezig? zomaar een wildvreemde om hulp vragen, een mens nog wel!. Maar het kon mij op dit moment even niets schelen, ze leek mij erg aardig en ik vertrouwde op mijn gevoel.
Binnen was het aangenaam warm en het rook er iets bloemig/kruidig, maar welke bloem?...
ik hoop niet dat je het erg vind dat ik wat wierook brand, dat vind ik ontspannend, het is patchouli, zei Tara. Daarmee was gelijk mijn vraag beantwoord.

Het huisje was klein en rommelig, waar ik ook keek, overal lag wel wat. De meeste spulletjes kende ik niet, mensenspullen...en boeken met vreemde tekens erop, mensentaal.
ga toch zitten, ga toch zitten mijn kind. Kind?! meende ze dat nou serieus? ik was minstens 10x zo oud als haar!. Maar net op het moment dat ik dit tegen haar wilde zeggen, besefte ik dat ik in haar ogen erg jong moest lijken. Zoals ik eerder aangaf, Elfen kunnen erg oud worden zonder dat dit aan hen te zien is. Ik slikte mijn woorden in en nam plaats aan tafel.

Ik heb nog een beetje warme melk, dat zal je broertje vast wel lekker vinden. Ik kon niet goed slapen en ik ben al een paar uurtjes wakker, de melk en de wierook helpen mij om te ontspannen. Even kijken waar ik de babyflesjes ook al weer heb. Het is al een tijdje geleden dat er een kleine over de vloer was, van de kleinkinderen is de jongste ook alweer 3, ach ja, de tijd gaat zo snel. Ah! gevonden, o, mijn arme rug...nee, het gaat alweer, dat krijg je als je ouder wordt hé...


Helaas wist ik niet waarover ze sprak, maar ik knikte naar haar en dit bleek voor haar voldoende te zijn, ze glimlachte. Nu dan mijn kind, hoe heten jullie?
"Mijn naam is Zirrillion Merelvin Leax Dust en dit is Lynndorain Silvervein Dust, maar noemt u ons toch alstublieft Zir en Lynn". Tara was even stil en zei toen: nou dat zijn echt mooie namen, waar komen die vandaan? Ach laat maar zitten, kijk eens, een flesje melk voor Lynn.


Lynn liet de melk zich goed smaken en ook ik genoot van het klaargemaakte ontbijt.
Tara was van tafel weggelopen om zich te gaan omkleden en om even iets te doen, zei ze tegen mij. Lynn begon te morren en ik kreeg hem haast niet meer stil.
ssstt zei ik, toe nou kleine, je mag zo weer slapen. Maar pas nadat hij in bad is geweest en verschoond is, zei Tara, die weer terug in de keuken was. zo te ruiken kun jij ook wel een bad gebruiken, lieve schat... daarna zal ik die akelige wonden op je gezicht gaan behandelen.

Na een heerlijk warm bad en de goede zorgen van Tara begeleidde ze mij naar een kamer.
Goed, ik heb even het logeerkamertje van de kleinkinderen aangepast. U en Lynn kunnen hier slapen. Tevens heb ik schone kleren voor u naast het bed neergelegd en ik heb nog wat luiers gevonden, die u voor Lynn kunt gebruiken.
Ik bedankte haar voor alles tot nog toe en ik legde Lynn, nadat ik hem verschoond had met de vreemde luiers die Tara mij gaf, in het wiegje. Lynn viel bijna gelijk in slaap. Ook al was het reeds licht, ik viel zelf ook bijna om van de slaap en besloot om het goede voorbeeld van Lynn te gaan volgen en eventjes de ogen dicht te knijpen, welterusten.

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Spiderlady op wo 20 okt 2010, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Emma
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6162
Lid geworden op:
do 25 mar 2010, 13:37

Re: Spider@work (update 20/10/2010)

oe leuk. Maar Whahahah Zir gaat mischien mensenkleren dragen :p. Ja sorry dat moest er effe uit. maar verder. Wauw :cry *valt flauw* *laatste woordje* Wauw.
Afbeelding
eyes as bright as the night sky .
Gebruikersavatar
Spiderlady
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1760
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 00:00

Re: Spider@work (update 20/10/2010)

Ik ontwaakte uit een droomloze slaap...ik voelde mij vreemd en verward...waar was ik?, waar was mijn familie?, in wat voor donkere ruimte was ik? Plots drong de babygeur van Lynn mijn neus binnen en ineens kwam alles weer boven, het feest, de Grennn, de brand,....onze familie... en de aardige dame die ons in haar huis had gelaten.. Maar voordat mijn weemoed mij kon verzwelgen, begon Lynn te huilen. Ik liep naar hem toe en pakte hem op. Ik sustte hem en probeerde hem te kalmeren met een kinderliedje, die onze moeder altijd zong toen Jinna en ik klein waren. Het werkte, Lynn gaf mij zijn onweerstaanbare glimlach en ik begon zelf ook spontaan te glimlachen. Ik legde Lynn terug in zijn wiegje en schoof voorzichtig de gordijnen opzij. Ik zag dat het reeds begon te schemeren, maar het licht dat binnenviel was genoeg om de kamer wat beter te bekijken.

Het was heel eenvoudig ingericht, een 1-persoonsbed met een tafeltje ernaast, een ladekast en een babybedje. Voorzichtig opende ik de bovenste lade van de kast. Veel lag er niet in, een paar brieven, geschreven in mensentaal, wat snuisterijen, een blauw parfumflesje en een afbeelding. een foto was de juiste naam voor het, een moeder met 2 kinderen.
Afbeelding
Ik had in mijn leven reeds eerder foto's gezien, sterker nog, ik had ze altijd bij mij, zelfs nu.
Ik bewaar ze namelijk altijd in de binnenvest van mijn jas, samen met een handgeschreven briefje, het enige beetje mensentaal wat ik heb geleerd. Ik voelde in de binnenkant van mjn jas en ja! ze waren er nog...ik voelde een warme gloed door me heen gaan, gelukkig waren niet al mijn herinneringen vergaan, ook al lijkt het niet veel, voor mij is dit van ontelbare waarde.

Laatst gewijzigd door Spiderlady op wo 08 dec 2010, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spiderlady
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1760
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 00:00

Re: Spider@work (update 20/10/2010)

Wat ik me eigenlijk meteen af vroeg was, zou de persoon in kwestie van wie ik deze foto's en brief heb gekregen, nog steeds in leven zijn? Ik was altijd welkom had hij gezegd...
maar ik weet ook dat de "altijd" van mensen een andere altijd is dan de "altijd" van elfen.

Ik had echter niet veel tijd om verder over die vraag na te denken, er klonk een zachte klop op de deur en ik zei "kom binnen". Snel stopte ik mijn foto's en briefje weg. Echter de foto van de moeder met kinderen had ik vergeten weer op te bergen...Tara zag de foto liggen en pakte hem op.

ik eh..het spijt me, ik was nieuwsgierig en...ach lieve schat, dat is in orde hoor, ik ben zelfs blij dat je deze foto hebt terug gevonden, ik was al helemaal vergeten waar ik hem neergelegd had. Dit ben ik met mijn twee zonen, allebei ook al weer vader...wat gaat de tijd toch snel he!, ze hebben mij samen 5 kleinkinderen geschonken, zo'n weelde!.
Deze foto is gemaakt door de enige man waarvan ik echt heb gehouden...
Als u wilt kan ik wel iets over hem vertellen tijdens een kopje thee, heeft u daar zin in? dan warm ik gelijk even een flesje melk op voor uw broertje.


Ik knikte instemmend en Tara liep naar beneden. Ik pakte Lynn op, die eerst even verschoond moest worden...pff Lynn!. Na het verschonen liep ik met Lynn in mijn armen naar beneden.Tara zat reeds in de woonkamer en hoorde mij klaarblijkelijk niet aankomen. Ze leek in gedachten verzonken.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie