Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

202 berichten • Pagina 9 van 11

Gebruikersavatar
Spiderlady
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1760
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 00:00

Re: Een elf en zijn verhaal(drama)nieuwe update 09-10-2012

Huh?! oh ja, het gaat hoor, wat zei ik dan? Dit vragend wist ik precies wat Brent bedoelde...
Nou, je riep een soort van naam, had je een nachtmerrie of zoiets? Nee nee, gewoon een droom, niets bijzonders. Of zoiets, niets bijzonders...ik loog dat ik barstte, maar ik kon het Brent niet vertellen, nog niet in ieder geval. Dit was zelfs voor mij iets heel aparts en ik wilde eerst zelf uitzoeken wat er aan de hand was. Natuurlijk ken ik Nemirondil Cyrid...De bewaker der zielen...we zijn per slot van rekening broers...

Maar Nemir had al vroeg zijn lotsbestemming of roeping gevonden, reeds eeuwen geleden. Hij helpt zielen over te gaan naar de andere wereld, een kille, eenzame baan, maar Nemir vindt er genoegdoening in. Hij leeft in de schemerwereld en liet zich na zijn vertrek haast nooit meer thuis zien, dit tot verdriet van onze moeder...
Ik heb ook geen idee of hij überhaupt af weet van het bestaan van Lynndorain.
Afbeelding

Zir? gaat het wel goed met je? je zit al zo'n 5 minuten in het niets te staren. Zal ik een vers kopje thee zetten? Ik schrok op, ja dat is goed, dank je Brent. Het spijt me, ik heb niet zo goed geslapen, na de thee zal het vast beter gaan.

Inderdaad, na de thee voelde ik mij een stuk beter. Ik hoorde Lynn zachtjes kirren en besloot om een poosje met de kleine te gaan spelen, wat hij helemaal niet erg vond!
In de dagen die volgden bleef alles rustig en ik besloot dat het tijd was om de mensentaal en gewoontes te gaan leren. Ik vroeg Brent om mij hierbij te helpen en hij stemde hierin toe op 1 voorwaarde...Ik zou ook de aloude kunst van de Sim-Fu gaan leren.

Zo gezegd, zo gedaan...
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Spiderlady
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1760
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 00:00

Re: Een elf en zijn verhaal(drama)Update 09-10-2012

Beste oudste broer, ja ik weet dat Lynndorain bestaat, geen zorgen...ik hield jullie altijd in de gaten tot een bewuste dag...op die dag vervaagden de gevoelens en beelden van de familie als sneeuw voor de zon en kon ik nog slecht zeer zwak iets van onze familie voelen. Ik wist dat er iets niet goed zat, maar ik kan mijn post hier haast nooit verlaten...er blijven altijd zielen zoekende naar rust en de andere wereld, ik dien hen hierbij te helpen, zonder mij zullen zij blijven dolen en dit is zowel voor hen als de nog wakkere wereld geen prettige ervaring.

Ik wist niet wat er gebeurde...maar was dit echt of een droom?...Nemir keek mij geruststellend aan en gaf mij het anwoord.

Maak je geen zorgen, het zal lijken alsof je slaapt, maar je droomt niet. Dit is echt Zir, ik heb je naar de schemerwereld geroepen. Ik heb zo lang gezocht naar nog die ene houvast, nu ja gelukkig nog 2, maar lynn is nog te klein, die ik nog kon vinden in de wakkere wereld...maar nooit had ik verwacht jou te vinden in de mensenwereld. Ga zitten mijn broer...ik heb zeer goede vruchtenwijn, kom drink een glaasje en vertel mij alsjeblieft wat er aan de hand is...
Afbeelding

Ik nam wat schuchter plaats naast mijn broer die ik zo lang niet gezien had en Nemir schonk een glas van de welriekende vruchtenwijn in.

De schrik sloeg mij helemaal om het hart toen ik plots wel erg veel van onze oude vrienden voor mijn neus kreeg...en al helemaal toen onze ouders voor mij stonden! Zij waren vervloekt dat zag ik zo, maar ik kon het niet helpen dan dat ik ook een brandlucht rook, maar ik mag helaas niet met de zielen praten en omgekeerd...het was hartverscheurend Zir! Moeder keek mij met zoveel angst en ongeloof aan, maar ik kon en mocht niets doen, alleen hen voor een korte periode begeleiden, de enige keer dat ik hen nog mocht zien...het was hun tijd toch nog helemaal niet!? Vertel mij alsjeblieft wie dit op z'n geweten heeft...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spiderlady
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1760
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 00:00

Re: Een elf en zijn verhaal(drama)Update 21-10-2012

Ik was nog steeds erg verbaasd om mijn " verloren " broer weer te zien maar tegelijkertijd voelde het ook weer heel vertrouwd aan. Ik aarzelde even maar begon dan eindelijk mijn verhaal te vertellen over de Grennn, de vreselijke brand, het verlies van onze ouders en zus...
Jinna! waar is ze, leeft ze nog? onderbrak Nemir mij...Nee, nee..zij leeft niet meer..ik heb haar lichaam naast die van onze ouders begraven. Is zij hier niet geweest dan? Ik heb zelfs nog een bezoek van haar gehad in mijn dromen...
Ah..dat verklaart het...wat bedoel je?, vroeg ik met een vragende blik...Jinna had als voorbestemming om vrouwe van het blauwe woud te worden. Zij beschermt elf, mens en dier in hun slaap en dromen...deze "baan" zou zij echter alleen kunnen uitvoeren na haar dood.

Afbeelding

Ik dacht na en kon mij inderdaad deze oude profetie herinneren...maar echt veel hebben we er destijds niet bij stil gestaan. Maar nu zittend naast Nemir die al lang zijn roeping had gevonden, Jinna die eveneens haar roeping uitvoerde...besefte ik ineens dat mijn roeping nooit echt duidelijk naar voren was gekomen...datgene wat er destijds tegen mij gezegd is was erg onduidelijk...Uw roeping heer Zirrilion Dust zal u ten tijden glashelder worden...laat u leiden door uw gevoel en verstand en u zult uw antwoord krijgen. Tot op de dag van vandaag heb ik mijn antwoord nog niet... maar ik heb gelukkig geduld en weet dat ik mijn antwoord zal krijgen.

Nemir nodigde mij uit om een spelletje schaak met hem te spelen en dit sloeg ik niet af.
We praatten nog lang na en Nemir beloofde om tijd vrij te maken om ondere andere naar Lynndorain zijn verjaardag te komen, ook al zou het slechts een kort bezoekje zijn. Dit vond ik al prima, ik wilde graag dat Lynn hem ook zou leren kennen. Nemir knikte instemmend en zij dat het tijd was voor mij om weer te gaan...Nog voor ik het mij goed en wel besefte werd ik "wakker" in mijn eigen bed door de eerste zonnestraal van die dag...

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie