Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

35 berichten • Pagina 1 van 2

Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Marathon Topic Margothieke: Uitdaging 7~einde

Uitdagingen
Uitdaging 1
Uitdaging 2
Uitdaging 3
Uitdaging 4
Uitdaging 5
Uitdaging 6
Uitdaging 7

Updates
Update 1
Update 2
Update 3
Update 4
Update 5
Update 6
Update 7
Update 8
Update 9
Update 10
Update 11
Update 12
Update 13

Laatst gewijzigd door Margothieke op di 30 dec 2014, 12:55, 23 keer totaal gewijzigd.

Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marahont Topic Margothieke

De familie Vrijevogel
Afbeelding

Afbeelding
Sam en Jolanda zijn al sinds jaar en dag gelukkig getrouwd. Ze hebben samen 2 kinderen Vincent en Cora.

Afbeelding
Vincent is het oudste. Hij doet het goed op school en heeft veel vrienden.

Afbeelding
Cora is de jongste. Zij doet het ook wel goed op school en heeft 1 beste vriend: Christiaan Van De Kerkhof. Ze blijven altijd bij elkaar op school.

Inleiding
Afbeelding
Op een gewone zomerzondag zoals deze valt er niet veel te gebeuren bij de familie Vrijevogel. Sam zit achter de computer te bloggen. Dat doet hij voor zijn werk want hij is professionele blogger voor The Daily Sims.

Afbeelding
Jolanda doet een beetje van alles, ze kookt voor het gezin, ze werkt in het moestuintje, ze leest graag boeken... Ze werkt part-time in de boekenwinkel, zodat ze toch nog iets te doen heeft buiten het huishouden.

Afbeelding
Vincent zit meestal achter zijn computer te chatten met zijn vrienden of hij speelt spelletjes op zijn playstation. Zijn moeder vindt dat niet altijd even leuk...

Afbeelding
Cora, die speelt veel buiten. Zeker nu, ze wil nog zo veel mogelijk genieten van het kind zijn want vanavond is er een verjaardagsfeest voor Cora en dan wordt ze tiener... Ze hoopt dat Christiaan, haar beste vriend, ook snel tiener wordt want anders is ze maar alleen.
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marahont Topic Margothieke: inleiding

Update 1
Terwijl iedereen bezig is met zijn normale zondaagse bezigheden, is Jolanda al druk in de weer voor het feestje van Cora. Ze regelt de laatste kleine dingetjes nog.
Afbeelding

Nadat alles geregeld is besluit Jolanda wafels te gaan maken voor het feest. Zodat er toch nog wat anders te eten is dan taart.
Afbeelding

Tot grote ergernis van Jolanda, is Vincent weer op de Playstation een of andere racegame aan het spelen. "Doe eens wat stiller!", roept Jolanda boven Vincents gevloek van 2 verdiepingen hoger uit.
Afbeelding

Jolanda verschiet zich wanneer ze een brandgeur ruikt. O nee! De wafels zijn aangebrand... Jolanda is nu eenmaal niet de beste kok, maar wafels zijn echt niet moeilijk... In gedachten vervloekt ze Vincent voor zijn afleiding.
Afbeelding

Met de nabrandende wafels nog op de achtergrond, belt ze de pizzaria en vraagt of ze ean pizza met ananas en kip kunnen komen leveren.
Afbeelding

In haar hoofd gaat Jolanda na of alles nu geregeld is: de taart, die natuurlijk niet door Jolanda gemaakt is, staat in de koelkast, de gasten zijn gebeld, het extra eten is besteld... "Cora, liefje!", roept Jolanda, " Maak jij je klaar, het feest begint zo!" "Jaja, mama!", roept Cora terwijl ze met haar poppen speelt.
Afbeelding

Jolanda gaat zenuwachtig bij haar man in de woonkamer zitten. "Kalm aan, schat," zegt Sam. Jolanda bromt wat en tikt zenuwachtig met haar voet.
Afbeelding

De deurbel gaat en Jolanda springt recht, Sam zet boek weer in boekenkast, Cora gooit haar popjes neer en komt van de trap gerend en Vincent sluit zijn racegame af. Christiaan is de eerste gast. Cora en Christiaan omhelzen elkaar. "Gelukkige verjaardag," zegt Christiaan vrolijk.
Afbeelding

Wanneer alle gasten gearriveerd zijn, is het tij voor Cora om de kaarsjes uit te blazen. Cora gaat voor het laatst in haar leven op haar groene krukje staan, ze doet een wens en blaast alle kaarsjes in een keer uit.
Afbeelding

Cora stapt van het krukje en de glitters verschijnen rond haar. Ze begint te lachen want de glitters kietelen.
Afbeelding

In een oogwenk is Cora opgegroeid tot een mooie tiener. Haar beide ouders pinken een traantje weg.
Afbeelding
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marahont Topic Margothieke: Update 1

Update 2 is heel erg kort, ik heb niet zoveel screens genomen plus ik was gaan eten...

Wanneer alle gasten vertrokken zijn, begint Jolanda de borden op te ruimen. Ze kijkt met een vies gezicht naar de borden. Ten huize Vrijevogel hebben ze nu eenmaal geen afwasmachine, alles moet met de hand afgewassen worden...
Afbeelding

De volgende ochtend aan de ontbijttafel vraagt Jolanda aan haar dochter: "Waarom eet je pizza als ontbijt?" "Jij eet taart, dat is niet veel beter hoor," antwoordt Cora. Jolanda zucht en vraagt: "Wanneer ga ja ja bon voor een restyling gebruiken?" "Vandaag na school!", zegt Cora opgewekt.
Afbeelding

Na een lange eerste schooldag gaat Cora naar de stylingstudio een straat verder dan hun huis. Cora staat voor de spiegel zichzelf te bekijken wanneer de styliste binnenkomt.
Afbeelding

"Laten we eens beginnen," zegt de styliste opgewekt. Cora haar oogmake-up wordt gedaan en daarna krijgt ze een blinddoek. Cora's haren worden geknipt, ze krijgt nieuwe kleren aan... Naa een uur werken is de styliste klaar. Cora doet haar blinddoek af en ze schreeuwt: "WAT IN DE WERELD HEB JIJ MET MIJ GEDAAN?!" De styliste stamelt wat. "WAAROM BEN IK EEN HOTDOG MET UGGS?!", roept Cora ook en daarna loopt ze weg.
Afbeelding

Gelukkig is hun huis niet ver van de stylingstudio. Hopelijk herkent niemand me, denkt Cora. Eens thuis rent Cora naar boven, naar de douche waar ze meteen onder springt.
Afbeelding

Uitdaging 2
Voor: Afbeelding
Na: Afbeelding
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marathon Topic Margothieke: Update 2+ uitdaging 2

Uitdaging 3
Dit is helemaal geen moeilijke uitdaging voor mij! ;)
Ik heb in mijn eigen actieve familie Cora Vrijevogel en Christiaan Van de Kerkhof al knuffelend gespot!
Afbeelding
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marathon Topic Margothieke: Uitdaging 3

Update 3
Wanneer Cora onder de douche uitstapt is alle vreemde make-up van haar gezicht en haar haren liggen iets beter. Ze zucht. Cora trekt een bordeaux topje en een shortje aan.
Afbeelding

Vincent is zijn huiswerk aan het maken en plots komt er een roodharig meisje voor hem zitten. "Cora?", vraagt hij verbaasd, "Wat is er met je haar gebeurd?" Cora zucht en zegt: "De styliste vroeg mijn lievelingskleur en ik zei rood en toen heeft ze mijn haar rood geverfd." "Ziet er goed uit," zegt Vincent en Cora glimlacht.
Afbeelding

Vincent maakt zijn huiswerk af, gaat naar de keuken en warmt 2 stukken pizza op. "Hier Cora," zegt hij en hij geeft Cora een stuk pizza. Cora en Vincent eten alleen omdat hun moeder nog aan het werken is en hun vader al gegeten heeft en nu in bad zit. Samen eten ze de pizza op.
Afbeelding

Sam gaat na zijn lekkere warme bad naar het toilet. Maar hij heeft iets te veel toiletpapier gebruikt en het toilet is ontstopt. Sam zucht en neemt de ontstopper. In zijn ondergoed ontstopt hij het toilet.
Afbeelding

Na de pizza gaat Vincent naar boven en gaat hij op zijn playstation een of andere game spelen. Cora daarentegen doet haar huiswerk, ze was voor de pizza nog niet klaar. Jolanda komt thuis. "Cora, liefje, je ziet er fantastisch uit!", zegt ze, "Kan ik je met iets helpen?" "Dankje mam en nee dat hoeft niet," antwoordt Cora.
Afbeelding

Cora tikt met haar potlood op haar blad, ze is doodmoe en weet het antwoord op een vraag niet. Met een zucht doet ze haar kaftje toe. "Ben je klaar?", vraagt Jolanda. "Ja, ik ga slapen," zegt Cora. Morgenochtend maak ik het wel af, denkt Cora.
Afbeelding

De volgende ochtend zitten Cora en Vincent in hun pyjama cornflakes te eten. "Heb jij een leuke klas?", vraagt Vincent tussen 2 happen door. Cora onderdrukt een gaap en zegt: "Ja, en jij?" Maar ze luistert niet naar het antwoord , haar gedachten zitten bij een jongen uit haar klas: Parker Langerak...
Afbeelding

Wanneer Jolanda opstaat zijn haar kinderen en man het huis al uit. Ze besluit een lekker warm bad te nemen. "Haaa, zalig," zucht ze.
Afbeelding

Na het bad eet ze als midagmaal een stuk pizza. "Wat is het toch leuk om even geen stress te hebben door mijn kinderen of man," zegt ze tegen zichzelf en ze neemt een grote hap pizza.
Afbeelding
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marathon Topic Margothieke: Uitdaging 4

Sorry dat ik niet elk uur een update plaats maar mijn internet gaat echt enorm sloom en het duurt een eeuwigheid voor de foto's geupload zijn... :cursing
Update 4
Vincent heeft Cora kunnen overhalen om samen met hem een game op de playstation te spelen. Natuurlijk is Vincent er veel beter in dan Cora en hij wint ook elke keer weer.
Afbeelding

Terwijl de kinderen aan het gamen zijn, zit Sam rustig een bad te nemen. Zijn vrouw Jolanda is momenteel niet thuis, ze is gaan werken in de boekenwinkel.
Afbeelding

Na zijn bad besluit hij dat hij het toilet zelfreinigend gaat maken. Dat duurt wel een hele tijd...
Afbeelding

De kinderen stoppen met gamen want er moet ook nog gewerkt worden voor school... Zuchtend gaan ze aan tafel zitten en ze helpen elkaar met hun huiswerk. "Cora, wat is de vierkantswortel van 49 ook al weer?", vraagt Vincent. "7. Vincent hoe zeg je in het Engels het is aan je rechterkant?", vraagt Cora op haar beurt. "It's on your right, denk ik," antwoordt Vincent. Zo helpen ze elkaar beetje bij beetje.
Afbeelding

Sam heeft geen zin meer om verder te werken aan het toilet en hij trekt zijn kleren aan. Wanneer hij de eetkamer inloopt ziet hij zijn kinderen zitten en gaat hen helpen met hun huiswerk.
Afbeelding
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marathon Topic Margothieke: Update 4

Update 5
De familie Vrijevogel zit gezellig samen gegrilde hotdogs te eten. Bij Cora doet haar dat denken aan het hotdogpak dat op haar kamer ligt...
Afbeelding

Na de barbecue is iedereen doodmoe en ze gaan meteen naar bed, maar niemand denkt eraan om de borden op te ruimen of de overgebleven hotdogs in de koelkast te zetten...
Afbeelding

Maar iedereen ligt rustig te dromen en niemand denkt nog aan de hotdogs...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende ochtend staat Cora te laat op... In al haar haast maakt ze het toilet kapot.
Afbeelding

Jolanda is die ochtend vroeg wakker door de gefrustreerde schreeuw van Cora. Ze is een beetje chagerijnig en neemt daarom een bad.
Afbeelding
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marathon Topic Margothieke: Uitdaging 5

Update 6
De toeter van de schoolbus gaat en Vincent en Cora haasten zich naar de schoolbus. Omdat hun huis het verste weg is van school, worden ze als eerste opgehaald. Ze zijn als enige op de bus en gaan naast elkaar zitten.
Afbeelding

Ten huize Vrijevogel is alleen Jolanda nog thuis. Haar slecht humeur is gedaan sinds haar warme bad. Ze staat nu in de haar moestuintje te werken, ze oogst de planten.
Afbeelding

Tijdens het oogsten begint het te regenen. Maar Jolanda wil toch nog alle planten oogsten. Daarna moet ze wel dringend naar het toilet en ook zij maakt in haar haast het toilet kapot. Zo moeder, zo dochter.
Afbeelding

Je mag 3 keer raden wie de toiletten mag ontstoppen. Juist ja, Sam De Onderbroekenman.
Afbeelding

De kinderen zijn ondertussen ook weer terug van school. Cora begint aan haar huiswerk. Sam is klaar met beide toiletten en hij neemt zijn laptop erbij en gaat bij zijn dochter aan tafel zitten.
Afbeelding

En Vincent, die is sociaal aan het doen met Holly, een klasgenoot van Vincent.
Afbeelding

Wel, al is het niet alleen sociaal doen...
Afbeelding

Jolanda merkt opeens dat er borden ontbreken. Ze gaat buiten kijken en ziet dat de borden van de avond ervoor nog buiten staan met een zwerm vliegen erbij...
Afbeelding
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marathon Topic Margothieke: Update 6

Update 7
De volgende dag is het Lummeldag, niemand moet gaan werken en niemand moet naar school. Iedereen slaapt uit ten huize Vrijevogel. Jolanda is wonder boven wonder als eerste wakker. Na haar dagelijkse bad en ontbijt wast ze haar bord maar opeens doet de kraan het niet meer en komt er een hele hoop water uit.
Afbeelding

Tegen de middag heeft Cora een date! Met niemand minder dan Parker! Ze hebben afgesproken op het o zo drukke zomerfestival.
Afbeelding

Jolanda is ook naar het zomerfestival en Vincent is samen met Holly naar de cinema. Jolanda heeft wel 3 keer aan Sam gevraagd of hij ook niet mee wou, maar hij zei telkens weer nee. Dat komt omdat Sam andere plannen heeft. Hij heeft bij hem thuis afgesproken met Justine Keaton, een vrouw die hij heeft leren kennen via een datingsite. Blijkbaar zijn er wel wat vonken tussen hen, want Sam bedriegt zijn vrouw zomaar en Justine bedriegt haar man Marty!
Afbeelding

Sam zou beter wat oppassen en trouw blijven aan Jolanda!
Afbeelding

Het gaat zelf zo ver dat ze samen in de slaapkamer van Jolanda en Sam belanden...
Afbeelding

Bij het zomerfestival gaat het er ook romantisch aan toe! :wub
Afbeelding

Cora en Parker zijn echt super schattig samen! :wub
Afbeelding
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marathon Topic Margothieke: Update 7

Update 8
Jolanda besluit om naar huis te gaan. Ze vindt dat er niet veel te beleven valt op het Zomerfestival. Eens thuis hoort ze gegiechel van boven komen. Cora is toch nog niet thuis?, denkt ze. Eens boven lijkt het gegiechel uit de slaapkamer van haar en Sam te komen. Ze duwt de deur open op het bed van haar en Sam ligt Sam te kussen met een andere vrouw! "Sam!" schreeuwt Jolanda.Afbeelding

Sam schrikt zich dood bij het horen van zijn vrouw haar stem. "Ging je daarom niet mee naar het Zomerfestival om te kunnen vozen met een veel te jonge vrouw! IN MIJN EIGEN BED NOG WEL!", glit Jolanda.
Afbeelding

Het is ondertussen beginnen te regenen maar op het Zomerfestival merken Parker en Cora daar niet veel van!
Afbeelding

Ten huize Vrijevogel gaat het er minder romantisch aan toe. Jolanda is zo boos op haar man dat ze hem een paar rake klappen in het gezicht verkoopt.
Afbeelding

"Ik vraag een scheiding aan!", roept Jolanda. Ze neemt een valies en begint er lukraak kleding van haar in te gooien. Ze sluit de valies en smijt hem op de grond. "Jij vertelt maar aan de kinderen waarom ik weg en ben en wat JIJ GEDAAN HEBT!", schreeuwt Jolanda en na die schreeuw loopt ze naar beneden, het huis uit.
Afbeelding

's Avonds zit Sam met zijn kinderen aan de eettafel. "Waar is mama?", vraagt Vincent. "Die is verhuis," zegt Sam. "Waarom?!", vragen Cora en Vincent in koor. "Omdat je moeder en ik gaan scheiden," antwoordt Sam droogjes.
Afbeelding
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marathon Topic Margothieke: Update 8

Uitdaging 6
Er is er een jarig en wel Vincent Vrijevogel!
Afbeelding

De glitters verschijnen en Vincent wordt jongvolwassene.
Afbeelding

Maar niet alleen Vincent is jarig, ook zijn vriendinnetje Holly is jarig!
Afbeelding

Alleen Vincent en Cora zijn geïntresseerd in de verjaardag van Holly, de rest is al taart aan het verslinden.
Afbeelding
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marathon Topic Margothieke: Uitdaging 6

Dankjewel Ollie! Ik zal mijn best doen! ;)
Update 9
Dit is echt een extreem korte update... Ik had na de uitdaging 2 screens genomen en toen viel mijn Sims 3 uit... :cursing Maar ik ga dadelijk de Sims weer opstarten en verder spelen!

Tijdens het feest van Vincent en Holly is duidelijk te zien dat Cora's haar weer aan het groeien is. Het begint beetje bij beetje weer zwart te zien!
Afbeelding

Parker en Cora maken het wel heel erg gezellig op het feest! :wub
Afbeelding
Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: Marathon Topic Margothieke: Update 9

Dankjewel Eenhoorn! :knuffel Jij ook nog veel succes! :thumbup
Weer niet zo'n lange update maar ik had zin om een update te plaatste dus ja...
Update 10
Tijdens het feest kleed Justine zich plotseling om en ze wrijft over haar buik... :O
Afbeelding

Iedereen is ondertussen naar huis gegaan, het feest is afgelopen. Eens thuis vraagt Vincent aan Holly of ze niet bij hen wil komen wonen. Gelukkig zegt Holly ja!
Afbeelding

Vincent en Holly huldigen het samenwonen in in de slaapkamer. ;)
Afbeelding

"Ik ben zwanger en jij bent de vader," zegt Justine tegen Sam. "Ik word weer vader," zegt Sam verbaasd. Hij is heel erg blij en Sam voelt aan Justine's zwangere buik. Niet wetende wat een problemen de baby nog zal opleveren.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie