Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

43 berichten • Pagina 1 van 3

Gebruikersavatar
kaskai
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
zo 19 jul 2009, 22:46

All good things come to an end :~: GESTOPT?

All good things come to an end
Welkom bij mijn Sims 3 dagboek.

Ik denk dat ik (nu al) moet stoppen met mijn dagboek, omdat zoals sommigen al weten dat spel is gecrasht en ik dus alles kwijt ben (ook de sims staan niet meer in het depot). Ik heb al veel manieren geprobeerd om ze terug te halen, maar nog niks gevonden wat helpt. Sorry hiervoor en ik ga na de vakantie dan wel met een nieuw dagboek project beginnen (eerst even inspiratie opdoen).

Kaskai


En hier nog speciaal voor mensen die dagboeken liever op weebly volgen:
http://kaskaii.weebly.com/
Daar staat dit dagboek nu ook.

INHOUD:
0. Proloog
1. Lianka
2. Deuren
3. Ontmoet de jongens
4. France

Laatst gewijzigd door kaskai op za 14 aug 2010, 18:24, 11 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kaskai
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
zo 19 jul 2009, 22:46

Re: All good things come to an end

Bij dit deel horen geen plaatjes
Proloog

Het was donker buiten en het regende pijpenstelen. Ze lag wakker in haar bed, onrustig heen en weer te woelen totdat ze iets hoorde. Ze wilde haar bed uit om te kijken wat het is, maar het leek wel of ze vastgebonden zat. Ze keek omhoog, ze zag iets kleins vanaf het plafond naar beneden komen, ze probeerde te schreeuwen om hulp, maar er kwam niks uit haar mond. Toen opeens hoorde ze het gehuil van een baby in de verte, met tegelijkertijd een onweersklap. Het dingetje waarvan ze nog steeds niet wist wat het was, was nu bijna op haar benen terechtgekomen, ze probeerde zichzelf met alle kracht die ze had weg te trekken van het bed, maar het lukte gewoon niet, ze kon niet bewegen. De baby begon steeds harder te huilen en de boom die buiten het raam stond, leek ook niet echt meer op een boom. Het dingetje, zoals ze het nu maar even noemde, had haar benen bereikt en ze voelde het over haar benen naar boven lopen. Ze kreeg ineen keer een stekend gevoel bij haar navel en net op dat moment hoorde ze een schel piepgeluid. Een geluid wat ze nog nooit zo graag had gehoord…

|| -->

Laatst gewijzigd door kaskai op vr 09 jul 2010, 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kaskai
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
zo 19 jul 2009, 22:46

Re: All good things come to an end

1: Lianka

Piep.........piep.........piep........piep
Lianka zetten helemaal buiten adem de wekker uit, het was kwart voor zeven in de ochtend en de eerste zonnestralen schenen al door de ruit. Haar bed was nat van het zweet en ze begon na ongeveer 2 minuten eindelijk wat rustiger adem te halen. Ze had wel een misselijk gevoel en was wat duizelig. Toen hoorde ze voetstappen buiten haar kamer, ze kwamen steeds dichterbij en de deur ging krakend open, dit kwam omdat het huis helemaal van hout was en al 50 jaar daar stond.
Afbeelding
Ze ging rechtop in haar bed zitten en zag dat het Sabine die haar broertje Mathias vast had was. Sabine vroeg helemaal in paniek "Oma gaat het? Ik hoorde u schreeuwen en Mathias hoorde het ook die begon zelfs te huilen". Lianka wreef nog wat slaap uit er ogen en nog steeds een beetje bijkomend van de schrik zei ze "Ja hoor, ik denk dat het alleen een nachtmerrie was", ze zei het wel twijfelend net of ze er zelf niet helemaal zeker van was. Toen ze eindelijk weer in haar normale ademritme zat en haar hartslag ook weer gedaald was, stapte ze uit bed. Ze wou naar haar kledingkast lopen zodat ze even wat anders aan kon trekken om daar na met een kop koffie bij te komen.
Afbeelding
Maar toen ze een klein stukje had gelopen viel ze ineens neer. Ze voelde het eigenlijk al aankomen omdat ze toen ze opstond in een keer licht in haar hoofd werd en de duizeligheid erger werd. Mathias begon te huilen en verstopte zich in het haar van zijn zus. Sabine raakte ook in paniek en wist niet zo goed wat ze moest doen, ze vroeg zich af of het door de hitte zou komen of dat haar oma mischien een ziekte te pakken had. Ze probeerde haar oma wakker te maken door te roepen, haar zachtjes te schudden en wat water in haar gezicht te gooien, maar niets hielp.
Afbeelding
Terwijl Mathias zich nog steeds probeerde te verstoppen in zijn zus haar haar, met het idee van, als ik het niet zie gebeurt het niet, belde Sabine 112. "112 Alarmcentrale, kan ik u helpen?" hoorde ze aan de andere kant van de lijn, "Ja, mijn oma is net op de grond gevallen en reageert nergens meer op" zei Sabine angstig. "We sturen zo snel mogelijk een ambulance, kunt u dan uw adres even geven?", Sabine vertelde haar adres en ze hoorde dat de wagen meteen gestuurd werd en dat ze er binnen een kwartier moesten zijn. Toen hing de mevrouw van de alarmdienst op, wat Sabine best wel raar vond want zij had uit een voorlichting op school geleerd dat ze je meestal nog tips geven over wat je in de tussentijd kon doen.
Afbeelding
Toen de ambulance haar oma ophaalde kreeg ze te horen dat zij zelf wel mee mocht maar dat Mathias dat niet mocht wegens het feit dat zijn weerstand nog niet volledig is en hij dus vatbaarder is voor ziektes in een ziekenhuis. Omdat Sabine en Mathias alleen samen met hun oma wonen, omdat hun ouders 5 jaar geleden om waar gekomen in een auto-ongeluk, en ze dus geen opvang had voor Mathias, besloot ze thuis te blijven. Toen de ambulance daarna wegreed, zag Sabine haar buurjongen aan komen lopen, ze werd gelijk rood omdat ze eigenlijk al een jaar lang een oogje op hem had, maar dat nooit durfde te vertellen. Ook stond ze nog in haar pyjama waardoor ze dit keer extra rood werd. Mathias was in de tussentijd stil geworden en vond het eigenlijk wel interessant zo'n ambulance.
Afbeelding
De buurjongen kwam steeds dichterbij en toen hij vlak bij haar stond vroeg hij "Wat is er gebeurt? Ik zag hier net een ambulance staan.". Sabine, die nog steeds wat ongemakkelijk was vanwege haar pyjama, vertelde het hele verhaal over haar oma en ook waarom ze niet meekon. In de verte hoorde je de sirene van de ambulance ondertussen steeds minder worden, en er kwam een koud windje ineens opzetten. "Maar ik denk dat mijn ouders wel op Mathias willen passen, zolang jij naar het ziekenhuis gaat" zei de buurjongen behulpzaam. "Dat is nu nog niet nodig hoor, maar wel lief van ja dat je het aanbied, mischien dat ik morgen dan wel even op bezoek ga. Oja, wil jij me anders nu even helpen door Mathias eten te geven? Dan kan ik me even opfrissen" zei Sabine blozend. Hij vond het goed en samen liepen ze naar binnen.
Afbeelding
Terwijl Mathias door de buurjongen wat onhandig in zijn kinderstoel werd gedaan en hij opzoek ging naar eten voor Mathias, ging Sabine douchen en wat andere kleren aantrekken. Ze sprak met haarzelf af dat ze straks even het ziekenhuis zal bellen om te vragen of alles goed is gegaan en om te vragen hoe het nu met haar oma is. Nadat ze schone kleren aanhad ging ze naar de woonkamer.
Afbeelding
Ze ging met de buurjongen aan tafel zitten, terwijl Mathias probeerde uit zijn fles te drinken, maar daar meer mee begon te spelen. De buurjongen probeerde van alles om haar een beetje op te vrolijken, hij vertelde verhalen, hij bedacht moppen, hij vertelde zelfs een paar sappige roddels. Maar het deed Sabine niet veel, het enige wat ze deed was naar haar broertje staren en bedenken wat er nou met haar oma kan zijn. Terwijl de buurjongen druk doorvertelde, zij staarde en de wind zorgde voor een krakend geluid door het hele huis, ging de telefoon van de buurjongen. "Halo?"..."ik ben nu bij Sabine"..."Oke, dan kom ik zo snel mogelijk naar huis"..."Doeg mam". Daarna vertelde hij dat hij nu naar huis moest en nam afscheid van Sabine. Zij legde daarna Mathias in bed en ging op het dak van hun berghuisje staan, omdat ze daar altijd tot rust kwam.
Afbeelding
Terwijl ze hier stond, bedacht ze dat ze nu maar is het ziekenhuis moest gaan bellen. Ze pakt haar telefoon, en gelijk kreeg ze een rilling over haar rug, ze bestede er niet zo veel aandacht aan en toetste het nummer van het ziekenhuis in. Ze moest lang wachten totdat er eindelijk iemand opnam "Goedemiddag, ziekenhuis 't Botje, met Bertha." hoorde ze toen er werd opgenomen. "Hallo u spreekt met Sabine Buenta, mijn oma is vanmorgen opgehaald door de ambulance en ik vroeg me af hoe het nu met haar ging" ze hoorde wat geritsel aan de andere kant van de lijn. "Hoe heet uw oma?" hoorde ze uiteindelijk door de telefoon. "Lianka Buenta" zei ze twijfelachtig, alsof ze niet zeker was van haar oma's naam. "Sorry mevrouw, maar er is vandaag niemand binnengekomen met deze naam, er is sowieso bijna niemand binnengekomen vandaag", hoorde ze aarzelend aan de andere kant van de lijn. Sabine slikte...

<-- || -->

Laatst gewijzigd door kaskai op zo 01 aug 2010, 15:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kaskai
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
zo 19 jul 2009, 22:46

Re: All good things come to an end (nieuwste deel: Lianka 09

2. Deuren

Sabine werd woedend op de vrouw aan de andere kant van de lijn, "Hoe bedoelt u? Er is niemand binnengekomen!" schreeuwde ze door de telefoon. "Ik heb haar zelf opgehaald zien worden door de ambulance!", de vrouw bleef even stil en toen zei ze "Rustig mevrouw, ik kan u hierbij niet helpen en het helpt ook niks om boos te worden. Ik verbind u wel even door naar de politie.". De verbinding met het ziekenhuis werd verbroken en ze hoorde opnieuw een kiestoon, daarna werd er opgenomen "Goedemiddag Politiebureau Frenikum met Joost, wat is uw probleem?". Sabine vertelde het hele verhaal en de politie zou zo snel mogelijk langskomen om eventueel sporenonderzoek te doen en het verhaal nog eens doornemen.
Afbeelding
Na het gesprek klikte Sabine de telefoon uit en probeerde rustig ze worden. De adrenaline gierde door haar lijf en ze was nog steeds woedend op alles en iedereen. Het begon wat te miezeren en Sabine ging dus maar naar binnen, daar zette ze een grote pot koffie en verwerkte ze een klein beetje wat er nou precies allemaal al gebeurt was deze dag. Ze raakte in een soort trance waarin ze alles nog een keer meemaakte om te kijken of er iets vreemds aan de hand was naast de grote dingen die al gebeurt zijn deze ochtend. Ze werd in een keer uit haar trance gehaald toen ze in de verte een sirene steeds dichterbij hoorde komen.
Afbeelding
En ja hoor, het was de politie auto. De agenten stapten uit de auto, eentje ging rechtstreeks op Sabine af die naar buiten was gelopen en de andere waren de weg al aan het afzetten om te kijken of ze daar bruikbaar DNA zoals haren konden vinden. De agent die naar Sabine was gelopen kwam met een hele lading vragen aan haar. Op de meeste kon ze wel gewoon antwoord geven, maar er zaten ook een paar vragen tussen waarvan ze niet eens wist wat ze betekenden. Nadat ze alle vragen had beantwoord ging ze even naar binnen om koffie te halen voor alle agenten. Na een uurtje hadden ze alles onderzocht en gingen ze weer terug naar het bureau.
Afbeelding
Op dit moment kwam Sem, de buurjongen, weer aanlopen en vroeg bezorgd waarom er nu politie stond. Sabine vertelde voor de zoveelste keer vandaag al het hele verhaal en Sem schrok toen hij het hoorde. "Maar ik heb haar in die ambulance gezien! Hoe kan dat?" vroeg Sem uiteindelijk, waarop Sabine antwoordde "De politie denkt dat het om ontvoering gaat, door iemand die zich voordeed als ambulance medewerkers maar dat niet zijn.". Sem schrok en wist niet wat hij moest zeggen. Toen ze daar 10 minuten op het gras hadden gezeten kwam Sem ineens met "Ik weet wel iemand die ons hierbij misschien beter kan helpen dan de politie, hij woont aan de andere kant van de stad.". Sabine keek hem raar aan "De politie zal Lianka vast wel vinden, ik denk niet dat we iemand anders daarvoor nodig hebben". Sem probeerde haar daarna met alle macht over te halen en het lukte, snel belde hij een taxi om er naar toe te gaan.

ONDERTUSSEN:
Afbeelding
Lianka lag in een bed ergens in een kamer, dat iets weg had van een hotelkamer. Ze werd langzaam wakker en voelde zich nog een beetje duf, ze keek goed om zich heen en zag dat het erg oud was ingericht. Er stond alleen maar een bed, een kledingkast, 2 nachtkastjes en er was een klein badkamertje. Verder hingen er nog een paar schilderijen en versieringen aan de muur en waren er nog 2 ramen, alleen zag je er niks door omdat er aan de buitenkant een luik voor zat. Lianka vroeg zich onmiddellijk daarna af hoe ze hier terecht was gekomen, ze herinnerde zich eigenlijk bijna niks meer.
Afbeelding
Ze keek met een angstige blik rond in de kamer. Het was heel klein en alles paste maar net. Nu ze stond kreeg ze ook last van haar rug, dat kwam waarschijnlijk door het bed want dat was zo hard als een plank. Snel ging ze even naar het badkamertje om wat water in haar gezicht te gooien en wat op te frissen. Daarna dacht ze nog is goed na over hoe het zou komen dat hier terecht is gekomen. Ze kwam maar nergens achter en het laatste wat ze zich nu kan herinneren is dat ze wakker werd in haar bed thuis en dat Sabine daar samen met Mathias stond. Nu maakte ze zich nog meer zorgen omdat ze er achter kwam dat Sabine en Mathias dan nu waarschijnlijk helemaal alleen waren.
Afbeelding
Snel liep ze het kleine gangetje naast de badkamer in, daar was een deur die waarschijnlijk naar buiten ging. Ze probeerde de deur open te maken maar het lukte niet, hij zat muur en muur vast. Ze zocht snel of er ergens een sleutel of iets te vinden was, maar ze vond niets. Ze pakte daarna snel een haarspeldje uit haar haar en probeerde of ze daar mee het slot van de deur kon openmaken, maar ook dat wou niet lukken. Ze hield op toen ze ineens vanaf de andere kant van de deur een gedempt geschreeuw hoorde van een jongen "Help! Help! Laat me eruit!". Ze dacht dat hij waarschijnlijk in een andere kamer ook ergens gevangen was in een kamer. Toen viel haar op dat op een van de nachtkasjes een telefoon lag. Ze pakt de telefoon en typte haar huisnummer in. Ze wachten even, maar ze hoorde niets zelfs geen kiestoon...

TERUG BIJ SABINE EN SEM
Afbeelding
De taxi was ondertussen aangekomen en Sem stapte snel in, ook Sabine die nog vol woede zat stapte in. De taxi reed gelijk weg, maar toen kreeg Sabine het gevoel dat ze iets vergeten was, iets heel belangrijks. Ze kon alleen niet zo snel plaatsen wat dat nou precies was. Terwijl ze steeds verder van hun huis weg waren begon het steeds meer aan haar te knagen en ze probeerde echt heel hard te proberen om er op te komen. Toen eenmaal het huis van de man waarbij ze moesten zijn in zicht kwam schoot het haar in een keer te binnen. Ze was Mathias vergeten en de deur stond ook nog open! Ze greep de taxichauffeur bij zijn schouder en zei dat hij onmiddellijk om moest draaien en terug gaan. De taxichauffeur draaide chagrijnig om en Sem keek Sabine raar aan en vroeg wat er was.
Afbeelding
Iets eerder liep er een man langs hun huis, hij had een zwart pak aan met bijpassende zwarte handschoenen en ook een zwarte hoed op zijn hoofd. Hij had geen haar onder die hoed en hij had eigenlijk nergens haar, geen wenkbrauwen, geen wimpers, niets. De man liep langs het huis en net toen hij voor de deur langs liep draaide hij een kwartslag en ging op de deur af. De man ging hierbij zo naar binnen en keek zelfs niet of er iemand naar hem keek. Binnen in het huis ging hij rechtstreeks op de kamer van Mathias af.
Afbeelding
Toen hij in de kamer stond ging hij ook weer rechtstreeks op het bed van Mathias af. Daar keek hij eerst een tijdje naar Mathias waarop Mathias meteen begon te huilen. De man reageerde niet hierop en pakte Mathias met beide handen op. Snel rende hij het huis uit en ging terug in de richting waar hij vandaan kwam. Toen hij net uit het zicht was kwam de taxi met daarin Sabine en Sem bij hun huis aan...

<-- || -->

Laatst gewijzigd door kaskai op za 07 aug 2010, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie