Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

22 berichten • Pagina 1 van 2

Derieke
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
di 09 okt 2012, 20:18

5G Fowels - Generatie 1. Lara - Hoofdstuk 2

Afbeelding

"Succes lieverd!" Papa en mama geven me een knuffel. Ik ga naar de universiteit! Eindelijk, na 2 jaar hard werken en sparen kan ik het betalen. Mijn ouders hebben het nooit echt breed gehad, maar sinds kort werken ze beide bij werk dat aardig goed betaald. Ik ben de eerste van het gezin die gaat studeren. Ik heb er zoveel zin in! Een man van de universiteit komt me halen. Ik geef mijn ouders en mijn broertje een dikke knuffel en ik begin te snikken. "Ik ga jullie missen!" Ik pak mijn koffer van de grond en ik stap in de auto. Let's go!

Afbeelding

Ik sta voor het studentenhuis waar ik de aankomende tijd ga wonen. Het is heel erg mooi! De man die me heeft gebracht brengt me naar binnen en laat me mijn kamer zien. Best groot! Ik pak mijn koffer uit en leg mijn kleren in de kast. Daarna ga ik even lekker op bed liggen, heerlijk! Iemand klopt op mijn deur. "Binnen!" Zeg ik vriendelijk. Er komt een meisje binnen die twee grote dozen mee naar binnen sjouwt. "Ben jij Lara?" Vrolijk kijk ik haar aan. "Ja!" "Oké, leuk! Mooie kamer! Dit is voor jou." Ik loop naar de dozen en zie wat erin zit. "Wauw! Wat moet je ervoor hebben?" "Niks, is een cadeautje van de rest van het huis en mij." "Ah, wat lief! Dankjewel!" Ik haal samen met de hulp van haar de stoel en tafel uit de doos.

Afbeelding

"Ik haal even mijn zitzak uit mijn kamer en dan kom ik bij je zitten" Ze loopt weg. Ik ga op de stoel zitten en kijk mijn kamer rond. Al gauw komt ze weer terug en gaat ze naast me zitten. "Ik ben helemaal je naam vergeten te vragen, sorry!" lachend kijkt ze me aan. "Geen probleem hoor, ik ben Tammy" "Leuke naam!" zeg ik enthousiast. "Dankjewel! Wat ga je hier studeren?" vraagt ze. "Communicatie, ik heb zo'n zin in het studeren!" Glimlachend kijk ik haar aan. "Wat studeer jij hier?" "De wetenschap. Echt een hele leuke studie!" "Klinkt leuk!" zeg ik enthousiast. "Zullen we naar buiten gaan? Dan laat ik je de omgeving hier een beetje zien." "Ja, is goed!" Ze brengt haar zitzak terug naar haar kamer en dan lopen we naar buiten.

Afbeelding

"Dit is het park, er is altijd wel iemand om wat leuks mee te doen. De studenten hier zijn heel vriendelijk!" Wat ze zegt klopt inderdaad. Er komen al gauw een paar mensen zich aan mij voorstellen. Wat een leuke mensen! "Zullen we voetballen?" "Ach waarom ook niet." Ze pakt een bal en gooit hem naar mij. "Schiet maar!" Lacht ze. Er komen een paar mensen om ons heen staan om ons gek te zien doen. Na een halfuurtje wordt Tammy gebeld, ze moet weg. "Vind je de weg terug?" Vraagt ze bezorgd. "Ja! Komt goed!" Ze gaat weg en ik blijf nog even in het park. "Lara, ga je mee naar de snackbar?" Een paar mensen komen om me heen staan. "Ja!" Vrolijk gaan we naar de snackbar en gaan we daar eten.

Afbeelding

Rond half 1 ben ik thuis. Snel pak ik een boek en begin ik erin te lezen, als voorbereiding voor mijn lessen morgen. Nadat ik een stuk of twintig bladzijdes heb gelezen kleed ik me om, zet ik mijn wekker en ga ik slapen. Nog een paar uur voor mijn eerste lessen!

'Tring!' Moe staar ik naar mijn wekker die afgaat. Vanavond maar wat eerder gaan slapen bedenk ik. Zuchtend doe ik de wekker uit en kleed ik me om.

Afbeelding

Even later heb ik me opgefrist en heb ik gegeten. Ik pak mijn tas en ik ben helemaal klaar voor de eerste les! Vrolijk loop ik naar het gebouw waar ik mijn eerste les heb, een lezing over onderhandelen. Ik ga naast Eveline zitten en we volgen de les. 2 uur later is het afgelopen en heb ik pauze. De pauze is gezellig. We voetballen met een aantal mensen op het grasveldje bij het gebouw. "Lara, is jouw les al niet begonnen?" Chantal kijkt me vragend aan. "Shit! Hoe laat is het?" "Eh, tien over drie." "Ja, dan is mijn les begonnen! Ik spreek jullie wel weer!" Rennend ren ik naar mijn les en loop ik met een rood hoofd naar binnen. "Mevrouw Fowels, uw eerste les en nu al te laat?" "Ja het spijt me.." Stamel ik.

Afbeelding

Gelukkig vergeet de leraar het snel en is het gezellig in de klas. De les is snel voorbij. Ik ken al een heel aantal mensen en ik vind dat het wel tijd is voor een feestje. Even later ga ik naar huis en overleg ik met mijn huisgenoten of het goed is dat ik morgen een feestje geef in ons studentenhuis, ze vinden het geen probleem zoals ik al verwachtte. Ik stuur een aantal mensen een uitnodiging met mijn telefoon en maak vervolgens wat eten klaar. Een groot deel van mijn huisgenoten neemt wat en gaat vervolgens naar bed. Dus dan blijf ik alleen over om alles af te wassen en op te ruimen. Ach, dat kan best voor een keertje. Na een halfuur ben ik klaar en ga ik naar boven om nog even te leren en vervolgens te slapen.

Afbeelding

De volgende schooldag begint met een hele leuke les. We mogen met een radiostation dingen melden en ik mag een interview doen met Millie. Deze les is sowieso de leukste tot nu toe! Even later word ik geïnterviewd door Bettie, iemand die dezelfde studie als ik doe. "Lara! Ga je mee naar het zwembad?" Hoopvol kijken Lucie en Charlotte me aan. "Nee sorry, ik heb straks een feestje. Het spijt me!" "Geeft niet hoor, doen we het een andere keer" Ze zwaaien en lopen weg. Even later komt Emily ook naar mij toe. "Hey, kom je vanavond naar mijn feestje?" "Sorry, ik heb morgen een examen en kan écht niet. Een andere keer misschien."

Afbeelding

De les is afgelopen en ik ga terug naar het studentenhuis. Daar eet ik een beetje soep en ga ik beginnen met leren voor mijn examen morgen. Al gauw is het drie uur en begint mijn feestje. Buiten staat muziek aan en ligt er een kleine dansvloer. Verder staat het vuur gezellig aan en is de pingpongtafel klaar voor gebruik. We dansen met z'n allen op de dansvloer en zitten we bij het vuur tot het een uur of vijf is. Iedereen gaat langzaam weg en ze hebben het erg naar hun zin gehad. Een beetje moe ga ik naar mijn kamer en ga ik op mijn bed liggen. Even rust.

Afbeelding

'Tring' Ik kijk op mijn telefoon en zie dat ik een berichtje van Harald heb. "Hey, ik geef een feestje. Heb je misschien zin om te komen?" Bedenkelijk staar ik naar het berichtje. Ach, Emily is er vast niet en als ik het niet te laat maak kan het wel. "Ja, ik kom eraan" stuur ik terug. Ik loop naar het studentenhuis waar hij woont. Het is een gezellige boel als ik aankom. "Lara, wat leuk dat je er bent!" Tammy rent naar me toe. "Hoe gaat het met je studie?" "Goed!" We kletsen wat en even later komt Harald naar me toe. "Als jij suikersapjes blijft drinken tot je gesuikerflapt bent krijg je honderd euro." Zegt hij. "Gesuikerflapt?" Verbaasd kijk ik hem aan. "Ja!" Ach, het is geen niet schadelijk en zo erg zijn die suikersapjes niet. Dat geld is een grapje dus ik besluit het maar te doen voor de fun.

Afbeelding

Een paar uur later ben ik helemaal druk van al het suiker. Dat heet hier dus 'gesuikerflapt'. We doen gek met z'n allen en rond een uur of drie besluit ik dat ik naar huis moet. Voor ik de deur uitga drukt Harald me honderd euro in mijn handen. Hij knipoogt naar me. "Dankje" Tammy komt naar me toe en we lopen samen in de regen naar ons studentenhuis. Wat was dit een leuke dag!

Zodra ik in mijn kamer ben bedenk ik dat ik nog goed moet leren voor mijn examen van morgen. Zuchtend blader ik het boek door en begin in nog eens goed te leren. Om half 7 's ochtends vind ik het wel genoeg geweest en ga ik slapen.

Afbeelding
De volgende dag was ik heel moe, maar heb ik toch een 7 voor mijn examen gehaald!

En zo gaan er drie weken voorbij. Feestjes en studeren. En ik vind het nogsteeds erg leuk. Het eerste semester zit er bijna op. Over twee dagen mag ik eindexamen doen en daarna naar huis. Ik mis mijn ouders, broertje en Jip en Janneke onze katten heel erg. Maar ik zie ze gauw weer! Ik mag straks een poosje naar huis, en daarna kom ik terug voor nog een semester.


Voor de meest recente updates kun je mijn website checken :D -> familiefowels.weebly.com

Vinden jullie het fijner om updates op dit forum te lezen of op de website? :)

Laat me weten wat je ervan vind :swing

Laatst gewijzigd door Derieke op vr 02 jan 2015, 13:35, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: 5G Fowels - start hoofdstuk 1!

Leuk begin :D

V Het is aardig om op iedereen te reageren, maar dat valt eigenlijk onder bumpen of powerposten zolang er niet wat meer berichten of 24 uur tussen zit. Als iemand iets vraagt waar je direct antwoord op wil geven is het prima om meteen iets te posten, maar anders is het toch wat fijner als je eventjes wacht. :)
Derieke
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
di 09 okt 2012, 20:18

Re: 5G Fowels - Hoofdstuk 2! :)

Bedankt allebei! :)
Update! > http://familiefowels.weebly.com/hearts- ... -busy.html

Als jullie tips hebben, zeg het me alsjeblieft! :)
Ik hoop echt dat ik snel bezig kan gaan met dat ze uit huis gaat en het verhaal vanaf daar verder kan schrijven. Het wordt saai om telkens te schrijven dat ze nog in huis woont met haar broertje / moeder :-P

Het komt eraan hoor :swing
Derieke
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
di 09 okt 2012, 20:18

Re: 5G Fowels - Generatie 1. Lara - Hoofdstuk 2

Koen schreef:xD

Ik ben echt lang aan het lezen geweest. Aan je schrijfstijl merk ik dat je het makkelijk en ook leuk vind. Stom dat vader een andere relatie heeft :glare . Fijn dat ze nu eindelijk in Bridgeport wonen :swing
Dankjewel!

Ik weet niet of ik deze update al gedeeld heb hier, maar oké. Als ik hem al gedeeld zou hebben is dit geen update, maar als ik heb nog niet gedeeld heb: Update ;-)
> http://familiefowels.weebly.com/

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie