Inleiding:
Dit gaat over een familie. Let op, boven het plaatje staat de naam van degene die vertelt. Dus het verhaal wordt omstebeurt vertelt.
Hoofdstuk 1:
Suse: "Mia, doe je gordel eens om, moet ik het nou nog een keer zeggen?" Zei ik op een strenge toon. Mia keek boos. "Oké mam.." Zei ze zuchtend. Ik reed door. We kwamen aan bij ons huisje. "Mia, mama moet eerst parkeren en dan mag je je gordel los doen, Oké?" Mia knikte. Ik parkeerde en zette de auto uit. "Mamie? mag ik nu gordel los?" Ik knikte en deed mijn eigen gordel los. Ik deed de deur open en stapte uit de auto. Mia deed de deur dicht en liep naar mij toe. Ik drukte op het knopje en de auto sprong opslot. Ik pakte de huissleutel uit mijn tas en maakte de deur open. Ik keek rond. "Mia, zie je het? Mama heeft alles al ingericht toen jij bij pappa was." Mia knikt. "Maar mam, waarom? wist je dat pappa dood ging?" Ik keek naar Mia. "Nee, ik zal je het verhaal vertellen, pappa en ik gingen uitelkaar, daarom was ik bezig met een nieuw huisje." Mia kijkt verdrietig. "Maar je wist niet dat pappa dood gaan is?" Ik schud nee. "Ik wist het niet, maar maak je geen zorgen om pappa, pappa heeft nu rust als geest." Mia knikte. Ze ging meteen kijken hoe haar kamer eruit zag.
Ik moest een baantje dus ik pakte meteen de krant, ik ging snel kijken of er nog een baan beschikbaar was in de politieke carriére. En ja hoor ik kreeg de baan. "Mia kom eens!" Mia kwam meteen. "Ja lieve mammie?" Mia keek erg nieuwsgierig. "Mama heeft een baan!" Mia giechelde. "Hihi! Maar is dat onder school of niet?"
Ik knikte. "Dat is onder school." Mia sprong in de lucht. "Mammie ik heb prachtig kamertje!" Ik glimlachte naar Mia. "Mooi hé?" Mia knikt heftig. Opeens rommelde mijn maag. "Mia, heb jij ook honger?" Mia knikt.
Toen ik eten had gemaakt gingen we samen netjes aan tafel eten. "Mia? Misschien ga je dit niet leuk vinden maar mama wil wel een nieuwe vriend. Dus een stiefpapa voor jou." Mia kijkt ongeloofwaardig. "Een nieuwe papa?" Ik knik. "Stiefpapa." Mia knikt heftig. "Ik nieuwe stiefpapa!" Ik kijk mia aan. "Nouja, misschien als ik iemand kan vinden." Nu veranderd Mia's gezicht in een beetje droevig. "Jij gaat stiefpapa vinden!." Ik lach. "Oké, als jij het zegt!"
Mia zat lekker te spelen dus ik dacht dat ik wel een bad kon gebruiken. In Sunset valley had ik nog wat badparels gekocht, die deed ik lekker in bad. Toen ik klaar was pakte ik snel een handdoek. In mijn handdoek ging ik kijken of Mia nog zat te spelen. "Mia ben je nou al uitgespeeld?" Zei ik tegen Mia toen ze op de bank tv keek. Mia knikte. "Ja ik was moe geworden." Ze wreef in haar oogjes. "Meid, het is nog hartstikke vroeg en nu al moe!" Riep ik uit. Mia knikte weer.
Toen ik me had aangekleed hoorde ik Mia niet meer ik maakte me zorgen en liep dus naar de bank, toen zag ik dus dat Mia lag te slapen. Ik kon mijn ogen niet van haar afhouden zo schattig! Het was bijna 5 uur. "Ze is vast moe van de verhuising." Mompelde ik. Ik ging naast haar zitten en legde haar hoofd op mijn schoot. "Netzoals vroeger." Fluisterde ik. Ik zette de tv aan heel erg zachtjes, zodat ze het niet kon horen.
Ik gaf Mia een knuffel toen ze wakker was. Ik ben blij dat ik een kind heb, ookal heb ik haar op mijn 16e gekregen ik ben dol op haar! Ik had een kado voor haar kamer, ze vond het namelijk een beetje leeg, ik heb dus een knuffel gekocht!
Mia: "Ga maar eens kijken op je kamer Mia." Zei mamie. Ik rende dus meteen naar mijn kamer. En ik keek mijn ogen uit. "3 knuffeltjes!" Ik sprong in de lucht. "Bedankt!"
Ik ging snel mijn tanden poetsen zodat mama trots op me was. Het duurde uren voordat mijn tanden mooi wit waren. Ik hoorde mama roepen. "Zo zijn je tanden wit genoeg lief!" Ik spuugte de tandpasta uit en zette het krukje weer onder de wasbak.
Ik gaf mama snel een kus. "Slaaplekker lieverd!." Riep mama toen ik mijn kamer net in was. Ik ging snel mijn bed in en sloot mijn ogen al snel droomde ik over ponny's. Toen werd ik wakker ik had maar een uurtje geslapen.
Omdat ik net een nachtmerrie had gehad over de ponny's plensde ik wat water in mijn gezicht. Ik deed heel stil zodat mama dacht dat ik sliep. Toen sloop ik weer snel in mijn kamer omdat ik mama niet wou storen omdat ze huilde van de film die ze keek.
Ik kroop snel weer onder de dekens en ik droomde over mijn leven als tiener ik deed heel wild in mijn droom en dus had ik niet door dat ik op de dekens lag.
Suse: Toen ik wakker werd hoorde ik dat de tv aanstond. Ik liep naar de woonkamer en zag dat Mia al lang wakker was. Ik ging naast haar op de bank zitten en zei. "Mia, dit weekend gaat mama opzoek naar een vriend, Oké?" Mia knikt en kijkt nog steeds strak naar de tv. Ik staar naar de tv. Ik denk na. Vandaag de eerste dag werken. Ik zucht. "Mamie? Vandaag eerste dag school! In riverview dan." Ik kijk Mia aan. "Doe zo goed je best he?"
"Mama gaat even wafels bereiden, kom je zo ook eten?" Mia knikt heftig ze heeft erg trek. Als ik de wafels heb bereid roep ik Mia. Ik pak alvast een bord en Mia volgt me. We zitten samen aan tafel. "Wat ga je doen als je op school bent?" Mia kijkt op en eet eerst haar hap eten op. "Hard werken ik wil een goed rapport!" Ik lach. "Dat krijg je vast, en niet teveel lummelen hé?" Mia kijkt weer op. "Jij ook niet op je werkt, Hihi."
De auto kwam eraan. Ik zat in de auto en dacht aan Mia. "Zou zij het goed gaan doen op school?" Mompelde ik. "Wie bedoel je?" Zei de meneer naast me. Ik schrik op uit mijn gedachte. "Ow, mijn dochter." Ik glimlach. "Je dochter? heb jij een kind? Maar je lijkt me helemaal niet zo oud." Ik knik. "Ik ben ook pas 24 maar ik kreeg haar op mijn 16e." De meneer kijkt me ongeloofwaardig. "Dus ze is nu 8 jaar?" Ik knik. We komen aan bij het werk. Na een lange dag werken en hard mijn best te hebben gedaan kreeg ik geen promotie. Ik kwam thuis en keek of Mia er al was.
Mia was bezig met haar huiswerk, ik wou haar niet storen maar ik keek wel ene paar minuutjes. Toen liep ik naar mijn slaapkamer. Ik moest Charismatisch oefenen dus dan moest ik naar de spiegel.
Toen ik bijna bij niveau 2 was moest ik 2 relaties hebben. "Zo kan ik dus nooit verder mompelde ik." Ik dacht maar eens na. "Ik heb het! Ik moet gewoon vrienden worden met mijn baas!" Ik pakte mijn telefoon en ik belde haar meteen op. Na een uur waren we uitgepraat.
"Mia ga je tanden maar poetsen!" Riep ik terwijl ik bezig was met mijn uiterlijk. Mia had haar tanden gepoetst en ging haar bed in. Ik stopte haar in en gaf haar een kus op haar hoofd. "Weltrusten schat." Fluisterde ik en ik liep de kamer uit. Ik deed mijn haar los en knipte mijn haar in een mooi model. Ik trok snel andere kleren aan.
Mijn metamorfose is gelukt! Ookal zeg ik het zelf. Ik zie er nu veel mooier uit vind ik. Nu vallen mannen misschien wel op me? Ik liep naar de woonkamer en ging op de bank zitten.
Ik zat op de bank en staarde voor me uit. "Wat nou als ik geen man kan vinden." Zuchte ik. Er liep een traan over mijn wang. "Dit weekend ga ik opzoek." Zei ik tegen mezelf.
Mia ging al vroeg naar school en ik wachtte nog een uur. Toen werd ik opgehaald met de Auto. Op mijn werk deed ik erg mijn best. En raad eens. Ik kreeg promotie!
Mia had een vriend mee om te spelen, toch had ze wel braaf haar huiswerk aangezien ik bezig was op haar school voor mijn werk. Toch lastig een kind hebben.
Leuk!! Maar misschien kan je alles in een keer posten, dat zag ik in hoofdstuk 1 niet... Maar verder ziet het er leuk uit hoor!! En misschien kan je het berichtje dat je na de post van je hoofdstuk post, ook bij die post zetten!!
Dat doe ik namelijk express, want als ik dan typ dan gaat hij op een gegeven moment naar boven scrollen van de hoofdstuk, dus daar is een reden voor. EN bedankt voor de tip, alleen het zou dus wel in stapjes moeten.
Ik was bezig met het eten koken, het ging helemaal mis! Ik dacht zeker teveel aan de tv. Want zometeen kwam er iets super belangrijks op. Ik gooide snel het verbrande eten weg en liep naar de bank. Ik zette de tv op de juiste zender en ik keek heel strak naar de tv.
Mia zat naast me en was ook benieuwd. Ik had het Lotto nummer in mijn hand op de tv werd gezegt. "1.. 4.. 3.. 8.. & nu is het moment van de waarheid het laatste getal is.. 2! Gefeliciteerd! De jackpot is gevallen!" Ik sprong overeind. "Mia we hebben gewonnen!" Mia gilde. "Dus een nieuw huis!?" Ik knikte heftig. Ik belde meteen de verhuiswagen en we gingen naar een lege kavel...
Na 3 dagen was het huis eindelijk af. Het was een appart model. Maar het was ruim binnen maar ook weer niet té. Mia ging meteen naar binnen ik volgde haar. Ze liep naar boven naar haar kamer ze vond haar kamer echt super!
Dit is de tuin. Er staat een dakje en daaronder een vuurtje en een lounge.