Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

31 berichten • Pagina 1 van 2

meestersim
Groentehakker Groentehakker

Re: Poll nieuw dagboek : Van rijkelui tot Armoede (en anders

Dit is het officiele begin van mijn eerste dagboek :)

Afbeelding
Ons verhaal begint in de rijke buurt van Twinbrook. Een leuk moeras- en antiek stadje. Een verschil in rijk en arm is al op het blote oog te zien: Iedereen die in het centrum woont heeft wel een zakcentje,degene uit het moerasgebied hebben geen cent te makken.

Afbeelding
Dit is Roderico la Tuna, een rijke geniepige man. Op smerige (Nee hij stinkt niet!) wijze komt hij aan wel wat zakcenten. ''Goh,laat ik weer eens mijn banksaldo chekken'' dacht hij , met een blije gedachten. En Roderico liep naar zijn PC.

Afbeelding
''Zo,even naar www.Lamabank.Twbr... WAT?!?'' Zei Roderico geschrokken.
''Mijn banksaldo bevat nog maar 10.000 Simoleons! Hoe kan..'' Hij stopte met praten,toen hij met zijn oog op de laatste transacties viel op de site. ''200.000 - Ferarri Lama'' . Snel graaide Roderico in zijn broekzak. Geen portomonnee! Nu had hij nog niets aan zijn overige 10.000 kleine simoleons..

Afbeelding
Ondertussn zijn we beland in het moerasgedeelte van Twinbrook. Hier woont een arme pechvogel.. Zou je denken ja!

Afbeelding
Dit is Robin Greenfield. Een eenvoudige bouwvakker met sinds kort geluk. Ondanks zijn uiterlijk treft Robin alles. Een geldprijs is zo voor hem weggelegd,denk ik.

Afbeelding

''Kom nou met dat telefoontje Karel!'' mompelt Robin in zichzelf. ''Ik heb nu echt het geld nodig. Voor Valerie!'' Nog voor dat Robin klaar was met mompelen,ging de telefoon al..

Afbeelding
''Ik heb het geld..'' zegt een kille stem door de telefoon heen. Robin kreeg een glimlach op zijn gezicht. ''Goedzo. Wie was deze keer het slachtoffer..?''

WORDT VERVOLGD!
Onderbeheer van Elite Nintendo.
Op het moment niet zo fanatiek De Sims-speler (meer SimCity de laatste tijd) en altijd bomvol ideeën.
meestersim
Groentehakker Groentehakker

Re: Poll nieuw dagboek : Van rijkelui tot Armoede (en anders

Deel 2

Afbeelding
''Wat een toestand'' mompelt RodeRico een beetje verzonken in zijn gedachten. Nog nooit,maar dan ook nooit had hij zo'n verlies gedraaid.
''Ik wil mijn geld..Mijn groene flappen..Het enige wat ik nog bezat!'' zei Roderico dramatisch en met eens snikkende stem.

Afbeelding
''Ik mag hier niet zitten niksen'!'' zei Roderico ineens kwaad tegen zichzelf.
''Ik moet een detective in huren! Een goedkope. Eentje die in tijden van nood je goed helpt. Eentje die orde op zaken stelt!''. Met goede hoop liep hij naar zijn PC.

Afbeelding
Ondertussen zijn we weer bij Robin's telefoongesprek.
''Een rijk man'' ging de kille stem erder. ''Ik heb al iets voor je gekocht,je wou toch zo graag een Ferarri Lama...?''
''WAT?!?'' zei Robin woest. ''Dat wil ik helemaal niet sukkel! Weet je wat ik wil? Geld,geld, groene flappen om Valerie te treiteren!'' .
Even bleef het stil aan de andere kant van de lijn.
Toen klonk opeens :''Hier geniet je van. Om een lekkerding en waarschijnlijk detectivé te treiteren is lastiger. En nu is het al gekocht, ik kan toch niet de ferarri inruilen? Dan kan ik het geld beter teruggeven aan ene Roderico!''

Afbeelding
Roderico zocht naar detectivé's. ''Te duur,te onbetrouwbaar,te..wow.'' zei Roderico tegen de PC. Toen hij de hele lijst afgelopen was zakte de moed in zijn schoenen.
En toen verscheen ineens het programma kladblok naar voren en typte uit zichzelf: 'Zoek je een detectivé? Wordt er zelf dan een! Ik volg je al een tijdje op deze PC. Kom naar het moeras an Twinbrook,bij een afgelegen huisje met een dak op palen. Ik geef mijn adres niet wegens gevaar. Tot ziens, -anomiem. P.S. Als je niet komt,kom ik wel naar jou op Chrotsalaan 54. Gezellig , toch?''
Roderico's mond zakte open van verbazing. Was er nou echt een detectivé die zijn computer hackte en dwingde naar hem/haar huis te komen? Maargoed,Roderico dacht van: ''Ik doe het maar.'' was dat verstandig..?

Afbeelding
-Even later in het moeras-
''Wanner kom je nou eens man,vrouw of wat je dan ook bent!'' zei Roderico geirriteerd. Toen ging de krakende deur open.

Afbeelding
''Ah daar ben je,Roderico.'' zei een vrouw die uit de deur kwam gelopen.
''Ik bekeek je virtuale dossiers en jongen,jij hebt een oog voor het vergrootglas!'' zei de vrouw trots.
''Bedankt mevrouw,of hoe heet u eigenlijk?'' zei Roderico nieuwsgierig.
''Ik?'' vroeg de vrouw verontwaardigt. ''Dat mag ik eigenlijk niet zeggen, Roderico. Beloof je dat je dit geheim houdt?''
''Oké.'' zei Roderico onverschillig.
''Oké dan.'' zei de vrouw. ''Mijn naam is..Valerie.''
Onderbeheer van Elite Nintendo.
Op het moment niet zo fanatiek De Sims-speler (meer SimCity de laatste tijd) en altijd bomvol ideeën.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie