Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

35 berichten • Pagina 1 van 2

NilsK
Snackventer Snackventer

Nils' dagboek | 3. Een nieuw begin

Hi allemaal,

Ik wil ook maar eens met mijn dagboek beginnen, en dat wordt zeg maar gewoon het leven van mijn Sim.
Ik wil nu zo weinig mogelijk (geldgerelateerde) cheats gaan gebruiken, dus ik ben benieuwd hoe lang ik het zo uithoud. :D

Mijn Sim, Nils, had eerst dit kleine (afzichtelijke) huisje gekocht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik gunde mijn Sim toch wel wat meer luxe, dus vooraleer ik aan mijn dagboek begon heb ik het huis 'ge-upgrade' met het geld wat ik over had met de koop (en naderhand verdiend had met werk).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatst gewijzigd door NilsK op zo 06 jun 2010, 12:31, 5 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
NilsK
Snackventer Snackventer

Re: Nils' dagboek.

Inleiding: nieuw in de stad

Nils is nieuw in Riverview. Nadat hij zijn zaakjes op orde had gesteld, was hij klaar voor het ontdekken van de verschillende mensen in Riverview.
Nils werkt nu fulltime als journalistiek medewerker, en is het gros van de week niet thuis. Omdat hij toch veel rotzooi achterlaat, heeft hij een schoonmaakster ingehuurd.

Het lot is hem echter niet gunstig gezind: na een kleine week ging het bad al kapot.
Afbeelding

De schoonmaakster aan het werk...
Afbeelding

Nils, nu nog vrijgezel, droomt ervan om een fijn gezinnetje te stichten (hij heeft, zoals jullie al hebben gezien, zelfs al een kinderkamer ingericht!)
Afbeelding

Zo. Dit was even de inleiding, dan zal ik binnenkort beginnen met écht een 'verhaal' te schrijven. Als jullie nog tips hebben i.v.m. mijn schrijfstijl ofzo, dan hoor ik het graag.

:thumbup
Afbeelding
Essel
Snode rechterhand Snode rechterhand

Re: Nils' dagboek.

Je schrijft goed, mooie foto's, maar soms mag je wel iets meer inzoomen, op de "plattegrond"foto;s natuurlijk niet ;) Haha, ziet er verder leuk uit hoor :)
NilsK
Snackventer Snackventer

Re: Nils' dagboek: hoofdstuk 1: Pechvogel eerste klas.. of n

Dit keer even een kort hoofdstuk, en wel hierom:

Ik kreeg last van het blauwekavelprobleem dus heb ik maar opnieuw moeten beginnen in een ander spel. Gelukkig stond mijn Sim wel nog in de bibliotheek maar het huis helaas niet meer. In de verhaallijn zal ik dan maar even zeggen dat Nils zijn huis op de verkeerde plaats had gebouwd (boven een hoofdwaterleiding), maar het is dat jullie het weten.

1. Pechvogel eerste klas... of niet?

Het zit Nils niet mee, de eerste paar maanden in Riverview. Eerst ging het bad kapot, en enkele weken erna moest de gootsteen eraan geloven. Na wat onderzoek kwam Nils tot de ontdekking dat zijn woning op een oude hoofdwaterleiding is gebouwd. Het huis moest met de grond gelijkgemaakt worden, dus heeft Nils meteen een groter huis gekocht in het stadje Sunset Valley. Dit huis heeft maar liefst 2 verdiepingen, 2 badkamers en twee slaapkamers. Je vindt er verder nog drie leeshoekjes in, een riante keuken en een woon -en eetkamer.

Afbeelding

De tuin is nog nagenoeg leeg; zodra Nils meer geld heeft verdiend (hij moet een nieuwe baan zoeken, omdat hij helemaal naar Sunset Valley is verhuisd) wordt de achtertuin aangelegd en is het huis helemaal af.

Op weg naar een "nieuw begin"...
Afbeelding

Mijn nieuwe stulpje.
Afbeelding

Zoals jullie zien woon ik nu in één van de meest onaantrekkelijke wijken van Sunset Valley, maar ik heb van Agnes gehoord dat deze wijk binnenkort grondig gerenoveerd gaat worden... of wilde ze gewoon niet dat ik naast haar ging wonen ...?
Afbeelding

Het volgende hoofdstuk zal een stuk langer worden!
Afbeelding
NilsK
Snackventer Snackventer

Re: Nils' dagboek: hoofdstuk 2: Wat een pech... [blz 2]

2. Wat een pech...

Ik woon ondertussen al twee weken en drie dagen in Sunset Valley, en alles verloopt alweer met pieken en dalen. Ik heb nu een vaste baan, verdien een aardig centje bij met boeken schrijven en ik kan het erg goed vinden met mijn overbuurman.

De buren van hiernaast zijn erg raar: het lijkt wel alsof ze elke vorm van contact met de buitenwereld vermijden!

Hoe dan ook, ik heb nu dus weer een vast inkomen dus de aannemer heeft mijn achtertuin al deels aangelegd. Hier en daar ontbreekt nog wat decoratie, maar in grote lijnen is de tuin af. Er is plaats voor een groentetuintje, er is een speelrek voor de – toekomstige – kids, wat overigens nog geverfd moet worden. Natuurlijk mag een terrasje met barbecue ook niet ontbreken.
Afbeelding

De boeken die ik schrijf vallen in de smaak bij de inwoners van Sunset Valley, heb ik gemerkt. Doordat ik hier een tweede inkomen aan heb, komt er nu langzaamaan geld vrij voor bijvoorbeeld vaardigheidscursussen. Op de foto hieronder ben ik bezig met de biografie van Agnes Rimpelbil. Het valt me op dat veel mensen spontaan de slappe lach krijgen als ze dit boek in de winkel zien liggen… zou het aan de titel liggen?
Afbeelding

Ook heb ik van de kassière bij de supermarkt gehoord dat de bibliotheek binnenkort wordt opgeknapt! Agnes had dus tóch gelijk! Het huis van mijn overbuurman is ook opgeknapt: hij heeft de loterij gewonnen of zoiets, hoorde ik van de kassière. Zijn huis past nu perfect bij dat van mij, omdat het in dezelfde stijl is verbouwd. Misschien dat ik eens aan meneer Landgraaf, of hoe hij ook mag heten, ga vragen of hij een bedrag wil vrijgeven om de meest armoedige buurt van de stad meer aantrekkelijk te maken; verdient hij er ook nog wat aan!
Afbeelding

Toen ik een paar dagen geleden mijn televisie aan het repareren was, brak er ineens brand uit! Ik heb eerst de brand proberen te blussen, maar toen ik in de gaten kreeg dat dat geen zin had ben ik maar snel weggerend. De brandweer kwam niet opdagen – zo zie je maar wat met dat collectegeld gebeurt! – dus heb ik het vuur maar uit zichzelf laten doven… ik heb geluk gehad dat de schade zich beperkt heeft tot de woon- en eetkamer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik net klaar was met schoonmaken, ging de deurbel. Deurwaarders! Ik had mijn hotdogbroodjesbelasting niet betaald – terwijl ik nog geen hotdog heb aangeraakt sinds ik hier ben komen wonen!
Afbeelding

Afbeelding

Na die enorm vermoeiende dag ben ik maar in mijn lekker warme bedje gekropen, hopend dat morgen een betere dag zou worden.
Afbeelding

• De bibliotheek is opgeknapt!
• Wat is er toch met de buren van Nils?
• Heeft Nils nog steeds zoveel ongeluk?
Afbeelding
NilsK
Snackventer Snackventer

Re: Nils' dagboek: hoofdstuk 2: Wat een pech... [blz 2]

De komende update zal nog wel een weekje of 2, 3 op zich laten wachten want...

1. het spel valt midden onder het spelen ineens uit, Windows zegt dan dat 'ie niet meer reageert.
2. de examens komen er weer aan.

Heeft iemand een idee hoe ik het uitvallen van het spel kan oplossen?
En dan zou ik ook nog graag weten hoe ik de plumbob kan wegwerken...

Groetjes, Nils
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie