Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

49 berichten • Pagina 1 van 3

Gebruikersavatar
Lisaav
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
344
Lid geworden op:
di 08 dec 2009, 13:30

Sarah ~ ~ Hoofdstuk 7~ 24/2/2014

Volgens mijn moeder was dit het oude appartement van mijn overgrootvader. Hij is al jaren geleden overleden maar zijn huis zou nog helemaal intact moeten zijn. Ik keek nog even op het briefje met het adres van het gebouw en stopte het toen in mijn tas.

Afbeelding

Eigenlijk had ik er een naar gevoel bij. Alsof er nog iemand woonde. De rillingen liepen over mijn rug toen in de lift in stapte.

Afbeelding

Toen ik de sleutel in het slot duwde ging de deur krakend open. Mijn moeder had in ieder geval gelijk gehad. Alles stond er nog; de meubels, schilderijen, gordijnen. Maar alles was wel erg stoffig en verroest. Maar er was gelukkig wel een bureau en dat was eigenlijk alles wat ik nodig had. Ik pakte mijn spullen uit en installeerde mijn computer. Ik hoopte nog steeds dat dit een goede beslissing zou zijn..

Afbeelding



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik wilde al een tijdje beginnen met een nieuw dagboek en ik heb eindelijk een leuk verhaal kunnen verzinnen!

Dit verhaal gaat over Sarah. Ze is net 19 jaar geworden en is in haar eentje de wereld in getrokken, ze gaat wonen in het oude huis van haar overgrootvader, maar dit is niet zonder reden. Ze wil namelijk in de voetsporen van haar moeder treden en wat die zijn zal je snel ontdekken!

Veel plezier met lezen :)


# Hoofdstuk 1
# Hoofdstuk 2
# Hoofdstuk 3
# Hoofdstuk 4
# Hoofdstuk 5 deel 1
# Hoofdstuk 5 deel 2
# Hoofdstuk 6
# Hoofdstuk 7

Laatst gewijzigd door Lisaav op ma 24 feb 2014, 12:27, 20 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lisaav
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
344
Lid geworden op:
di 08 dec 2009, 13:30

Re: Sarah ~ H1 ~ 1/2/2014

Hoofdstuk 1

Soms leek het net of er een rilling door de muren sloop in plaats van over mijn rug. Het volgde mij overal in het huis. Misschien ben ik gewoon een beetje moe dacht ik bij mijzelf. Ik keek op de klok. Het was al over drieën en ik had nog beloof om mijn moeder te bellen.

Afbeelding

Ik pakte mijn mobieltje en toetste haar nummer in. Geen gehoor. Ik probeerde het meerdere keren. En weer voelde in die rilling. 'Er is gewoon geen bereik hier.' zei ik tegen mezelf om mij op te fleuren.

Afbeelding

Met een zucht liep ik naar het raam. Het was best een mooi uitzicht vanaf dit punt maar toch kreeg ik hier ook de rillingen van. Ik keek naar mijn mobieltje en kreeg opeens een idee. Buiten heb je altijd bereik toch?

Ik liep naar de lift en stapte in, Het was gelukkig wel mooi weer buiten en misschien knapte ik er wat van op. Maar toen ik buiten liep had ik ook geen bereik.. Ik dacht dat het aan mijn mobieltje lag. Dus liep ik weer de lift in.

Afbeelding

Met een hoofd vol gedachtes bracht de lift mij naar mijn verdieping. Maar toen ik de lift uit wilde stappen schoven de deuren opeens dicht! Ik slaakte een gil en klapte met mijn hoofd op de grond. Pff kan het nog erger dacht ik bij mijzelf. Toen ik opstond zag ik een vrouw, en ze was aan het bellen! Ik fronste mijn wenkbrauwen. Waarom heeft zei wel bereik? Ik heb gewoon pech vandaag! Misschien moet ik maar gewoon even ontspannen! Ik haalde de deur van het slot en liep naar het oude bed. Voorzichtig liet ik mij zakken en ik pakte mijn boek. Ik haalde even diep adem en stortte mij in het verhaal. Even weg van hier.

Afbeelding
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bedankt voor de berichtjes! En hier is hoofdstuk 1. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. :)


# Lees snel verder bij hoofdstuk 2!

Laatst gewijzigd door Lisaav op zo 16 feb 2014, 19:03, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lisaav
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
344
Lid geworden op:
di 08 dec 2009, 13:30

Re: Sarah ~ ~ H1 ~ 1/2/2014

Hoofdstuk 2

Ik had uren in mijn boek gelezen vannacht en ik verdiepte mij helemaal in het verhaal. Uiteindelijk was ik dan gelukkig in slaapgevallen maar dat duurde heel wat uren. Ik opende mijn ogen en zag dat de zon weer tevoorschijn was gekomen. Ik rekte mij uit en voelde mijn hoofd bonken. Ik herinnerde mij de val van gisteren en de rillingen liepen weer over mijn rug. brrr.

Ik sloeg de dekens van mij af en liep naar de keuken opzoek naar iets te eten.


Afbeelding

Ik had nog geen boodschappen gedaan gisteren dus ik was niet verbaasd dat de ijskast zo goed als leeg was. Wel lagen er wat beschimmelde restjes in. snel sloot in de koelkast weer en bedacht mij toen dat ik gisteren een broodje had klaar gemaakt bij mijn moeder thuis. Ik slaakte een zucht. zou ik haar misschien vandaag wel kunnen bereiken?

Afbeelding

Toen ik het broodje op had ging ik even in bad. Gelukkig bonkte mij hoofd een stuk minder toen ik mij had afgedroogd en lekker schoon en fris was. Ik liep naar de afschuwelijke spiegel in mijn slaapkamer. 'Ik moest toch echt wat aan dit interieur doen als ik geld heb.' Mopperde ik. Ik was net klaar met mijn make-up toen ik het zag. Een schim bij de muur! Ik schok me rot en draaide mij snel om, maar er was helemaal niets. Ik sloot mijn ogen en telde tot tien. 'Het was maar een schaduw het was maar een schaduw.'

Afbeelding

Maar ik was er toch zo zeker van dat het iets anders was dat ik naar de deur toe rende de lift in. Ik ga vandaag wel even de stad in dacht ik bij mijzelf. Er moesten nog een hoop boodschappen gedaan worden. Ik trilde als een rietje toen de lift eindelijk op de begane grond was en ik glipte snel naar buiten.

Afbeelding

Ik rende naar buiten en botste bijna op tegen een meisje 'WHAA!' mijn hart zat in mijn keel, ik durfde het meisje niet aan te kijken en zette het op een sprinten. 'Sorry mevrouw, ik had u niet gezien!' hoorde ik het meisje nog roepen toen ik de weg op rende. De tranen liepen over mijn wangen, wat was er toch aan de hand!

Afbeelding

Ik kon niet stoppen met rennen ik was te bang. Ik begon steeds meer buiten adem te raken. Ik rende naar een park en het leek er op dat er een feest aan de gang was. Ik durfde nu wel te stoppen met rennen. Ik probeerde mijn ademhaling weer rustig te krijgen en veegde de tranen van mijn wangen. Ik hoorde voetstappen en toen ik op keek zag ik een vrouw naar mij toe lopen. 'Mevrouw! Welkom bij het jaarlijkse festival!' Ze gaf mij een knuffel en plakte iets om mijn wang. Ik keek stom verbaasd naar de vrouw en duwde haar ruw weg. 'Laat mij met rust!'.

Afbeelding

Ik rende het eerste hokje in dat ik kon vinden. Het was een toilet. Ik liet mij verslagen op de grond zakken. Ik liet mijn hoofd tussen mijn benen zakken en ademde een paar keer diep in en uit. Uiteindelijk stond ik weer op en bekeek mijzelf in de spiegel, de vrouw had een soort sterretjes op mijn wang geplakt zag ik. Opeens kon ik niet meer stoppen met gillen! De schim was er weer, ik zag hem weer!

Afbeelding

Ik rende één van de toilet hokjes in en ging op de wc zitten. Met trillende handen pakte ik mijn telefoon uit mijn broekzak en toetste het nummer van mijn moeder in en ik bad dat ik hier wel bereik had.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bedankt voor de reacties! en dat is wel erg toevallig Froos! grappig :D
Hier hoofdstuk 2 van het verhaal van Sarah. Ik hoop dat jullie het leuk/spannend vinden.



# Zal Sarah haar moeder kunnen bereiken? Lees snel verder bij hoofdstuk 3!

Laatst gewijzigd door Lisaav op zo 16 feb 2014, 18:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lisaav
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
344
Lid geworden op:
di 08 dec 2009, 13:30

Re: Sarah ~ ~ H2 ~ 2/2/2014

Hoofdstuk 3

Het leek wel eeuwen te duren voordat er eindelijk beantwoord werd op mijn telefoontje. 'Met Danielle.' hoorde ik mijn moeders stem door de telefoon. Meteen werd ik weer emotioneel. 'Mam! Eindelijk, ik dacht dat ik je nooit meer kon spreken.' De tranen liepen over mijn wangen. 'Meisje toch!, rustig maar. Hoe is het in de nieuwe grote stad? al vrienden gemaakt?' Ik hoor de nieuwsgierigheid in mijn moeders stem maar ook de bezorgdheid. Ik was er van overtuigd om het aan mijn moeder te vertellen maar ik had een besluit genomen. 'Ja mam het gaat prima, de buren zijn heel erg aardig. Ik had alleen geen bereik in het huis dus moest ik even de stad in.' Ik slikte mijn tranen weg en liep toen voorzichtig het wc hokje uit.

Afbeelding

Mijn moeder en ik hadden heel lang gepraat en ze had me weer helemaal opgevrolijkt ik was de schim al bijna vergeten. Waarschijnlijk was er helemaal geen schim! dacht ik opgelucht, ik moet gewoon wenen aan de nieuwe omgeving!

Mijn hoofddoel van vandaag was boodschappen doen herinnerde ik mij. Dus dat ga ik doen ook! Ik ademde even diep in en uit en liep toen de toiletten weer uit.

Afbeelding

Ik moest met de tram reizen wilde ik snel bij de supermarkt zijn. Er was maar één plaatselijke supermarkt en die lag best ver van mijn huis vandaan. Tijd om een auto te komen dacht ik.

Toen ik al mijn spullen had gehaald was ik nog steeds bezig met die auto, en met het doel waarom ik hier ook al weer heen wilde. Ik zuchtte en liep weer naar de trams toe, het was tijd om onderzoek te doen op de computer.


Afbeelding

Ik had uren achter de pc gezeten ik had één adres op geschreven waarvan ik dacht dat ik daar wel wat informatie kon vinden over mijn droombaan. Ik keek naar buiten en zag dat het al donker aan het worden was. Ik gaapte en rekte mij uit. Daar gaan we morgen wel even achter aan. Ik sloot mijn computer af en trok mijn pyjama aan.

Afbeelding

Toen ik in bed lag voelde ik die rilling weer. Ik schudde mijn hoofd en sprak mij zelf moed in. 'Het is maar een gevoel.' Ik sloot mijn ogen en belande in een rare droom...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bedankt voor de reacties. Hier is hoofdstuk 3. Wat vinden jullie er van tot nu toe? :D

# Wat gaat ze dromen? Lees het snel bij Hoofdstuk 4

Laatst gewijzigd door Lisaav op zo 16 feb 2014, 18:59, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lisaav
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
344
Lid geworden op:
di 08 dec 2009, 13:30

Re: Sarah ~ ~ H4 ~ 9/2/2014

Hoofdstuk 4

Het regende. Geloof ik? Toch? Ik wist het eigenlijk niet. Ik was op een park en ik wist zeker dat ik er al eerder was geweest. Het was erg mistig en ik had erge honger.

Afbeelding

Ik had patat gehaald bij een kraampje. Achter het kraampje stond een vrouw ze staarde mij raar aan. Maar ik had z'n honger dat ik het niet gemerkt had.

Afbeelding

IK vulde mijn buik zo vol mogelijk, maar toen mijn bord bijna op was had ik nog steeds honger. Ik slaakte een diepe zucht en wilde op staan om nog een bord te halen. Maar in mijn oog hoek zag ik de verkoopster weer naar mij kijken. Ik kreeg een rilling over mijn rug die mij erg bekend voor kwam. De verkoopster liep op mij af.

Afbeelding

Ze ging zitten met haar rug naar mij toe. Het leek wel alsof ze ergens naar aan het staren was. Heel lang was het erg stil. Er was geen wind of geluid. Maar opeens richtte ze haar vinger op naar iets in de nacht. 'Ze wachten op je Sarah.' Verluisterde de vrouw. Ik snapte haar niet 'Wie bedoelt u?' Verluisterde ik terug. Nog steeds wees ze met haar vinger naar de nacht. 'Kijk zelf maar.' Ik kneep mijn ogen fijn en zag een hele tijd alleen de nacht. Maar toen was het daar. Allemaal schimmen, ze staarde naar mij zonder ogen. 'Wat zijn dat!!' Wilde ik gillen maar er kwam geen geluid uit mijn keel.

Afbeelding

Het leek uren te duren voordat ik eindelijk op kon staan. Ik staarde naar de zwarte nacht maar er was niets meer. Er was alleen een man die naar mij staarde. Hij gaf mij in tegen stelling van de verkoper een goed gevoel. Maar ik was te bang om daar lang bij stil te staan..

Afbeelding

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bedankt voor de reacties! Echt leuk.
Hier hoofdstuk 4. Wat zou jij doen als je z'n droom zou hebben? Er is een poll! :swing



# Lees hier hoofdstuk 5 deel 1

Laatst gewijzigd door Lisaav op zo 16 feb 2014, 19:02, 6 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie