Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

47 berichten • Pagina 1 van 3

Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

DITFT De familie Appel

Naast mijn 100 baby Challenge ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik ben eerder begonnen met een DITFT en ben daar toen mee gestopt. Graag zou ik het nog een keer proberen.

Alle regels voor een DITFT zijn terug te vinden op: http://angelofafallen.livejournal.com/818.html in het Engels.

Ik gooi de verschillende generaties en opties door elkaar. Het is dan ook nog niet zeker of dit een 15 generatie DITFT zal worden, het liefst doe ik alle opties. Ik geef per generatie de regels voor deze generatie. De regels met een > ervoor heb ik gehaald, die met een - ervoor moeten nog.

Regels Generatie 1:

> Geen OhJa voor het huwelijk.
> Trouw met een Sim met minimaal 1 van de volgende eigenschappen: Houdt van Buiten, Groene Vingers of Hengelaar.
> Krijg een zoon en een dochter (zonder appels en watermeloenen te gebruiken).

Boer:

> Maximaliseer je Tuinier vaardigheid.
- Plant alle planten uit de supermarkt.
- Krijg alle planten en/of alle zaden.
- Als je de opdracht voor de steak/kaas/ei of omni plant krijgt, voltooi deze dan.

Visser:

> Maximaliseer de Vis vaardigheid.
- Vang alle vissen (zonder te reizen).

Optioneel: Huisdier

> Koop een hond of een paard.

Proloog:

We beginnen deze generatie met Peter Appel. Peter komt uit een boerenfamilie. Zijn hele familie heeft altijd hard gewerkt op het land om zijn geld te verdienen. Peter wil deze traditie graag voort zetten. Als zijn ouders komen te overlijden eist zijn oudste broer Kees de boerderij van zijn ouders in Riverview op. Meer valt er niet te erven. Peter en zijn 3 andere broers zijn woest, maar er is niets aan te doen. De oudste heeft het recht op de boerderij, dat staat in het testament. Zijn jongste broer Henk weet zo bij Karel te slijmen dat hij bij hem op hun ouderlijke boerderij mag wonen en mee kan helpen. Zijn andere 2 broers, Geert en Joep besluiten samen een oude boerderij in Riverview op te knappen. Maar Peter is onvermurwbaar. Hij besluit Riverview te verlaten en helemaal opnieuw te beginnen in Appaloosa Plains.

Afbeelding

G1: Peter Appel en Hope (Loveland) Appel

Afbeelding

Peter:

-Groene Vingers
-Hengelaar
-Houdt van Buiten
-Houdt van Warmte
-Milieuvriendelijk

Levenswens: De perfecte moestuin.

Hope:

-Op Familie gericht
-Houdt van Buiten
-Geboren Kok
-Netjes
-Overenthousiast

Levenswens:

G2: Mona (tweeling)

Afbeelding

-Atletisch
-Houdt van Buiten
-Dapper

Levenswens:

Paul (tweeling)

Afbeelding

-Opmerkzaam
-Houdt van Buiten
-Fotografenblik

Levenswens:

Anna

Afbeelding

-Dapper
-Houdt van Buiten
-Atletisch

Levenswens:

Trude:

Afbeelding

-Artistiek
-Gedisciplineerd

Levenswens:

Barky

Afbeelding

-Luidruchtig

Laatst gewijzigd door Simdessy op zo 16 mar 2014, 10:52, 4 keer totaal gewijzigd.

Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT De familie Appel

Update 1: Een nieuw begin.

Appaloosa Plains is een klein dorpje dat nog niet erg populair is. Het ligt 2 uur rijden van Riverview af. Lang genoeg voor Peter om zijn broer Kees nooit meer te hoeven zien, de verrader. Maar ook weer niet te ver zodat hij als hij wil zijn andere broers nog wel kan bezoeken.

Afbeelding

Peter stapt uit de bus en kijkt eens om zich heen. Ze hebben hier in ieder geval een kleine supermarkt. Deze zal toch op de 1 of andere manier van verse groente en fruit voorzien moeten worden. Verderop in de straat staat iets wat lijkt op een houten schuur. Het bordje gemeentehuis staat die kant op dus Peter loopt er langzaam heen. Wat vreemd denkt hij, maar als hij dichterbij komt ziet hij dat de houten schuur voor een bouwwerk staat. De schuur is tijdelijk het gemeentehuis tot het pand erachter af is.

Afbeelding

Peter loopt naar binnen en wordt begroet door een vriendelijke man. "Goedemiddag", zegt deze man. "Waar kan ik u mee helpen?". "Goedemiddag", zegt Peter enthousiast. Hij legt de man uit dat hij nieuw is in Apaloosa Plains en dat hij van oorsprong boer is. En dat hij op zoek is naar een stuk land om zijn groente te verbouwen en een huis om te wonen. "Ik snap het" zegt de man (die zich voorstelt als burgemeester Ab Major) vriendelijk. "U zoekt dus een groot stuk grond waar u een nieuwe start kunt maken." "Ik denk dat ik wel iets voor u heb, maar weet u, meneer Appel, Grond is duur". Even denkt Ab na en dan zegt hij: "Ik denk dat we wel iets kunnen regelen." Hij pakt de telefoon en begint vrolijk tegen iemand aan te kletsen. "Dan zie ik je zo", hoort Peter hem nog net zeggen. "Luister meneer Appel, ik wil een deal met u sluiten, ik heb een stuk grond met een klein huisje erop, het is niet veel, maar het is bewoonbaar. Het is van u in ruil voor een kleine aanbetaling en de helft van uw opbrengst in de komende 5 jaar." Hier hoeft Peter niet over na te denken. Het enige wat hij wil is een nieuwe start, en zojuist is hem een grote kans aangeboden. Voor hij het weet heeft hij het contract getekend en zit hij in de taxi onderweg naar zijn nieuwe thuis.

Afbeelding

Hij wordt afgezet en Jaap groet hem vriendelijk. Was iedereen hier zo aardig? Gelukkig hoefde hij niets voor de rit te betalen want hij zou de rest van zijn spaarcenten nog hard nodig hebben. Een beetje verdwaasd staat Peter voor het huis om zich heen te kijken. Wat een gigantisch stuk grond!

Afbeelding

Het huis is inderdaad niet veel bijzonders, maar er zit een keukentje in en een badkamer. De douche is dan wel eigenlijk bedoeld als buitendouche, maar hij zal er in ieder geval schoon van worden. Via marktplaats kan hij een tv op de kop tikken en wat kussens, waar hij samen met een paar kratten die hij op het terrein vindt, zelf handig een bank van maakt. Dan verzamelt hij nog wat houtjes en besteld hij een bed en wat kaarsen bij de Ikea, deze kan gelukkig nog dezelfde dag bezorgen. Van de kaarsen en houtjes maakt Peter zelf lampen. Wat is het toch fijn om handig te zijn.

Afbeelding

Zijn spaargeld is er wel hard doorheen gegaan en terwijl hij wacht tot de bezorger van de Ikea komt is het tijd om hard aan het werk te gaan. Voor hij zijn ouderlijk boerderij verliet had hij gelukkig nog een aantal zaden meegenomen. Deze zullen nu goed van pas komen.

Afbeelding

Peter plant tomaten, sla en druiven.

Afbeelding

Ook heeft hij nog een appelzaadje en hij besluit de appelboom voor zijn huis te planten.

Afbeelding

Heerlijk dat wroeten in de aarde.

Afbeelding

Dit is waar Peter voor in de wieg is gelegd.

Afbeelding

Met een voldaan gevoel staat hij op. Jammer dat hij niet meer zaadjes heeft, hij had nog veel meer willen planten. Binnenkort dan toch maar even kijken of er ergens in de buurt zaden te krijgen zijn.
Daar komt het busje van de Ikea aan. Yes, mijn bed is binnen en de kaarsen, denkt Peter blij.

Afbeelding

Hij zet snel de dozen met nog in elkaar te zetten bed in de slaapkamer, die moet zo ook nog in elkaar geknutseld worden. Maar nu is het eerst tijd voor een fatsoenlijke maaltijd. Gelukkig had Peter bij de supermarkt wat verse ingrediënten gekocht, zodat hij nu een heerlijke salade kon maken.

Afbeelding

Daar zit ik dan, denkt hij. Op mijn bank in mijn nieuwe huis, mijn herfstsalade te eten.

Afbeelding

De vermoeidheid slaat langzaam toe. Het was een lange reis vanuit riverview en het was een lange enerverende dag. Peter besluit een douche te nemen. Het voelt vreemd om te douchen in een buitendouche en in zijn nieuwe huis, Peter besluit daarom maar zijn zwembroek aan te trekken.

Afbeelding

Daarna gaat hij naar de slaapkamer en staart vertwijfeld naar de dozen. Met een zucht pakt hij ze uit. "Schroefje A moet gecombineerd worden met moertje B..." leest hij hardop. Hij was toch vermoeider dan hij dacht. Als het bed in elkaar zit maakt hij hem snel op en kruipt heerlijk tussen de wol.

Afbeelding

Wat een heerlijk gevoel is het om te werken aan je eigen huis, je eigen toekomst..... Denkt Peter voordat hij in een diepe slaap valt.

Afbeelding
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT De familie Appel

Update 2: Een moeilijke start.

Peter besluit een fiets te kopen. Hij is Milieuvriendelijk en wil ook niet continu geld verspillen aan de taxi. Jaap is een aardige vent maar hij kan zijn geld nu beter gebruiken. Daarnaast is het goed voor zijn conditie en zeker goed voor het milieu.

Afbeelding

Hij kan nu gaan en staan waar hij wil en dat is een ontzettend fijn gevoel. Vlakbij zijn huis is een park waar hij regelmatig naartoe gaat. Peter Houdt van Buiten dus dit is de ideale plek voor hem.

Afbeelding

Ook kan hij hier langzaam zijn dorpsgenoten leren kennen.

Afbeelding

Eén van die inwoners is Grace Loveland. Ze raken aan de praat en het klikt meteen.

Afbeelding

En zo begint Peter aan de eerste vriendschappen in zijn nieuwe woonplaats. Hij is erg gecharmeerd van Grace, jammer dat ze al getrouwd is. Maar er lopen vast nog genoeg leuke vrouwen rond in Appaloosa Plains.

Afbeelding

Langzaam beginnen ook Peter zijn eerste plantjes te groeien. Het is hard werken in de tuin, maar hij is gewend om hard te werken en hij kan lekker buiten zijn en genieten van het mooie weer.

Afbeelding

Daarnaast zit het Peter erg tegen, het huis blijkt nogal veel achterstallig onderhoud te hebben. De wc zit regelmatig verstopt.

Afbeelding

De kraan gaat regelmatig kapot.

Afbeelding

En zo nu en dan heeft hij last van lekkage.

Afbeelding

Dan is eindelijk de dag aangebroken dat hij voor het eerst zijn moestuin kan oogsten. De appels zijn rijp.

Afbeelding

En ook de tomaten doen het goed.

Afbeelding

Gelukkig nog net op tijd voor Peter om de achterstallige rekeningen te kunnen betalen. Hij had nog net kunnen voorkomen dat zijn rekeningen richting een deurwaarder gingen.

Afbeelding

Hij besloot naast het harde werk op het land ook te gaan vissen. Hij moet er iets extra's bij verdienen. Het begon langzaam herfst te worden en daarna zou de winter niet lang op zich laten wachten. Hij moest alvast een buffer hebben om de winter door te komen.

Afbeelding

Maar nu de herfst er aan komt, regent het ook meer en heeft hij nog meer last van lekkage. Misschien moet hij binnenkort toch maar eens zelf het dak op.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Yade
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
145
Lid geworden op:
zo 15 apr 2012, 11:22

Re: DITFT De familie Appel

Leuk! Ik overweeg ook een DIFT te gaan doen :)
Houd me vast als ik verdrietig ben. Kus me als ik moet huilen. Maak me aan het lachen als ik in de put zit. Hou van me tot ik sterf.
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT De familie Appel

Update 3: Een nieuwe liefde.

Peter werkt hard in zijn moestuin om de planten winterklaar te krijgen. Zo kan hij na de winter meteen weer verder met zijn planten.

Afbeelding

Het lijkt wel of er geen einde komt aan de regen. Als er nog meer regen valt zullen Peter zijn planten straks verdrinken en dan heeft hij volgend jaar helemaal niets meer. Peter besluit even naar het strand te gaan om uit te waaien en zijn hoofd leeg te maken.

Afbeelding

Maar ook daar komt hij niet tot rust en hij besluit wat van zijn zuurverdiende centen uit te geven in de kroeg. Hij heeft net een drankje besteld wanneer zijn telefoon gaat.

Afbeelding

Het is Grace en ze vraagt of hij langs wil komen. Ze wil hem aan iemand voorstellen. Peter drinkt zijn drankje op en neemt afscheid van zijn dorpsgenoten die ook hun heil zochten in de kroeg.

Afbeelding

Als hij bij Grace aankomt is het gestopt met regenen en bedekt de mist spookachtig het land. Hij druk op de bel en wordt dan begroet door een mooie dame.

Afbeelding

Peter voelt zich meteen aangetrokken tot deze mysterieuze dame. Hij stelt zich voor.

Afbeelding

Ze heet Hope Loveland en is een nichtje van Grace. Ze is tijdelijk op visite in Appaloosa Plains.

Afbeelding

Het is al laat en Peter heeft morgen een drukke dag voor de boeg. Het is altijd hard werken op het land legt hij uit. Ze kijkt hem vol respect aan. Dan neemt hij afscheid, hij vraagt of hij haar binnenkort mag bellen. Hope giechelt en zegt ja.

Afbeelding

De grond begint langzaam te bevriezen, de winter zet in. Peter heeft Hope uitgenodigd om zijn boerderijtje te laten zien.

Afbeelding

Hij geeft haar een rondleiding. Ze is erg onder de indruk. "Het moet geweldig zijn om 1 met de natuur te zijn en zo heerlijk in de natuur te wonen". Zegt ze bewonderend.

Afbeelding

Peter heeft nu veel meer tijd voor een sociaal leven. Zijn planten hebben in de winter geen verzorging nodig, dus heeft hij alle tijd om naar het winterfestival te gaan en daar aan appel happen te doen.

Afbeelding

Hij snijd zelf een pompoen uit tot lampion.

Afbeelding

En hij ziet Hope regelmatig.

Afbeelding

Hij is helemaal weg van haar.

Afbeelding

Ik weet niet hoe het voelt om de ware gevonden te hebben, maar volgens mij heb ik haar gevonden, denkt hij.

Afbeelding

Ze brengen meerdere avonden met elkaar door.

Afbeelding

Waarin ze romantisch naar de sterren kijken.

Afbeelding

Grapjes maken.

Afbeelding

En filosoferen over een toekomst samen.

Afbeelding

Peter is helemaal in de wolken.

Afbeelding

En dus kust hij Hope, in de hoop dat zij zijn liefde zal beantwoorden.

Afbeelding

Maar tot zijn grote verbazing trekt ze zich los en wordt ze woest.

Afbeelding

"Jullie mannen zijn ook allemaal hetzelfde", zegt ze boos. "Jullie willen maar 1 ding".

Afbeelding

Peter bied snel zijn excuses aan en legt uit dat hij stapel gek op haar is. Het enigste wat hij wil is bij haar zijn.

Afbeelding

Dus verrast hij haar met een bosje bloemen.

Afbeelding

En zo hoopt hij haar langzaam voor zich te winnen.

Afbeelding
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT De familie Appel

Update 4: Eeuwige trouw.

Peter doet enorm zijn best om het hart van Hope te veroveren. Hij stuurt haar bloemen en geschenken en neemt haar mee uit.

Afbeelding

Ook nodigt hij haar regelmatig thuis uit en dan hebben ze het altijd heel gezellig samen.

Afbeelding

Peter waagt zich nogmaals aan een zoen en dit keer vindt Hope het prima. Hij was eerder gewoon te hard van stapel gelopen.

Afbeelding

De winter ging langzaam voorbij en Peter besloot eens met Grace te gaan praten.

Afbeelding

Peter vond dat het tijd was om Hope ten huwelijk te vragen. Hij wist zeker dat hij de rest van zijn leven met haar door wilde brengen. Omdat Hope geen ouders meer had, vroeg hij Grace om haar hand. Grace was blij verrast.

Afbeelding

Grace vond het helemaal geweldig en gaf haar toestemming. "Okey", zei Peter enthousiast, "dan ga ik meteen een ring uitzoeken".

Afbeelding

Peter nodigt Hope uit om naar de Coffeeshop te komen.

Afbeelding

"Hallo lieverd", zegt Peter en hij pakt haar stevig vast.

Afbeelding

En zoent haar.

Afbeelding

Dan ineens zakt hij langzaam op zijn knieën. "Wat ga je doen?" Vraagt Hope verbaasd.

Afbeelding

Peter reikt naar zijn zak.

Afbeelding

En haalt daar een doosje uit tevoorschijn.

Afbeelding

Hij maakt het doosje open en de ring begint te fonkelen in het maanlicht. "W-wat?" Zegt Hope verbaasd.

Afbeelding

"Lieve Hope, wil jij mijn vrouw worden?" Vraagt Peter. Hope begint te lachen, te springen en te dansen. "Ja, ja, ja!" Roept ze blij uit.

Afbeelding

Ze steekt haar hand uit zodat Peter de ring om haar vinger kan schuiven. "Oh mijn god", roept Hope blij.

Afbeelding

"Ik hou van je, maar dit kun je toch helemaal nooit betalen", fluistert ze zacht in zijn oor.

Afbeelding

Omdat ze inderdaad weinig geld hebben, besluiten ze meteen, samen, met z'n tweetjes te trouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hope trekt meteen bij Peter in.

Afbeelding

En ze hebben een fantastische huwelijksnacht.

Afbeelding

Waarna ze moe van de lange dag in slaap vallen.

Afbeelding
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT De familie Appel

Update 5: Het getrouwde leven.

Het getrouwde leven bevalt Hope wel, ze wordt 's ochtends wakker naast de man van haar dromen. Peter is zo een lieve, eerlijke, hardwerkende man en ook nog een ongelooflijk lekker ding.

Afbeelding

Met die gedachte nog in haar hoofd loopt ze naar de keuken en begint ze het ontbijt te maken. Ze is van plan wafels voor Peter te maken, hij zal zo wel honger hebben want hij is al hard aan het werk op het land.

Afbeelding

Samen eten ze de wafels, op de bank, voor de tv. "Ik heb nog wat spaargeld", zegt Hope. "Zullen we daar een keukentafel en stoeltjes van kopen? Het lijkt me gezelliger om aan tafel te eten dan op de bank. Misschien kunnen we het huis ook wat groter maken?" Peter knikt, "dat is een geweldig idee", zegt hij.

Afbeelding

Na het eten gaat Peter verder aan het werk in de tuin. Hij besluit zijn moestuin naar de vijver te verhuizen, zodat ze het huis nu, maar ook in de toekomst verder uit kunnen breiden. Je weet immers maar nooit wat de toekomst brengt. Ondertussen is Hope druk bezig om het huis schoon te maken, dit zal voortaan haar taak zijn.

Afbeelding

Na een kleine verbouwing, is het huisje een stukje groter geworden, hebben ze een iets groter keukenblad gekregen en een keukentafeltje om aan te eten.

Afbeelding

Hope rent naar de wc, ze voelt zich ineens helemaal niet lekker. Ze was al de hele ochtend duizelig, maar nu is ze ook nog ontzettend misselijk.

Afbeelding

Ze redt het nog net tot aan het toilet.

Afbeelding

Ik heb zeker iets verkeerds gegeten, denkt ze.

Afbeelding

De hele dag blijft ze misselijk, maar als de avond valt heeft ze ineens ontzettende honger.

Afbeelding

En ze heeft ineens ontzettend veel zin in macaroni met kaas.

Afbeelding

Het ruikt heerlijk.

Afbeelding

Peter komt net binnen van het werken op het land en ook hij heeft enorm veel trek gekregen.

Afbeelding

"Hoe was je dag lieverd?" Vraagt Peter.

Afbeelding

"Ik denk dat ik een griepje opgelopen heb, maar verder gaat het allemaal prima, lekker in huis bezig geweest." Antwoordt Hope.

Afbeelding

Na het eten doet Hope nog even snel de afwas.

Afbeelding

Waarna ze weer ontzettend misselijk wordt en naar het toilet moet rennen. Misschien is er toch iets mis en moet ze morgen toch maar even langs de dokter gaan...

Afbeelding
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT De familie Appel

Update 6: Een onzekere toekomst.

Hope is druk in de keuken, ze is extra vroeg opgestaan zodat Peter kan ontbijten voordat hij aan het werk gaat. Werken met een lege maag is immers niet gezond. Ze moet zo toch maar even de dokter bellen want ze voelt zich nog steeds niet lekker. Ze wil Peter niets vertellen, ze wil hem niet ongerust maken.

Afbeelding

Maar dan, plotseling, komt ze er ineens achter dat ze zwanger is. Vandaar die misselijkheid. Ja nu is alles ineens duidelijk.

Afbeelding

Ze genieten samen van de pannenkoeken die Hope net bereid heeft. Hope besluit nog heel even te wachten met het nieuws vertellen. Nog even zijn ze met z'n tweetjes.

Afbeelding

Dan gaat Peter aan het werk op het land.

Afbeelding

En Hope begint aan de huishoudelijke taken. Ze fantaseert over een kleintje, zou het een jongetje of een meisje zijn? En zou Peter er blij mee zijn? Ze hebben immers erg weinig geld. Zullen ze dit kindje wel een toekomst kunnen bieden?

Afbeelding

Na het werk in de tuin gaat Peter tegenwoordig altijd eerst nog even een paar uurtjes vissen tot het donker wordt. De vissen kan hij of verkopen of op het land gebruiken als natuurlijke mest.

Afbeelding

Als Peter thuis komt besluit Hope hem het nieuws te vertellen. Ze is ontzettend zenuwachtig. Zal Peter er wel blij mee zijn?

Afbeelding

"Lieverd, ik weet dat we weinig geld hebben. Maar we hebben alles wat we nodig hebben, en zelfs nog meer." Begint Hope.

Afbeelding

"We krijgen een kindje!" Roept ze uit. "Wat, echt waar?" Zegt Peter verbaasd.

Afbeelding

"Maar, dat is geweldig, dat is super. Ik word vader!" Roept Peter blij.

Afbeelding

"Het komt allemaal wel goed schat, desnoods neem ik er een baantje bij." Zegt Peter geruststellend.

Afbeelding

En dan zoent hij Hope.

Afbeelding

Opgelucht begint Hope aan het avondeten, terwijl Peter even ontspant voor de tv.

Afbeelding

En daarna gaat het leven gewoon verder. Ondanks haar zwangerschap moet Hope nog steeds haar taken vervullen. Schoonmaken hoort er nu eenmaal bij en na het werken op het land is Peter er te moe voor.

Afbeelding

Het is zwaar, maar gelukkig hebben ze elkaar.

Afbeelding

En op de dagen dat Hope zich echt goed voelt helpt ze zelfs Peter mee op het land.

Afbeelding

Om zich voor te bereiden op de komst van de baby gaat Hope naar de boekwinkel.

Afbeelding

En ze koopt een paar boeken over baby's en samen zitten ze 's avonds moe op de bank deze boeken door te nemen. "Wist je dat een baby het beste op zijn rug kan slapen", zegt Hope. "Ja, dat las ik net ook." Zegt Peter.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie