Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

114 berichten • Pagina 2 van 6

Gebruikersavatar
Merlijntje
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
803
Lid geworden op:
ma 11 jul 2011, 16:55

Re: UPDATE! 25 augustus//Dagboek van een schrijfster

^ dank je allemaal! :)
Ik heb gister de poseplayer weer in mijn spel gezet en bij de update van vandaag zit ook 1 screen die ik heb gemaakt met behulp van de poseplayer.
Ik wil niet te vaak van dat soort screens maken, ik wil het vooral puur sims houden :)
Veel leesplezier!
________________________________________________________________

Vervolg Dag 2 Gebroken hart

Het was al aan het schemeren toen ik naar huis liep. Blair had nog aangeboden om met mij mee te lopen, maar dat aanbod had ik afgeslagen. Ik had tijd nodig om te denken.
Toen ik mijn straat zag begon ik bang te worden. Ik had de hele weg al nagedacht over hoe ik naar David toe zou gaan. Moest ik eigenlijk wel naar hem toegaan? Kon ik niet beter een dramatische brief sturen? Of als Facebookstatus schrijven wat voor een schoft hij is?
Maar mijn voeten brachten mij automatisch naar zijn deur. Ik klopte zachtjes aan, geen reactie.
Ik deed een stap opzij en keek gauw door zijn raam en ik hield mijn adem in.


Afbeelding

Bewegingloos bleef ik staan, ik wou niet geloven wat ik zag. Ik voelde tranen langs mijn wangen lopen. Huilend draaide ik mij om en rende naar huis.
Thuis aangekomen stormde ik gelijk de badkamer in, huilend stond ik voor de spiegel. Had ik hier gister echt helemaal opgedoft staan? Waar zat ik met mijn hoofd? Hoe kon ik het niet gemerkt hebben?


Afbeelding

Na een half uur huilen voor de spiegel vond ik het wel genoeg. 'Kom op Cyciel.' zei ik tegen mijzelf. 'Je kende hem nog geen eens een dag, je kan onmogelijk zo verdrietig zijn!' Maar zo verdrietig was ik wel. Ik besloot om maar naar bed te gaan, al was ik er vrij zeker van dat ik toch niet kon slapen.
Maar dat lukte wel en ik droomde weer van een eenhoorn. Maar de droom was veranderd, hij was duister geworden.


Afbeelding

In mijn droom zaten David en het onbekende meisje samen op de eenhoorn, maar David droeg nu geheel zwart en de eenhoorn was ook veranderd. Hij keek anders, hij keek kwaadaardig. Ik had er geen andere woorden (gedachten) voor.
Ik bleek gelijk te hebben, de eenhoorn begon te stampen en legde zijn oren in zijn nek. Het meisje sprong gillend van zijn rug af, maar David bleef met een glimlach zitten. 'Rustig maar.' zei David. 'Hij doet heus niets.' Ik wou David waarschuwen, ik wou hem van de eenhoorn aftrekken. Ik wist dat er iets verschrikkelijks ging gebeuren, maar ik kon niks. Niet schreeuwen, niet bewegen ik kon alleen maar kijken.
De eenhoorn begon te steigeren, eerst een paar keer laag, maar steeds hoger. David begon nu wel bang te kijken. Maar het was al te laat.


Afbeelding

David probeerde eraf te springen toen de eenhoorn de grond raakte, maar de eenhoorn stond alweer recht overeind. Ik hoorde dat het meisje begon te gillen, zij had blijkbaar ook door wat er ging gebeuren.
Toen de eenhoorn recht overeind stond bleef hij een paar seconden zo staan, David greep zich nog meer vast aan de manen en hij ging nog meer voorover zitten. Ik wou naar hem schreeuwen dat hij dat niet moest doen, maar het was al te laat. De eenhoorn sprong in de lucht en gaf een enorme bok.

Ik zag David door de lucht vliegen, hij deed zijn mond open om te schreeuwen, maar zover kwam het niet. Ik wou mijn ogen dichtdoen om het niet te hoeven zien, maar het lukte niet. Ik zag de doodsbange uitdrukking op Davids gezicht, omdat hij ook wist wat er ging gebeuren.
David viel op de grond en bewoog niet meer.


Afbeelding

Nu kon ik mij eindelijk bewegen, ik liep naar David toe. Maar nu wou ik niet bewegen, ik wou hem niet zo zien liggen. Maar het was al te laat, ik zag David op de grond liggen, met zijn nek in een rare hoek. Vaag merkte ik dat het meisje nog steeds gilde, ik wou dat ik kon gillen of kon schreeuwen.
Maar ik kon niks, ik stond daar alleen maar. Totdat ik eindelijk mijn ogen kon sluiten.

Schreeuwend werd ik wakker. 'Het was maar een droom.' Zei ik tegen mijzelf.
'Het was maar een droom.'
Gebruikersavatar
Merlijntje
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
803
Lid geworden op:
ma 11 jul 2011, 16:55

Re: UPDATE! 26/8\//Dagboek van een schrijfster

^dank je allemaal!
School is nu ook voor mij weer begonnen :sleep maar ik probeer nog wel zo vaak mogelijk te updaten.
________________________________________________________________

Dag 3 Girltime!

Lief onlinedagboek,

blijkbaar had ik wel heel hard geschreeuwd toen ik wakker werd, want na een paar minuutjes hoorde ik dat iemand op de deur klopte. Iemand zei mijn naam. Slaperig stond ik op en keek op mijn computer hoe laat het was (ja, hij stond nog aan, stoute ik). Het was 5 uur 's ochtends! Nog steeds slaperig liep ik naar de deur, ik was blijkbaar met mijn kleren aan in slaap gevallen. En volgens mij stonk ik net zo erg als Davids zweterige sportsokken.
Met al deze fijne gedachten in mijn hoofd deed ik de deur open. 'Goedemorgen slaperige schoonheid, was je zoete geschreeuw omdat ik weer een brandje moet blussen of puur omdat je mijn aandacht wou trekken?' zei David met een big smile. Het viel mij nu pas op wat voor een sukkel hij eigenlijk was.
'Geen van beide.' zei ik met een nep-glimlach. 'Ik schreeuwde omdat ik van jouw had gedroomd.' 'Was het een mooie droom?' vroeg hij. 'Prachtig.' antwoordde ik en ik stapte naar buiten.
'Ik heb trouwens nog iets voor je.' zei ik geheimzinnig. 'Wat dan?' vroeg hij nieuwsgierig.
'Dit.' En ik sloeg hem keihard in zijn gezicht


Afbeelding

Ik rende gauw weer naar binnen en liet David verbluft achter. Ongelooflijk dat ik dat had gedaan!
Ik bedacht mij nog 1 laatste ding, ik trok de deur open. 'O, en het is uit.' En sloeg de deur weer dicht.
Man, dat geeft een kick.
Ik liep door naar de keuken, en stopte even bij mijn nieuwe fornuis. Het enige wat nog over was van mijn korte relatie tussen David en mij. Hij had het als cadeau vervangen en ik had dat echt super lief gevonden.
Maar nu had ik meer zin om het fornuis in elkaar te slaan, maar ik besloot om in plaats daarvan mijn mobiel te pakken.
Ik had even wat afleiding nodig.


Afbeelding

'Ja?' vroeg de slaperige stem van Blair, de enige waar ik op dit moment mee wou praten. 'Hey Blair, met Cyciel!' zei ik vrolijk. 'Cyciel, watte -deze woorden zijn niet bestemd voor jullie gevoelige ogen- bel jij mij nou weer om middernacht!' 'Het is niet middernacht, maar 5 uur 's ochtends!' zei ik, nog steeds vrolijk. Ik vond dit eigenlijk best grappig.
'Maar waarom bel je?' vroeg Blair. 'Heb je?..' 'Ja, ik heb het net uitgemaakt.' zei ik treurig. 'Maar wel met een klap in zijn gezicht!' zei ik trots. 'Dat is pas klasse meid!' zei Blair, nu ook vrolijk. 'Was dat ook de reden dat je belde?' vroeg ze erachteraan. 'Nee, eigenlijk niet. Ik had gewoon even behoefte aan wat afleiding.' zei ik. 'Om 5 uur 's ochtends?' vroeg Blair grappend. 'Om 5 uur 's ochtends.' bevestigde ik.

Om 6 uur 's ochtends stond Blair voor mijn deur. Ze gaf mij een knuffel, wat ik echt totaal niet had verwacht. Ik heb eigenlijk nog nooit een echte vriendin gehad, die je kunt bellen en die dan (bijna) gelijk voor je deur staat.


Afbeelding

'Dus wat wil je gaan doen?' vroeg Blair. Ik aarzelde, ik heb nog nooit afleiding nodig gehad na een mislukte relatie. Simpelweg, omdat ik nog nooit een relatie heb gehad.
'Wat doe jij meestal in je vrije tijd?' vroeg ik. 'O, eens even kijken.' begon Blair. 'Shoppen, schaken, leuke jongens kijken, lezen, mijzelf een make-over geven en mijn hele kamer overhoop halen en daarna weer opruimen.' zei ze. 'En ik ben 1 keer gaan bungeejumpen! Maar dat doe ik dus echt nooit meer.' voegde ze erachter aan.
'Eens even kijken.' zei ik lachend. 'Ik heb niks met shoppen, ik heb gister van je verloren met schaken, ik heb echt geen behoefte aan leuke jongens kijken, lezen lijkt mij nu een beetje saai en mijn kamer overhoop halen vind ik best, maar aan opruimen heb ik een hekel. Dus die valt ook af.'
'Blijft een make-over over!' zei Blair vrolijk. 'Een nicht van me werkt in de schoonheidssalon. Zij vindt het vast supergezellig als we langskomen.' 'Klinkt als een plan.' zei ik ook vrolijk. Girltime, ik had er nu al zin in!

Maar toen we net weg wouden lopen, werd Blair gebeld. 'Mijn broer.' zei ze verveelt. 'Ik ben benieuwd wat die te zeggen heeft.' En ze nam op.


Afbeelding

Na een paar minuten vol gepraat -en het zeggen van woorden die weer niet voor jullie gevoelige oogjes bestemd zijn- hing ze weer op. 'Wat was er?' vroeg ik geïnteresseerd.
'O.' zei Blair. 'Hij was in paniek geraakt toen ik opeens weg was, hij dacht dat ik gekidnapt was ofzo.' 'Woon je samen met je broer?' vroeg ik verbaasd. 'Ja.' zei Blair lachend. 'Ik kan hem soms niet uitstaan, maar we delen de kosten van ons appartement. Dus dat is de grootste reden.'
'Oke.' zei ik. 'Klaar om te gaan?' Blair keek mij lachend aan. 'Zeker!' zei ze en ze liep naar de kant van de weg. 'Taxi!'

Na ongeveer een kwartiertje (taxi's zijn echt snel) kwamen we aan bij de schoonheidssalon.
'Het is nog helemaal donker.' zei ik. 'Wat dacht je dan.' zei Blair lachend en ze keek op haar mobiel. 'Het is half zeven 's ochtends! Maar geen probleem, want ik weet waar de sleutel ligt.'
De sleutel bleek dus onder de bloempot te liggen (ik dacht dat dat alleen maar in films voorkwam) en we gingen naar binnen. De salon was leuk ingericht, heel mooi open en licht.
'Klaar voor je make-over?' vroeg Blair geheimzinnig. 'Maar je nicht slaapt toch nog?' vroeg ik verbaasd. 'Klopt.' antwoordde ze. 'Maar ze heeft mij wat bijlessen gegeven. Vertrouw je mij?' Ik barstte in lachen uit. 'Tuurlijk ga je gang.' zei ik en ik ging op de verhoging voor de spiegel staan.


Afbeelding

'Eerste stap.' zei Blair nadenkend. 'Je figuur goed laten uitkomen.' ze keek mij nadenkend aan. 'De broek is, tja, nerdie, sorry ik heb er echt geen andere woorden voor. En je blouse verhuld echt letterlijk alles.' Kritisch keek ik in de spiegel, Blair had wel gelijk. Ik wist al dat ik niet de laatste mode draag, ik houd mij er gewoon nooit mee bezig. Maar Blair had er volgens mij wel echt verstand van, dus ik besloot om haar maar haar gang te laten gaan. 'Wat stel jij voor?' vroeg ik.
Ze keek mij verrast aan. 'Mag ik mij helemaal uitleven?' vroeg ze voor de zekerheid. 'Ga je gang.' zei ik lachend. 'Oke.' zei ze nadenkend. 'Nog 1 laatste vraag, wat is je lievelingskleur?'
'Blauw.' antwoordde ik zonder na te denken. 'Niet donkerblauw of turquoise, maar lichtblauw. Zoals de lucht. 'Oke.' zei Blair. 'Daar kan ik wel wat mee, maak je klaar voor de nieuwe Cyciel!'
Gebruikersavatar
Merlijntje
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
803
Lid geworden op:
ma 11 jul 2011, 16:55

Re: UPDATE! 27 augustus 'Girltime!'//Dagboek van een schrijf

^dank je allemaal! Vandaag een mini-update. Ik ben net nog druk bezig geweest in sims, maar ik vind de screens nog niet goed genoeg. Morgen heb ik hopelijk meer tijd :)
________________________________________________________________

Vervolg Dag 3 Een nieuwe look

Blair had gezegd dat ik mijn ogen dicht moest doen, zodat ik niet kon spieken naar mijn nieuwe look. Ik hoorde dat ze de hele tijd rondjes om mij heen liep, en ik hoorde haar ook zachtjes praten. Ik probeerde te horen wat ze zei. 'Spijkerbroek... blote schouders... ballerina's?' ving ik op. Dat klonk al veelbelovend. Blair pakte mijn arm. 'Ogen dichthouden!' zei ze en ze nam mij mee naar een stoel. Natuurlijk moest ik een keer vallen onderweg (duh, ik had mijn ogen dicht), maar Blair hield mijn arm vast zodat ik alleen maar kon struikelen. En dus niet met een klap op de grond kon vallen.
Toen ik eindelijk veilig in de stoel zat, voelde ik dat Blair aan mijn haar ging zitten. 'Wat doe je?' vroeg ik, ik wou zo graag mijn ogen opendoen. 'Hairextensions zouden je zo leuk staan.' zei Blair afwezig. Ik aarzelde, dat was wel een hele grote stap. 'Oké.' zei ik. 'Is goed.' 'Echt?' vroeg Blair ongelovig. 'Ja.' antwoordde ik. 'Maar niet overdreven lang ofzo!' 'Nee hoor.' stelde Blair mij gerust. En ze ging aan de slag met mijn haar.

Nadat Blair mijn haar en nagels had gedaan (ik gokte dat ze dat had gedaan, ik wist het niet zeker. Want ik mocht nog steeds niet kijken!) gaf ze mij een stapeltje kleding die ik moest aantrekken. Weet je hoe moeilijk het is om kleren aan te trekken in een mini pashokje met je ogen dicht! Maar toen was ze toch eindelijk klaar met mijn make-over en ik mocht weer op de verhoging voor de spiegel gaan staan. 'Doe je ogen maar open!' riep Blair vrolijk en ik opende mijn ogen.
'Vind je het wat?' vroeg Blair zenuwachtig. Even bleef ik nog verbluft in de spiegel kijken.
'Dit is zo cool!!!' schreeuwde ik uit.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Merlijntje
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
803
Lid geworden op:
ma 11 jul 2011, 16:55

Re: -mini-UPDATE! 28 augustus//Dagboek van een schrijfster

^dank je alle drie :) ik vind de make-over ook wel aardig gelukt.
Wat meer tekst vandaag, ik heb inspiratie :D Enjoy!
________________________________________________________________

Vervolg Vervolg Dag 3 De broer

Nadat ik mijn vreugdedansje had gedaan, besloten Blair en ik weg te gaan. Het werd steeds drukker in de schoonheidssalon en ik voelde mij steeds ongemakkelijker worden. Ik houd niet zo van grote groepen mensen.

'Zullen we naar mijn huis gaan?' stelde Blair voor. 'Huis?' vroeg ik. 'Je huurde toch een appartement?'
'Nou, eigenlijk huren mijn broer en ik een verdieping in een huis, we delen het huis met nog 2 andere mensen.' 'Delen jij en je broer dan ook?..' vroeg ik nieuwsgierig, Blair keek mij walgend aan. 'Een slaapkamer bedoel je?! Iel, nee! Dat zou raar zijn. Maar we delen wel een badkamer!' 'En alsof dat niet raar is.' zei ik zacht, maar Blair hoorde het al niet meer. Ze stond al bij de deur. 'Kom je nog?' vroeg ze. 'Kan je mijn kleine broertje ontmoeten.' 'Dat aanbod sla ik natuurlijk niet af!' zei ik lachend en we liepen samen naar buiten.

Na ongeveer een kwartiertje kwamen we aan bij het huis van Blair, en ik was er gelijk verliefd op.
Ik ga jullie niet vervelen met een hele beschrijving van het huis, maar het is in 1 woord samengevat: schattig! Blair en ik liepen het huis in en Blair werd gelijk omhelsd. 'Zusje, je bent er weer!'


Afbeelding

Het was natuurlijk haar broer, of zoals zij het liever hoort: broertje. Nadat hij haar had omhelsd wendde hij zich naar mij. 'En wie is deze schoonheid?' vroeg hij. Mijn hart sloeg even een slag over. 'Dit is Cyciel!' zei Blair vrolijk. 'Ik heb haar ontmoet in de bieb.' 'Een boekenwurm?' vroeg de broer. 'Dan kun je het zeker wel vinden met Blair.' zei hij plagerig en hij kreeg een duw van zijn zus.
'Ik wil niet onbeleefd zijn ofzo...' begon ik verlegen. 'Maar ik weet nog niet hoe jij heet.' 'Mijn naam is Vincent!' zei hij. Nadat Vincent dit had gezegd kwamen er twee mensen de trap afrennen. Ze waren allebei in de twintig, schatte ik, en overduidelijk verliefd. 'Dit zijn Helena en Jayce.' zei David. 'Zij huren de twee slaapkamers op de bovenste verdieping.' 'Maar voor hoelang nog.' voegde Blair er lachend achteraan. Helena en Jayce leken die laatste opmerking niet gehoord te hebben. 'Weet je waar ik nou zin in heb...' begon Helena, zij heeft echt een piepstem. 'Truth or Dear!' 'Niet weer!' klaagde Blair. 'Ah, kom op!' zei ik. 'Mij lijkt het wel leuk.'

En zo zaten we dus 5 minuten later in de huiskamer, Truth or Dear te spelen. We leken wel een stel tieners. 'Vincent.' zei Helena met haar piepstem. 'Truth or Dear?' 'Dear.' besloot Vincent.
Helena dacht even na. 'Je moet... je moet... je moet zoenen met het meisje in deze kamer die je het liefst wil zoenen!' Autsj, ik zag Vincent's gezicht betrekken. 'Dat is gemeen!' protesteerde hij. '1 meisje is mijn zus, de ander ken ik nauwelijks en als ik jou zoen krijg ik waarschijnlijk een klap van Jayce!' 'Laat dat waarschijnlijk maar weg.' zei Jayce brommerig. Vincent aarzelde, maar opeens keek hij mij aan. 'Cyciel...' begon hij. 'O nee!' riep Blair uit. 'Geen sprake van! Jij gaat niet mij vriendin zoenen.' 'Nee, hij moet!' kirde Helena. 'Hij heeft gekozen!'
'Goed.' zei Vincent. 'Maar niet hier, in de keuken.' En hij stak zijn hand naar mij uit. Aarzelend pakte ik zijn hand en ik liet mij gedwee meevoeren naar de keuken.
Waar was ik nu weer in verzeild geraakt?

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie