Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

114 berichten • Pagina 1 van 6

Gebruikersavatar
Merlijntje
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
803
Lid geworden op:
ma 11 jul 2011, 16:55

UPDATE! 1 november//Dagboek van een schrijfster

Hey allemaal,

ik had zin om weer te beginnen aan een nieuw dagboek, dus hier is ie! :D

Proloog

Hallo, laat ik mijzelf maar even voorstellen!
Ik ben Cyciel de Wit, een knappe jongvolwassene die het vrijgezellenleven gaat ontdekken!
Mijn liefdesleven is tot nu toe niet heel eh... interessant geweest... Maar ik hoop dat dat nu gaat veranderen, nu ik op mijzelf woon.
Mijn grote droom is om schrijfster te worden, mijn ouders steunen daar ook erg in:
'Cyciel, jij zou een geweldige schrijfster kunnen worden. Want je gewone leven is verschrikkelijk dus dan kan je beter je eigen leven verzinnen.'
Wat een schatten zijn het hè!


Afbeelding

Dit ben ik dus. En voor alle knappe vrijgezellen simsmannen onder ons, stuur gerust een kaartje naar Waterlelielaaan 58 Sunset Valley. Ik ben niet wanhopig hoor, maar ik wil al zo lang mijn eerste kus... :wub

Laatst gewijzigd door Merlijntje op vr 01 nov 2013, 19:36, 32 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Merlijntje
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
803
Lid geworden op:
ma 11 jul 2011, 16:55

Re: Dagboek van een schrijfster//update!

Dank je allebei :)

Ik ben nu bezig met mijn uitbreidingspakketten installeren.
Als ik daarmee klaar ben plaats ik denk ik een update :thumbsup

________________________________________________________________

Dag 1 Broodje gezond met veel suiker

Hey lief internetdagboekdatiedereenkanlezen,

vandaag was echt een hectische dag. Ik heb de eerste (mannelijke!) persoon ontmoet in Sunset Valley!

De dag begon heel normaal, het eerste wat ik deed (na opstaan, aankleden, mijn bed opmaken en tandenpoetsen) was mijn computer aanzetten. Helaas, 0 e-mails, 0 Facebookverzoeken en 0 (nieuwe) Twittervolgers.


Afbeelding

Na dit heerlijke begin van de morgen besloot ik om mijn eerste eigen ontbijt te maken in mijn nieuwe huis! Ik had de wafels net in de oven gezet, toen de deurbel ging. "Wie zou dat nu kunnen zijn?" Dacht ik. Maar dat vond ik een te voor de hand liggende vraag, dus ik besloot hem te veranderen in: "Wie op deze aardbol zou er in hemelsnaam bij mij aanbellen?!"

Afbeelding

Die 'iemand of deze aardbol' bleek dus mijn nieuwe buurman te zijn, hij keek mij aan met zo'n filmsterrenglimlach en zei: 'Hallo, aangenaam kennis te maken. Ik ben David Jones en hoe heet jij, buurvrouwtje?' Ik keek hem aan met een verdwaasde blik in mijn ogen (ik vermoed dat het een verdwaasde blik was, ik had toevallig geen spiegel bij de hand). 'Uhm... ik heet Cyciel de Wit en uhm, tja ik woon hier dus.'

Afbeelding

In mijn hoofd vervloekte ik mijzelf. "Cyciel, dit is het eerste mannelijke wezen in deze stad die aanbelt. Verpest het nou niet!" zei ik in gedachten. 'Uhm, wil je misschien even binnenkomen?' vroeg ik aan David. Hij leek een beetje te twijfelen. 'Tja Cyciel, ik kwam eigenlijk alleen om een kopje suiker vragen. Ik was namelijk een broodje gezond aan het maken en toen kwam ik erachter dat ik geen suiker meer had.' En hij keek mij weer aan met zo'n filmsterrenglimlach.
'O, oké.' zei ik, een beetje verbaasd. 'Ik pak wel even een kopje suiker.'
Toen ik terug kwam, met een kopje suiker, stond hij nog voor mijn deur te wachten. Ik had het mij dus niet verbeeld. 'Alsjeblieft.' zei ik en ik gaf hem het kopje suiker. 'Dank je buurvrouwtje.' zei hij met weer zo'n -jeweetwelwat-glimlach. 'Nu moet ik weer gauw gaan, want ik had een afspraak met... ik bedoel ik moet naar mijn werk. Bye!' En nadat hij dat gezegd had rende hij weg. Met een zucht deed ik de deur dicht. En ik rende gauw naar mijn computer,
zou David Jones facebook hebben?


________________________________________________________________

Dat was mijn eerste update :D ik hoop dat jullie hem leuk vonden :)

Alvast een hint voor de volgende update, die 'heerlijke' wafels staan nog steeds in de oven...
Gebruikersavatar
Merlijntje
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
803
Lid geworden op:
ma 11 jul 2011, 16:55

Re: Dagboek van een schrijfster//update!

^ dank je allebei :), Cyciel heeft inderdaad niet zoveel geluk. Maar gezien gaat dat veranderen als je mijn update leest :thumbsup
Ik had een paar dagen geen update geplaatst, sorry ik had het druk :| ik probeer wel elke dag of eens in de twee dagen een update te plaatsen :D
________________________________________________________________

Vervolg dag 1 Een branderig wafeltje

Nadat ik had gekeken of David Facebook heeft (heeft hij, yes yes yes!) plofte ik op mijn bed.
Ik kreeg het beeld van David met zijn superglimlach niet meer uit mijn hoofd...
Ik begon over hem te dagdromen, ik zag David op het strand op een witte eenhoorn. Hij keek met zo'n verwilderde blik in zijn ogen, alsof hij elk moment indianengeluiden kon gaan maken. Aaah, zo romantisch...


Afbeelding

Maar toen werd mijn dagdroom opeens verstoord door een raar geluid, geknetter. En ik rook een branderig luchtje...
MIJN WAFELS!
Ik rende gauw naar de keuken, maar het was al te laat. Mijn fornuis stond in de fik.


Afbeelding

Ik ben altijd best snel bang, maar nu was ik niet bang. Ik was in shock, ik kon alleen maar gillen en om hulp roepen, maar die hulp kwam niet. Het vuur werd steeds groter en ik begon nog harder te gillen. Totdat, de hemel zij dank, ik iemand mijn naam hoorde schreeuwen, en diegene op de deur bonsde. 'Hij is open!' schreeuwde ik. 'En ik ga zo dood!!' voegde ik eraan toe.
De deur werd opengetrapt en daar stond hij, mijn prins op de witte eenhoorn.
'Brand!' schreeuwde hij en hij rende naar mij toe, duwde mij ietwat hardhandig aan de kant en pakte een brandblusser. Waar vandaan eigenlijk, uit zijn achterzak?


Afbeelding

Het leek seconden te duren, maar toen was het vuur toch eindelijk uit. 'Gaat het?' vroeg David buitenadem. OMG wat was hij knap zo! 'Ja, ik ben oké.' zei ik en ik deed een stap dichter na hem toe. 'Dankzij jou, ik wil niet weet wat er zal zijn gebeurd als jij mij niet had horen gillen.' Hij schonk mij een flauwe glimlach. 'Het is al goed, daar heb je vrienden voor.' En hij boog zich ook iets naar mij toe. Zal dit het grote moment worden? Mijn eerste kus?!

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Merlijntje op di 20 aug 2013, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Merlijntje
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
803
Lid geworden op:
ma 11 jul 2011, 16:55

Re: Update vervolg dag 1//Dagboek van een schrijfster

^ dank je alle 3 :) en wat leuk dat ik er een nieuwe volger bij heb! :D
________________________________________________________________

Vervolg vervolg dag 1 Kusje kusje in de nacht, ben jij de kus waar ik op wacht?

David boog zich nog verder naar mij toe en sloot zijn ogen... Ik raakte in paniek, hoe moest je eigenlijk zoenen? Hoofd schuin of hoofd recht? Mond open of mond dicht? Ik wou het net even gaan googlen toen David mij kuste. Mij kuste?! Maar mijn paniekaanval bleek voor niets te zijn geweest, het ging vanzelf.

Afbeelding

Na een paar seconden begon ik mij te ontspannen, het was eigenlijk best fijn dat kussen. Ik boog ook iets naar David toe en dat merkte hij. Ik voelde dat hij zijn mond opende. "Help!" dacht ik. Wat moest ik nu doen? Ik hield mijn lippen maar stijf op elkaar. Ik voelde de druk op mijn mond minderen en ik opende mijn ogen. David keek mij verbaasd aan. 'Is er iets mis?' vroeg hij. 'Nee hoor!' zei ik gauw. 'Nou ja, eigenlijk...' begon ik en David keek mij verwachtingsvol aan. 'Eigenlijk is dit mijn allereerste kus en ik weet nog niet zo goed hoe het moet.' zei ik verlegen. David begon te lachen.
'O, is dat het?' zei hij met een bigsmile. 'Dan moeten we het maar rustig aandoen.'
'O.' zei ik teleurgesteld. David keek mij sluw aan. 'Wat vind je ervan als ik je vanavond ophaal? Voor wat bijlessen in zoenen.'
'Ja!' riep ik. 'Ik bedoel, uhm ja heel graag.'


Afbeelding

Toen David weg was rende ik gauw naar mijn kledingkast. Wat moest ik vanavond aantrekken? Wat zou ik met mijn haar doen? Zou ik mijn nagels lakken? Welke schoenen moet ik aantrekken? En hoe zit het met make-up? 'Ik begin op een meisje te lijken.' zei ik tegen mijzelf.
Ik besloot om eerst mijn kleding uit te zoeken. Mijn moeder had mij laatst een pakket gestuurd met daarin een setje kleding. Op het kaartje dat erbij zat stond: 'Misschien sla je hiermee ooit nog een jongen aan de haak.' Mijn moeder is toch zo aardig!
Ik vind het setje kleding vreselijk zitten, het is een donkere skini-broek en een topje met veel te veel inkijk. Maar je moet toch iets over hebben voor je eerste date.
Mijn volgende probleem waren mijn schoenen, ik draag eigenlijk altijd instappers maar daarmee kan je natuurlijk niet op een date verschijnen.
Na even rommelen in mijn kledingkast vond ik een paar hakken, ze zijn niet van mij maar van mijn moeder. Ik schaamde mij altijd kapot als ze ze droeg, het past echt niet bij haar leeftijd. Dus ik had ze stiekem afgepakt. Toen ik het huis uit ging heb ik besloten om ze maar mee te nemen, anders is het zo sneu voor mijn vader.

Toen die eerste 2 problemen verholpen waren ging ik verder met mijn haar, nagels en make-up.
Ik besloot om mijn haar met een klipje bij een soort van op te steken. Op één of andere manier vond ik een potje nagellak, zwart. Wat ik met veel gedoe op mijn nagels (en een groot gedeelte op mijn hand) smeerde. Tenslotte besloot ik om de make-up maar te laten, het ging al helemaal niet lukken om dát op te smeren.


Afbeelding

Toen ik het resultaat in de spiegel bekeek besloot ik om nog 1 ding toe te voegen, sieraden.
Ik deed een zilveren armband om en kleine zwarte sterretjes in mijn oren. Ik was klaar voor mijn eerste date!

Na een halfuurtje werd er aangebeld, het was David (wie anders). Toen ik de deur opendeed stond hij al glimlachend te wachten. 'Ben je klaar voor les 1?' vroeg hij en hij pakte mijn hand.
Hij nam mij mee een stukje de veranda op en hij kwam dicht bij mij staan. 'Les 1, de begroetingskus.' zei hij en hij boog zich voorover.


Afbeelding

Ik kon niet wachten op les 2!
Gebruikersavatar
Merlijntje
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
803
Lid geworden op:
ma 11 jul 2011, 16:55

Re: UPDATE! 20 augustus//Dagboek van een schrijfster

Jeey weer een nieuwe volger erbij en bedankt alle twee!
________________________________________________________________

Vervolg vervolg vervolg Dag 1 Zoenles

Les 2 bleek nog fijner te zijn dan les 1. Les 2 was namelijk de 'deur openhouden en dan stiekem een kusje in de nek geven' les. Ik hoef David daarover niks meer te leren, hij deed het uitstekend.
In de auto gaf David mij een klein pakketje. 'Wat is dit?' vroeg ik nieuwsgierig. 'Maak maar open.' antwoordde hij met zo'n bigsmile. In het pakketje zat een blinddoek. 'Zet maar op!' zei David. 'Dan is het een verassing waar wij heengaan.' En ik zette de blinddoek op.

Ongeveer een kwartiertje later kwamen we aan bij de nog onbekende bestemming. David pakte mijn hand en leidde me mee. 'Ik weet al waar we zijn.' zei ik ondeugend. 'Ik ruik de zee.'
'Klopt.' fluisterde David in mijn oor. 'Doe je blinddoek maar af en maak je klaar voor les 3.'


Afbeelding

David was zo lief, hij had 4 kaarsen neergezet in het zand. Zodat we een beetje ons eigen plekje hadden (en licht). David boog zich naar mij toe. 'Vind je het mooi?' vroeg hij en hij pakte mijn hand. 'Ik vind het prachtig.' zei ik zachtjes. 'Weet je, Cyciel...' begon hij.
'Ja?' vroeg ik nieuwsgierig. David keek paniekerig. 'Ik ben nooit zo goed in over mijn gevoelens praten.' bekende hij. Ik deed nog een stapje dichter naar hem toe. 'Ik ook niet.' bekende ik.
'Dus je hoeft niet bang te zijn, ik ga je heus niet uitlachen hoor.'


Afbeelding

'Nou kijk, het zit zo...' begon David weer. Hij werd bleek, ik keek hem nieuwsgierig aan. Was hij nou echt zo zenuwachtig of deed hij maar alsof?
'IkhebnognooitzoietsgevoeldvooriemandmaarikwistniethoeikhetmoestzeggendusikzeghetnumaarikvindjeechtheelleukCyciel.' zei hij in een soort waterval van woorden.
'Uh, sorry wat zei je?' zei ik voorzichtig. Ik wou hem niet kwetsen, maar ik kon het gewoon echt onmogelijk verstaan. David werd nog bleker.
'Ik... ik zei dat ik je leuk vind Cyciel, echt heel leuk.' zei hij langzaam.
Ik keek hem verbaasd aan, meende hij dit nou of hield hij mij voor de gek? Niemand heeft ooit zoiets tegen mij gezegd...
David werd nog een tintje bleker (volgens mij kon hij echt elk moment flauwvallen). 'En?' vroeg hij. 'Cyciel zeg alsjeblieft iets! Ik sta echt voor gek.'
Mijn antwoord was zacht, kort, zonder woorden en stonk volgens mij een beetje naar knoflook.


Afbeelding

'Was dat les 3?' vroeg ik na mijn knoflookkus. David keek mij glimlachend aan. 'Jep en je bent geslaagd!'

Na deze geweldige avond bracht David mij weer na huis. Toen we op de veranda stonden pakte hij weer mijn hand. 'Heb je het leuk gehad, Cyciel?' vroeg hij. 'Ja.' antwoordde ik, kort maar krachtig al zeg ik het zelf. Ongelooflijk eigenlijk, dat ik hem pas vanmorgen had ontmoet. Deze relatie (OMG, dacht ik nou net relatie?) ging wel heel snel.
'Ben je klaar voor de laatste les?' vroeg hij. 'De afscheidskus.'
Wat maakt het ook uit dat het snel gaat, besloot ik. Deze relatie ga ik dus echt niet verknallen!
En ik kuste hem.


Afbeelding

Tijdens de kus opende hij zijn mond, net als vanmorgen. Maar dit keer liet ik het toe. Het was dus echt smerig!
Doen mensen dit voor hun lol?


Afbeelding

Dit was dus mijn, zoals ik al eerder schreef, hectische dag. Ik zit nu nog helemaal opgedoft achter mijn pc, maar ik moest mijn dag gewoon even aan jullie kwijt.
Oeh, het is 12 over 12! Ik mag een wens doen! En ik wens... ik wens *gaap* ik wenzzzzzzz.
'Welterusten.'
Gebruikersavatar
Merlijntje
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
803
Lid geworden op:
ma 11 jul 2011, 16:55

Re: Update 21-8 'Date' unread ->//Dagboek van een schrijfste

^dank je alle 4! Sorry dat ik nu pas een update plaats, maar ik had echt geen inspiratie om te schrijven :|
________________________________________________________________

Dag 2 Een schokkende ontdekking

Heb je ooit dat gevoel gehad dat je wil bevriezen in en moment? Omdat het moment zo perfect is, dat het bijna onmogelijk echt gebeurd kan zijn? Zo voelde ik mij gisteravond, ik voelde mij zo speciaal.

Dat waren dus mijn eerste gedachten toen ik vanmorgen wakker werd, toen ik dat had gedacht sloeg ik mijzelf hard op mijn hoofd. Die gedachten zou je een voice-over kunnen horen zeggen in een soap. En ik haat soaps, dus ik probeerde die gedachten snel te vergeten.
Helaas heb ik ze net opgeschreven, dus ik kan ze nooit meer vergeten.
Tja, niks aan te doen.

Nadat ik mij had aangekleed en had ontbeten (cornflakes) besloot ik om naar de bibliotheek te gaan.
Ik houd van bibliotheken en van boeken. Als boeken net zou zouden kunnen zoenen als David kan zou ik trouwen met een boek.

Ik zat ongeveer een kwartiertje te lezen in: 'De baby komt eraan: wees voorbereid en alert' (je weet maar nooit), toen iemand mij aansprak. Het was het meisje die al een paar minuten tegenover mij op haar computer had gezeten.


Afbeelding

'Ben je nieuw hier?' vroeg ze beleefd. 'Ja.' zei ik afwezig. 'Ik ben hier 2 dagen geleden komen wonen.' 'Wat leuk!' zei het meisje enthousiast. 'Ik heet trouwens Blair Wainwright.' 'Cyciel de Wit.' antwoordde ik.
'Waar woon je?' zei ze nog steeds enthousiast, hoe hield ze dat vol? 'Waterlelielaan 58.' antwoordde ik weer. Blair keek mij opeens alert aan. 'Uhm, heb je misschien zin om even naar het park te gaan?' vroeg ze voorzichtig. 'Ja, natuurlijk.' antwoordde ik een beetje verbaasd. Blair klonk alsof ze een moord ging bekennen.

Op weg naar het park had Blair mij zo'n beetje alles verteld over haar leven. Ik zou bijna een biografie over haar kunnen schrijven.
'Heb je zin om te schaken?' vroeg Blair mij. 'Dat helpt mij altijd nadenken.' voegde ze eraan toe.
'Ja, tuurlijk.' antwoordde ik.


Afbeelding

'Dus...' begon Blair. 'Heb je al veel nieuwe mensen ontmoet?' 'Tot nu toe alleen jij en mijn buurman.' antwoordde ik. 'Je buurman?' vroeg ze alert. 'Heet hij toevallig David Jones?'
'Ja, hoe wist je dat?' antwoordde ik verbaasd. 'Cyciel...' zei Blair en ze keek mij heel serieus aan. 'Heeft hij je versierd? Met je geflirt? Gezoend?' Boos keek ik haar aan. 'Wat gaat jou dat aan!' snauwde ik en ik werd bang. Blair keek mij zo lief aan, alsof ze precies begreep wat ik doormaakte.
'Cyciel, dat doet hij bij veel vrouwen. Hij flirt met je, neemt je een avondje mee uit, doet zijn "ik ben zo verlegen" act en hij laat je daarna keihard vallen.' Ik keek haar perplex aan, ik snapte niet helemaal wat ze bedoelde. Ik staarde naar het schaakbord en ik begreep het.
'Schaakmat.' zei ik zachtjes.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie