Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

86 berichten • Pagina 5 van 5

Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 12 -5/3

Afbeelding

Afbeelding

Het is midden in de nacht en dan staat er opeens een auto voor de deur……..

Afbeelding

‘Jongens, ik hoor een auto!’, schreeuwde Ome John opeens. Ik was toevallig net thuis, ik had weer een te gekke nacht in het centrum van Bridgeport. Helaas dit keer geen meid die ik mee naar huis kon nemen.

Afbeelding

Daar kwam ze aangelopen, het nieuwste lid van de familie. En ze heette: Froukje MacDuff. ‘Kleine meid, kom bij je nieuwe vader!’ Je kon duidelijk merken dat Ome John er blij was. ‘Kai, opschieten, je nieuwe dochter is binnen!’

Afbeelding

‘Ik kom al!’, riep Kai. En daar kwam hij aanrennen, in zijn net te kleinen zwembroek. Wat moest Froukje wel niet denken. Maargoed, zij is allang blij dat iemand haar geadopteerd heeft. ‘Geef je 2de vader een knuffel’, zei Kai tegen Froukje.

Afbeelding

En toen kwam ik binnengelopen, in de gezellige massa. ‘Jongens, iets zachter, sommige mensen slapen rond dit tijdstip.’ Geloof me, ik ben echt blij voor Ome John en Kai. Maar ik ben benieuwd of ze ook echt voor het kind kunnen zorgen.

Afbeelding

En ja hoor, mijn eerste klusje kwam al gelijk binnen. ‘Heey Teun, kun jij iets voor me doen? Zou jij morgen even met Froukje naar het schoonheidssalon kunnen gaan. Ze is echt een schat van een meid, maar ze ziet er niet uit.’ Ik had er eigenlijk helemaal geen zin in, maargoed, ik mag hier blijven logeren dus heb eigenlijk niks te klagen. ‘Vraag maar naar Kerem, hij is een vriend van mij. Er is geen betere stylist te vinden als hem.’

Afbeelding

‘Teun, waar staat de auto?’ Ik lachte: ‘Denk jij nou echt dat we met de auto gaan? We gaan lekker lopen, is goed voor de conditie.’ ‘Maar ik wil niet lopen!’, zei Froukje met een treurige blik. ‘We gaan gewoon lopend. En als ik jou zo zie zou ik maar met mij meelopen.’

Afbeelding

‘Teun, wacht op mij. Ik ben niet zo snel!’, zei Froukje zuchtend. ‘Dat zie ik, maar we zijn er. Dus loop maar lekker uit.’ Froukje maakt een springende beweging: ‘Eindelijk!’

Afbeelding

‘Volgensmij is het gesloten Teun. Ik zie helemaal niemand. Volgens papa is het altijd erg druk hier’. Ik keek om me heen. Wat gek zeg, zomaar dicht gaan en niks zeggen. ‘Wacht, ik denk dat ik binnen iets zag bewegen.’

Afbeelding

‘Wat moeten jullie! Jullie hadden zeker de heer Kerem verwacht. Nou, die is opeens op vakantie gegaan samen met zijn vriendje. Dus draai maar om, net als de rest.’, schreeuwde de tiener achter de toonbank.

Afbeelding

‘Dat is nou jammer. We nemen gewoon de metro naar huis.’ En Froukje liep opgelucht naar buiten. Maar er klopte iets niet, waarom is de tiener zo chagrijnig. Er moet iets niet kloppen. ‘Niet zo snel Froukje, kom terug naar binnen.’

Afbeelding

‘Bedankt voor het hartelijke ontvangst. Maar waarom ben jij zo chagrijnig, periode van de maand zeker?’. ‘Nee, niet dat’, zuchtte ze. ‘Iedereen komt hier voor Kerem. Ik ben zijn tijdelijke stagiaire. Maar niemand wil mijn diensten ontvangen. Ze willen allemaal Kerem, niet mij. ‘Wij accepteren jou diensten meid!’. ‘Echt! Bedankt, noem me maar Els.’ ‘Noem mij maar Teun en dit is mijn nichtje Froukje.’

Afbeelding

‘Zullen we dan met jou beginnen Teun? Want jij heb een make-over het meeste nodig!’

Afbeelding

‘Pardon, hoezo heb ik een make-over nodig? Ik loop er heel modebewust bij hoor. In Sunset Valley was dit erg in hoor.’

Afbeelding

Els zuchtte: ‘Hoor je jezelf aan, in Sunset Valley. Je woont nu in Bridgeport Teun, dat is heel anders. Je hoort je hier hip te kleden, niet als een hippe boer.’ ‘Ben ik dan niet hip?’, zei ik teleurgesteld. ‘Als ik met je klaar bent, ben je hip.’

Afbeelding

‘Ik vind alles best, maar je blijft van mijn haar af. Ouderwets of niet, het hoort bij mij!’ ‘Wees niet bang Teun, ik blijf van je haren af’.

Het eindresultaat
Afbeelding

‘Ik moet toegeven Els, je hebt het goed gedaan. Ik vind namelijk dat ik er lekker uitzie, dus dan zal het wel goed zijn. Ik moet alleen wennen aan die gaten in mijn broek. Dadelijk denken mensen nog dat ik ben aangevallen door wolven.’

Afbeelding

‘En in deze broek kun je mijn onweerstaanbare kont goed zien. Dus dat heb je helemaal goed uitgekozen!’ ‘Ik vond het helemaal bij jou passen Teun, maar nu is Froukje aan de beurt.’, lachte Els.

Afbeelding

‘Veel succes met Froukje, zal je wel nodig hebben.’ ‘Doe als je toch bezig bent meteen een andere kapsel mevrouw. Ik vind dit kapsel eigenlijk 3x niks’, zei Froukje tegen Els. ‘Maar natuurlijk geef ik jou ook een ander kapsel, wees maar niet bang. Els regelt het helemaal.’ ‘Froukje, ik wacht buiten. Kom maar naar buiten als je klaar bent.’

Afbeelding

‘Ben je ook zo blij met je nieuwe outfit Teun.’ ‘Natuurlijk ben ik blij met mijn nieuwe outfit.’ Vuistenhumor, wat hou ik ervan.

Afbeelding

En dan komt Froukje naar buiten gerend. ‘Teun, kijk hoe cool ik eruit zie. En mijn haar, ik ben er gek op!’ ‘Je ziet er leuk uit Froukje’, zei ik lachend.

Afbeelding

Ik liep naar Els toe, ik moest haar bedanken. ‘Els, je hebt goed werk geleverd. En dat ga ik rond vertellen. Want je bent een goede stylist in opleiding.’ ‘Bedankt Teun, dit betekend echt veel voor mij.’

Afbeelding

‘Froukje, zullen we met de metro gaan? Ik wil niet zweten in mijn nieuwe outfit.’ ‘Lopen gaat veel sneller, ik wil mijn kleren aan papa laten zien!’ ‘Doei Els, bedankt voor alles. Zo te zien lopen de klanten al binnen!’

Afbeelding

‘Bedankt Teun, ik zal je niet vergeten.’

Afbeelding

‘Teun, schiet eens op. Op jou tempo zijn we nooit optijd thuis.’ Ik wil best rennen, maar dan ga ik zweten. En ik ga echt niet zweten!’

Afbeelding

‘Papa, papa! Kijk mijn nieuwe kleren!’, zei Froukje enthousiast.

Afbeelding

‘Wat zie jij er prachtig uit. Maar ik had ook niks anders van Kerem verwacht.’ ‘Maar die heeft niet geknipt! Els was onze stylist.’ ‘Onze?’, vroeg Ome John zich af.

Afbeelding

‘Ja, ik kon ook wel een make-over gebruiken volgens haar.’ Ome John begon te lachen: ‘Groot gelijk had ze. Wel raar dat Kerem er niet was, maarja, jullie zien er fantastisch uit!’

In de avond
Afbeelding

‘Kinderen, even luisteren. Ik en Kai hebben geweldig nieuws.’ Ik hoop zo dat ze niet nog een kind gaan adopteren. Anders is er echt geen plek meer in het huis. En trouwens, ik ben helemaal geen kind. Ik ben bijna net zo oud als Kai!

Afbeelding

Ome John en Kai keken elkaar aan en pakte elkaars hand vast. ‘We gaan verhuizen!

Afbeelding

Verhuizen, hebben ze wel aan mij gedacht? Ik vond het hier zo leuk. ‘Ome John, mag ik mee naar het nieuwe huis?’, vroeg ik erg zielig. ‘Natuurlijk mag jij mee, er is plek zat in het nieuwe huis. En wees gerust, het staat gewoon in Bridgeport. Een paar huizen verderop zelfs!

Afbeelding

‘Welkom, in het huis van de familie MacDuff!’

Afbeelding
Heb gisteren genoten van het strand in Scheveningen. Helaas heb ik wel de griep gekregen. Niks ernstigs, maar daardoor kon ik wel thuis blijven. En raad eens wat ik gedaan heb, de Sims gespeeld natuurlijk.
@Froos, die barvrouw zullen we inderdaad vaker terugzien ;)
@knukybu, ik had zelf ook Teun gemist :)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie