Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

86 berichten • Pagina 2 van 5

Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 1

Afbeelding

Afbeelding

Lig ik lekker te dromen over mooie meiden, bedoel auto’s, wordt ik wakker geschreeuwd. Kijk ik op de wekker, is het gewoon pas 5 uur in de ochtend. Wie is dat nou weer!

Afbeelding

Ga ik naar buiten, staat Dora daar gewoon in haar bikini! ‘Dora, wat doe jij hier?’ ‘Ik wou gaan zwemmen in het meer, ga je mee?’ Ik zuchtte:’ Dora, het is 5 uur in de ochtend. En het water is vast véél te koud. Dus dat doen we wel een andere keer.’ ‘Wat flauw zeg’, zei Dora toen ze weg liep.

Afbeelding

Nu ik toch wakker ben kan ik net zo goed gaan joggen. En gek genoeg is het best wel warm, dus daarom dat ik mijn vest wat omlaag heb gedaan. Dat vinden de meiden vast niet zo erg.

Afbeelding

Dit is eigenlijk wel een mooie manier om wat van het dorp te zien. Het ziet er allemaal zo oud uit. Nu is alles helemaal verlaten. Maar ik ben wel benieuwt hoe het er hier uitziet als het wakker drukken is. Ik zal binnenkort wel een keer het dorp ingaan. Dan kan ik gelijk meteen wat fruit en groenten kopen voor bij de proteine shakes.

Afbeelding

Zie ik het nu goed? Dat daar, achter die bomen. Het ziet eruit als een circustent! Daar moet ik naartoe. Mijn vader heeft ooit vertelt dat hij daar naartoe was gegaan samen met mijn moeder. Dat was volgens hem heel erg leuk. Dus ik moet hier naartoe! Misschien hebben ze ook olifanten en zebra’s.

Afbeelding

Ik zie gewoon helemaal geen rij staan. Dus ik rende snel naar binnen. Wel gek dat ik zomaar naar binnen kan lopen/rennen. Misschien is het circus wel gratis, dat zal wel mooi uitkomen. Wat op dit moment groeit het geld niet op mijn rug, alleen blonde haren. Maar dit zijn jammer genoeg weinig geld waart.

Afbeelding

Ik loop dus naar binnen en zie echt helemaal niks. ‘Hallo!?’, roep ik in het rond. Opeens stond er iemand achter me…………

Afbeelding

Jullie schrokken hé? Er is niks aan de hand. Het was de circusdirecteur. Hij was zo onder de indruk van mijn bezweette spiermassa dat hij mij een baan aanbood. Ik werk nu gewoon in het circus. Wat zal mijn vader jaloers zijn!

Afbeelding

Door de blijheid kreeg ik nog meer energie. Dus eenmaal thuis ging ik verder met sporten. Ik had alleen de verkeerde gewichten erop gelegd. Ik had mezelf een beetje overschat, kan toch ook gebeuren? Wat is dat ding zwaar!

Afbeelding

Het moet me lukken!

Afbeelding

Pffff, wat een opluchting. Maar het is me gelukt. Alleen op dit moment zweet ik me kapot, misschien dat het slim is om te douchen. Want als ik het goed gezien had was hier ook een douche.

Afbeelding

Sommige mensen zijn gewoon onweerstaanbaar, ikke dus. Daarom ook dat ik standaard douche met een zonnebril op. Ook zwem ik met een zonnebril op, dat ziet er namelijk goddelijk uit. Dat geld ook voor mijn zwembroek trouwens. Ook gebruik ik de beste haarlak. Waardoor mijn haren altijd overeind blijven staan. Dat noem je nog een goed product!

Afbeelding

‘Zo af en toe lijk ik net de Hulk’

Hoofdstuk 1<>Hoofdstuk 3
Afbeelding
Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn, bedankt daarvoor :knuffel

Laatst gewijzigd door Koen op vr 29 nov 2013, 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 2

@Froos, leuk dat je dat nog wist :D Volgensmij was jij ook een van de vaste volgers van het oude dagboek van Niall. En ja, Teun is een ijdeltuit :sweatdrop

Het kan zijn dat Teun veel vertelt over het verleden. Maar dat komt omdat ik wel hou van de terug herrineringen naar mijn vorige dagboek over deze familie. Maar dit kan verwarrend zijn voor sommige mensen. Daarom dat ik op de weebly site van de familie Goedhart even een stukje heb gemaakt over de geschiedenis.

Geschiedenis familie Goedhart
https://familiegoedhart.weebly.com/geschiedenis.html
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 2

Afbeelding

Afbeelding

Het is donderdagavond en ik zit tv te kijken. Ik kijk gewoon naar het journaal! Hoezo het toppunt van verveling. In Sunset Valley had ik een aantal vrienden die altijd langs konden komen. Of ik ging gewoon naar de sportschool. Er was eigenlijk ook altijd iemand in het huis. Je was nooit alleen.

Afbeelding

Het is gewoon zo stil hier binnen. Ik kan de radio wel aanzetten, maar dan nog steeds. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wat gezelliger wordt hierbinnen?

Afbeelding

Ik weet het! Ik weet hoe ik het hier gezelliger kan maken.

De volgende middag
Afbeelding

Ik had Dora beloofd dat we samen gingen zwemmen. Dus ik houd mijn woord. Daarom dat ik in de middag met haar naar het plaatselijke zwembad ging. Zwemmen vind ik zelf geen probleem. Heb je tenminste geen last van al dat zweet. ‘Teun, hou eens op met spetteren!’, zei Dora. Ik lachte en spetterde nog een keer.

Afbeelding

Ook deden we nog een wedstrijdje adem inhouden onder water. Dat was eigenlijk niet zo eerlijk. Dora is heeft vele oudere longen als ik. Ik kan veel meer hebben.

Afbeelding

Het was ook geen verassing dat Dora als eerste naar boven kwam. Dora smakte naar adem. ‘Ik vind dit spel maar niks.’

Afbeelding
Kreeg de kader niet voor elkaar, wordt binnenkort aangepast

Na het zwemmen gingen we even opdrogen. Ik keek naast me, Dora was in slaap gevallen. Ik zal haar even laten slapen. Ze is oud en heeft zo te zien een middagdutje nodig. Ik keek om me heen, ik zag weinig mensen. Mijn vader zei dat die een vriendin wou toen hij veel andere stellen zag. En dat was toevallig bij het zwembad. Een vriendin moet je niet zoeken, maar tegenkomen. En ooit op een dag kom ik haar tegen. Maar nu moet ik eerst wat anders doen.

Afbeelding

Als het goed is, is het hier. Ik had het vanmorgen in de krant gelezen. Jullie vragen zich natuurlijk af wat ik hier doe. Hier vind ik de oplossing van de stilte in het huis. Nou hopen dat er iemand thuis is. Want ik zie nu al een roosharige weglopen. Sinds wanneer heeft iemand roze haren? Ziet er toch helemaal niet uit.

Afbeelding

‘Hoe kan ik u helpen’, vroeg de man aan de deur. ‘Mijn naam is Teun, en ik kom vanwege de advertentie in de krant.’ De man zuchtte: ‘Kom dan maar binnen, maar raak niks aan! Mijn vrouw heeft net alles schoongemaakt’.

Afbeelding

‘U bent dus geïnteresseerd in onze advertentie?’ Ik lachte: ‘Anders was ik hier toch niet!’ De man snapte mijn grap blijkbaar niet. Ik kreeg z’n humeurige blik terug. ‘Ik moet u alleen teleurstellen, er is een klein probleempje. Ze is helaas niet meer zoals ze eerst was.’

Afbeelding

‘Hoezo, ze is helaas niet meer zoals ze eerst was?’ ‘Wij snappen het ook niet helemaal, ik zal het laten zien’. Hij liep weg, maar wat ging hij laten zien?

En toen kwam hij terug met een kat
Afbeelding

‘Dit is onze kat, Nikita. Toen vanochtend keken was ze nog een schattige kitten, maar ze is blijkbaar te vroeg opgegroeid. U mag haar voor niks hebben. Ik heb er helemaal niks mee, stink beest.’ Ik keek naar de kat, ik had gehoopt op een schattige kitten. ‘Mag ik haar even vasthouden?’

Afbeelding

Al meteen toen ik haar vast pakte was ik verliefd op haar. Ze ziet er nog steeds zo schattig uit. Het lijkt net of ze een snorretje heeft. Een vrouwelijke kat met een snor, hoe grappig is dat! En zie ik het nu goed, ze heeft ook nog groene ogen. Ze heeft dezelfde ogen als ik. Ik wist het meteen, ik wil deze poes.

'Ik neem haar mee naar huis!’

Hoofdstuk 2<>Hoofdstuk 4

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Koen op zo 01 dec 2013, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 3

Hahaha....leuke up is het weer geworden. Teun is net zijn vader Niall xD
Niall zag toen allemaal verliefde mensen in het zwembad toch? Kleedde hij zich toen ook niet om op het damestoilet ;) omdat hij de kleedkamers niet kon vinden? Hahaha :D

Ik zie alweer uit naar de volgende up. Echt hilarisch weer :swing En welkom Nikita natuurlijk :wub
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 3

Bedankt voor jullie reclame's :thumbsup

@Slimpie Hugo, leuk dat je mijn Banner zo leuk vind. Maar zo spannend is het nou ook weer niet ;)
@Froos, jij hebt echt een goed geheugen :O

Afbeelding
En dan even een leuk weetje

Wisten jullie dat de familie Goedhart al bestond in de Sims 2? Daarvan had ik in eerste instantie Niall (vader van Teun) van inspireert. Het klopt trouwens niet helemaal. In het Nederlands was het eigenlijk familie Goedhardt. Met DT dus, maar dat vond ik er niet uitzien. Ook heette ze Herbert en Fatima. Maar Fatima was in het Engels Faith. Maar nu weten jullie dat, leuk weetje toch?

Afbeelding
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Leuk weetje

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben echt heel blij met Nikita. Maar ik was even vergeten dat ook zij bepaalde behoeftes had. Met ‘behoeftes’ bedoel ik natuurlijk een warme mand en wat dierenvoer. Geen, ach laat ook maar. Het is alleen dat ik de weg in het dorp nog steeds niet ken. Ik heb er echt een hekel aan, hulp vragen aan andere. Maar nu heb ik echt geen keus.

Afbeelding

Ik ging dus naar de eerste beste die ik tegenkwam. Want er was echt niks te doen in het dorpje. ‘Heey jij, weet je waar ik wat spullen kan kopen voor mijn poes.’ De jongeman draaide zich om: ‘Hoezo voor uw poes? Jij bent duidelijk een man.’ En we lagen in een deuk. ‘Natuurlijk weet ik waar je dat kan kopen, ik zal je wel even brengen.’

Afbeelding

‘Dit ziet er uit oud’, zei ik verbaast. ‘Maak je maar geen zorgen, echt alles is hier oud in Dragon Valley. Maar het heeft zijn charme moet ik wel toegeven. Koop jij je dierenspullen maar dan let ik wel op je huisdier.’

Afbeelding

De spullen had ik gekocht. Maar ze bezorgen ze thuis. Zoals elke winkel hebben ze niks meer op voorraad. Volgende keer moet ik gewoon naar de Ikea, daar hebben ze alles. ‘Bedankt voor het letten op Nikita. Ik heb haar pas en ken haar nog niet zo goed.’ ‘Ach, zo moeilijk was dat nou ook weer niet’, zei hij vriendelijk terug. ‘Maar ik heb nog een vraagje’, zei ik tegen hem. ‘Kan je hier ergens goed uitgaan?’

Afbeelding

‘Ik dacht dat je dat nooit zou vragen. Kom maar mee, ik weet een perfecte plek!’

Afbeelding

‘Dit hier is mijn stamkroeg, maar dat komt eigenlijk omdat we hier niks anders hebben. Ik verlang naar de discotheken in de grotere steden. Maar hier kan het ook wel gezellig zijn.’ En toen bedacht ik mij opeens iets: ‘Ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe jij heet, mijn naam is Teun Goedhart.’ ‘Had ik mezelf nog niet voorgesteld, mijn naam is Mason Sackholme.’

Afbeelding

‘Zullen wij samen vanavond uitgaan?’, vroeg ik aan Mason. ‘Natuurlijk! Ik zie je hier om half 9.’ We hoorde iemand achter ons mopperen. ‘Wie is dat?’, vroeg ik aan Mason. Mason draaide zich om: ‘Iemand die je beter kan ontwijken, geloof me. Haar man is niet een van de aardigste mensen in het dorp. Maar we kunnen beter gaan, in het café is op dit moment zwangerschapsgym. Geloof me, dat wil je niet zien!’, zei Mason. We lachte en we liepen allebei naar huis.

Afbeelding

‘Ik heb z’n gevoel dat ik vandaag een vriend erbij heb, wat denk jij Nikita?’ ‘Miauw’, mauwde Nikita.

Na het avondeten
Afbeelding

Nu nog alleen Nikita avondeten geven en dan kan ik gaan. Ze red het wel in haar eentje, nu hopen dat ze niks kapot krabt. ‘Teuntje, waar ga jij vanavond naartoe?’

Afbeelding

‘Ik ga met Mason uit, iemand die ik vandaag tegenkwam.’ ‘Wat fijn voor je, dat je een stapvriend hebt. En Teun, jij hebt geluk’. Ik dacht na: ’Hoezo heb ik geluk? ‘Ik heb vanavond niks te doen, dan kan ik gezellig mee!’

Afbeelding

Ik schrok: ‘Dora, alsjeblieft niet. Ik wil een goede indruk maken bij Mason.’ Oma keek sip: ‘Ik wil ook feesten’. Ik zuchtte: ‘Een andere keer, sorry Dora.’

De stapavond liep alleen anders dan verwacht
Afbeelding

‘Teun, wat moeten we doen!’ Ja hoor, Mason heeft teveel alcohol op. Zo te merken kan hij er niet tegen. ‘Mason, volgens mij moet jij een taxi bellen. Je komt zo echt niet thuis.’ ‘Teun!’, schreeuwde Mason, ‘heb je al naast je gekeken!’

Afbeelding

‘Ooh dat, ze heeft gewoon last van buikpijn. Daar hoef jij je echt geen zorgen over te maken’, lachte ik. ‘Teun, haar vliezen zijn geboren. Ze gaat bevallen.’ Dat geeft volgens mij veel troep, dadelijk worden mijn kleren vies. ‘Mevrouw, kunt u niet op het toilet bevallen. Anders worden mijn schoenen vies.’ ‘Breng me naar het ziekenhuis!’, schreeuwde ze.

Afbeelding

‘Kom maar mee jij’, zei ik tegen de bevallende dame. ‘Waar staat je auto?’, vroeg ze. Ik lachte: ‘Denk jij dat ik nog kan rijden. Jij pakt mijn fiets maar, ik loop wel achter je aan. Snel ben je nu toch niet’.

Afbeelding

‘Moet ik jou man bellen?’, vroeg ik aan haar. ‘Nee, doe dat maar niet. Is niet z’n slim idee.’ Gelukkig we waren er: ‘Veel plezier met bevallen, ik ga terug naar de kroeg’.

Afbeelding

‘Echt niet, jij gaat mee naar binnen!’ Ik schrok: ‘Waarom? Ik wil naar de kroeg’. ‘Meekomen jij!’, schreeuwde ze.

Afbeelding

Ik moet vaker naar het ziekenhuis. Er werken echt mooie verpleegsters daar, niet normaal. Oja, ze is bevallen van een jongen. Er loopt nu een oudje naar binnen. Waar zou zij voor komen? ‘Moet ik je nog ergens mee helpen’, vroeg ik aan haar. ‘Nee! Ga nou maar weg.’

Afbeelding

‘Een bedankje was genoeg geweest’

Hoofdstuk 3<>Hoofdstuk 5

Laatst gewijzigd door Koen op di 17 dec 2013, 09:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 4

Afbeelding

Afbeelding

Het was een mooie, frisse dag. Het strand was helemaal verlaten. Want het is hier alleen druk wanneer het echt mooi weer is. Ook is het water véél te koud voor mij. Als ik erin zou duiken zou ik eruit komen in een groot ijsblok.

Afbeelding

Maar Mason wou graag naar het strand. Ik trek de laatste tijd veel met hem op. We hebben het gewoon heel gezellig samen. Ik heb alleen geen idee wat hij hier op het stand wil doen. Er is hier echt helemaal niks.

Afbeelding

‘Heey kijk, een voetbal!’ Ik rende erop af. Gewoon een voetbal op het strand. Kan leuk zijn om met warm weer te voetballen. Vooral met een grote groep.

Afbeelding

Ik kan toevallig heel goed voetballen. Maar dat komt omdat ik dat de heletijd doe tijdens mijn werk. Op dit moment moet ik zelfs de kinderen voetbaltraining geven. Zo leuk om te zien dat ze zoveel plezier hebben!

Afbeelding

‘Heey Teun, geef die bal eens een keer aan mij.’ Ik kijk Mason verbaast aan. Hoezo wil hij voetballen, dat is mijn ding. Ieder heeft iets waar hij/zij goed in is. Ik ben hier goed in.

Afbeelding

‘Hier is de bal.’ En ik schop de bal naar hem toe.

Afbeelding

Ik moest toegeven, Mason doet het niet slecht. ‘Jij doet het best goed Mason.’ Mason knikte: ‘Op de academie heb ik dit genoeg gedaan. Ik zat in het voetbalteam, maar eigenlijk ben ik keeper.’

Verder in de avond
Afbeelding

Het voetballen met Mason beviel me wel. Dus we hebben eigenlijk de hele tijd gevoetbald. En toen herinnerde ik mij iets. ‘Ik moet gaan Mason. Ben helemaal vergeten dat ik samen met Dora zou gaan eten. Zie je nog wel een keer.’ En ik rende terug naar huis.

Eenmaal thuis
Afbeelding

Dora was dus al gewoon begonnen met het koken. ‘Sorry dat ik zo laat ben. Heb de heletijd liggen voetballen met Mason.’ ‘Maakt niks uit, kan gebeuren’, zei Dora. Ik wou gaan zitten, maar toen begon Dora weer: ‘Teun, als eerst je handen wassen!’ Dus ik stond op en waste mijn handen. ‘Wat gaan we eten Dora?’ ‘Macaroni met kaas’. Als het iets is wat ik niet lekker vind is het macaroni, maargoed het is goed bedoeld.

Afbeelding

‘Kan ik je nog ergens mee helpen Dora?’ Dora zuchtte: ‘Nu kan je wel gaan zitten. Want je staat gruwelijk in de weg.’

Afbeelding

Ik moet toegeven dat het eten best wel lekker was. Dora kan gelukkig wel koken, maar zij heeft natuurlijk al veel gekookt in het leven. Ik moet het doen met kant-en-klaar maaltijden. Zijn ook wel lekker. Vooral Bakkie Braadstoom met die gehaktballen. Maar ik blijf me altijd afvragen hoe het kan dat Dora zou oud is. En dat werd eens een keer tijd om het te vragen. ‘Dora, hoe oud ben jij eigenlijk? Want hoe kan je in hemelsnaam zo oud worden?’

Afbeelding

Dora slikte: ‘Hoezo wil jij dat opeens weten?’ Leeftijd is maar een getal, zullen we dat maar zeggen.’ Wat doet Dora toch zo moeilijk. ‘Dora, kom op. Zeg gewoon hoe jij zo oud hebt kunnen worden.’ ‘Teun ik wil het hier niet over hebben!’ En ze stond op.

Afbeelding

Ik schrok: ‘Sorry Dora, ik wist echt niet dat je boos zou worden. Ik ben gewoon nieuwsgierig.’ Dora keek om: ‘Het spijt mij ook dat ik boos werd. Ooit zal ik je het vertellen, maar nu nog niet. Dat komt wel als de tijd rijp is.’

En toen werd het bedtijd
Afbeelding

‘Mooiso, hebt je Pyjama al aangedaan’, zei Dora met haar zachtaardige stem. ‘Dan zal ik nu je bed opmaken. En dan kan ik je lekker instoppen, net als vroeger.’ Ik lachte: ‘Is goed, Dora’

Afbeelding

‘Dora, nee!’

Hoofdstuk 4><Hoofdstuk 6
Afbeelding
@Froos, bedankt voor je reactie!

Laatst gewijzigd door Koen op di 24 dec 2013, 21:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie