Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

86 berichten • Pagina 4 van 5

Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 9 ~ Samenwerking Fr

Afbeelding

Afbeelding

Daar zijn we dan weer. In het altijd stralende Sunlid Tides. Op dit moment is het in bijna elk huishouden rustig. Behalve bij de Familie Goedhart natuurlijk. En dit keer komt het niet door Niall, vader van Teun en Claudia. Nee, het is Claudia die aan het paniekeren is.

Afbeelding

Er wordt veel gevloekt op dit moment achter die deur. En het is inderdaad Claudia, die weer last heeft van haar zoveelste meidenprobleem. Wat zal het dit keer zijn? Heeft ze geen goede outfit? Zitten haar haren niet goed? Het is altijd een probleem, maar zo zijn vrouwen in de Familie Goedhart, bijna alle vrouwen tenminste.

Afbeelding

Er zit gewoon iets tussen mijn tanden. En ik krijg het er gewoon niet uit! Zelfs niet mijn die tandenstokers, die normaal altijd goed werken. En mijn haren moeten eigenlijk ook wel beter, het lijkt net of ze uit mijn rug komen. Dadelijk denken ze nog dat ik rughaar heb, dat mag echt niet gebeuren.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben wel erg blij met mijn jurk. Die ik speciaal gekocht heb voor dit moment. Ook al doe ik het nou pas aan en als ik opgroei pas ik het niet meer. Maar het gaat om het idee, dat je een leuke jurk aanhebt met je verjaardag. ‘Hopelijk verloopt mijn verjaardag goed.’

Afbeelding

Dan staat mijn vader opeens achter me. ‘Tuurlijk loopt je verjaardag goed, ik zou niet snappen waarom niet. Kijk eens in de spiegel, weet je wat ik zie? Ik zie een mooie tiener die over een aantal minuten een jongedame gaat worden. Je hebt de mooie ogen van je moeder. En het haar van je opa. Ze zullen allebei trots op je zijn, dat moet je weten.’
Ik keek mijn vader aan: ‘Bedankt pap.’

Afbeelding

Ik loop nu de trap af. Ik begin te lachen, ik zie gewoon Dora dansen met Ome John. Ome John zien wij eigenlijk niet zo vaak. Hij is een bekend acteur in Bridgeport. Hij is dus veel aan het werk. Daaraan kun je wel zien dat hij op zijn zus lijkt, mijn moeder. Ze werken allebei hard en vinden het ook nog leuk. Ome John heeft het dan altijd wel moeilijker gehad. Hij was altijd het buitenbeentje van de familie en vooral toen hij toegaf dat hij op mannen viel. De familie onterfde hem, maar mijn moeder hield contact met hem.

Afbeelding

Ik weet niet waarom ik het doe. Maar ik zit gewoon steen-papier-schaar te spelen met Dora. Dora is altijd wel kinderachtig geweest. Maar dat is gewoon een familiekwaal. Mijn vader heeft er overduidelijk last van, nog wel het meeste van iedereen. Mijn oma, moeder van mijn vader en dochter van Dora had er blijkbaar ook last van. Jammer genoeg heb ik haar nooit gekend. En Teun heeft het eigenlijk ook wel. ‘Teun, wat ben je aan het doen?’, vroeg ik aan hem. ‘Ik was net even aan het sporten. Maar ik moet zeker weten of mijn haar nog goed zit. Voor je het weet staat de paparazzi voor de deur voor Ome John en dan wil ik er ook goed uitzien!’

Afbeelding

Het was tijd, ik ging opgroeien. Dit is een belangrijk moment voor een tiener, voor mij. Iedereen was ook erg enthousiast. Teun was zo enthousiast dat haar door de muur wou slaan! Ome John ging keihard zingen. Hij is misschien wel beroemd, maar zingen kan hij echt niet. Om me heen hoorde ik: ‘Lang zal ze leven.’

Afbeelding

Het was tijd om de kaarsjes uit te blazen. Een moment van rust zou je zeggen. Helaas niet in deze familie. Iedereen om mij heen schreeuwde. Ik kon niet een rustig denken.
‘Wens een familieglijbaan, dan kunnen we daar dadelijk van af!’, zei Niall opeens enthousiast tegen mij.

Afbeelding

Maar ik wist al wat ik ging wensen. Maar dat blijft geheim. Ik blies de kaarsjes uit, en wachtte op de groei.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn lichaam begon opeens te tintelen. Er kwamen allerlei glitters op me heen, het zag er echt mooi uit. Ik merkte meteen dat ik een goede jeugd had gehad. Want als je dat niet hebt gehad dan voel je dat, tijdens het opgroeien. Mijn jeugd was perfect, dankzij mijn leuke familie.

Afbeelding

Afbeelding

Ik groeide op, de laatste draai en ik was er! Ik keek nog eventjes naar de familie. Dit is de laatste keer dat ik ze zie als tiener. Toen groeide ik op. Ik rende daarna meteen naar de toilet, ik moest weten hoe ik er nu uitzag.

Afbeelding

Ik zie er gewoon niet uit! Mijn haren zijn nog hetzelfde, maar mijn outfit! Als je opgroeit krijg je altijd een gratis outfit. Maar je kiest die niet zelf. En ik heb gewoon erg veel pech.
‘Je ziet er goed uit Claudia’, zei Teun tegen mij. ‘Ik ga me even omkleden, ik heb genoeg gehad van deze sportkleding’, en Teun ging weg.
Teun zag gewoon dat ik me lelijk vond. Maar hij was niet de enige.

Afbeelding

Ik hoorde gewoon mijn vader weer binnenkomen. ‘Pap, ik zie er echt niet uit.’
‘Dat hoef je mij niet te vertellen, dat zie ik wel.’ ‘Kijk maar eens in je kleren kast, want ik heb namelijk iets leuks voor je gekocht.’
Ik rende dus meteen naar boven, richting mijn klerenkast. Zo zie je toch maar dat mijn vader aan me denkt. Want hij had gewoon een jongedame outfit voor me gekocht!

Afbeelding

Ik moet toegeven, ik was even bang dat ik een Super Mario outfit zou krijgen. Want dat droeg hij vroeger soms als hij ging tuinieren. Maar ook als hij mij, Teun of mijn moeder Faith wou opvrolijken. Mijn ik ben harstikke blij met deze outfit.

Afbeelding

Toen kwam Dora opeens de kamer binnengelopen. Net op tijd, want ik was net klaar met omkleden.
‘Ik moet jou spreken’, zei Dora tegen mij.
Ik vroeg me gelijk af waarom. Ik had toch niks verkeerds gedaan. Misschien gaat ze vertellen hoe ze zo jong blijft!

Afbeelding

Dora begon te fluisteren. Ik was even bang dat haar kunstgebit uit haar mond zou vallen. Maar dat gebeurde gelukkig niet.
‘Kom vanavond naar de hoogste bergtop hier in Sunlid Tides. Bij al dat Spa gebeuren, met die overheerlijke sauna. Die sauna is trouwens erg fijn, moet je echt een keer proberen. Maargoed, vanavond bij de bergtop. En zorg dat Teun en Niall niet mee gaan.’
En ze liep weer naar beneden, ik snapte er niks van.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn verjaardag verliep nog goed. Ik heb vooral veel gedanst met Teun. Teun is een echte grote broer. Hij zorgt namelijk heel goed voor me. Misschien is hij af en toe iets te zorgzaam, maar daar kan hij niet veel aan doen. Ik vertelde Teun over mijn plannen om naar Monta Vista te verhuizen. Om daar meer te leren over de kunst. Teun was erg enthousiast. Teun vertelde mij dat hij tijdelijk ging wonen bij Ome John, in Bridgeport. Want blijkbaar kan hij door een akkefietje niet meer naar Dragon Valley. Maar daar wil hij verder niet meer over praten.

Het was avond en Claudia ging naar de bergtop
Afbeelding

Afbeelding

Ik zag Dora bovenaan de bergtop staan. Ik kreeg het gevoel dat ik meedeed aan een tv-programma. En dat bovenaan de trap mij een uitdaging stond te wachten. Het was allemaal zo mysterieus, dus ik ben benieuwd wat me te wachten staat.

Afbeelding

We gingen zitten op het eerste bankje dat we tegenkwamen. ‘Dora, wat doe ik hier. Ik snap er echt niks van.’
Dora keek mij aan: ‘Ik snap jou vragen. Maar er is iets wat je moet weten. Maar je moet mij beloven dat je het niet doorvertelt, aan niemand.’
Ik knikte naar Dora: ‘Ik ga het aan niemand doorvertellen.’

Afbeelding

‘Kan je het nog herinneren, al dat vreemde gedoe met je moeder. Ze moest vaak werken en hield altijd wel geheimen achter. En wat voor werk ze deed wou ze nooit vertellen. Daar zat namelijk een goede reden achter. Een reden die eigenlijk niemand mocht weten. Alleen de leden van de Familie MacDuff. Ik kwam er als een lid van de Familie Goedhart al snel achter. Maar dat kwam door mijn wijsheid. Jou vader mocht dit absoluut niet weten. En dat ging altijd maar net goed, want je vader is zoals je weet erg nieuwsgierig. Normaal hoort je moeder dit te vertellen. Maar helaas kan ze dit niet meer doen, met alle spijt.’

Afbeelding

Toen kwam Ome John opeens de trap op. ‘Ome John, wat doe jij hier?’
‘Kom maar met mij mee, dan zal ik het je laten zien.’
En ik volgde Ome John naar onder.

Afbeelding

We waren naar beneden gelopen. Toen stonden we opeens stil.
‘Wat Dora heeft vertelt mag niemand weten. Maar ik snap dat je het nog niet helemaal begrijpt. Want je moet het zien om het te snappen. Raak niet in paniek, dat wil ik alvast zeggen’, zei Ome John rustig.

Afbeelding

Afbeelding

Ome John haalde een stok tevoorschijn. Hij begon wat te bazelen en draaide met de stok. En toen wist ik het eventjes niet meer. Er kwam gewoon wat uit de stok. Dit is gewoon magie!

Afbeelding

Ik had natuurlijk veel vragen. Maar ik wist dat Ome John daar geen tijd voor had.
‘Maar hoe kan dat, hoe kan jij dat doen?’

Afbeelding

‘Ik ben een tovenaar. Dat zit namelijk in de genen. Mijn vader, jou opa, was een grote tovenaar. En hij zorgde ervoor dat ik ook een tovenaar werd. Daardoor bezit ik deze krachten. Maar ik was niet de enige in de familie. Mijn oudere broer en zussen hadden dat ook. Dus ook je moeder. Alleen zei was er minder enthousiast over. Zij hield niet van magie, want het bracht volgens haar alleen ellende. Daarom dat je vader er niks van mocht weten. Mijn jou moeder gaf het ook door via de genen. Jou broer is volkomen normaal. Maar jij niet Claudia, jij niet. Beweeg eens met je handen, dan zul je het zien.’

Afbeelding

Afbeelding

Ik bewoog langzaam met mijn handen. Telkens bewoog ik sneller met mijn handen. Ik kon gewoon toveren, ik kan toveren! ‘Maar hoezo heb ik geen stok nodig?’
‘Sommige hebben een stok nodig, sommige niet. Jij hebt geluk, want jij kan het met je handen doen’, zei Ome John tegen mij.
Ik kon het nog steeds niet geloven, ik kan toveren.

Afbeelding

‘Ik ben een tovenares’

Hoofdstuk 9<>Hoofdstuk 11
Afbeelding
Bedankt voor de reacties iedereen!

@Iedereen, voor de mensen die het misschien niet begrijpen. Faith, de moeder van Teun en Claudia kwam uit een tovenaarsfamilie. De familie MacDuff uit Moonlight Falls, misschien dat jullie die kennen. Faith is altijd een tovenares geweest en had dat nooit verteld. En probeerde dat ook geheim te houden. Claudia werd toevallig ook een tovenares. De familie MacDuff was een vrij grote familie. Volgende keer zorg ik ook dat ik de stamboom af heb.

Laatst gewijzigd door Koen op wo 29 jan 2014, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 10 -14/1

Wat een leuke wending aan het verhaal. Heb altijd al gedacht dat Faith iets met tovenarij of hekserij te maken had. Mooi verteld. En dan nog die humor van Teun die zich mooi maakt voor eventuele paparazzi in de tuin en Ome John die keihard staat mee te zingen op die screen xD

Heel leuk gedaan :D
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 10 -14/1

Bedankt voor de reacties iedereen :D

Vanavond of morgen een nieuw hoofdstuk. Ben nu zelf even aan het denken wat ik precies ga doen met de familie. Want er moet natuurlijk wel wat gebeuren ondertussen. Dus als iemand ideeën heeft, PM mij maar :knuffel
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 10 -14/1

Afbeelding

Afbeelding

Daar zijn we dan, in de grote stad. ‘Welkom in Bridgeport!’, roept Ome John. De stad is echt geweldig. Echt raar dat ik hier nooit geweest ben. Vooral die gebouwen zijn zo goed. Ik ben echt benieuwd hoe het uitgaansleven hier is! Wel jammer dat ik Nikita niet kon meenemen. Blijkbaar heeft Ome John een vriendje. En hij is allergisch voor katten. Dus ik heb haar achtergelaten bij mijn vader. Zo erg vindt hij dat niet, nu heeft hij tenminste wat gezelligheid.

Afbeelding

Ome John heeft ook echt een vette auto. En ik mocht er gewoon in rijden! Oké, het is echt een Diva auto. Maar dat past wel bij Ome John. ‘Aanschouw, mijn nederige stulpje.’ Ik was eigenlijk verbaast toen ik zijn huis zag. Ik had meer lichtere kleuren verwacht. ‘Dit was het enige huis wat ik kon kopen zonder het te verbouwen. Daar had ik toen geen tijd voor, vooral geen zin’, lachte Ome John.

Afbeelding

‘Waarom z’n groot hek, dat is toch nergens voor nodig?’ ‘Je hebt nog veel te leren Teun. Dit is om de vervelende paparazzi weg te houden.’ Zo vervelende zijn ze nou ook weer niet. ‘Van mij mogen ze best wel foto’s maken. Ik zie er niet voor niks zo goed uit!’

Afbeelding

‘Dan zal ik je even voorstellen aan mijn nieuwe vlam, mijn rots in de branding.’ Rots in de branding, waar slaat dat nou op. Zie ik het nou goed, hij staat gewoon in zijn ondergoed!

Afbeelding

‘Heey Beertje van mij, ik ben weer thuis!’ ‘Johnny Ponny, wat heb ik je gemist!’ Hoezo voelt dit ongemakkelijk. In bijnamen verzinnen zijn ze ook niet de beste. En wat een klef stel, ik zie het nu al. Achja, ze zijn gelukkig. Zo moet ik dan maar weer denken. Ik woon nu wel in een huis met letterlijk 2 Diva’s. Deze tijd ga ik niet vergeten.

Afbeelding

‘En wie heb jij meegenomen Johnny?’ En het vriendje ‘van wie ik de naam nog niet weet’ liep naar mij toe. ‘Dat is Teun, de zoon van mijn zus Faith.’ ‘Oja, nu weet ik het. Mijn naam is Kai Leiko. Met jou wil ik wel eens een beschuitje eten’, zei hij flirterig. Ik zette meteen een stap achteruit: ‘Sorry, geen interesse.’ Ome John lachte zich dood: ‘Wees niet bang Teun, hij houdt je voor de gek. De enige met wie hij dat doet ben ik. En nu lachte ze allebei. Oké, te veel informatie.

Afbeelding

Dit keer slaap ik tenminste niet op de bank. De kamer is wel oké, niks speciaals eigenlijk. Ik heb een 2persoonsbed en een eigen badkamer. Meer heb ik niet nodig. Hoewel, ik hoop dat er ergens een spiegel hangt. Maar dat zal wel moeten. Ook heb ik mooi uitzicht.

Afbeelding

Ook al woon ik nu bij een rijk iemand. Ik wil ook voor mijn eigen inkomen zorgen. Dus daarom hoop ik dat Ome John iets weet. Ik hoop zo dat hij een baantje heeft voor mij op zijn werk. Dan word ik een nog beroemdere acteur als hem! En dan zien alle meiden mij staan enz.

Afbeelding

‘Heey Ome John. Zou jij misschien voor mij een baantje kunnen regelen. Wat ik wil graag mijn eigen geld verdienen.’ In mijn hoofd smeek ik nu om een baantje als acteur. ‘Ik denk dat ik nog wel iets weet. Jij kan toch goed voetballen? Ik heb nog wel wat contacten in het voetbalstadion. Ga daar maar naartoe en zeg dat ik je gestuurd heb. En geef gelijk een dikke kus aan Ronda als je haar tegenkomt, dat is zn lieve meid.’

Afbeelding

Het is helaas geen baan als acteur. Maar nu ik het stadion zie, maakt dat niks meer uit. Kijk hoe groot het is! Dat is gewoon niet normaal, hier wil ik wel werken. Nou alleen hopen dat ik een baan krijg. Ben vooral benieuwd wat voor een. Dus dat word duimen.

Afbeelding

Yes, ik gewoon de baan! Ik ben nu gewoon Speler uit eerste divisie! Ze waren zo onder de indruk van mijn sportieve vaardigheden dat ze mij meteen de baan geven hadden. Wat wel niet kan gebeuren in een grote stad. En ik weet al hoe ik het ga vieren. ‘Wat zeg je handje, gaan we vanavond het uitgaansleven van Bridgeport beleven. Ik dacht van wel!’

Teun werkt aan zijn sportieve vaardigheden
Afbeelding

Afbeelding

Ik moet mijn conditie natuurlijk wel op peil houden. Daarom heb ik besloten dat ik nog meer ga joggen. Het enige probleem is dat ik de weg nog niet zo goed ken ik Bridgeport. En dat kan voor kleine problemen zorgen. ‘Kan iemand mij vertellen waar ik ben!’, schreeuwde ik. ‘Je bent in Bridgeport. En op dit moment verniel je de bloemen die maar 1 keer per 4 jaar groeien, dus bedankt daarvoor’, zei iemand achter me. ‘Geen dank!’

Afbeelding

En na het sporten neem ik natuurlijk een lekker warm bad. Daar knap ik lekker van op. Helaas heb ik geen douche in mijn eigen badkamer. Maar je kan ook niet alles willen. Ik pas ook maar net in het bad. Als ik nog meer spieren had dan paste ik er gewoon niet in!

Afbeelding

‘Wat zijn we ongezellig bezig. Waren gaan we niet met zn allen aan een tafel zitten?’ ‘We hebben een beetje haast. Ik en Johnny gaan namelijk dadelijk naar een optreden in het grote schoolgebouw. En we zijn uitgenodigd, ik heb er zoveel zin in’, zei Kai. ‘Dat komt mooi uit. Want ik ga vanavond het uitgaansleven in.’

Afbeelding

‘Teun, pas je wel op als je vanavond. Je weet nooit wie je tegen kan komen’, zei Ome John. ‘Hoezo?’, vroeg ik verbaast. ‘We zullen maar zeggen dat er wat enge mensen rondlopen. Dus maar daar maar voor op.’ Enge mensen, die doen mij niks. ‘Wees maar niet bang, mij doen ze niks.’ ‘Pas daar maar voor op. Je heb O-positief, daar zijn ze gek op.’ En Ome John kreeg meteen spijt van zijn reactie. ‘Vergeet maar wat ik net zei, veel plezier vanavond.’

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar ging ik dan. Ome John had de taxi geregeld. Dus hem kennende heeft hij de goedkoopste gebeld die hij kan verzinnen. Hij blijft een MacDuff, zuinig en vol geheimen. Zo goed ken ik de kant van mijn moeder ook weer niet. Want merendeel van de familie is vroeg gestorven, helaas. Dus al die geheimen zijn het graf mee ingegaan. Oja, Bridgeport ziet er echt gaaf uit in de nacht!

Afbeelding

Zoals ik eerder al zei ken ik de weg niet. Daarom dat ik ook gewoon random een kroeg ingelopen ben. Wel grappig aan deze kroeg is dat het in de kelder is. Dus ik vraag met nu echt af wat er daarboven wel niet allemaal is. Waarschijnlijk appartementen waar andere mensen inwonen. Hopelijk hebben zei geen last van de muziek.

Afbeelding

Hoog waarschijnlijk kun je al raden wat ik als eerste ging doen, drinken! Ik was wel benieuwd of ze hier lekkere sapjes kunnen maken. En ik moet toegeven, deze smaakt wel. De barvrouw is duidelijk professioneel. ‘Kun je misschien ook het drankje The Teun maken?’ Ze keek me verbaast aan: ‘Sorry, daar ben ik nog nooit van gehoord.’

Een aantal sapjes verder
Afbeelding

Opeens stond er iemand achter me. Ik rook gewoon haar sterke parfum. ‘Heey jij, wat is jou naam?’ Ik draaide me om. Ik wist dat ik onweerstaanbaar ben, maar dit slaat gewoon alles. Achter me stond een hele mooie meid. Met een lekkere jurk aan, niet normaal! ‘Mijn naam is Teun Goedhart. Wat is jou naam schoonheid?’ ‘Mijn naam is Sugar, lekkerding dat je bent’.

Nog een aantal sapjes en uurtjes later
Afbeelding

Wat had ik het gezellig met Sugar. Geloof me, ze is een lekkere meid. Maar niks voor mij, veel te bazig. Ook al zn Diva figuur. Daar heb ik er genoeg van in de familie. Maar zoals ik al zei ziet ze er goed uit. Meer heb ik niet te willen. We hebben allebei, vooral ik, wel wat gedronken. Maar ik ben nog helemaal nuchter, denk ik!

Afbeelding

Afbeelding

Van het een kwam het ander. Om een lang verhaal kort te maken, ik neem haar mee naar huis. En ik neem ook aan dat jullie snappen wat dat in houdt. Zo niet, ze gaan een beschuitje eten. Alleen ik rende richting de lift. Ik wou zo snel mogelijk thuis zijn. Maar Sugar ging moeizaam mee. ‘Is er iets schoonheid?’ ‘Nee hoor.’ En ze liep weer snel door.

Afbeelding

‘Teun, loop de trap nou op.’ ‘Ik kan de trap niet opkomen, kun je me naar boven dragen?’, vroeg ik dronken. ‘Loop gewoon door! Het is dat je er zo goed uitziet, want anders was je het echt niet waard. ‘Yes, ik ga een beschuitje eten met een lekkerding! En zei vindt mij ook lekker!’ ‘Teun! Dat hoorde ik’, schreeuwde Sugar.

Teun is uiteindelijk op zijn kamer gekomen
Afbeelding

Afbeelding

De volgende ochtend
Afbeelding

‘Sorry dat je zo vroeg weg moet. Maar mijn oom mag je niet zien’

Hoofdstuk 10<
Afbeelding
De hoofdstukken worden telkens groter en groter XD
Hopelijk is dat geen probleem :)

Ik ben op dit moment bezig met en website voor de Familie Goedhart. Niks speciaals, maar het is nog niet klaar. Wel laat ik even een stamboom zien. Zodat iedereen een beetje snapt hoe de familie in elkaar zit:

Stamboom
Afbeelding
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 11 -29/1

Bedankt voor de reacties :knuffel

@Froos, ik had gemerkt dat Sugar hele grote ogen had. Dus ik dacht: 'Doe zonnebril mag wel af' ;)

@Slimpie Hugo, heb helaas geen oude foto's meer :( De foto's die op fotobucket stonden had ik helaas verwijderd. En op mijn computer staat ook niks meer :(
En natuurlijk heb ik mijn trouwe lezer gemist
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 11 -29/1

Afbeelding

Afbeelding

Wat een heerlijk leventje heb ik toch. Heel weinig doen en genieten van het mooie weer. Zwembroekje aan en genieten in het bubbelbad. Alle zorgen gaan weg, niet dat ik zorgen heb maar toch. Geniet van het leven, dat lijkt mij een goed motto!

Afbeelding

Jammer genoeg had ik het bubbelbad niet voor mij alleen. Het werd al snel ingepikt door Ome John en Kai. En zo te merken hadden ze het heel gezellig, met elkaar. En je moet het niet verkeerd begrijpen, ik bedoel het niet slecht. Maar het is gewoon niet leuk om naar te kijken. En dat hadden zij dus ook in de gaten.

Afbeelding

‘Heey Teun, zou jij ons goede vaders vinden?,’ vroeg Kai opeens. Hoe moet ik dat weten, als ik ze bekijk hebben ze alleen aandacht voor elkaar. ‘Teun als jij nou eens even naar binnen gaat. Dan kunnen wij samen nog even genieten van het bubbelbad’, zei Ome John tegen mij. ‘Maar ik wil ook genieten van het bubbelbad!’

Afbeelding

Ik ben dus gewoon het bubbelbad uitgezet. Zo te horen hebben ze het heel gezellig, misschien iets te gezellig. Ik durf gewoon niet om te kijken!

Afbeelding

‘Geniet van het leven’, dat blijft inderdaad een leuk motto. Maar toch begin ik er over te twijfelen. Ome John en Kai hebben het de laatste tijd veel over kinderen. Het is tegenwoordig in om een kind te adopteren. Dat hadden ze in huishouden Bell ook gedaan volgens Kai.

Afbeelding

Misschien dat ik ook iets moet gaan bereiken. Het leven is nooit een groot feest. Ik ben begin 20 en nog steeds heb ik geen eigen woning. Ik verhuis steeds van familielid naar familielid. En een vriendin is ver te zoeken. Ik moet ergens mee gaan beginnen, maar hoe?

Afbeelding

Zeg ik net tegen mezelf dat ik mijn leven wil gaan verbeteren, zit ik alweer in de kroeg. Veel geluk heb ik trouwens niet. Ik verlies telkens en dat is niet zo leuk. Ook heb ik net een blauwtje gelopen bij een van de dames die in de kroeg zaten. Met nadruk op zaten, ik heb ze net weggejaagd.

Afbeelding

Ik geef het op, ik begin gewoon maar met drinken. Misschien dat het geluk dan weer terug komt. Helaas ben ik bang van niet.

Afbeelding

‘Een sapje met extra veel alcohol erin alsjeblieft’. ‘Is je leven zo ellendig?’, lachte de barvrouw vrolijk. ‘Je moest is weten,’ zei ik terug.

Afbeelding

‘Ik had je laatst ook hier gezien, samen met Sugar. Is dat niks geworden?’ Ik zuchtte: ‘De eerste 3 weken spraken we nog wel stiekem af, want ze had een vriendje. Aangezien hij heel erg breed is wilde ik geen ruzie met hem krijgen. Alleen na 3 weken liet ze niks meer van haar horen.’ ‘Dat is balen. Je vindt het nog wel, liefde’.

Afbeelding

Opeens bedacht ik me iets, tegen wie praat ik eigenlijk? ‘Wat is eigenlijk jou naam?’ Ze keek me vrolijk aan: ‘Noem mij maar Becca.’ ‘Mijn naam is Teun.’ Weer glimlachte ze: ‘Dat weet ik, meneer Goedhart. Het neefje van de beroemde John MacDuff en zijn lover Kai Leiko.’ Hoe weet zij dat allemaal, ze is een stalker! ‘Jij bent een stalker, jij achtervolgt mij!’. ‘Ik ben geen stalker, als barvrouw krijg je gewoon alles te horen.’

Afbeelding

‘Geniet van je drankje Teun, ik moet glazen gaan halen. Ik zie je nog wel.’ En ze liep weg, erg mysterieus. En ik moet toegeven, daar hou ik wel van.

Afbeelding

En daar sta je dan, voor het zwembad met 2 naakte mannen erin. Ik dus snel mijn gezicht de andere kant op draaien. ‘Eeh, jongens, ik ben thuis.’ Kai keek om: ‘Teun, mag gerust omdraaien. We hoeven ons nergens voor te schamen. Spring er lekker bij, is gezellig.’ ‘Bedankt voor het aanbod, maar ik blijf liever op het droge. ‘Kom Kai, we vertellen Teun het goede nieuws’, riep Ome John opeens. 

Afbeelding

‘We gaan een kind adopteren!’
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie