Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

86 berichten • Pagina 3 van 5

Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 5

Afbeelding

Afbeelding

Nadat Dora onder het bed kwam te zitten had ik gelijk de ambulance gebeld. Zij kwamen gelukkig net op tijd. De volgende ochtend was ik nog steeds ongerust. Daarom dat ik mevrouw McCann had gebeld. Ik had toevallig onthouden dat zij nog steeds werkt in het ziekenhuis. ‘En hoe gaat het met Dora? Ze overleeft het toch wel?’

Afbeelding

‘Teun, overdrijf niet zoveel. Dora kan heus wel wat hebben. Als je oud bent betekend niet meer dat je geen bed meer op je kan krijgen.’ Ik keek verbaast: ‘Normale ouderen kunnen daar niet tegen, maar jullie zijn niet normaal als het aan mij ligt.’ Mevrouw McCann lachte: ‘Je moest is weten’. ‘Maar het komt dus goed met Dora?’, vroeg ik aan haar. ‘Wees gerust, ze is vervoert naar Starlight Shores. Daar zullen goede doctoren voor haar zorgen.’

Afbeelding

‘Starlight Shores? Daar zitten helemaal geen goede doctoren. Ik kijk s ’nachts altijd naar dat programma op MVT, Starlight Shore. Daar zitten echt gekke mensen bij!’ Mevrouw McCann lachte: ‘Geloof me, ze zit daar goed.’

Afbeelding

‘Oja, nu iets minder leuks. Mijn achterkleinzoon komt weer terug van vakantie. Dus hij wil zijn huis weer terug. Hij komt rond het avondeten. Dus zorg er even voor dat je dan weg bent.’ En ze ging naar huis.

Afbeelding

Waar moet ik in hemelsnaam naartoe? Ik ga echt niet terug naar Sunset Valley, ik heb het daar wel gezien. Ik weet al iets! Ik pakte mijn telefoon: ‘Heey met Teun, kan ik tijdelijk bij jou logeren?’ Aan de andere kant van de telefoon: ‘Natuurlijk, dat word gezellig!’

Afbeelding

‘Heey Teun, hoe komt jij hier zo snel?’, vroeg Mason. De ijscokar kwam toevallig net langs. De eigenaar van de ijscokar kent mijn vader. Dus hij wou mij graag hier naartoe brengen.

Afbeelding

‘Je vindt het echt niet erg dat ik tijdelijk blijf logeren?’, vroeg ik aan Mason. ‘Natuurlijk niet, kom op man. Het word echt gezellig.’ Wat ben ik toch blij met vrienden zoals Mason. Je kan er altijd op rekenen.

Afbeelding

‘Wat ziet het hier er leuk uit’ ‘Dankjewel, ik woon hier pas tijdelijk. Ik ben het huis uitgeschopt, mijn zus werd gek van mij’, lachte hij. ‘En waar mag deze coole gozer slapen?’

Afbeelding

‘Jij mag op de bank slapen, deze coole gozer slaapt gewoon in zijn eigen bed’, lachte Mason.

Afbeelding

‘Mason, let jij wel op de tijd. Ik wil echt geen aflevering missen van Starlight Shore. Tot nu toe heb ik ze allemaal gezien. ‘Heey Teun, die poes van jou komt binnen gelopen.’ Wie had de deur opengelaten, want Nikita kan echt niet de deur openen.

Afbeelding

‘Nikita, kom is.’ Ik ging door mijn knieën. ‘Hoe kom jij hier binnen, heb jij de deur open gedaan?’ Nikita miauwde. ‘Teun, we eten vanavond macaroni, is dat goed?’ ‘Is goed’, riep ik terug. Nikita is echt een leuke poes.

Afbeelding

‘Wat ben jij toch een leuke poes’

Hoofdstuk 5<>Hoofdstuk 7
Afbeelding
Nog bedankt voor de reacties allemaal!

Sorry dat dit z’n late update is. Als allereerst had ik wat problemen met de computer. Mijn broertje had windows upgedate en daardoor was de Sims opeens in 3D. Snapte er echt helemaal niks van. Maar dat heb ik gefixt. En ik heb Assassins Creed 4 gekocht voor de xbox. Dus die moest ik natuurlijk eerst uitspelen XD

Laatst gewijzigd door Koen op di 31 dec 2013, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 6

Afbeelding

Afbeelding

We hebben nu al een tijdje Teun Goedhart gevolgd. Maar we mogen natuurlijk niet de rest van de familieleden vergeten. Zoals sommige misschien nog weten had Teun nog een zusje, Claudia Goedhart. Zij en haar vader zijn op vakantie in Sunlid Tides. En Claudia is de laatste erg enthousiast, want ze is binnenkort jarig. Dus dat betekend een ding, er moet veel geregeld worden!

Afbeelding

Dit is het vakantiehuis die de familie Goedhart al een lange tijd huurt. Claudia besloot om haar verjaardag tijdens haar schoolvakantie te vieren. Want wie wil er nou niet haar verjaardag vieren op een zonnige bestemming.

Afbeelding

‘Heey pap, je hebt toch wel alle uitnodigingen voor mijn verjaardag verstuurd?’ ‘Natuurlijk nog niet, zal ik zo wel doen. Ik zit nu dat programma terug te kijken, Starlight Shore. Teun had gelijk, het is echt een te gekke serie.’ ‘Pap doe normaal, zorg er nou maar voor dat je de uitnodigingen verstuurt.’

Afbeelding

Het enige wat ik nog moet doen zijn de boodschappen. Ik wil natuurlijk een grote taart hebben, met véél chocolade. En wat plastic bordjes dat scheelt namelijk erg veel afwas.

Afbeelding

Ik wou dat ik de auto kon nemen, dat lopen is echt niet gezond. Zoveel energie heb ik nou ook weer niet. Ik moet eigenlijk meer gaan sporten. Als Teun hier een keer is gaan we wel samen naar de sportschool. Nou hopen dat ze nog een lekker chocoladetaart hebben.

Afbeelding

Ja, ik zie de taart al liggen! Ik rende er al op af, want voordat je het weet neemt iemand anders die taart in beslag. Ik moet natuurlijk niet de plastic bordjes vergeten. Misschien dat plastic vorkjes ook handig zijn.

Afbeelding

Mooi, dat is geregeld. Het enige wat ik nog moet doen is wat kleren kopen. Want als ik eenmaal opgegroeid ben heb ik echt nieuwe kleren nodig. Want deze passen dan niet meer. Niet dat ik dat zo erg vind. Want zoals elke meid hou ik wel van wat nieuwe kleren.

Afbeelding

‘Nou alleen hopen dat pap die uitnodigen verstuurt’

Ondertussen in Dragon Valley
Afbeelding

‘Dat noem ik nou eens een sportieve wandeling, toch veel beter dan autorijden. Of niet Nikita.’ Waarom praat ik ook alweer tegen een kat. Achja, dat doet volgens mij iedereen met een huisdier. Ik moet me wel even uitstrekken.

Afbeelding

‘Jij kan zo te zien ook wel wat rust gebruiken’, zeg ik tegen Nikita. Nikita begint te miauwen.

Afbeelding

‘Ik heb z'n gevoel dat jij wel iets lekkers verdient heb.’ Ik hurk en zak door mijn knieën en geef Nikita een kattensnoepje. Nikita vindt het erg lekker en geniet ervan. ‘Zo te zien vind jij het erg lekker, ik ga er binnenkort meer van halen.’

Afbeelding

Dan stapt er opeens een dame op mij af. Niet zo raar ook, ik ben woest aantrekkelijk. ‘Ik heb jou hier nog nooit eerder gezien, mag ik vragen hoe jij heet?’, vraagt ze aan mij. ‘Mijn naam is Teun Goedhart. En het kan dat je me nog nooit eerder gezien hebt. Ik ben hier op een soort van vakantie, om het zo maar te noemen.

Afbeelding

‘Mijn naam is Nessie Lochlan. Ik werk als journalist en moet een column maken over het uitgaansleven van buitenlandse toeristen. Zou jij mij misschien willen helpen?’

Afbeelding

‘Natuurlijk wil ik een mooie meid zoals jou helpen’

Hoofdstuk 6<>Hoofdstuk 8
Afbeelding
Nog bedankt voor de reacties allebei!

@Froos, jij hebt een goed geheugen zo te lezen. Maar Teun kocht uiteindelijk geen ijsje, want dat mocht toen niet van zijn vriendin (Faith) XD

Laatst gewijzigd door Koen op di 14 jan 2014, 11:04, 4 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 7

Afbeelding

Afbeelding

‘Je ziet er goed uit Teun’, lacht Mason. Ik moet er natuurlijk wel goed uitzien. Niet dat dat zo moeilijk is. Maar je moet toch jezelf een beetje verzorgen. ‘Heb ik me wel goed geschoren?’ ‘Teun, het ziet er perfect uit.’

Afbeelding

‘Jij mag eigenlijk ook wel meer bewegen’, zegt Teun tegen Mason. ‘Ik weet het, maar die donuts op het politiebureau zijn zo lekker!’, en we lachen ons dood.

Afbeelding

‘Maar ik zie er dus goed uit?’ ‘Ja Teun, het is tip top in orde. Wees nou niet opeens zo bang, dat doe je normaal gesproken ook niet.’ ‘Ik weet het, gewoon last van een kleine paniek aanval. Ben gewoon zo zenuwachtig.’ ‘Maar ze ging je toch alleen maar interviewen?’, vroeg Mason aan Teun. Ik lachte: ‘Alsof het daar bij blijft!’

Afbeelding

We hadden afgesproken in de taverne, als dat zo heet tenminste. Het was alleen best ver lopen. Blijkbaar woonde Mason er gewoon naast! Zijn we voor niks telkens naar de kroeg gewoon midden in het dorp.

Afbeelding

‘Heey Teun, leuk dat je er bent.’, zegt Nessie op een flirterige toon. Mijn zenuwen waren meteen weer weg. Dit moet wel goedkomen. Ze ziet me zitten, dat kan niet anders!

Afbeelding

We gingen naar binnen en zaten aan de bar. Ze begon vragen te stellen over mijn uitgaansleven in Dragon Valley. Maar ook over het uitgaansleven in Sunset Valley. ‘Geloof me, in Sunset Valley valt gewoon niet te feesten.’

Een uur later
Afbeelding

‘Dan moeten we nog een ding doen. Ik zou graag wat drankrecepten willen hebben. Weet jij er misschien een paar?’ Drankrecepten? Dat klinkt best wel raar. Ze bedoelt waarschijnlijk mix-drankjes. ‘Natuurlijk weet ik er een paar!’ Ik loop naar de bar en begin.

Afbeelding

Ik heb mijn beroemde drankje gemaakt, ‘The Teun’. Beroemd is die natuurlijk nog niet, maar dat komt nog wel! ‘Mmm, dit is eigenlijk best wel lekker’, zegt Nessie. En ze slokt het gelijk naar binnen. ‘Nessie, pas wel op. Het is geen appelsap.’

Afbeelding

Heb ik net vertelt dat het geen appelsap is. Ik ben de tel kwijt, geen idee hoeveel ik er al op heb. Het zal wel meevallen. Ik kan er wel tegen. Nessie daarin tegen niet. Is eigenlijk wel grappig om te zien.

Na een heleboel drankjes en geflirt
Afbeelding

Afbeelding

‘Sorry Nessie, ik kan dit niet.’ En ik duw haar een stukje terug. ‘Hoe graag ik het ook wil, en ik wil het echt graag, ik kan het niet. Ik wil geen misbruik maken van jou zattigheid.’

Ondertussen in Sunlid Tides is Claudia druk bezig
Afbeelding

Ik moet gewoon mijn eigen taart gaan maken. Normaal maakt pap dat altijd, maar hij vindt dat ik het eens een keer zelf moet gaan doen. Dan moet hij niet gaan zuren als het niet lekker is.

Afbeelding

Ik heb z’n gevoel dat de taart best wel lekker gaat worden. Wat hou ik toch van dat beslag. Het liefste zou ik gelijk al dat beslag opeten. Maar dat doe ik niet, ik lik de pollepel wel af.

Afbeelding

De taart zit in de oven, het komt allemaal goed. Dat is te hopen tenminste. Nu heb ik alles geregeld. Maar volgens mij vergeet ik iets. Ik weet het alweer!

Afbeelding

‘Pap hier komen!’ Niall komt uit het zwembad en loopt richting Claudia. ‘Waarom schreeuw je zo, ik ben niet doof!’ ‘Heb jij de uitnodigen verstuurd?’ Niall begint langzaam achteruit te lopen. ‘Over dat gesproken…’ En Niall rent hard weg.

Afbeelding

‘Pap, nu moet ik iedereen sms’en. En ik heb alleen het nummer van Teun!’

Ondertussen is Nessie weer wat nuchterder geworden
Afbeelding

‘Het spijt me Teun. Ik had je niet moeten zoenen. Ik had misschien toch iets te veel gedronken.’ Ik begin te lachen: ‘Je mag me heus wel zoenen hoor! Maar het liefst alleen als je nuchter bent. Want ik wil geen misbruik van je maken’, zeg ik zachtjes tegen Nessie. Nessie is verbaast: ‘Dat had ik eigenlijk niet achter jou verwacht als ik eerlijk ben. Heb jij toch een softe kant’. ‘Hou het nou maar stil, ik wil niet dat Mason het hoort’, zeg ik zachtjes. Dan gaat opeens mijn telefoon.

Afbeelding

‘Heey grote broer van me.’ Het is Claudia, zo te zien moet ze iets hebben. ‘Waarom bel je me?’ Achter me hoor ik Mason naar buiten lopen. Volgen smij maakt hij een vriendelijk babbeltje met Nessie. ‘Papa heeft de uitnodigen van mijn verjaardag niet verstuurd. Heb jij toevallig nog wat telefoonnummers van familie?’ ‘Ik heb alleen het nummer van Dora en ome John. Ik sms ze je dadelijk wel. Tot volgende week!’ ‘Teun, ik ben over 3 dagen al jarig.’ ‘Tot over 3 dagen dan’. En ik hang op.

Afbeelding

‘Kom hier, ik wil zoenen!’

Hoofdstuk 7<>Hoofdstuk 9
Afbeelding
Nog bedankt voor de reacties!

@Froos, had even moeite om de spelfout te vinden. Maar uiteindelijk had ik het gevonden :sweatdrop

Laatst gewijzigd door Koen op di 14 jan 2014, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 8

Afbeelding

Afbeelding

‘Ik zie je de volgende keer weer lieffie. Ik moet echt weer een keer gaan sporten. Anders raak ik mijn spieren nog kwijt. En dat willen we natuurlijk allebei niet.’
‘Teun, dat maakt echt niet uit. Tot morgen dan.’

Afbeelding

‘Mason, ga je mee naar de sportschool? Je kan het eigenlijk wel gebruiken.’
‘Ik blijf vandaag lekker thuis. Dus ga maar lekker sporten.’

Afbeelding

Toen ik naar buiten liep zag ik Nessie opeens.
‘Ben je iets vergeten lieffie?’, vroeg ik aan haar.
‘Ja, mijn oorbellen. Maar ik weet nog wel waar ze liggen.’
‘En anders helpt Mason je wel, die doet dat wel.’

Teun komt aan bij de sportschool
Afbeelding

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in zware oefeningen, geen idee waarom.

Afbeelding

Dan maar wat krachttraining met muziek erbij. Lekkere harde rock, dan maar hopen dat de andere mensen niet gaan klagen. Maar die zullen vast niet klagen. Zo wel, dan zie ik het wel.

Afbeelding

Oké, ik zie er echt goed uit. Mijn haar zit perfect en iedereen kan mijn spiermassa zien in dit vest. Het hele plaatje klopt eigenlijk wel. Wat jammer dat niet iedereen is zoals ik.

Afbeelding

"Je ziet er weer goed uit Teun, maar dat moet ook wel als je met zo'n mooi goddelijk lijf geschapen bent" lacht ik tegen zichzelf.
Maar dan zie ik een klunzige, wat donkerder man, op de loopband.
Volgens mij heeft die donkere man mijn hulp nodig.

Afbeelding

"Dag meneer, mijn naam is Teun Goedhart en ik woon ook in Dragon Valley. Volgens mij kunt u wel wat hulp gebruiken?"
"Dag Teun, mijn naam is Tupac Bohati. Waarom heb ik je hulp nodig?"
"Het zag er wat klunzig uit op die lopende band, zo krijg je nooit zo'n gespierd lichaam als mij snap je. Stap er maar weer op" zei ik tegen Tupac.

Afbeelding

Ik ben Tupac flink aan het trainen. En volgen mij vindt hij het ook nog leuk.

De training zit erop
Afbeelding

"Bedankt Teun" zei Tupac.
Dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht. Maar ik zal hem wel bedanken. Hij heeft het goed gedaan voor een beginneling. "Graag gedaan. Zullen we iets leuks doen want ik vind je best wel grappig" lachte ik.
"Ja dat is leuk" riep Tupac. En wij geven elkaar een high-five.

Afbeelding

Maar er moet eerst gedoucht worden na het sporten.

Afbeelding

Tupac kwam met het idee om naar het zwembad te gaan.
"Geweldig idee Tupac maar ik zie een puistje op mijn wang en dat wil ik niet" antwoorde ik.
Maar blijkbaar duurt het voor Tupac allemaal te lang en gaat alvast uit de doucheruimte.

Afbeelding

"Tupac! Wacht op mij!"

We kwamen aan bij het zwembad
Afbeelding

Tupac is aan het vertellen over vroeger in Ziwa Bonde en dat hij binnenkort vader gaat worden.
"Wat knap dat je jezelf zo snel aanpast aan de moderne wereld" complimenteerde ik. "Ik ben namelijk ook heel modern want dat zie je wel aan mijn kledingkeus. Misschien moeten we binnenkort eens gaan shoppen? Jij kan ook wel wat anders aan" zei ik.
"Wat is sjoppen?" vroeg Tupac.
"Dat is winkelen" antwoord ik.
"Dat doet mijn vrouw Aissa altijd" zei Tupac.

Afbeelding

"Maakt niet uit, probeer mijn beroemde drankje eens?" en ik mix mijn eigen beroemde drankje in elkaar.
"Het heet 'The Teun' beroemd is hij natuurlijk nog niet, maar dat komt nog wel" lachte ik.

Afbeelding

Tupac slokt meteen het drankje naar binnen, want het is nog een vrij warme herfstdag in Dragon Valley.
"Tupac, pas wel op. Het is geen appelsap" waarschuwde ik.

Afbeelding

Na wat drankjes werden we wat meliger.
"Ik ben een vis" riep Tupac.
"Ik ga je vangen" lachte ik.
Even later sprong ik ook in het zwembad.

Na een tijdje
Afbeelding

Tupac begint opeens verbaast te kijken: "Wat voor haar heb jij?" vroeg Tupac.
"Dat is de beste haarlak. Echt een tof product. Speciaal voor onweerstaanbare mensen zoals ik" antwoorde ik.
Dan gaat Tupac's telefoon over.
"Even mijn smartiefoon opnemen" excuseerde Tupac zich.
Zo erg vond ik dat niet. Nu kan ik van de glijbaan!

Afbeelding

Die glijbaan gaat best wel hard! Jammer dat Tupac het niet ziet. Maar zo te zien heeft hij een belangrijk telefoontje. Want hij loopt steeds verder weg.

Afbeelding

Tupac en ik hebben zich weer aangekleed en we nemen afscheid.
"Bedankt voor de gezellige middag" omhelsde ik.
"Jij ook voor het trainen enzo, maar ik moet snel naar Aissa. Ik wordt vader" lachte Tupac.

Rennend ging Teun naar binnen
Afbeelding

Ik wou Mason alles vertellen over de gezellige middag die ik heb gehad met Tupac. Gek genoeg stond de voordeur nog steeds open.

Maar dit had Teun beter niet kunnen zien
Afbeelding

Ik kwam binnen en Mason stond gewoon te zoenen met Nessie. ‘Mason!’, schreeuwde ik boos.

Afbeelding

‘Mason hoe kon je! Je weet dat ik met haar bezig ben’, schreeuwde ik tegen Mason. Ik zag naast me Nessie, maar zo erg vond ze het blijkbaar niet.

Afbeelding

‘Het spijt me Teun, echt! Ik weet ook niet waarom ik dat deed.’
‘Ik weet het wel’, lachte Nessie gemeen.

Afbeelding

‘Mason, eruit! En ik hoef jou hier nooit meer te zien, begrepen!’

Afbeelding

‘Teun, ik woon hier. Jij bent nu degene die weg hoort te gaan!’, schreeuwde Mason.
Oja, dat is misschien een domme fout.

Afbeelding

‘Kom Nikita, dan gaan we. Wat hier wonen alleen maar verraders!’ En ik pakte Nikita op.

Afbeelding

Ik liep weg samen met Nikita in mijn armen. Ik hoorde achter me gewoon iemand lachen, vast Mason.
‘Ik kom morgen mijn spullen ophalen!’

Afbeelding

‘Teun kom terug, dit was echt niet mijn bedoeling!’

Hoofdstuk 8<>Hoofdstuk 10
Afbeelding
Ik wil Froos natuurlijk bedanken voor de samenwerking. Ik vind het erg leuk om Teun terug te zien in zijn dagboek. En ik vind het helemaal top om Tupac te zien in mijn dagboek. En ik wil Froos bedanken voor het maken van de screens en ook merendeel van de tekst!

@Iedereen, zoals jullie net lezen hebben Teun en Mason nu ruzie. Daar ben ik later veel mee van plan ;)

Laatst gewijzigd door Koen op di 14 jan 2014, 11:19, 3 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Slimpie Hugo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2205
Lid geworden op:
za 10 nov 2012, 22:06

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 9 ~ Samenwerking Fr

‘Teun, ik woon hier. Jij bent nu degene die weg hoort te gaan!’, schreeuwde Mason.
Oja, dat is misschien een domme fout.


Echt zulke geweldige Goedhart-Humor xD

Superupdate en leuke samenwerking. Leuk om Claudia te zien, haar ben ik niet vergeten.
Krijgen we op de verjaardag Niall wel in beeld te zien? (A) en Faith? (A)
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Dagboek Familie Goedhart ~ Hoofdstuk 9 ~ Samenwerking Fr

Bedankt voor de reacties iedereen :D

@Slimpie Hugo, dat zul je binnenkort zien of juist niet zien ;)

Edit
Hebben sommige lezers misschien interesse in een stamboom van de familie Goedhart?
Want ik kan snappen dat het misschien wat onduidelijk is voor de nieuwe lezers die de familie nog niet kende ;)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie