Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Wat vinden jullie van het dagboek

Ik weet het niet zo goed
0
Geen stemmen
leuk
4
50%
niet slecht,maar niet mijn ding
1
13%
super
3
38%
slecht
0
Geen stemmen
Totaal aantal stemmen: 8

66 berichten • Pagina 1 van 4

Gebruikersavatar
winxie2
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
161
Lid geworden op:
do 15 mar 2012, 18:00

UPDATE Aflevering 15 22/09 /Familie Sunrise

Hoi hoi !
Na enkele korte pogingen komen we nu met een echt simsdagboek !
Ik ga samen met Namitjuh een dagboek posten. We zijn in real life Best friends en simsen vaak samen. (We spelen deze familie met mijn pc omdat Namitjuh momenteel problemen met haar sims heeft op haar pc).
Zo kwamen we tot het idee samen een dagboek te maken :) . We zijn beiden van België en omdat sommige woorden verschillend zijn bij ons, kan er voor sommigen eens een onbekend woordje insluipen. Pm ons dus maar als je vragen of suggesties hebt !
We gebruiken geen poseplayer wegens te veel problemen.
En vooral: Veel plezier !!!


Proloog

20 jaar geleden vond een oud vrouwtje bij zonsopgang 2 mandjes in de zee.
In die mandjes bleken 2 kindjes te zitten. Het vrouwtje bracht snel die twee mandjes naar het dichtstbijzijnde weeshuis : The lost valley. Het was een vervallen gebouw dat een beetje op een spookhuis leek maar het was het enige weeshuis in de wijde omgeving. Waar de meisjes vandaan kwamen is niet bekend. Het is ook niet zeker of ze zussen zijn of niet maar nu al hielden ze elkaars hand vast. De directrice van het weeshuis besloot hen Claire en Suzanna Sunrise te noemen, naar de zonsopgang.
18 jaren lang verbleven ze er. Nooit kwam iemand hen opzoeken. Ze werden ook nooit geadopteerd. Suzanna had een blauwe huid waarvan de oorzaak een mysterie is. Ook Claire beheerst vreemde krachten. Ze waren de buitenbeentjes.
Toen ze de volwassen leeftijd hadden bereikt besloten ze met een klein bedragje op hun eigen benen te staan.

Afbeelding

Hoofdstuk 1

Biografie

Afbeelding
Claire Sunrise

‘ hoi allemaal! welkom bij ons dagboek! Ik ben Claire Sunrise. mijn haar is blond, ik heb groene ogen en hou van … eten zoals jullie zien. Suzanna trekt graag foto’s van ik die eet’ Ik draai met mijn ogen als ik dit zeg. Suzanna is dan wel een schatje maar soms kan ik haar wurgen. Ik zou zeggen dat ik ze wurg tot ze blauw is maar ja … ze is al blauw.
‘ ik hou vooral van herfst salade, simpel maar toch lekker. Mijn lievelingskleur is wit. al is het enige witte in ons huis de koelkast.’ ik zucht ‘ Ik ben ook een waterrat, handig , liefhebber van de warme zon , zeer charismatisch en ambitieus. Mijn droom is dan ook om een Resort op te starten samen met Suzanna. Helaas hebben we hier nog niet het geld voor’ Ik sta op en kijk door ons raampje. Dat heel ironisch op het water staat. De plek waar wij ook gevonden zijn. We zijn volgens mij vervloekt tot de zee. ‘ ik weet ook niet wie men ouders zijn voor het zelfde geld zijn we afkomstig van Poseidon … je weet wel … god van de zee? ahja niet iedereen is zot van mythes hé. En ik lees te veel percy jackson’ ik moest even giechelen. ‘Claire?’ oops dat is Suzanna, het is tijd voor haar om zich even voor te stellen. Hopelijk vinden jullie het al leuk om over ons zielige leventje te lezen. haha.

Afbeelding
Suzanna Sunrise

‘Zoals jullie merken, is Claire een echt babbelgat. Maar ze is niet de enige hoor ! Haha ;)
‘Ik ben dus Suzanna, God mag het weten waarom die naam, maar ik vind hem leuk dus ben ik er wel blij mee. Zoals Claire al zei, is mijn huid blauw. Waarom weet ik niet. Niemand heeft ooit de oorzaak weten te vinden dus aanvaard ik het gewoon. Eigenlijk best grappig want mijn lievelingskleur is turkoois !’ Ik kijk snel even naar mijn horloge. ‘Het is bijna weer tijd voor het werk, ik ben een echte workaholic. Momenteel klus ik bij als beeldhouwster. Al onze centjes steken we in de spaarpot voor onze grote droom: een echt resort. Zoals je al kunt verwachten ben ik dus ook heel ambitieus.’ Ik haal even m’n neus op. ‘Claire? Wat is die stank ! Ik haat vuil, om een of andere onverklaarbare reden maakt het huis zichzelf schoon als ik het te stoffig begin te vinden.’ Ik haal m’n schouders op. ‘Wat kan ik jullie nog over mezelf vertellen? Ik hou van strandfeestjes, ik ben van plan mijn duikbrevet te halen, een knappe jongen aan de haak te slaan,…
Te veel plannen en zo weinig tijd !’ Mijn maag knort. ‘Oooh, tijd voor mijn favoriete eten van de hele wereld: limoenroomtaart. Daar mag je me altijd voor storen tijdens het werk ;). Adios amigos !’

Laatst gewijzigd door winxie2 op zo 22 sep 2013, 10:57, 23 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
winxie2
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
161
Lid geworden op:
do 15 mar 2012, 18:00

Re: Dagboek familie Sunrise

Bedankt voor jullie leuke reacties !
We zijn heel blij dat jullie de proloog leuk vinden :D .
Daarom posten we nu aflevering 1 :laugh .

Aflevering 1: De brief

Afbeelding

Suzanna opende de brievenbus. Al lezend liep ze naar binnen. ‘Pff, 82 dollar! Claire, we moeten echt iets doen aan ons verbruik.’ Suzanna bekeek de rest van de brieven. Haar aandacht werd getrokken door een grote, gele enveloppe. Ze opende de brief en haar ogen vlogen over het papier. ‘CLAIR?!’ Suzanna sprong op en neer van vreugde en duwde de brief in Claire haar gezicht. ‘Wat nu weer Suz? Clair keek naar de brief.


Grote Beeldhouw Super Contest
Win 30.000 dollar en maak uw dromen waar !

Bent u een gepassioneerde kunstenaar? Denkt u de mensen te raken
met uw werk? Dan is dit uw kans. Neem de beitel en ga aan het houwen!

Voorwaarden?
-U bent minstens 18 jaar
-U levert 1 werk bestaande uit hout, ijs of steen
-Er is geen thema! De creativiteit is aan u

Inschrijven op volgend nummer: 089 344 344
Verdere info bij de heer: Jonkman Rudy

Snap je het niet Clair? Dit is onze kans. Dit kan geen toeval zijn, het is het lot.’ Kierde Suzanna. Snel belde ze het nummer op. ‘Met Rudy.’ ‘Euh, dag meneer. Ik ben Suzanna.
Ik bel voor de wedstrijd?’ Even bleef het stil. ‘O ja, natuurlijk! Geeft u maar uw gegevens.’
Suzanna dicteerde alles, terwijl Clair haar lachend bekeek. Clair wist dat Suzanna hier van droomde. ‘U heeft een maand de tijd. Ik bel u dan de dag zelf op. Ik zal dan zeggen waar de beoordeling doorgaat. Een prettige dag nog’ En hij had opgehangen. Suzanna staarde naar de telefoon. Vreemd…Ahja ze ging er gewoon voor. Ze gaf Clair een knuffel.
‘Ik ga meteen aan het werk!’ Suzanna liep naar buiten en ging in het zand liggen. Hier aan de zee haalde ze al haar inspiratie. Ze dacht aan 14 juli 2011, op die dag was ze 18 geworden. Clair had haar het mooiste cadeau ooit gegeven: een professionele opleiding tot beeldhouwster. Al vanaf ze klein was, had ze een band met beeldhouwwerken.
Afbeelding

Een oude man, den Freddy, leerde Suzanna de kneepjes van het vak. En nu 2 jaar later had ze haar eigen kleine zaakje. Oke, het verdiende voorlopig nog niet zoveel. Maar we kunnen we niet klagen. En nu die brief…
Met haar voeten in de zee en haar ogen op de horizon gericht, gaf ze haar geest volledig over aan de creativiteit van de natuur.
Gebruikersavatar
winxie2
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
161
Lid geworden op:
do 15 mar 2012, 18:00

Re: Dagboek familie Sunrise - Aflevering 1 online !

Omdat de afleveringen voorlopig nog kort zijn, posten we nu al aflevering 2 :).

Aflevering 2 : De vreemdeling

Afbeelding
Claire keek naar Suzanna die aan de zee zat. Ze legde de brief vrolijk op tafel. Ze wist dat dit de droom was van Suz om door te breken in het beeldhouwen en zij had haar daar altijd in gesteund. Ze kon namelijk schitterend beeldhouwen. Claire deed ondertussen schilderwerkjes om aan centjes te komen maar wou daar wel snel mee ophouden, haar schilderijen trokken meestal op niet veel en ze vond het totaal niet leuk.
Afbeelding

Ze nam een pen en papier en schreef een kattenbelletje voor Suzanna. ‘ ben even naar de winkel, enjoy’
Claire deed de deur open en stond oog in oog met een vreemde man. ‘ euh hallo?’ ‘ hallo’ antwoorde de man heimelijk. ‘ wie bent u?’ ‘ …’Dat doet er niet toe mevrouw. Ik heb een interessante bod voor u’
Afbeelding
Afbeelding

Ze begonnen te vertellen over Zaken. De man had een jobvacature vrij in het zakengebouw. Hij was er zelf gestopt met werken wegens ‘persoonlijke redenen’ die niet echt overtuigend waren maar Claire vroeg er niet om. Ze was te geïnteresseerd in de job. ‘ja , ik zal er over nadenken’ ‘ u kunt morgen tussen 13 en 16 u langskomen naar dat gebouw , ik heb al een afspraak gemaakt voor u met de baas’
en de man ging er snel vandoor.
Afbeelding
Claire bleef staan met verschillende emoties maar opgewonden was toch wel de primairste. Eindelijk ging ze een échte job doen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
winxie2
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
161
Lid geworden op:
do 15 mar 2012, 18:00

Re: Dagboek familie Sunrise - Update: Aflevering 2

Aflevering 3 De start van een nieuwe begin

Afbeelding
Plots wist ze het. Suzanna sprong recht en liep naar binnen. ‘Claire?’
Suzanna zag een hoop papieren liggen op tafel. Ze nam er een en bekeek hem van dichterbij. Info over de zakenwereld, zou Claire daar een job zoeken? Ze was altijd al goed geweest met woorden en spreken voor grote groepen. Suzanna glimlachte, ze was blij. Hun leven begon eindelijk wat vorm te krijgen.
Terwijl Claire om boodschappen was, begon Suzanna met de eerste voorbereidingen van haar werk.
Ze ging werken met haar favoriete materiaal: ijs!
Ze moest zorgen dat haar werk in een koude ruimte werd gemaakt. Maar ze hadden geen professionele ruimte die gekoeld kon worden.
Suzanna nam haar prehistorisch mobieltje bij de hand en toetste een nummer in dat ze al maanden niet meer had gebruikt. Een robotachtige stem klonk: 'Geen bereik.' 'Aaaargh, typisch...' 'Buiten proberen...' Na 6 keer opnieuw proberen en enkele vloekwoorden later, ging de telefoon eindelijk over.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
‘Freddy? Ik heb een vraag…’ Snel legde ze haar probleem uit. ‘Oké...ja...hmm...ja...Berkelweeg 3? ja...super! Bedankt!'. Suzanna nam snel het kattenbelletje van Claire. ‘Ben even iets gaan regelen. Als je me nodig hebt, ik ben telefonisch te bereiken. Je favo eten staat in de koelkast. Kus !’
Snel ging ze op weg. Freddy had haar een adres gegeven. Ze had er nog nooit van gehoord maar het was het proberen waard.
'Waar is die *** straat?' 2 uur later had ze het nog niet gevonden. Dat het in de bossen was, was duidelijk. Maar waar precies.
'Kan ik u helpen?' Suzanna schrok. Een oude man staarde haar aan, hij grijnsde. 'Euh, ik zoek dit adres.' Ze gaf hem het briefje met het adres. 'Dat is niet zo ver hoor, ik ga even mee.'
Een oud fabriekspand verscheen in zicht. 'Dan...' Suzanna draaide haar om maar het mannetje was verdwenen. 'Oké....vreeeeeeemd' :? 'Ah ja.' Hoewel Suzanna haar twijfels had bij het -ja noem het gerust een krot- fabriekspand trok ze de deur van het vervallen gebouw open.
Afbeelding
Wat ze zag had ze totaal niet verwacht. 'Wacht maar tot Claire dit ziet!'
Gebruikersavatar
winxie2
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
161
Lid geworden op:
do 15 mar 2012, 18:00

Re: Dagboek familie Sunrise - Update: Aflevering 4 :)

Hebben vandaag eens geprobeerd met de poseplayer en het ging redelijk. Dus hopelijk lukt het ook in de toekomst :p

Aflevering 4 don't worry be happy

Claire was al de hele dag gestresseerd , vanaf Suzanna iets zei begon Claire te flippen. ‘ NEEEEE LAAT DAT STAAAN’ tierde Claire toen suzanna een tuinkabouter buiten wou zetten. ‘ wat? waarom ? buiten staat hij niet in de weg’ ‘ JAWEL in de mijne! ‘ gilde Claire. Suzanna zette de kabouter terug .
Afbeelding
‘ wat heb jij ? ‘ Niets!’ Claire bleef ijsberen tot suzanna haar armen vastgreep. ‘ doe eens rustig , wat is er?’ claire zuchtte ‘ ik moet vandaag naar… Het Zakengebouw’ ‘ oo maar daar hoef je toch niet zo zenuwachtig voor te zijn, je zult dat fantastisch doen’ ‘ o ja claire die iets fantastisch doet dat zou dan wel de 1ste keer zijn ‘ ‘ welnee , je haar zit perfect, je kleren ook en je bent er klaar voor, doe me nu een plezier en stop alsjeblieft met gillen’ Claire keek beschaamd naar Suzanna ‘whoops, sorry’ ze gaf suz een knuffel ‘ i’m a pain in the ass sometimes’ Suzanna besloot daar wijselijk niet op te reageren.
Afbeelding
Suzanna draaide met haar ogen. ‘Weet je wat ga zitten en ik maak je een lekkere kop thee.’
Suzanna draaide haar om en liep naar de keuken. Na 10 minuten kwam ze terug met 2 grote koppen dampende thee.
‘Kijk, je kunt het proberen. Wat heb je te verliezen?’ Clair dacht na. ‘Niets dus’ Suzanna keek haar veel betekend aan. ‘Clair, ik heb een vraagje. Ik zou voor die beeldhouwwedstrijd graag een ijsstandbeeld maken.’ ‘ja?’ ‘Van een persoon’ ‘Ja…?’
‘Van jou’ Suzanna knipoogde. ‘Ooooh…’ Clair zette een big smile op.
‘Dus het is goed voor jou?’ ‘Natuurlijk!’ ‘Hier het adres’ Suzanna gaf Claire een kaartje met een geheimzinnig adres. ‘Ik zal je er morgen heen brengen.’ Suzanna glimlachte.
Claire en Suzanna babbelden nog wat verder tot Claire ineens recht sprong.
‘Veel succes, Claire!’ ‘Dankje, Ik ga ervoor!’ En weg was Claire.
Afbeelding
Suzanna staarde haar na. Ze nam het pareltje in haar haar vast. Hopelijk bracht haar dat wat geluk. ‘Oké, eens kijken.’ Suzanna nam haar stappenplan voor het beeldhouwwerk door. ‘Ijs check. Werkplaats check. Model check. Materiaal check.’ Ze glimlachte, alles was in orde. De telefoon rinkelde. ‘Hallo, met Suzanna.’ Het bleef stil. ‘Hallo, is daar iemand?’ Het bleef nog steeds stil.
Afbeelding ‘Als dit een grap is, het is niet grappig.’ Plots hoorde ze een hese stem. ‘Ben je alleen?’ Suzanna schrok. ‘Dit is echt niet grappig.’ Ze drukte de telefoon uit. Een seconde later rinkelde hij opnieuw. Suzanna negeerde het gerinkel, nam haar tas en ging naar buiten.
Intussen aan de andere kant van het eiland.
‘komt u binnen’ claire ging het kantoor binnen. ‘ hallo mijn naam is Tariq Scott.
En met deze zin begon het allemaal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
winxie2
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
161
Lid geworden op:
do 15 mar 2012, 18:00

Re: Dagboek familie Sunrise - Update: Aflevering 4 !

Aflevering 5 Een onverwacht bezoek

Toen Claire het gebouw verliet was ze in de zevende hemel. Ze had de job! Al was ze wel afgeleid door haar baas…. Ze vond hem wel aantrekkelijk en charismatisch.
Als Claire thuiskwam zag ze Suzanna een boek lezen. ‘ hallo… ik heb de job’ glunderde Claire. ‘ oo fantastisch ! ik heb het je toch gezegd’ ze gaven elkaar een knuffel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Suzanna dacht na. Zou ze Claire vertellen van het telefoontje? Zou ze vertellen wat er was gebeurd in het stad? Ze nam Clair bij haar schouders en keek haar recht in de ogen. Ze kon haar geluk nu niet in diggelen slaan. ‘Ik ben trots op je.’ Kom dit moeten we vieren.
Afbeelding
Suzanna liep naar de koelkast. ‘Kijk eens wat ik mee heb van de winkel.’ Suzanna haalde een fles champagne tevoorschijn. ‘Waaaat !’ : kirde Claire. ‘Dat is ZOOO lief.’
AfbeeldingAfbeelding[/URL]
Ze maakte een dansje van geluk. ‘Op ons’ ‘Op ons’ Op het moment dat de glazen klinkten, ging de deurbel.
Claire opende die en stond plots oog in oog met haar nieuwe baas. ‘ goeiemorgen , ik kom nog even langs om bepaalde zaken te bespreken die ik vergeten ben.’ ‘Euh…’ Claire keek naar Suzanna. Wat een lekker stuk,dacht Suzanna .Ze maakte een dubbelzinnig en plagerig gebaar naar Claire.
Afbeelding
‘Komt u maar binnen en neem een glas champagne. Ik laat u alleen met Claire. Ik moet toch nog wat regelen.’ Ze gaf de man een hand en ging naar buiten. Claire glimlachte naar Tariq. Na hem een glas champagne te hebben aangeboden, begonnen ze over het werk. Claire kon er alleen haar hoofd niet bijhouden. Die ogen! Ondertussen was de fles leeg. ‘ moet u nog iets hebben om te drinken? Een biertje?’ ‘ ja een jupiler kan mij wel bekoren’ claire haalde snel een biertje en voor haar zelf een fruitsap. En ze begonnen opnieuw te spreken, maar dit maal niet over werk….
‘ ow het is al 20 u , ik moet gaan!’ Tariq stond recht en gaf haar een hand. Claire begon te blozen ( iets wat ze nooit doet) ‘ tot morgen’
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie