Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

43 berichten • Pagina 1 van 3

Gebruikersavatar
iEmma
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
26
Lid geworden op:
do 06 jun 2013, 18:48

De familie Hale (generatie 1, hoofdstuk 5)

Hallo iedereen!

Ik heb besloten om een Sims dagboek bij te houden aangezien ik de laatste tijd weer heel veel de Sims 3 speel, maar nooit weet wat ik eigenlijk moet doen. Het is mijn eerste dagboek en ik ga erg mijn best doen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Ik wil Patrick (op Sims Nieuws Harrypo11) heel erg bedanken voor het helpen met mijn dagboek. Patrick verbeterd mijn teksten en helpt me met inspiratie als ik even niets meer weet! Echt heel erg bedankt Patrick. ♥
___________________________________________________________________________________________

Generatie 1 - Jake Hale
Afbeelding

Proloog - Hoofdstuk 1 - Hoofdstuk 2 - Hoofdstuk 3 - Hoofdstuk 4 - Hoofdstuk 5

Laatst gewijzigd door iEmma op do 13 jun 2013, 16:39, 10 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
iEmma
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
26
Lid geworden op:
do 06 jun 2013, 18:48

Re: De familie Hale (generatie 1, proloog)

Proloog
Afbeelding

Jake schoof achter zijn computer op één van de oncomfortabelste stoelen uit heel het huis om zijn ouders een e-mail te sturen. Hij had zijn moeder beloofd haar meteen in te lichten als hij veilig en wel bij zijn nieuwe huis was aangekomen. Jake schudde glimlachend met zijn hoofd. Zijn moeder kon het maar moeilijk accepteren dat na zijn grote broer nu ook hij op zichzelf moest wonen en liet dat de afgelopen weken ook duidelijk merken. Zijn lange vingers gleden over het toetsenbord;

Lieve pap en mam,

De verhuizing verliep snel en vlekkeloos. Ik kon binnen enkele minuten al mijn huis betreden; hij was namelijk al van tevoren helemaal ingericht. Het huis is stukken kleiner dan dat ik gewend ben, maar dat is ook grotendeels mijn eigen keuze geweest: ik wil en zal zelf carrière maken. Ik moet wel toegeven dat het stilletjes is in huis, zo zonder jullie. Hopelijk zie ik jullie snel weer: mijn deur staat altijd voor jullie open.

Ik hoop snel meer van jullie te horen of jullie te zien,
Jake.
Gebruikersavatar
iEmma
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
26
Lid geworden op:
do 06 jun 2013, 18:48

Re: De familie Hale (generatie 1, hoofdstuk 2)

Hoofdstuk 1
Afbeelding

Het gelach van spelende kinderen en het gebrom van alle auto's om hem heen overschaduwden het geluid van de zachte voetstappen van Jake, die op dat moment rustig door het park liep om een frisse neus te halen. Vanaf toen hij al een kind was kon hij op één of andere manier beter denken als hij zich in de buitenlucht bevond; hij was om die reden iedere dag na school in het park van Sunlit Tides te vinden, waar hij al zijn gedachten op een rijtje zette. Dit zorgde ervoor dat hij vaak zijn huiswerk vergat te maken, iets wat niet in goede aard viel bij zijn ouders. Maar dat is nu eindelijk allemaal verleden tijd: met zijn diploma op zak heeft Jake zijn allereerste huis kunnen kopen.

Afbeelding

Toen Jake een goede plek had gevonden in het park om te gaan zitten, dwaalden zijn gedachten af naar zijn ouders. "Ik ben blij dat ik van ze verlost ben," zuchtte hij in zijn gedachten. "Begrijp me niet verkeerd, hoor. Ik hou van mijn ouders, ze kunnen zich soms alleen zo opdringen." Hij keek naar de rondvliegende vlinders bij de struiken achter hem en nam diep adem. Na een paar minuten stond hij van zijn comfortabele plaats op en liep hij naar zijn huis, wat vlak naast het park staat. "Ik moet nog een heleboel dingen afronden."

Afbeelding

Jake belde zijn beste vriend Dave Roberts, die hij al kent sinds de middelbare school, op om hem uit te nodigen. Hij had hem al een hele tijd niet meer gesproken, Jake had het te druk met het geld verdienen voor zijn huis, waar hij inmiddels in woont, en Dave had besloten om naar de universiteit te gaan. Dave had ondertussen zijn diploma gehaald en vond het leuk om even langs te komen, hij zou zich nog even douchen dan dan kwam hij eraan.

Afbeelding

Jake en Dave hadden zoveel bij te praten; Dave vertelde dat hij ‘de ware’ ontmoet had op de universiteit en kon uren over haar doorkletsen, iets wat Jake na enige tijd ging irriteren. Bij aankomst had Dave meteen al gezegd dat het huis kleiner is dan hij gedacht had, “je ouders waren zeker in een gulle stemming”, zei Dave op een sarcastische toon en samen barstten ze in lachen uit.

Afbeelding

Jake en Dave kropen als vanouds weer achter de gameconsole om elkaar te laten zien wie er nou de beste was. "Moet jij nu al niet op huis aan?" vroeg Jake na een paar uur achter het spel gezeten te hebben. Dave keek verschrikt naar de klok en zag dat hij inderdaad allang thuis had moeten zijn om een verslag voor zijn werk te gaan maken. Dave nam afscheid van zijn beste vriend en stapte in zijn auto.

Afbeelding

Afbeelding

Een goede kok is Jake nooit geweest, zijn ouders hadden een vaste butler in dienst die hem alles wat hij maar wilde bereid had. Maar deze keer vond Jake dat zijn macaroni met kaas aardig goed gelukt was, toen hij vanochtend wafels wilde gaan maken hij hij ze perongeluk laten aanbranden omdat het drukker had met het gamen. Hij had die ochtend maar een broodje gehaald in de supermarkt.

Afbeelding

Na een geslaagde dag dook Jake meteen zijn bed in. Hij heeft zijn favoriete lakens van het huis van zijn ouders meegenomen – zonder deze lakens kan Jake nooit in slaap komen en is hij de volgende dag de hele dag chagrijnig. Jake kon alsnog een beetje moeilijk in slaap komen. Hoe kon hij zijn huis onderhouden zonder dat hij een baan heeft? Hij wilt geen hulp van zijn ouders, nee, daar is Jake te koppig voor. Hij moet en zal alles zelf betalen en onderhouden, dat was zeker.
Gebruikersavatar
iEmma
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
26
Lid geworden op:
do 06 jun 2013, 18:48

Re: De familie Hale (generatie 1, hoofdstuk 2)

Hoofdstuk 2
Afbeelding

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben kan Jake er weer helemaal tegen aan. Jake dacht nog steeds aan zijn gedachtes van gisteravond. Hij besloot daarom om stappen te gaan ondernemen, te beginnen met het zoeken van een baan. Zijn maag zeurde erg om voedsel, maar voordat hij aan zijn ontbijt begint neemt hij een frisse douche om de dag mee te beginnen.

Afbeelding

Nadat hij gedouched en gegeten had, maakte hij het fornuis schoon en trok hij zijn beste pak aan. Hij heeft over een paar uur een afspraak bij Stadion Zeezicht voor een sollicitatiegesprek. Hij was best nerveus, hij had nog nooit eerder een sollicitatiegesprek gehad. In zijn jongere jaren heeft hij ook nooit een bijbaantje gehad, hij kreeg altijd genoeg geld van zijn ouders. Er was dus geen reden om een baantje te zoeken en te solliciteren.

Afbeelding

Jake nam nog een laatste, diepe zucht en liep vol moed naar het stadion in. Hij kon zijn hart in zijn keel voelen bonken. Van jongs af aan heeft hij van een professionele sportcarrière gedroomd. Hij keek met zijn vader altijd de voetbalwedstrijden van de het beroemde team ‘Zeezicht’ op Sunlit Tides. Hij is een echte fan van hun. Hij hoopt later in zijn carrière ook in dit team te komen, maar daarvoor moet hij eerst promotie krijgen, áls hij de baan wel krijgt.

Afbeelding

Na een sollicitatiegesprek van 30 minuten te hebben gehad, is het Jake toch gelukt om de baan te bemachtigen. Jake was erg zenuwachtig en dat was ook wel te merken; toen Jake een slokje van zijn glas wilde nemen stootte hij het perongeluk om, zo op de papieren van Suzuki Hinata, de baas van Jake. Hier was Suzuki niet blij mee, maar hij vond het overigs niet heel erg. Jake besloot om in plaats van de taxi te nemen naar huis, te gaan joggen. Het was een lekkere zomerse dag en hij moest overgins fit zijn voor zijn werk.

Afbeelding

Toen Jake zijn schoenen uit had gedaan en zich na een frisse douche had omgekleed, rinkelde de deurbel. Hij was opgelucht dat de bel niet was gegaan op het moment dat hij aan het douchen was, het zou diegene aan de deur geen goed doen om zijn goddelijke lichaam te zien. Toen hij de deur nog met geen kier had geopend, kwam Kyle zijn huis binnengestormd. “Ik wist dat je onze afspraak zou vergeten!” Kyle draaide zich om en keek Jake aan. “De enige afspraak die ik vandaag had was mijn sollicitatiegesprek – ik ben aangenomen, trouwens.” Jake deed een dramatische buiging naar voren toen Kyle hard in zijn handen begon te klappen. “Gefeliciteerd, man! Heb je dan nu wél tijd om met mij mee naar het zomerfestival te gaan?”

Afbeelding

Jake en Kyle hadden op weg naar het festival een weddenschap afgesloten: diegene die als laatste al zijn hotdogs op heeft, moet zichzelf laten schminken als een blije clown. Jake vertrouwde helemaal in zichzelf. “Niemand kan mij verslaan in een eetwedstrijd! Al helemaal mijn eigen broer niet,” dacht hij terwijl hij de eerste paar hotdogs elegant in zijn mond duwde.

Afbeelding

De eetwedstrijd verliep heel anders dan Jake gedacht had. Jake werd in het park meerdere malen door enthousiaste kinderen aangesproken die hem, zo nu en dan, dwongen om een truc uit te halen.

Afbeelding

Tijdens het schaatsen keek Jake in het rond. Toen zijn ogen vielen op een mooie roodharige dame, die net als hem niet erg goed was in rolschaatsen, raakte hij zijn concentratie kwijt en viel hij languit op de vloer. Alsof het lot nog niet genoeg plezier had, viel juist op dat moment de vrouw in kwestie ook neer: vlak voor hem! Toen de vrouw Jake in zijn ogen aankeek schoot ze in de lach, Jake was helemaal vergeten dat hij nog onder het schmink zat.

Afbeelding

Jake raakte al snel met haar aan de praat. “Mijn naam is Rose, Rose Adams,” zei een liefdevolle stem tegen hem. “Ik ben Jake, gewoon Jake,” stamelde Jake uit. Jake werd afgeleid door haar schitterende groene ogen. “Ben je nieuw hier in Sunlit Tides? Ik woon hier al mijn hele leven en ik heb je nog nooit gezien,” vroeg Jake zich af. Rose gaf een betoverende glimlach en knikte met haar hoofd. “Dat klopt, ik ben hier afgelopen week naartoe verhuist.” Al snel kwam er een eind aan dit – voor Jake’s gevoel – eindeloze gesprek. Ze wisselden al snel hun nummers uit en vertrokken beide naar hun eigen huis.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie