Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

43 berichten • Pagina 2 van 3

Gebruikersavatar
iEmma
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
26
Lid geworden op:
do 06 jun 2013, 18:48

Re: De familie Hale (generatie 1, hoofdstuk 2)

Hoofdstuk 3
Afbeelding

Het eerste wat Jake de volgende ochtend deed was Rose bellen. Hij drukte op de toetsen van zijn mobiel die gezamelijk Rose’s nummer vormde. “Hey Rose! Ik vroeg me af of je – ehh.. – of je zin hebt om langs te komen,” zei Jake hoopvol en ietwat stotterend door zijn mobiel. “Aardig dat je dat vraagt. Natuurlijk heb ik er zin in,” klonk de verlegen stem aan de andere kant van de lijn “Ik ben er over één uur.” Jake kon wel huilen van geluk toen het telefoongesprek daarmee was beëindigd.

Afbeelding

Jake had zenuwachtig uit het raam gestaard om te zien of Rose al voor de deur stond. Toen hij haar eindelijk aan zag komen wandelen ging hij alvast in de deuropening staan en ontvangde hij haar letterlijk met open armen. “Zo voelt het dus om verliefd te zijn,” dacht Jake. “Ik hoop dat deze gevoelens wederzijds zijn.”

Afbeelding

Jake gaf Rose een kleine rondleiding door zijn huisje. “Je hebt echt een leuk en gezellig huisje hier,” zei Rose met een lieve blik en ze keek Jake in de ogen aan. “Ik weet dat het niet groot is,” stamelde Jake. Hij wou zijn zin vervolgen, maar Rose viel hem in de reden: “Niet groot? Ben je gek geworden! Het is een groter huisje dan wat ik heb, hoor! Ik moet het maar doen met het geld wat ik verdien als Ambulance Medewerker in het ziekenhuis hier een eindje verderop.”

Afbeelding

En daarmee was het ijs gebroken: het tweetal kwam in een lang gesprek – ze hadden elkaar een heleboel te vertellen. Rose was grotendeels aan het woord en Jake lachte af en toe en knikte een enkele keer. Jake was verdronken in de ogen van Rose en kon nergens anders meer naar kijken. Pas toen Rose met haar handen voor Jake zijn ogen zwaaide kreeg ze weer contact met hem. “Voel je je wel goed? Je ziet zo wit,” vroeg Rose bezorgd aan Jake, die nog moest verwerken wat hem gevraagd werd. “Nee, het gaat wel. Het is alleen... je bent zo mooi.” Had hij dat nou echt hardop gezegd?

Afbeelding

Afbeelding

Jake zijn lippen kwamen plotseling steeds dichterbij die van Rose. Voor hij het wist kuste hij haar op de mond, iets wat Rose blijkbaar niet verwacht had. Hij voelde dat Rose versteld stond van wat hij zojuist gedaan had. Tot zijn verbazing voelde hij dat Rose meeging in de zoen en drukte ze hem steviger tegen zich aan. Toen Jake en Rose, zoenend, naar de bank wilden verhuizen hoorde ze geklop op de deur. Teleurgesteld trok Jake Rose van zich af en keek hij door het raam wie er dit keer weer voor de deur stond.

Afbeelding

Toen Jake uit het raam keek kon hij zijn ogen niet geloven: zijn ouders stonden op de stoep. “Mam, pap!” riep Jake toen hij de deur open deed en naar hen toe liep om hen met een knuffel te begroeten. “Ik weet dat je nog niet lang het huis uit bent, Jake. Maar we wilden je nieuwe huisje eens zien, we missen je erg thuis,” zei zijn moeder verontschuldigend. Jake nodigde zijn ouders uit om binnen wat te komen drinken. “Ik wil jullie meteen aan een vriendin van mij voorstellen.”

Afbeelding

Toen iedereen lekker op de bank zat en iedereen aan elkaar voorgesteld was, schoot Rose ineens iets te binnen. Rose dacht al, toen ze Jake’s ouders zag, dat ze hun ergens van kende, maar ze wist niet waarvan. “Wachts eens even, zijn jullie dé James en Stefani Hale?” bracht Rose uit haar mond vol verbazing. “Ach meisje, heeft Jake je dat niet verteld?” zei Stefani, zelfs zij kon haar verbazing niet onderdrukken. Rose keek met een vragende blik naar Jake, die met een onschuldige blik terug keek.

Afbeelding

Toen iedereen Jake zó lang begon aan te staren besloot hij het woord te nemen. “Ja – ehh – sorry daarvoor. Ik wil nooit te veel aandacht op mezelf leggen, alleen omdat mijn ouders, nouja, beroemd zijn." Het was doodstil in de kamer, het enige wat je kon horen was de zware ademhaling van James. “Mijn ouders hebben mij een groot huis aangeboden om in te kunnen wonen, maar dat aanbod heb ik afgewezen. Ik wil mijn eigen huis onderhouden en wil de rekeningen zelf kunnen betalen, ik heb daar geen hulp voor nodig.” Zijn moeder kon haar lach niet onderdrukken, “Maak je maar geen zorgen,” zei ze met een lieve glimlach tegen Rose, “Jake is altijd al zo koppig en eigenwijs geweest.”

Afbeelding

Stefani kon het wonderbaarlijk heel goed vinden met Rose en vertelde het ene na het andere verhaal over Jake. “Toen Jake een peuter was, was hij ook altijd zo koppig,” zei Stefani grinnikend, “Zo wilde hij zelf leren lopen en had hij van niemand anders hulp nodig – nouja, uiteindelijk had hij wel hulp nodig, dat gaf hij niet graag toe!” Rose vindt het leuk om verhalen over Jake te horen, Jake vond het heel erg beschamend en wou het liefste door de grond zakken.

Afbeelding

Toen Jake zijn ouders de deur had gewezen en afscheid genomen had keerde hij terug naar de woonkamer. Vanaf de bank keek Roze met een ontdeugende blik naar Jake, die zo snel mogelijk naast haar op de bank kwam zitten. “Zo, waar waren wij gebleven?” zei Jake op een ontdeugende manier. Hij sloeg een arm om haar heen en begon haar hevig te zoenen.

Laatst gewijzigd door iEmma op wo 12 jun 2013, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
iEmma
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
26
Lid geworden op:
do 06 jun 2013, 18:48

Re: De familie Hale (generatie 1, hoofdstuk 4)

Hoofdstuk 4
Afbeelding

Het was alweer een tijd geleden dat Jake Rose leerde kennen, hun relatie was al een aantal fases verder. Zo had Jake Rose gevraagd of ze bij hem wou intrekken, Rose had geantwoordt met een luidde “Ja natuurlijk!”. Jake stond deze ochtend al vroeg op om een ontbijt voor Rose te maken. Jake en Rose hadden een onvergetelijke nacht gehad samen. Toen Jake aan die gedachte dacht moest hij spontaan lachen. Na het pannekoeken beslag klaargemaakt te hebben kon het ergste beginnen: de pannekoeken bakken.

Afbeelding

Het eten mocht dan wel verbrand zijn, – ja, zijn kookkunsten zijn nog steeds niet verbeterd – maar verkeerd smaakte het niet! “Ik heb straks een belangrijke wedstrijd om te spelen, de coach wou nog een extra training voordat de wedstrijd begint. Kun je zo lang zonder me?” hij keek Rose met een plagerige blik aan, die na zat te denken over hoe ze zou antwoorden. “Natuurlijk kan ik zo lang zonder je, dan kan ik meteen de rommel opruimen die we gisteravond gemaakt hebben,” zei Rose sarcastisch en ze gaf Jake een overduidelijke knipoog.

Afbeelding

Na een frisse douche stapte Jake op zijn fiets en ging hij richting zijn werk. In zijn carrière was de laatste tijd veel verbetering gekomen en hij was nu basisspeler van zijn favoriete team, iets waar hij ontzettend blij mee was. Zijn droom was eindelijk uitgekomen: een plek in zijn favoriete voetbalteam behalen. Met een fijn gevoel kwam hij aan op zijn werk en maakte hij zich klaar voor de wedstrijd die hij over twee uur moet spelen.

Afbeelding

Rose besloot het voorbeeld van Jake te volgen en begint de dag ook met een heerlijke douche. De warme douchestralen die uit de douchekop kwamen gleden langs haar lichaam. Eigenlijk had Rose een perfect leven nu, ze had een lieve vriend en voelde zich dolgelukkig samen met hem. Rose en Jake hebben zelfs al een gesprek over hun eerste kindje gehad, “Ik kies de babynamen uit, dat je dat maar weet!” had Rose vastbesloten gezegd.

Afbeelding

Toen Jake thuis kwam van zijn werk rende hij meteen naar Rose toe om haar een stevige knuffel te geven. Rose snapte maar niet waarom Jake zo overenthiausiast was en besloot het maar te vragen nadat hij haar één minuut lang platgedrukt had. “Ik ben aanvoerder van het team geworden! De coach vond me deze wedstrijd zo goed spelen dat hij me benoemd heeft tot aanvoerder.” Rose glimlachte naar hem. “Liefje, mijn leven kan echt niet meer stuk. Ik ben aanvoerder van mijn team en ik heb jou, mijn liefste Rose.”

Afbeelding

“Om jouw promotie te vieren gaan wij samen naar het zwembad, daar kan je meteen je zwemkunsten laten zien,” zei Rose lachend. Voordat Jake ook maar kon antwoorden pakte Rose zijn handen vast en trekt ze hem mee naar buiten. Het zwembad was gelukkig nog geen vijf minuten te voet hier vandaan. Jake en Rose liepen, hand in hand, samen naar het zwembad.

Afbeelding

Rose zocht een lekkere ligstoel uit en besloot de dag lekker rustig door te brengen met een tijdschrift in haar handen. Rose kon een zomers kleurtje wel gebruiken, maar aangezien de zomer al bijna bij zijn eind was scheen de zon niet zo hard meer als hiervoor en was de temepratuur nog maar 24 °C. Ze hoopt dat het temperatuur de komende week alsnog flink omhoog gaat, want daarna begint de herfst en dat houdt in dat ze de zon voor een lange periode zouden moeten missen en het moet zien te doen met regen- en onweersbuien en stapels bladeren in de tuin.

Afbeelding

In tegenstelling tot Rose brengt Jake de dag door met allerlei trucjes onder water en duiken vanaf de duikplank. Rose keek genietend toe hoe Jake bommetje na bommetje maakte. Als kind was Jake vaak in het zwembad in hun eigen achtertuin te vinden. Hij deed daar altijd wedstrijden met zijn broer over wie het langst zijn adem kon inhouden. Tot zijn spijt was het Kyle die vaak had gewonnen, iets wat de ego van de kleine Jake geen goed heeft gedaan.

Afbeelding

Toen Jake de volgende werk naar zijn werk vertrok had Rose het fort voor haar alleen. Ze besloot om een vriendin van haar, Laura, tevens de vrouw van Kyle, uit te nodigen om langs te komen, ze hadden elkaar immers een lange tijd niet gezien, wel gesproken. Het contact tussen Rose en Laura was goed, Rose wist natuurlijk dat Laura zwanger was van haar eerste kindje met Kyle. Toen Laura binnen kwam waggelen wist Rose niet wat ze zag. “Meid, wat ben je dik geworden!” zei Rose verbazingwekkend. “Ook goedemiddag, Rose. Bedankt voor het compliment,” had ze lachend en sarcastisch terug gezegd.

Afbeelding

Rose begon meteen aan de buik van Laura te voelen. “Voel ik nou een trapje?” vroeg Rose met een glimlach. “Ja, een vervelende schopper is het! Het schopt de laatste maanden wel erg veel, het wordt tijd dat het eruit komt,” zei Laura met een blik op Rose die aan haar buik aan het voelen was. “Het is vermoeiend hoor, zo’n zwangerschap. Ik ben al een hele tijd gestopt met mijn werk, ik kan het gewoon niet. De buik zit met alles in de weg,” vervolgde Laura haar verhaal, “maar ik zou het niet ongedaan willen maken hoor, ik en Kyle zijn blij dat we zwanger zijn,” voegde ze er snel aan toe.

Afbeelding

Rose stond Jake in de deuropening op te wachten toen hij thuis kwam van zijn werk. “Jij bent laat van je werk!” schreeuwde ik vanaf een afstand, “Ik dacht dat je om drie uur klaar was? Je bent ruim 2 uur te laat.” Nietszeggend stapte Jake uit zijn auto en liep hij naar haar toe. Rose keek raar op en vond het raar dat hij niet reageerde op wat ze zojuist gezegd had. Ze wou er bijna wat van zeggen, maar tot haar grote verbazing knielde Jake voor haar neus en haalde een vierkant, blauw doosje uit zijn zak. “Lieve, lieve Rose. Wil je met me trouwen?”

Afbeelding

Het ging er die avond hevig aan toe in de slaapkamer van Jake en Rose. Als deze twee tortelduifjes geluk hebben, hebben de buren hun niet aangegeven bij de politie wegens geluidsoverlast.

___________________________________________________________________________________________

Ik wil jullie echt allemaal heel erg bedanken voor jullie lieve berichtjes, het betekend veel voor me en geeft me motivatie om nog een hoofdstuk te bedenken! :)
Gebruikersavatar
iEmma
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
26
Lid geworden op:
do 06 jun 2013, 18:48

Re: De familie Hale (generatie 1, hoofdstuk 5)

Hoofdstuk 5
Afbeelding

Daar stonden Jake en Rose dan, ze keken elkaar smoorverliefd in de ogen aan. De ambtenaar nam het woord: “Jullie zijn voor mij, ambtenaar van de burgerlijke stand, verschenen om, in tegenwoordigheid van ons allen te verklaren dat je bereid bent je aan de wettelijke verplichtingen te houden. Ik verzoek de aanstaande echtgenoten op te staan, elkaar de rechterhand te geven en mijn vraag te beantwoorden:”

Afbeelding

“Verklaart u Rose Hilton aan te nemen tot uw wettige echtgenote – in voor en tegenspoed – en belooft u getrouw alle plichten te zullen vervullen, die door de Wet aan de huwelijkse staat worden verbonden? Wat is daarop uw antwoord?” Jake bracht een betoverende “Ja” uit zijn mond en Rose schoof de ring, waarin ‘Rose’ in stond geschreven om zijn lange vinger heen.

Afbeelding

“En verklaart u Jake Hale aan te nemen tot uw wettige echtenoot – in voor- en tegenspoed – en belooft u getrouw alle plichten te zullen vervullen, die door de Wet aan de huwelijkse staat worden verbonden? Wat is daarop uw antwoord?” Rose haar ogen twinkelden van geluk en ook zij gaf een liefdevol antwoord: “Ja”. Jake pakte de andere ring, waarin ‘Jake’ stond gegraveerd, en schoof de ring om de zachte vinger van Rose heen.

Afbeelding

"Als ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente Sunlit Tides verklaar ik, dat Rose Hilton en Jake Hale vanaf dit moment door de echt aan elkaar zijn verbonden. Ik wens u de kracht toe deze belofte tot in lengte van jaren trouw te mogen blijven.” Tijdens deze uitspraak konden Jake en Rose hun ogen niet van elkaar af houden en wachtten ze geduldig tot de ambtenaar weer het woord nam. “U mag de bruid kussen.”

Afbeelding

De moeder van Jake kon de tranen in haar ogen niet tegenhouden van geluk. Haar tweede zoon was nu ook getrouwd, “Wat worden ze toch snel groot,” dacht Stefani. Ze herrinnerde het nog als de dag van gister dat haar eerste zoon en zijn vrouw het ja-woord aan elkaar gaven. Het maakte haar niet uit hoe oud haar twee zonen zouden worden; in haar ogen blijven ze altijd ‘mama’s kleine engeltjes’.

Afbeelding

Wat was de vader van Jake trots zeg. “Dat is mijn zoon!” had hij geroepen toen iedereen aan het fluiten en klappen was toen Jake en Rose hun eerste kus aan elkaar gaven als getrouwd koppel. Hij was bij zulke aangelegenheiden altijd overemotioneel, iets waar Jake en Kyle hem vroeger vaak op hadden aangesproken. Ze hadden, toen ze een keer samen in de avond naar beneden slopen, hem betrapt toen hij achter de televisie met een doos tissues zat te huilen over de soap die in die tijd werd uitgezonden.

Afbeelding

Afbeelding

Om ervoor te zorgen dat Jake zich niet achtergesteld zou voelen, hadden de ouders – net als bij zijn broer Kyle – besloten om het huwelijk voor het nieuwe bruidspaar te betalen. De moeder van Jake huurt bij speciale aangelegenheden altijd een professionele fotograaf in, zodat ze na afloop door alle foto’s een keuze kan maken welke wel en welke juist niet in het trouwboek terecht komen.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie