Update
ik plaats elke schooldag 1 update en in het weekend 2.
Ik ging naar de psycholoog toe eigenlijk meer voor mn moeder. Het deed me weinig en ik ging door met waar ik mee bezig was, met zo min mogelijk eten. ik en Bram hadden een huisje en ik was onder t' zorgerlijk toezicht van mn ouders vandaan. Ik had rust, dacht ik. Ik was toen net 16, Bram deed me een aanzoek en natuurlijk zei ik ja! Een paar dagen later ging ik mijn trouwjurk passen. De kleinste maat die ze hadden was maat 36. Paste precies. Een week later weer passen, moest ingekort worden. Een week later weer passen, moest meer ingekort worden. De trouwjurk is in drie weken van maat 36 naar maat 32 ingekort.
Ik nam 450 calorieen maximaal per dag naar binnen en moest van mezelf elke dag minimaal 1500 calorieen verbranden. Dit ging elke dag door. Ik kreeg van mensen om me heen opmerkingen dat ik er goed uitzag, dit gaf me moed om door te gaan. Later kwamen de opmerkingen dat ik heel mager was geworden en vragen of ik ziek was. Zelf zag ik niet dat ik afgevallen was; mijn hele zelfbeeld was verstoord. Thuis ging het niet lekker, had een slechte band met mijn moeder. Met eten probeerde ik controle over mezelf te krijgen. Alles draaide om eten. Ik wist niet dat ik anorexia had, tot ik op een dag naar de huisarts ging. Ik kreeg namelijk last van mijn hart en was heel vaak duizelig. Ze zag ook dat ik veel magerder was ten opzichte van vroeger. Ze vertelde me dat ik anorexia kon hebben, maar ik geloofde het niet. Nadat ik me heb verdiept begon ik, hoe pijn het ook was, te geloven dat ik anorexia had.. Niemand mocht weten dat ik weinig at. Verjaardagen, feestjes, etentjes probeerde ik zoveel mogelijk te vermijden. Vriendinnen sprak ik niet meer en familie ook steeds minder. Ook maakte ik een verlate rauwverwerking van mijn vader mee. Ik stopte met school om elke dag te kunnen sporten en meer controle over mezelf te krijgen. Dit liep helemaal mis. Mensturatie is gestopt. Mijn concentratievermogen liep zoveel achteruit dat mensen tegen me spraken , maar ik niet reageerde. Ik raakte depressief en wilde alleen nog maar in een donkere kamer slapen. Ik wilde geen mensen om me heen en kon niks meer eten. Ik kreeg huilbuien tijdens het eten en begon helemaal te trillen. Ik dwong mezelf tot eten en als ik het eenmaal op at kreeg ik een schuldgevoel, waardoor ik in mijn armen begon te krassen. Ondanks dat ik weer naar een psycholoog ging, kreeg ik naast gesprekken geen hulp.
''You don't have to control your thoughts; you just have to stop letting them control you.''