Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

85 berichten • Pagina 1 van 5

Gebruikersavatar
GoldenQueen
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
110
Lid geworden op:
di 21 aug 2012, 14:58

100 Baby's - Centia Centum (Hoofdstuk 16) (20-08-13)

Proloog

Afbeelding
In mijn hoofd kon ik het volledige gesprek nog reconstrueren.
Zij: “Ik heb een nieuwe vriend. Heb je zin hem binnenkort te ontmoeten?”
Ik: “Alweer een nieuwe? Man, werk jij heel Bridgeport af, of zo?”
Zij: “Waar slaat dat nou weer op? Nee, echt, deze keer is het anders. We zijn samen echt gelukkig. Ik denk dat we klaar zijn voor kinderen.”
Ik: “Kinderen? Jij? Laat me niet lachen!”
Zij: “Ja, dacht je soms dat ik niet voor kinderen kan zorgen? Want dat is het meest absurde wat ik ooit heb gehoord. Wedden dat ik beter voor kinderen kan zorgen dan jij?”
Ik: “Die weddenschap aanvaard ik. Maar hoe wil je het bewijzen?”
Zij: “Wat dacht je van… Hmm... Wie kan er het eerst 100 baby’s baren en ze goed laten opvoeden? De winnaar krijgt 10.000 Simdollar!”
Ik: “100 baby’s?!?! Ben je gek?”
Zij: “Je bent toch niet bang?”

Afbeelding
’s Avonds om elf uur, na een stuk of ik-weet-niet-hoeveel biertjes, klonk het eigenlijk helemaal niet zo ridicuul, eerder aantrekkelijk. Misschien heb ik daarom gezegd dat ik het zou doen, en dat ik zou winnen. Of omdat ik dacht dat ik droomde. Omdat ik dacht dat mijn zus een grapje maakte toen ze zei dat we een wedstrijdje zouden doen wie het eerst 100 baby’s zou kunnen krijgen. Of misschien wilde ik stiekem wel dat het echt kon. Per slot van rekening geloofde ik nog in sprookjes en de meest overdreven liefdesverhalen.
Afbeelding
Maar toen ik die ochtend wakker werd, eerst nog diep gezonken in een kater, klonk het onzinnig. Het kon niet anders dan een droom zijn geweest, meende ik en ik zei hardop tegen mezelf: ‘Je ziet spoken.’ Toen ik het sms’je van mijn zus kreeg, dat ze een zwangerschapstest had gedaan en zwanger bleek, had ik chagrijnig terugge-sms’t: Dat telt niet, jij hebt dan al een voorsprong. Nadat ik op verzenden drukte, besefte ik waar ik in verzeild was geraakt.
Afbeelding
Ik woonde nog maar net in Appaloosa Plains en kende niemand.
Ik was verlegen en onzeker in de aanwezigheid van mannen. Ze vonden me lelijk en oncharmant.
Maar erger nog, hoe zou ik in hemelsnaam voor 100 baby’s kunnen zorgen?

> Hoofdstuk 1
---

Zoals je ziet, ben ik van plan om een 100 baby's-challenge te doen. Ik betwijfel of het me gaat lukken, maar ik kan het in ieder geval proberen. Je kunt me voor gek verklaren, maar ik ben eigenlijk heel erg nieuwsgierig naar hoe het gaat lopen. xD
Voor de regels van de 100 Baby's Challenge, klik hier.
Mijn persoonlijke regels:
1. Niet cheaten. (Behalve om het verhaal te bevorderen, zoals het laten doodgaan van Sims als het verhaal dat toelaat. :fluit )
2. Een peuter mag pas opgroeien als hij kan lopen, praten en zindelijk is. Een kind mag opgroeien als hij een tien staat, evenzo een tiener. (Uitzonderingen toegestaan.)
3. Een volgende baby mag pas geboren worden als er op dat moment geen enkel kind in de levensfase "baby" zit. Evenzo mogen baby's alleen opgroeien als er geen peuters meer zijn, enzovoort. Jongvolwassen mogen ze altijd worden. (Uitzonderingen toegestaan.)

Laatst gewijzigd door GoldenQueen op di 20 aug 2013, 13:27, 30 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
GoldenQueen
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
110
Lid geworden op:
di 21 aug 2012, 14:58

Re: 100 Baby's - Centia Centum

Hoofdstukken
Proloog
Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2
Hoofdstuk 3
Hoofdstuk 4
Hoofdstuk 5
Hoofdstuk 6
Hoofdstuk 7
Hoofdstuk 8
Hoofdstuk 9
Hoofdstuk 10
Hoofdstuk 11
Hoofdstuk 12
Hoofdstuk 13
Hoofdstuk 14
Hoofdstuk 15
Hoofdstuk 16

Personages
Mama
Centia Centum
Afbeelding
Artistiek ~ Boekenwurm ~ Netjes ~ Op familie gericht ~ Perfectionist
Vermaard auteur (Schilderen niveau 10, Schrijven niveau 10)
Herfstsalade ~ Soul ~ Klavergroen
Maagd

Huidige Leeftijd: Jongvolwassen
Eerste verschijning: Proloog
Laatste verschijning: -
Burgerlijke staat: Romantisch met Kenji Midden, Romantisch met Kai Anderson
Kinderen: Crystal Centum, Diego Centum, Alistair Centum, Esmée Centum.

Papa('s)
Zac Whipsnake
Afbeelding
Bindingsproblemen ~ Geboren Kok ~ Overemotioneel ~ Waaghaals ~ Voertuigliefhebber
Culinaire Bibliothecaris (Alle recepten leren)
Sushi ~ Electro ~ Kruidnagelbruin
Stier

Huidige Leeftijd: Jongvolwassen
Eerste verschijning: Hoofdstuk 2
Laatste verschijning: Hoofdstuk 8?
Burgerlijke staat: Romantisch met Centia Centum
Kinderen: Crystal Centum, Diego Centum, Alistair Centum.

Kenji Midden
Afbeelding
Afwezig ~ Computernerd ~ Handig ~ Perfectionist ~ Workaholic
Kruisfokker wezen-robot worden
Dim Sum ~ Electro ~ Geel
Waterman

Huidige Leeftijd: Jongvolwassen
Eerste verschijning: Hoofdstuk 9
Laatste verschijning: Hoofdstuk 14?
Burgerlijke staat: Romantisch met Centia Centum
Kinderen: Esmée Centum

Kai Anderson
Afbeelding
Atletisch ~ Flirterig ~ Geweldige Zoener ~ Hekel aan kinderen ~ Virtuoos
Gouden tong, gouden vingers (Charisma en gitaar)
Ratatouille ~ Pop ~ Zwart
Tweeling

Huidige Leeftijd: Jongvolwassen
Eerste verschijning: Hoofdstuk 16
Laatste verschijning: ?
Burgerlijke staat: Romantisch met Centia Centum
Kinderen: Geen.


Kinderen
1. Crystal Centum
Afbeelding
Atletisch ~ Virtuoos ~ Fotografenblik
Vegetarische vis met patat ~ Zuid-Amerikaans ~ Rood
Steenbok

Huidige leeftijd: Kind
Eerste verschijning: Hoofdstuk 7
Laatste verschijning: -
Vader: Zac Whipsnake

2. Diego Centum
Afbeelding
Makkelijk onder de indruk ~ Overenthousiast ~ Perfectionist
Sushi ~ Kindermuziek ~ Blauwgroen
Kreeft

Huidige leeftijd: Kind
Eerste verschijning: Hoofdstuk 7
Laatste verschijning: -
Vader: Zac Whipsnake

3. Alistair Centum
Afbeelding
Bankhanger ~ Houdt van buiten
Gegratineerde kreeft ~ Chinees ~ Koraalrood
Waterman

Huidige leeftijd: Peuter
Eerste verschijning: Hoofdstuk 9
Laatste verschijning: -
Vader: Zac Whipsnake

4. Esmée Centum
Foto komt als baby peuter is.
Artistiek ~ Makkelijk onder de indruk
Verrassingsstoofpotje ~ Roots ~ Turkoois
Maagd

Huidige leeftijd: Baby
Eerste verschijning: Hoofdstuk 13
Laatste verschijning: -
Vader: Kenji Midden

Laatst gewijzigd door GoldenQueen op di 20 aug 2013, 13:38, 39 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
GoldenQueen
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
110
Lid geworden op:
di 21 aug 2012, 14:58

Re: 100 Baby's - Centia Centum

Leuk om te zien dat jullie meelezen :) Ik denk dat het makkelijker is om deze challenge vol te houden als je steun hebt van anderen. :thumbsup

---
Hoofdstuk 1
Wat vooraf ging...
Centia Centum heeft van haar zus een voorstel voor een weddenschap gekregen wie het eerste voor 100 baby's zou zorgen en ze goed zou kunnen laten opvoeden. Door haar dronkenschap, heeft Centia de weddenschap aanvaard en door haar koppigheid besluit ze vol te houden. Zal dit goed aflopen of is het gewoon te onlogisch voor woorden?

Afbeelding
Ik lag nog even na te denken op mijn bed, maar besloot er toen uit te gaan. Mijn hoofd bonkt en ik voelde me duizelig weer in mijn bed belanden, maar koos er dapper voor om wat te gaan eten. Met een kater kon ik niet zomaar Appaloosa Plains verkennen, evenmin met een lege maag. Als ik de juiste mannen wilde scoren, dan moest ik eerst voor mezelf zorgen.
Afbeelding
Ik wilde net gaan douchen, toen er werd aangebeld door het zogenaamde Buurtcomité. Drie leden, een oude man met de naam Tate Curley, zijn (waarschijnlijke) vrouw Esme Curley, en een volwassen, rebels geklede dame die zich Vallari Christina noemde, stonden voor mijn deur om me te verwelkomen. Verbazingwekkend genoeg stonden ze allemaal bewonderend naar de door de vorige bewoner geplante Hortensia’s te staren, toen ik naar buiten kwam.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik besloot dat het onbeleefd was om deze mensen er tot in het oneindige te laten staan en hoewel ik het ergens jammer vond dat er geen aantrekkelijke mannen van mijn leeftijd bij stonden, deed ik mijn best een vriendelijk gesprekje aan te knopen, tevens te midden van de hortensia’s. ‘Goedemiddag, ik ben Centia Centum, leuk u te ontmoeten.’
Afbeelding
We praatten wat op een beleefde, maar ongemakkelijke manier en daarna riep Esme Curley opeens: ‘Oh, daar gaat de tijd! Kom, Tate, we moeten onze dochter nog bezoeken!’ Ook Valleri Christina kreeg het benauwd. ‘Ik moet nog… naar pianoles.’
Ze waren nog geen tien minuten langs geweest. Tate Curley had daarnet nog verteld dat hij geen kinderen had. En voor zover ik zo snel nog had opgevangen, speelde Valleri slechts gitaar.
Afbeelding
Maar ik was niet boos. Dit scheelde mij weer tijd. Tijd die ik zou kunnen besteden aan het vinden van de perfecte man die mij 100 baby’s zou kunnen schenken. Meneer Curley was aardig, maar hij was te oud. Bovendien had hij een vrouw, en hij had ook niet tegengestribbeld toen zij hem had wijsgemaakt dat ze hun dochter moesten bezoeken.
Dit zou nog wel eens een lange zoektocht kunnen worden.

< Proloog
> Hoofdstuk 2
---

Deze up is een beetje kort, ik weet het. Sorry, daarvoor, ik zal mijn best doen om vanmiddag of vanavond er nog één online te zetten. Hopelijk krijgt Centia dan meer geluk...

Laatst gewijzigd door GoldenQueen op zo 24 mar 2013, 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
GoldenQueen
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
110
Lid geworden op:
di 21 aug 2012, 14:58

Re: 100 Baby's - Centia Centum (Hoofdstuk 1)

YESSS!!!
Sorry voor de hoofdletters en uitroeptekens, maar ik ben super blij!
Ik ben er na enorm veel tijdstelend gedoe achter gekomen hoe ik het kon oplossen!
Ik vertel nog niet hoe en wat, want de reden ligt bij een update, iets verder. Ik loop gelukkig namelijk een beetje voor met updates nu. :) Zo gauw als die update geweest is, vertel ik hoe het nu zat ;)
Maar hier is eindelijk:

---
Hoofdstuk 2
Wat vooraf ging...
Centia Centum heeft van haar zus een voorstel voor een weddenschap gekregen wie het eerste voor 100 baby's zou zorgen en ze goed zou kunnen laten opvoeden. Door haar dronkenschap, heeft Centia de weddenschap aanvaard en door haar koppigheid besluit ze vol te houden. Behalve wat bezoek van een aantal nogal afwezige en ongeïnteresseerde mensen, heeft ze nog niet veel succes gehad. Komt daar verandering in?

Afbeelding
Tegenover mijn huis was een mooi parkje en het leek me geen slecht idee om daar mijn mannenjacht te laten beginnen. Naar mijn mening zou ik langzamerhand Appaloosa Plains moeten ontdekken, net zo langzaam als de bevolking. Ik wilde niet te hard van stapel lopen, ik wilde niet meteen met de eerste de beste persoon het bed in duiken, iets wat mijn zus wel zou doen als ze geen verkering had met haar vriend.
Afbeelding
In de hoek van het park stond een prachtig, glanzend wit paard te grazen. Jaloezie brak me uit. Paarden waren ontzettend duur de laatste tijd, en hoewel ik dol was op elke soort dier, had ik nooit het geld gehad om ze te kunnen betalen. Hoe zou het zijn om er op één te rijden… Zou ik misschien heel even…?
Afbeelding
Maar de merrie ging er al op een drafje vandoor, achter haar bazin aan, een vrouw van middelbare leeftijd met geblondeerd haar. Wat mijn aandacht nu trok, waren de dartelende rode vlinders die om mij heen dansten. Ik twijfelde of ik ze zou vangen. Zou het een voorteken zijn?
Afbeelding
Ten slotte viel mijn oog op het stel dat vlakbij de vlinders verliefd in elkaars ogen keek. Duidelijk hadden ze iets met elkaar en aan haar buik te zien was ze zwanger, maar toch voelde ik me op de één of andere manier tot de man aangetrokken.
Afbeelding
Ik wachtte op het moment dat zij wegliep om op een bankje uit te rusten en besloot mijn kans te grijpen. Het voelde afschuwelijk, dat ik van plan was om haar echtgenoot af te pakken. Maar erg veel zorgen maakte ik me niet, omdat ik toch dacht dat het me niet zou lukken.
Afbeelding
Ik kreeg gelijk. Hij ging absoluut niet in op mijn avances. Dat verklaarde maar weer wat voor een slechte versierder ik was.
Afbeelding
Maar ik gaf de hoop niet op. Terwijl Barrington Diamond en zijn Juanita Blanco wegliepen, zag ik de twee jongvolwassen mannen en een tienermeisje aan het discussiëren over de hortensia’s in het park. Wat hebben ze hier allemaal toch met hortensia’s?
Afbeelding
Maar toen ik naar ze toeliep, liepen ze allemaal weg. Verbijsterd staarde ik ze na, totdat ik besliste dat ik dit niet zomaar liet gebeuren. Ik koos mijn slachtoffer en rende achter de gebruinde man met het zwarte haar aan.
Afbeelding
‘Hallo, ik ben Centia Centum. Ik ben nieuw hier!’ stelde ik me zo vrolijk mogelijk voor, maar het enige wat de man, die ‘Zac Whipsnake’ mompelde, deed, was me chagrijnig aankijken. Blijkbaar kon ik mijn goedgemutstheid niet overbrengen, maar nog steeds gaf ik niet op.
Afbeelding
Ik praatte bijna de hele middag met hem, en eindelijk leek hij een beetje te ontdooien. Hij begon meer te kletsen dan ik, over de meest uiteenlopende onderwerpen. Hij bleek ontzettend aardig, maar ik twijfelde of hij wel bij me paste. Per slot van rekening droeg hij meer mascara dan ik.
Afbeelding
Dat kon me niks schelen. En hem blijkbaar ook niet. Achter ons dartelden oranje vlinders.
Afbeelding
Te vroeg nam ik afscheid van hem om lekker het bed in te duiken. Het was een lange dag geweest en ik was uitgeput. Morgen zou ik voor baby’s zorgen. Morgen zou de grote dag zijn.
Afbeelding
Ik glimlachte terwijl ik onder de dekens kroop. Morgen…
---

Zal er hartstocht opbloeien tussen de twee? Zal Zac de vader worden van (één van) Centia's honderd kinderen? En waarom doen de inwoners van Appaloosa Plains zo vreemd?

< Hoofdstuk 1
> Hoofdstuk 3

Laatst gewijzigd door GoldenQueen op zo 24 mar 2013, 19:47, 3 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
GoldenQueen
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
110
Lid geworden op:
di 21 aug 2012, 14:58

Re: 100 Baby's - Centia Centum (Hoofdstuk 2) (P2)

@Deetui: Haha, je kunt best gelijk hebben. Misschien moet ik haar maar even uren onder de douche zetten :)
Maar serieus, toen die buurtbewoners kwamen, gingen ze meteen weg toen ze met hen gepraat had, en ook toen ze naar het groepje mensen in het park toeliep, gingen ze weg. Opmerkelijk. xD
@Iedereen, Bedankt voor jullie reacties :D

---
Hoofdstuk 3
Wat vooraf ging...
Centia Centum is met haar zus een weddenschap begonnen wie het eerst 100 baby's zou baren. Doordat ze net nieuw is in Appaloosa Plains, leek het een hopeloos idee te zijn geweest, want alle mensen waren teruggetrokken tegenover haar. Maar eindelijk heeft ze geluk, als ze Zac Whipsnake ontmoet, met wie ze het wel erg gezellig heeft... Zal hij de vader van haar kinderen worden?

Afbeelding
Dag 2 van mijn leven als toekomstige moeder van 100 baby’s begon met een sms’je van mijn zus. Hé sis, ik ben vandaag naar de dokter geweest! Het wordt een jongetje :D xxx
Ik gromde en sms’te haar terug: Wat leuk! Gefeliciteerd! Maar denk maar niet dat ik mij zomaar laat verslaan. Ik heb al een potentiële vader!
Afbeelding
Ik at wat kliekjes herfstsalade van de dag ervoor. Ze zorgden ervoor dat mijn maag omdraaide en als ik niet beter wist, zou ik hebben gedacht dat ik zwanger was. Ik kende de zwangerschapsromannetjes waarin de vrouwen nooit beseften dat ze zwanger waren terwijl ze de helft van de dag boven de wc doorbrachten.
Afbeelding
Ik maakte me gereed voor de maandag. Een maandag waarop ik Zac hopelijk zou zien. Ik geloofde niet dat ik verliefd op hem was, maar ik mocht hem wel. Hij kon goed luisteren en hij was lief. Ik verlangde naar het moment om hem te zien. Naar te hopen was dat zo snel mogelijk. Geweldig droge screen dit xD
Afbeelding
Terwijl ik onder de douche stond, besefte ik dat ik zijn telefoonnummer niet had. Evenmin wist ik zijn huisadres. Ik had alleen kennis van zijn naam en van alles wat hij me gisteren verteld had. Toevallig was hij de belangrijkste dingen vergeten.
Afbeelding
Daarom besloot ik te wachten bij de plek in het park waar we elkaar de dag ervoor ontmoet hadden. Een tiental vuurvliegjes vergezelden me.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ving de beestjes en ging op het bankje zitten. Ik voelde me meteen een stuk eenzamer. Wat haatte ik mezelf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En daar zat ik dan. De hele dag. Wachtend op iemand die niet zou komen.
---

En toen kwam Zac niet opdagen... Waarom niet? Is hij wel de ware? En hoe zal het aflopen met de baby van Centia's zus?

< Hoofdstuk 2
> Hoofdstuk 4

Merk op dat ik probeer elke dag te uppen, zodat de ups wel een beetje kort zijn. Dit vind ik leuker en gemakkelijker. ;)
Bovendien wil ik alles niet te snel laten verlopen, dus als je houdt van hop-zoenen-hop-getrouwd-hop-baby-hop-100 baby's - dan heb je niet heel veel geluk hier. Hoewel ik beloof dat er binnenkort eindelijk een baby zal verschijnen. :swing

V Zo hee, jij leest snel! :thumbup

Laatst gewijzigd door GoldenQueen op zo 24 mar 2013, 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.

AfbeeldingAfbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie