Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

182 berichten • Pagina 9 van 10

markos
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1228
Lid geworden op:
vr 15 feb 2013, 19:43

Re: ~ Het verhaal van... Benny Starren (H2, p.8) 23/06/13

Wauw! Ik ben altijd fan van benjamin geweest! Maar deze vind ik stiekem nog wel leuker! :swing
Wat schrijf jij goed en leuk zeg! Echt zo leuk om te lezen! :swing
Nieuwe volger hier! (A)
En trouwens, wat leuk dat je Benjamin en Ivy erbij hebt gehaald! Echt super :woot ! De studies vind ik ook leuk! Ik weet zeker dat het leuk gaat worden op de uni! :woot
kan amper wachten tot de volgende! :fluit
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: ~ Het verhaal van... Benny Starren (H2, p.8) 23/06/13

Ik heb een half jaar lang niets van me laten horen, maar gister kreeg ik spontaan zin om weer met deze familie te spelen en dit dagboek verder af te ronden. Dus vandaar dat er weer een hoofdstukje is. :fluit

Als je nieuw bent bij dit dagboek, of compleet vergeten bent waar het over ging, lees dan hoofdstuk 1 en hoofdstuk 2 nog eens over!
Afbeelding

~ Hoofdstuk 3.

Afbeelding

De vijf studerende huisgenoten zijn al een tijdje bezig met hun kennis uit te breiden. Ze wonen in een wat verouderd huis, niet zo sfeervol als hun eigen huis in Monte Vista. Het huis is al vaker gebruikt door studenten en dus niet in een geweldige staat, maar ach, als student heb je niet veel nodig, toch?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het leven op de campus is niet zo als de meeste mensen denken dat het is. De familie huisgenoten zijn eigenlijk heel de dag door bezig met het studeren uit hun boeken. Nou zou je verwachten dat ze 's avonds losgaan op wilde huisfeesten, zoals je het in films wel eens ziet, maar daar komen deze vijf huisgenoten niet aan toe.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overdag lessen volgen en 's avonds studeren, maar daarna willen ze hun bed in duiken. Dan moeten ze natuurlijk niet vergeten om te eten, waar vaak nogal makkelijk over word gedaan, want er word vaak even een pizza besteld of een maaltijd opgewarmd in de magnetron. Het is al weer een tijd geleden dat ze een gezonden maaltijd op hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aan het einde van de week zijn er examens en dat betekend dat er nog harder geleerd moet worden, nog meer aan thuisstudies gedaan moet worden en nog minder geslapen en gegeten word. De professors worden overspoeld met vragen, practica worden op het laatste moment nog snel even uitgevoerd en hoofdstukken worden thuis nog eens herhaald en erin gestampt.

Afbeelding

Het is de dag voor de examens, en er hangt een geconcentreerde stilte in huize huisgenoten. Zoey slaat tevreden haar boek dicht en ook Benjamin, Ivy en Benny volgen. "Jongens, ik ben klaar met leren. Ik ga voor de tien morgen!" lacht Zoey ontspannen. De rest knikt vrolijk en ze hebben er vertrouwen in dat ze een goed cijfer gaan halen. Zara kijkt als enige nog met fronsende wenkbrauwen in haar boek, ze wilt die laatst behandelde hoofdstukken nog één keer herhalen, zegt ze tegen zichzelf.

Afbeelding
Afbeelding

Zoey zet de radio aan en begint te dansen. Benny danst al gauw mee en Benjamin en Ivy beginnen een sapvat uit de garage te halen. Alle stress van de laatste dagen moet er gewoon even uit. Tijd voor wat ontspanning. Terwijl Ivy een heftige handstand boven het sapvat uitvoert, zit Zara nog steeds te studeren...

Afbeelding

Zara heeft moeite om haar gedachten bij het studeren te houden. Ze ziet Zoey en Benny nog steeds met elkaar dansen en ze kan het niet laten om ze af en toe te bespieden van achter haar boek. Het valt haar niet eens op dat er mede-studenten binnenkomen en de muziek steeds harder gaat. Langzaam raakt ze haar concentratie kwijt en het enige waar ze nog op kan concentreren zijn de bewegingen die Benny en Zoey maken.

Afbeelding

Zara merkt dat ze niet meer bezig is met leren en te afgeleid raakt. Ze staat op om haar studie boven voort te zetten, als ze uit haar ooghoek ziet dat Benny Zoey aan het kussen is. Haar hart maakt een sprongetje en een gevoel van jaloezie kruipt in haar op. Vlug rent ze de trap op, weg van het feestje, weg van Benny en Zoey die aan het zoenen zijn.

Afbeelding

Door de vermoeidheid zit het sap al snel hoog en raakt Zoey de controle een beetje kwijt. Ze kan Benny even niet meer vinden en begint een andere mede-student te zoenen. Benny ziet het en schrikt zich rot. Zoey was het eerste meisje dat hij ooit heeft durven zoenen, en niet veel later staat ze met een andere gozer te zoenen! Zijn hart is gebroken. Ook Benny vertrekt naar boven en kruipt onder de dekens. Over een paar uur heeft hij al examens, hoe moet dat nou...

Afbeelding

Een mede-student schiet Zoey aan en trekt haar weg van de student waarmee ze aan het zoenen was. "Wat doe jij nou?" roept ze boos. "Zoey! Morgen hebben we examen, wat doe je allemaal? Heb je hoofdstuk 13 al geleerd? Ik kreeg net namelijk een berichtje dat we die wél moeten kennen voor het examen!" zegt haar mede-student. "Wat?!" roept Zoey verbaasd uit. "Oh help, waarom zijn we dit feestje begonnen?" ze ploft samen met haar klasgenootje neer en samen beginnen ze hoofdstuk 13 als een gek te blokken en de nacht door te halen, alles voor een goed cijfer.

Afbeelding

Na lerend de nacht door gebracht te hebben, komt Zara al vroeg de trap afgestampt. Woedend begint ze Zoey uit te schelden. "Wat bezielt je om de dag voor het examen nog een feest te organiseren en ons huis op zijn kop te zetten?" Dit is de eerste keer dat er ruzie is tussen de huisgenoten, en Zoey schrikt er aardig van. "Ik heb al die mensen niet uitgenodigd, ze hebben zichzelf uitgenodigd!" verdedigd Zoey zichzelf. Zara stoot een verwilderd lachje uit. "Ja, vind je het gek. Had je door hoe hard de muziek stond. Tuurlijk denken ze dan dat er een feestje is!". Boos loopt Zara naar de keuken. Ze begint haar ontbijt te maken. "Zij zoent wel met Benny" denkt ze jaloers.

Afbeelding
Afbeelding

Dan is het hoogste tijd om examens te maken. Met de zenuwen hoog vertrekken alle vijf de studenten naar hun aangewezen lokaal. Zouden ze tienen halen? Hoe zouden ze hun examens nog enigszins goed kunnen maken na zo'n kort nachtje waarin gefeest is?

Afbeelding

Natuurlijk was het een eitje voor allemaal, ze hebben immers niet voor niets zo hard en veel gestudeerd. Benny is zelfs zo blij dat hij zijn kleding uittrekt en lachend rond begint te rennen terwijl hij "Ik heb het met vlag en wimpel gehaald!" herhalend roept. Zara lacht in zichzelf om hem. Waarschijnlijk deed hij al die dingen gister gewoon door al het sap dat hij op had, en zo te merken is het nog niet uit zijn systeem.
_________________


Ik begon echt pats boem in de universiteiten wereld, dus ik heb geen idee hoe lang ze nog moeten. Eigenlijk wil ik terug naar Monte Vista om hun geslachten voort te planten, maar dat hoort niet bij het dagboek want het plan was om het doel van Benny te bereiken, en dat is de hoogste graad in wetenschap en geneeskunde.
XD

Maar goed, ik ben benieuwd wat jullie van dit hoofdstukje vinden, ik moest de verhaallijn ook weer een beetje terugzoeken, want dat was allemaal al weer een half jaar geleden...
Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: ~ Het verhaal van... Benny (NIEUW HOOFDSTUK P.6) 28/12/1

Yeeeehh, jij bent ook weer terug! :P
Super leuke update, ik vind dat het verhaal er goed inzit hoor. Je schrijft nog altijd super mooi. Ik moest eerst wel weer even teruglezen, maar ik ben nu weer bij. Goed dat ze allemaal met vlag en wimpel geslaagd zijn, ik hoop dat Benny en Zara wat krijgen. :)
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: ~ Het verhaal van... Benny (NIEUW HOOFDSTUK P.9) 28/12/1

Dankjulliewel! Ik weet niet precies hoe dat met examens zit, maar ze waren allemaal met vlag en wimpel geslaagd met 2,5 ofzo (?) en bij graadgeschiedenis had iedereen een tien staan maar Benny had een 4 ofzo staan dus ik snap niet helemaal hoe dat werkt. Ze hebben 18 van de 48 punten bereikt allemaal (?). Ik heb ook geen idee hoe lang ze nog blijven, maar ik ga vanmiddag weer verder spelen en ik zie wel hoe alles loopt. Dit is de eerste keer dat ik echt met studententijd speel, iemand die uit kan leggen hoe alles werkt?

:sweatdrop

Benny moet in ieder geval het hoogst mogelijk aantal te behalen punten halen, want dat is het doel van zijn dagboek.
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: ~ Het verhaal van... Benny (NIEUW HOOFDSTUK P.9) 28/12/1

Bubble schreef:Ik heb nog niet het hele verhaal gelezen, maar de Benjamin aan het begin lijkt heel erg op John Newman, vind ik. :o
Ha, ik moest even googlen want ik heb geen idee wie dat is. Maar in Benjamin's verhaal lijkt hij er inderdaad meer op, dat komt dan denk ik vooral door het ronde hoofd dat hij als dikkige man had. :sweatdrop
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: ~ Het verhaal van... Benny Starren (H2, p.8) 23/06/13

Ik had deze update allang af, maar ik wilde hem niet meteen na het vorige hoofdstuk plaatsen. Eigenlijk wilde ik het nog langer bewaren zodat ik nog wat te posten heb op Simsnieuws NA de kerstvakantie, maar ja daar heb ik geen zin in. Dus het dagboek loopt voor zover ik tijd heb om verder te spelen. Als er geen updates komen, komt dat omdat ik gewoon te druk ben met andere dingen.
:fluit
Afbeelding

~ Hoofdstuk 4.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na alle examenstress besluiten de vijf huisgenoten dat het tijd is voor wat ontspanning, en dat gaan ze doen door middel van een bezoekje aan de bowlingbaan! Af en toe word er goed gescoord, maar de meeste ballen zijn mis. Niet dat dat erg is, want het is wel erg gezellig en het brengt de vrienden weer iets dichter bij elkaar. "Zoiets hadden we eerder moeten doen." bedenkt Benny zich als hij van een afstandje staat toe te kijken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Later op de avond, als Benny zich even afgezonderd heeft om een spelletje te doen, sluipen Benjamin en Ivy giechelend langs Benny het fotohokje in. Er word gegiecheld en Benjamin en Ivy beginnen te lachen. Benny krijgt het door en besluit maar weer eens terug te gaan naar de groep en zijn andere twee huisgenoten alleen te laten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende ochtend slapen de studenten voor de verandering een keertje uit. Maar als ze wakker worden is het net als kerst, ze hebben hun rapporten namelijk met de post gekregen! Iedereen is nogal tevreden, want al die tijden hadden ze al tienen gehaald en op het examen ook! Behalve Benny. Hij is boos op zichzelf dat hij zich de avond ervoor zo had laten gaan door al dat sap. Hij weet bijna zeker dat dat de reden is dat hij zijn examen verpest heeft.

Afbeelding
Afbeelding

Zoey komt de kamer van Benny ingelopen en vraagt hoe zijn examens zijn gegaan. Benny klaagt wat en verteld dat hij een vier heeft. Plotseling zegt Zoey: "Sorry van die avond voor het examen. Het was niet mijn bedoeling om een andere jongen te zoenen, ik wist gewoon niet wat ik deed door al dat sap." Benny knikt een beetje treurig. "Voor mij betekende het anders ook niet veel hoor." lacht hij zijn verdriet weg. "Vrienden?" vraagt Zoey. Benny knikt en ze beginnen vrolijk te praten over hoe geweldig het feest eigenlijk was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die laatste dag doet iedereen een beetje wat die zelf wilt. Benjamin pakt na een poos zijn schetsblok weer beet, Zara pakt zoals gewoonlijk weer eens een boek en Ivy begint met een lang vergeten hobby. Schrijven.

Afbeelding
Afbeelding

Later op die dag zijn Benjamin en Ivy buiten van de sneeuw te genieten. "Fijn hè, die sneeuw?" vind Benjamin. Ivy haalt haar neus op. "Ik verlang wel weer naar de warmte van Monte Vista." "Ivy, wat zijn onze toekomstplannen eigenlijk? Wil jij nog verder studeren?" vraagt Benjamin. "Mij maakt het eigenlijk niet zo uit Ben. Ik wil eigenlijk wat meer gaan schrijven en af en toe een privé-zaak oplossen thuis. Wat wil jij eigenlijk?" "Ach, gewoon weer wat schilderen enzo. Ik heb nooit een studie nodig gehad, maar ik wil gewoon bij jou zijn." "Ben, je bent een schat." zegt Ivy gelukkig. Benjamin pakt haar beet en ze zoenen eens goed.

Afbeelding
Afbeelding

Die laatste avond besluiten de vijf huisgenoten voor de laatste keer nog iets gemeenschappelijks te doen. Ze bespreken hun toekomstplannen met elkaar. "Ik ben nog lang niet uitgestudeerd!" zegt Benny. Iedereen lacht, omdat ze weten dat de vier voor zijn examen hem nog steeds dwars zit. "Ik wil eigenlijk ook nog wel wat studeren zodat ik mijn graad kan halen." Zoey twijfelt nog en Benjamin en Ivy vertellen dat ze graag weer terug willen naar Monte Vista.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoey besluit toch haar studie af te maken en een graad te halen, ze blijft op de campus met Zara en Benny. Het is tijd voor Benjamin en Ivy om afscheid te nemen van hun vrienden. Ze zien ze waarschijnlijk over een lange tijd pas weer in Monte Vista, als ze hun studie afgerond hebben. Benjamin bedankt Benny voor de goede vriend die hij erbij gekregen heeft. Ze doen nog een laatste Shaka Bra en wensen elkaar veel geluk. Benny vraagt Ivy om nog wat financiële zaken te mailen, ze hebben namelijk nog steeds gezamenlijk een huis.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als Benjamin en Ivy afscheid hebben genomen van hun huisgenoten, is het tijd om afscheid te nemen van de campus. Ze schieten samen nog een selfie met de campus op de achtergrond. Ze zullen de campus missen, maar ze verlangen ook naar huis. Dan horen ze getoeter van de straat vandaan komen. Tijd om te gaan. Benjamin en Ivy zwaaien hun vrienden lachend uit en rijden toeterend de campus af.

Afbeelding

Na een lange avond in de bus doorgebracht te hebben, komt het stel 's ochtendsvroeg aan in Monte Vista. "Wat heb ik verlangd naar deze stad." zucht Ivy dolgelukkig.
_________________


(Eigenlijk was ik van plan alleen Benny en Zara te laten studeren, maar met Zoey erbij zorgt het misschien voor iets meer sensatie.)
:twisted

Nou, dat was dan weer een update hè? Eigenlijk zaten ze allemaal in het busje want het blijkt dus dat ik ze gelukkig maar een week naar de campus heb gestuurd. Benjamin en Ivy blijven wel echt in Monte Vista, maar de andere drie stuur ik straks hoppa weer naar de campus. Als het goed is moeten ze in een week hun graad wel kunnen halen, toch? Nouja, ik heb alvast een verassing voor de volgende update, jullie zullen namelijk ook nog wat meekrijgen van Benjamin en Ivy in Monte Vista, en weer nieuwe drama's op de campus!
:woot

Oh, bijna vergeten.

HAPPY NEW YEAR!
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: ~ Het verhaal van... Benny (hoofdstuk 4, p.9) 31/12/13

^ Ik snap eigenlijk niet dat hij een vier had want ze deden allemaal hetzelfde tijdens hun examens en hadden allemaal hetzelfde gedaan de avond er voor?

Ik heb een landgoed gebouwd dat binnenkort in dit dagboek gaat verschijnen. Hier kan je het landgoed bekijken, als voorproefje zullen we maar zeggen.
;)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie