Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

265 berichten • Pagina 1 van 14

Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Alle Dagen Sims - 21. Charme

Het leven van de Familie Sims, na de gebeurtenissen in het dagboek 'Een Familie van Sims'.

Afbeelding

Mag ik u voorstellen aan de familie Sims. De matres familia, gecentreerd in de foto, is Dorothea Sims - Lelie, weduwe van William Sims. Onder hem vergaarde de familie veel rijkdom en aanzien, tot in zijn laatste jaren. Het succes kwam ten einde met een tragische dood op zijn gouden bruiloft.

Dat is twee jaar geleden. De kinderen, van oud naar jong, Sarah, Thomas, Alexis, Nick en Maartje, gingen door met hun leven. Zo ook Dorothea. Zomeren was hen echter niet goed gezind, na de schandalen die achter het failliete familiebedrijf schuilden, waren onthuld. Het was Sarah's idee om alles te verkopen en een nieuwe start te beginnen in Monte Vista, waar een oude wijngaard in het bezit van de familie lag.

Zo bereikte de hele familie het prachtige kustplaatsje Monte Vista, om daar een nieuw leven op te bouwen. Op de familiefoto staan, op twee studerende kinderen na, de leden van de familie. Schandelen, intriges en conflicten achtervolgen de familie, waar zij ook gaan...

Hoofdstukken
1. Indruk
2. Conflict
3. Eenzaamheid
4. Achtergrond
5. Dwang
6. Twijfels
7. Connectie
8. Beslissing
9. Sabotage
10. Verdenking
11. Scheiding
12. Thuiskomen
13. Afscheid
14. Plannen
15. Uitstraling
16. Verzoening
17. Aanval
18. Hitte
19. Inslag
20. Afsluiting

Herfst

21. Charme

Laatst gewijzigd door Adoror op za 27 jul 2013, 17:51, 35 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Deetui
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6010
Lid geworden op:
za 06 aug 2011, 21:40

Re: Alle Dagen Sims - Proloog: Indruk

Yeah! Leuk dat het nieuwe dagboek van jou al is begonnen :swing En het begint al zo leuk, zo echt. Alsof je daar ook aan een tafeltje zit en alles mee krijgt :D Het is ook al spannend met die moorden op de tweede screen :O Ook geweldig dat je niet huisje boompje beestje begint met eerst een inleidingsupdate maar BAM er tegen aan :swing Was wel ff denken hoor XD Kan niet wachten op de volgende update, is die snel? (A)

+1 volger :D
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Alle Dagen Sims - Proloog: Indruk

Geweldig dat je terug bent. :D

Ik heb je vorige dagboek ook gelezen toen hij al klaar was. Ik heb die toen als ik met een echt boek doe in één keer uitgelezen. ;)

Ik ben benieuwd wat de nieuwe generatie allemaal meegaat maken. :)
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: Alle Dagen Sims - Proloog: Indruk

Indruk

Afbeelding

20 augustus 2013
Een goede eerste indruk. Een van de belangrijkste dingen waar je rekening mee moet houden, als je mensen ontmoet. Een eerste indruk is allesbepalend. Hoe beter de indruk, hoe meer credit je hebt opgebouwd, hoe geloofwaardiger je bent en hoe meer je voor elkaar kunt krijgen. En nu heb ik ondervonden, hoe het voelt, wanneer iemand van de eerste indruk misbruik maakt.

Afbeelding

Want zij had een hele goede eerste indruk. Ik had nooit verwacht dat juist zij, lief en charmant, daar misbruik van zou maken en mij zou bedriegen. Mensen worden herinnerd aan de indruk die zij achterlaten. Ik zal haar nooit vergeten… – Alexis

Afbeelding

Twee maanden eerder, 20 juni 2013
“Dames en heren! Wat leuk dat jullie er allemaal zijn! Allereerst dank ik jullie hartelijk voor jullie komst. Ik had de indruk dat, toen ik hier anderhalf jaar geleden naar toe verhuisde, de inwoners van Monte Vista maar moeilijk mensen in hun kring van intimi lieten. Wat had ik het mis zeg! Ik heb nog nooit zo’n hartelijke en gezellige mensen ontmoet. Ik hoop dat het enthousiasme wederzijds is, want wij zij nog lang niet van plan weg te gaan! Ik verwelkom jullie dan ook op de heropening van De Oude Wijngaard van Monte Vista.” Sarah pauzeerde even. Trots keek ze de menigte rond, terwijl er een kort applaus klonk, voor zij weer verder ging.

Afbeelding

“Onze eerste wijnen verschijnen de komende maand in de betere slijterij. Vanavond, speciaal voor u, presenteren wij de aller eerste flessen. Voor we er van gaan genieten, wil ik eerst mijn broer Thomas en mijn lieve zoon Adam bedanken voor hun inzet. Met z’n drieën zullen we ons wijnmerk de komende jaren uitbereiden tot één van de beste wijnen uit dit gebied.” Adam glunderde bij het bedankje. Hij kwam van ver. Een paar jaar geleden had hij nog drugsproblemen en was hij van de aardbodem verdwenen. Gelukkig was hij nu al tijden clean, en dat moest zo blijven.

Afbeelding

“Nog één bedankje,” Sarah was bijna op het einde van haar goed voorbereidde speech. Alles was ze deed, deed zo op haar best. Een echt eigen bedrijf, zonder de erfenis van haar vader. “Voor zijn hartelijke ontvangst in deze omgeving wil ik burgemeester Caesar di Firenze bedanken. Ik ben enorm onder de indruk van hem. Een betere burgervader kunnen we ons niet wensen, denk ik. Lieve mensen, laten we ons glas gaan heffen op een succesvolle toekomst!” Sarah durfde eindelijk weer adem te halen. Zo, dat zat erop. “En nu genieten,” ze voelde de hand van Thomas op haar schouder.

Afbeelding

Alexis stapte opzij, terwijl een serveerster met lege glazen wijn wegliep. “Waar is Ellen?” vroeg ze, toen ze Thomas had bereikt. “Ach…” Hier had Thomas bijna de hele avond voor afgezegd. Die vragen, dat gezeur. “Je wilt er niet over praten?” Thomas keek haar schuin omhoog aan, “Is het zo duidelijk?” vroeg hij cynisch. Eigenzinnig liep Alexis om de tafel heen en nam plaats naast Thomas.

Afbeelding

“Ik heb Ellen al niet meer gezien sinds de housewarming van jullie nieuwe huis hier.” Concludeerde Alexis. Ze keek Thomas aan. Hij staarde over het water, gebiologeerd door de fontein. “Ellen is sinds de geboorte van de tweeling gewoon erg druk met hen.” Het kwam uit zijn mond, zonder dat hij met zijn ogen knipperde. “Zelfs na een jaar? Ik dacht dat jullie ook een babysitter hadden?” Thomas keek opzij, maar nu was het Alexis beurt om tactisch weg te kijken. “Je weet hoe het was. Ellens baarmoeder was nu eenmaal beschadigd door het ongeluk en een tweeling heeft veel van haar gevergd.” Alexis pakte zijn hand vast en kneep er kort in. Zwijgend staarden ze over het water.

Afbeelding

“Nee, nee luister nou eens Nick!” brak Maartje in het gesprek, dat voor haar neus had plaatsgevonden. Het ging natuurlijk weer over zijn advocatenpraktijk. Het ging altijd over zijn advocatenpraktijk, want Nick was druk. Elke week bracht hij drie dagen door in Brigdeport, waar hij zijn praktijk runde. Hier in Monte Vista was immers niets te doen. “Waar het om gaat is dat jij en verloofde nu eindelijk eens, na twee jaar Nick!, een datum prikken voor die bruiloft van jullie!” Romeo, de verloofde, lachte van binnen, maar zweeg. Nick keek zijn zusje verward aan. “Daar ging het helemaal niet over.” “Nee, maar dat is wel een stuk interessanter. Monte Vista is een prachtige plek! De plek om een bruiloft te geven, die niemand ooit zal vergeten!”

Afbeelding

“Ze heeft een punt, lieverd,” zei Doortje, terwijl ze geamuseerd lachte om haar kinderen. Samen met het hele gezin was ze vanuit Zomeren meeverhuisd naar Monte Vista. Het was echt tijd voor een nieuwe start. Williams erfenis lag in het verleden. Een schone lei, een nieuwe eerste indruk, was wat zij nodig hadden. “Weet je wat,” begon Romeo, “We doen het de dag na je verjaardag, Nick. Monte Vista is in het hoogst van de zomer op z’n mooist. 21 augustus lijkt me een mooie datum. Dan hebben we nog tijd genoeg om een indrukwekkende bruiloft te organiseren.” Maartje pakte enthousiast de arm van Nick vast. “Dit doen we! Geweldig! Ik zal jullie helpen met de voorbereidingen.” Nick zuchtte, maar begon toen te lachen om het aanstekelijke enthousiasme van Maartje. “Oké, oké. We doen het, 21 augustus.”

Afbeelding

“Sarah!” Caesar wuifde om haar aandacht te trekken. Ze stond net aan de andere kant van het water met enkele genodigden te praten. “Excuseer,” ze glimlachte beleefd en liep naar de burgemeester toe. “Ga zitten, ga zitten,” nodigde hij haar uit, toen ze er was. “Nog drie van die heerlijke wijn!” zei hij tegen de langslopende serveerster, terwijl Sarah ging zitten. “Ik zat Anouk net te vertellen dat jouw familie een geweldige aankomst is voor onze omgeving. Jullie brengen weer leven in de brouwerij, geweldig.” “Helemaal mee eens,” Anouk, de personal assistant van Caesar, glimlachte zoet. “Nou, dank u wel,” Sarah was gevleid.

Afbeelding

“Monte Vista is een prachtige stad, mijn complimenten.” Caesar lachte, “Toe nou Sarah,” zei hij. “Genoeg geslijmd. Ik ben onder de indruk van wat je nu al hebt bereikt hier, geweldig. Dit lijkt me een uitgelezen kans om deze omgeving op de kaart te zetten. Ik zou graag een sterker samenwerkingsverband aangaan met je familie. Ik denk dat wij veel kunnen bereiken. Samen..” Sarah bleef even stil. Ze voelde de spanning tussen haar en Caesar. In zijn woorden zat meer dan wat hij zei. Maar ze liet zich niet van haar stuk brengen. “Dat lijkt mij een goed idee, burgemeester.” Ze schudde een stevige hand. “Zeg maar Caesar, Sarah.”

Afbeelding

Het werd later en gezelliger. Wijn vloeide rijk en de vuurvliegjes lieten hun gloed over het park schijnen. “Lieverd!” Jonathan stal zijn vrouw Alexis van enkele inwoners van het dorp. “Ik wil je voorstellen aan Anouk de Boer, assistente van de burgemeester.” “Anouk, aangenaam,” over de tafel heen stak de charmante vrouw haar hand uit en schudde die van Alexis. “Alexis,” zei ze kort. “Ik vertelde Jonathan net over een potje waar ik weet van het. Op het gemeentehuis staat geld klaar voor onderzoeken naar ruïnes hier in de omgeving. Jonathan vertelde mij van zijn werk en interesses. Ik denk dat het geld daar perfect in geïnvesteerd kan worden.” Alexis begon een beetje te stralen.

Afbeelding

Jonathan had in de afgelopen jaren weinig werk gehad. Als onderzoeker was er in Zomeren niets te doen. Het werkte enigszins op haar zenuwen. “Wat een geweldig nieuws!” zei ze. “Anouk, ik ben je zo dankbaar als je Jonathan wat te doen geeft.” Anouk lachte, “Met alle liefde Alexis. Maar ik doe het natuurlijk ook voor de gemeenschap.” “Dat is dan geregeld!” Jonathan klapte in zijn handen. “Ik kijk uit naar onze samenwerking, Anouk.” “Ik ook, enorm,” met vrolijk dichtgeknepen ogen toonde ze haar charmantste glimlach. “Dit gaat een geweldige zomer worden!”

Wordt vervolgd: Conflict

Laatst gewijzigd door Adoror op za 15 jun 2013, 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: Alle Dagen Sims

Wat vooraf ging: Indruk

Conflict

Afbeelding
22 juni 2013

Conflict, een situatie waarin twee of meer partijen warden aanhanden die onverenigbaar zijn en daardoor in botsing komen. Wanneer die partijen met elkaar worden geconfronteerd, en wanneer de irritaties zo hoog zijn opgelopen, kan het ontsporen in oorlog. Het maakt de fatsoenlijkste mensen wildemannen. Wanneer een conflict zo hoog is opgelopen, verliest ieder zijn fatsoen. Wat het achterlaat is een chaos. - Sarah

Afbeelding
21 juni 2013

“Dus Adam is vanmiddag bezig met die papieren te regelen, zodat we een lading kunnen exporteren,” zei Sarah in een kort gesprek over de zaak met Thomas. “Prima, dan ben ik vanmiddag op de Wijngaard om een oogje in het zeil te houden. Ik wil dat de plukkers voorzichtig zijn met de druiven.” Sarah glimlachte “Ik heb je nooit zo gepassioneerd gezien, zelfs niet bij papa’s bedrijf.” “Tja, we hebben allemaal een voorliefde voor wijn. Een familietrekje, nietwaar?” Sarah moest lachen. Hun werkbespreking werd plots verstoord door de bel.

Afbeelding

“Dankjewel,” zei Anouk, nadat de werkster haar naar de kamer had verwezen. “Sarah, Thomas, wat fijn om jullie hier beide te treffen. Anouk de Boer,” ze stak haar hand uit naar Thomas. “Ah, van de vele brieven. Jullie werken hard daar, op het gemeentehuis.” Thomas had haar naam enkele keren onder een brief van de gemeente zien staan, terwijl hij vorig jaar bezig was met het regelen van de opening van de Wijngaard. “Ik wil een voorstel doen.” Anouk kneep in haar handen.

Afbeelding

“Ga je gang,” zei Sarah. “De burgemeester heeft je op de opening van jullie prachtige wijngaard gevraagd of je interesse had in verdergaande samenwerking.” “Oh,” brak Thomas in. “Sst,” maande Sarah, terwijl ze met haar hand wuifde. “Het lijkt me een goed idee om de burgemeester uit te nodigen voor een diner. Morgenavond heeft hij een gaatje in zijn agenda. Ik dacht dat het een prima start zou zijn van een vruchtbare samenwerking,” jubelde Anouk.

Afbeelding

Sarah’s ogen begonnen een beetje te stralen. “Dat is een heel goed idee.” Meteen begon ze te calculeren. Wie moest ze uitnodigen, wat moest ze serveren? “Morgenavond? Dat moet je wel lukken, toch Sarah?” zei Thomas, die niet van plan was om ook te komen. “Als de burgemeester kan, dan moet dat lukken,” ze glimlachte. “Dankjewel Anouk, zet het maar in zijn agenda.” “Super! Ik neem aan dat je familie er bij zal zijn?”

Afbeelding

Jonathan had een vrije dag, net als elke dag. Sinds ze hier woonden, in het huis waar ook Doortje, Sarah en Maartje woonden, had hij nog niet veel werk gehad. Het aanbod van Anouk twee dagen geleden zou daar hopelijk verandering in brengen. Hij was dan ook verheugd haar stem te horen. “Hoor ik daar de stem van mijn redster in nood?” zei hij vrolijk, terwijl hij de trap afkwam.

Afbeelding

“Wij zijn wel klaar. Reken maar op twee personen, ik zal de burgemeester vergezellen.” Met een vriendelijke, doch vastberaden glimlach kapte Anouk het gesprek af. Sarah trok Thomas mee naar het kantoor. “Jonathan,” ze knipperde met haar ogen, “Ik wist niet dat je hier ook was. Anders had ik me daarop ingesteld.” “Tja, groot huis,” Jonathan haalde zijn schouders op. “Maar zeg, wanneer zullen we eens de details bespreken van onze samenwerking?” Anouk knipoogde, “Snel…”

Afbeelding

“Ze neemt aan dat de familie er is.” Benadrukte Sarah, nadat ze de deuren van haar kantoor had gesloten. De lach op Anouks gezicht, toen ze Jonathan zag, beviel haar niet. “Ja, ik weet zeker dat jullie een gezellige avond hebben met z’n allen.” Mompelde Thomas. Hij wist precies waar dit om ging. Alle gelegenheden die ze de afgelopen tijd hadden, waren ontweken door Ellen en vaak ook door hemzelf.

Afbeelding

“Thomas, luister. Dit is héél belangrijk voor mij, voor ons. Als de burgemeester zich persoonlijk wil betrekken bij ons project, dan kan dit hele grote kansen inhouden. Onze wijnen zijn nu te koop in een select aantal slijterijen, maar stel je voor hoe we dat kunnen uitbereiden als we heel Monte Vista achter ons hebben!” “Dat kan ik me wel voorstellen, Sarah, maar ik denk niet dat het nodig is…” Sarah liet haar broer niet eens uitpraten. “Nee, ik denk wel dat het nodig is dat jij en Ellen erbij zijn, morgenavond. Ik regel wel een oppas, als dat het probleem is.”

Afbeelding

“Ik heb er gewoon mijn twijfels bij,” Na de lunch waren Doortje en Alexis in de serre neergestreken. Het was Doortjes kans om haar zorgen te uiten. “Hij werkt niet en hij maakt weinig aanstalten om te gaan werken.” Alexis ogen werden groot. Ze waren op het onderwerp ‘Jonathan’ gekomen en dat had blijkbaar de deuren bij haar moeder geopend om eens lekker kritisch te zijn. “Ik heb hem nooit heel geschikt gevonden, lieverd.” Ze klonk bezorgd.

Afbeelding

“Mam!” riep Alexis verontwaardigd. “Waar komt dit nu vandaan? Ik en Jonathan zijn hartstikke gelukkig. Justin zit nu op de universiteit en we hebben nu echt tijd voor elkaar. Misschien nemen we wel weer de tijd voor kinderen…” uitte Alexis haar gedachten. “Dat lijkt me helemaal geen goed idee!” klonk Doortje, nu helemaal bezorgd. “Denk daar maar eens goed over na.’

Afbeelding

Maar voor Alexis daarop kon reageren, viel Sarah binnen. “Sorry dat ik stoor,” zei ze, nadat ze de gezichten van zowel Alexis als Doortje had gezien. “Morgenavond hé, dan hebben jullie niks toch?” “Nee, lieverd. Heb je plannen?” vroeg haar moeder. “Wij hebben plannen. De burgemeester komt, dus ik organiseer een diner. Ik wil graag dat jullie er zijn en vooral dat jullie je gedragen!” Alexis kon een lang niet ontdrukken. “Jonathan ook, neem ik aan?”

Afbeelding

“Vooral,” zei Sarah net iets te serieus. “Mam,” Adam opende de deur, ‘Ik heb een menu samengesteld en de ingrediënten opgeschreven, zodat je de boodschappen kunt laten halen.” Sarah pakte de lijst aan. “Dankjewel lieverd,” Haar zoon was zo veel vooruit gegaan. Drie jaar geleden had ze nooit gedacht dat hij zo behulpzaam kon zijn. Het waren moeilijke tijden, maar het had hem gevormd tot de Adam die hij nu was. En dat was geweldig. “Ik doe ze zelf wel, maar dankjewel.” “Morgenavond, niet vergeten,” benadrukte ze vervolgens tegenover Alexis en Doortje. Vervolgens liep ze weg.

Afbeelding

“Jouw verloofde is ook nergens te bereiken!” Sarah had Nick enkele keren geprobeerd te bellen, terwijl ze op weg was naar de auto. “Werk,” zei Romeo kortaf. Hij was lichtelijk geïrriteerd, omdat Nick zoveel moest werken. “Ik kom voor Maartje, is ze thuis?” Maartje had eindelijk haar plekje gevonden, na veel gezoek, in de villa van de familie. “Ja, ja, ze zit in het huis bij het zwembad.” Sarah liep op Romeo af.

Afbeelding

“Maar, bij gebrek aan Nick, wil ik je wat vragen. Morgenavond komt de burgemeester naar hier voor een diner,” Sarah was opgezweept door de vooruitzichten. De kansen, de mogelijkheden. Een gouden toekomst in het verschiet. Haar gedachten spinden steeds verder. “Jullie zijn uitgenodigd, aangezien Nick de advocaat is. Jij gaat trouwens naar Maartje toch? Ik heb nog iemand nodig om op Ellens kinderen te passen.” “Ik zal het haar vragen. Maar waarom is zij niet uitgenodigd dan?” “Omdat ze het niet leuk vindt. Ze heeft niks met de Wijngaard. Maar ik vraag het haar zelf wel.”

Afbeelding

“Dus dit wordt je stekkie?” Stilletjes was Romeo het huisje bij het zwembad binnengeslopen. “Oh jee!” Maartje schoot uit met haar penseel en zette een streek over het canvas. “Romeo! Wat doe je nu..” ze legde haar spullen weg. Romeo sloot de deur achter hem en keek rond. “Gezellig hoor!” “Dank je, ik doe mijn best. Maar ja, dit is dus mijn stekkie. Lekker buiten de drukte van het huis. Geweldig voor mijn inspiratie.”

Afbeelding

“Maar dus, over je bruiloft,” Maartje had Romeo uitgenodigd om plaats te nemen en ze had wat drinken ingeschonken. Na wat ditjes en datjes kwam ze snel ‘ter zake’. “We moeten het maar eens gaan plannen. Locaties afgaan, diners bekijken, taart proeven. Ik neem aan dat Nick te druk is met zijn werk, maar dat is maar goed ook. Een bruiloft kost geld. En jij hebt toch niks te doen, net als ik.” Romeo lachte. “Rustig, rustig Maartje. Dat komt wel. Nick en ik hebben het erover gehad en het lijkt ons prima als wij met z’n tweetjes de zaken regelen.”

Afbeelding

“Sarah is trouwens ook druk bezig. Morgen komt de burgemeester.” “Wat, die man van de opening? Die gladjanus. Ik hoef er toch niet bij te zijn, hoop ik?” Maartje leek in dit vrij weinig op de rest van haar broers en zussen. Romeo lachte weer. Door Maartje voelde hij zich veel meer thuis in deze familie. “oh, oh, oh!” plots voelde ze wat trillen. Ze greep naar haar telefoon. “Met Maartje?” “Maartje, met Sarah!” klonk het luid. “Luister, ik rijd nu naar het centrum, dus ik kan niet lang praten. Heb jij toevallig tijd om morgenavond op de kinderen van Thomas en Ellen te passen?” “Dus ik ben niet uitgenodigd…” mompelde Maartje. “Vind je dat erg?!” “Nee, nee. Juist niet. Ik doe het!”

Afbeelding
De avond erna

Sarah was de hele dag druk in de weer. Het juiste tafelzilver uitzoeken, zorgen dat de kok het eten juist bereidde, iedereen herinneren aan de afspraak. Het moest goed gaan, want ze had het idee dat hier alles vanaf hing. Toen eindelijk de bel ging, trommelde ze Thomas en Doortje op. “Ik doe zelf open,” zei ze vinnig tegen een werkster. Ze pakte de klinken vast, haalde even diep adem en opende beide deurdelen. “Welkom, welkom!” zei ze joviaal. “Sarah, wat zie je er prachtig uit.” Caesar, de burgemeester, pakte haar hand vast en kuste haar. “Prachtig, ik verheug me op de avond.” Anouk liep vriendelijk lachend met Caesar naar binnen.

Afbeelding

Gespannen keek Romeo naar de deur. Nick was er nog steeds niet, terwijl hij goed wist dat hij hier twee uur geleden al moest zijn. Zijn telefoon nam hij natuurlijk weer niet op. “Nog even wachten, Maria. Nog even wachten,” zei Sarah, nadat Maria vroeg of ze het eten al moest opdienen. “Dus ik denk dat het een geweldig idee is om begin juli ofzo een evenement te organiseren rondom Monte Vista en jouw wijn. Ik zie het echt al helemaal voor me, maar Anouk zal het wel willen uitwerken!” zei Caesar dromerig. “Geweldig!” Sarah klapte in haar handen, “Ik doe mee!”

Afbeelding

“Ik bel Maartje even, als we toch nog niet gaan eten,” zei Ellen tegen Thomas. Hij keek haar aan, ze keek zwijgend terug. Hij pakte vervolgens haar hand. “Ik denk niet dat je dat moet doen, lieverd. Maartje kan prima met de kinderen omgaan. Ze slapen toch.” Ellen keek vertwijfelend naar haar man. “Maar…” “Niks te maren. Je bent dag in dag uit met die kinderen bezig. Geniet nou een keer van een avondje zonder zorgen.” Ellen leek nog steeds niet helemaal overtuigd.

Afbeelding

“Hoe komt het eigenlijk dat ik hier drie gelukkige stelletjes zie, maar dat jij hier zonder partner zit?” vroeg Caesar, toen hij de kans zag. Iedereen was verder gezellig in gesprek, of zo leek het. Sarah keek hem aan, diep in zijn ogen. “Waarom wilt u zoiets persoonlijks weten?” “Je. Maar gewoon, interesse.” Hij wierp zijn charmantste glimlach op. “Ik heb er weinig tijd voor.” Dat was Sarahs korte, ontwijkende antwoord. Caesar leek er veel meer in te lezen, maar kon niet doorvragen. In de hal klonken hard de deuren.

Afbeelding

Nick stormde de kamer binnen. “Sorry sorry sorry sorry!” riep hij uit. “Sorry dat ik zolaat ben, maar ik had nog een belangrijke zaak en…” hijgend zette hij zijn handen op zijn knieën. Anouk kuchte enigszins geïrriteerd. Ze hield er niet van als mensen te laat kwamen. Het was Jonathan opgevallen. “Geeft niets, geeft niets!” zei Caesar, om de gespannen stilte te verbreken. “We hebben gewacht, ga zitten,” zei Sarah. In haar ooghoeken zag ze echter dat dit de druppel was voor iemand.

Afbeelding

Jonathan zat zich al een tijd te irriteren aan het gedrag van Nick. Sowieso het feit dat hij vaak zo bewonderd werd vanwege zijn werk. Daarnaast zat het hem dwars dat Romeo veel geliefder was dan hij, terwijl hij nog zo z’n best deed in de familie te passen. Jonathan zag nu een kans om een kant te kiezen. Hij schoof zijn stoel naar achteren en stond snel op. “Hoe haal je het in je hoofd om op zo’n belangrijke avond te laat te komen!” riep hij kwaad uit. “We zitten hier al een uur op je te wachten en je wist dat je hier al had moeten zijn! Ga lekker met die nicht van je terug naar Zomeren!”

Afbeelding

“HEY!” Romeo sprong overeind, waarbij zijn stoel hard op de grond terecht kwam. “Waar slaat dit op!” “Jongens, jongens!” poogde Doortje, maar ze werd overstemd door Jonathan. “Ja wat?! Je hoort niet bij deze familie en Nick is er toch nooit! Ga lekker terug naar Zomeren, alsjeblieft zeg!” “Als hier iemand is die weg mag,” zei Romeo, die zich net zo erg irriteerde aan Jonathan, als andersom, “Dan ben jij het wel. Jij draagt totaal niets bij!”

Afbeelding

“Romeo! Alsjeblieft,” zei Nick rustig. Hij zag dat Sarah haar hoofd in haar handen had en dat Caesar en Anouk enigszins gegeneerd naar elkaar keken. “Misschien kunnen we nu maar wel beter gaan,” mompelde Thomas zacht tegen Ellen. “Misschien moeten wij ook maar gaan, Romeo. Ik heb geen zin om met hem aan één tafel te zitten. Alexis, ik dacht dat je een betere smaak had.” Nick klonk kil. “Ik had altijd wel het idee dat Jonathan zo was. Het verbaast me niet.” “Goed, we gaan.” Romeo stond op.

Afbeelding

“Ik ben hier niet degene met het probleem,” zei Jonathan denigrerend. Alexis stond nu ook onhandig op. Haar stoel kletterde op de grond. Het trok de aandacht en er viel een stilte over de tafel. “Jonathan, houd je mond. Het spijt me Sarah, Nick, Romeo. We zullen gaan. Het spijt me heel erg.” Ze hoefde alleen maar een ijzige blik naar Jonathan te werpen en hij wist dat hij verkeerd zat. Al was het wel wat hij dacht. Hij mocht hen niet. Bah. Het zou hier veel beter zijn als Nick en Romeo terug waren in Zomeren. Zwijgend liep hij met Alexis weg.

Afbeelding

“Anouk, misschien moeten wij…” begon Caesar, nadat Ellen, Thomas, Alexis, Jonathan, Romeo en Nick waren vertrokken. Sarah was al lang niet meer geestelijk aanwezig. Ze staarde naar de overkant van de tafel, waar haar moeder zwijgend naar het bestek keek. “Ja, ik snap je. Sarah, dankjewel voor de moeite,” zei Anouk formeel. Ze stond op, Caesar volgde haar voorbeeld. “Tot snel,” zei ze en ze liep voorop. Caesar aarzelde even. Met een medelijdende blik naar Sarah, draaide hij zich toch om en liep hij weg.

Afbeelding

Twee ideeën. Een modern idee van een familie, waarin iedereen zichzelf kan zijn. Waarin iedereen bovenal gelukkig kan zijn. En het traditionele idee van Jonathan, dat recht tegenover de rest van de familie staat. Vooral tegenover Nick en Romeo. Het gevolg, een conflict. Jonathan is niet geliefd binnen de familie, dus het kiezen van een kant zal in het voordeel van Romeo uitvallen. Maar hier, in Monte Vista, moeten wij afwachten. Welke kant kiest het dorp, wanneer de bruiloft nadert.

Afbeelding

“Dankjewel, jullie kunnen wel naar huis.” De werkster zette nog een laatste stoel weg. Alles was opgeruimd. De chaos van na het diner. Al het eten stond nog in de keuken. Doortje had er wat van genomen, en Sarah dacht dat ook Alexis en Jonathan wat eten mee naar boven hadden. Wat een avond. Alles was verpest, maar ze was niet boos. Daar was ze aan voorbij. Misschien kwam dat nog. “Sarah Sims,” haar telefoon trilde nu al voor de vierde keer. “Hé, hé, ik begon al te twijfelen of ik het goede nummer had. Sarah, met Caesar. Ik wilde je nog even bedanken voor je gebaar. Het was misschien geen succes, maar ons gesprek laat me verlangen naar meer. Heb je misschien tijd om volgende week te lunchen?” Sarah was even stil. Ze begon weer wat te voelen, ze gloeide een beetje van binnen. “Ja, ja ik heb wel tijd,” zei ze met rode wangen.

Wordt vervolgd: Eenzaamheid

Laatst gewijzigd door Adoror op di 16 apr 2013, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Deetui
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6010
Lid geworden op:
za 06 aug 2011, 21:40

Re: Alle Dagen Sims - Conflict

Ow, weer een ontzettend leuke en spannende up! Er gebeurt ook lekker veel in een hoofdstuk :swing
Ik heb echt niet een onderbroken met lezen tijdens het lezen van het conflict aan de tafel! :O
Ook het maken van screens lijkt je goed af te gaan, want die zijn perfect :wub
Ik moest wel lachen om de blik van een werkster op screen nummer 25, en dan ook nog die blik van Ceaser XD
Ik wacht nou al met spanning af naar het volgende hoofdstuk :swing

V Helemaal mee eens! :D

Laatst gewijzigd door Deetui op ma 18 feb 2013, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: Alle Dagen Sims - Conflict

Wauw, alles kopt weer. Jij bent het ultieme voorbeeld van een dagboekschrijver.
Je plaatjes zien er prachtig uit, je tekst is geweldig en het verhaal zelf natuurlijk ook.
Het leukste vind ik zelf de setting en vooral de karakters in je verhaal!
Ik ben weer om haha.
Afbeelding
Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Alle Dagen Sims - Conflict

Ik zie er altijd naar uit al er weer een update verschijnt, dan ga ik er lekker voor zitten en word vervolgens helemaal opgeslokt in het verhaal.
Ik vind je zoals Mikese zegt het ultieme voorbeeld van een dagboekschrijver! :laugh

Hele mooie, dramatische update met veel karakter weer! :thumbsup

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie